Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Rady při výběru PC sestav i jejich větších částí a odstraňování problémů s nimi.

Moderátoři: Walker1134, PKBO

GaGy
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. čer 2006
Bydliště: Vsetin

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od GaGy »

Pokud někdo tvrdí ze s Ryzenem budeš testem tak je to blb. Kupovat i9 proti R9 je upľna blbost ... Horší výkon ,horší provozní vlastnosti ....
Ryzen 7800X3D - Endorfy Fera 5 │ 32Gb 6000Mhz - CL30 │ ASUS TUF Radeon RX 7800 XT 16G │ TUF GAMING B650-PLUS WIFI │ AG32CQ - 2K - 144Hz │ EVGA GQ 650W Gold │ Phanteks Eclipse P400A │ SSD - KC3000, M.2 - 1TB + A2000, M.2 - 1TB │
Lenovo - Legion 5 - RTX 3060 + Ryzen 5600H
python.p
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2010
Kontaktovat uživatele:

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od python.p »

Přečti si to ještě jednou a pomalé, to co tady psal.

A věř, že ten co mu to napsal ví o čem mluví. ;)
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...
Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Můj web: Delid.cz
PET5
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2006
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od PET5 »

U těchto sestav šitých na míru konkrétním aplikacím je skutečně nejlepší vycházet z konkrétních zkušeností uživatelů těchto aplikací. Dokonce záleží i na tom, jaké úlohy se v dané aplikaci nejčastěji provádí.

Dám vlastní přiklad, kdy renderuji statické 3D scény (aplikace ne od Adobe, která dokáže využít všechna vlákna procesoru). Pokud scéna neobsahuje například žádnou postavu s vlasy, platí pro rychlost renderu přímá úměra k počtu jader (vláken) procesoru. Jenže tam přidám někam na pozadí jednu vlasatou hlavu a na ní se mi díky složitosti výpočtu raytracingu zaseknou čtyři výpočetní vlákna procesoru. Ostatní vlákna mezitím dokončí render zbytku obrázku a já čekám desítky vteřin na vykreslení čtyř černých čtverečků na hlavě postavy, chybějících do celkové skládanky. Flákající se vlákna z principu těm čtyřem upoceným již nepomohou. Takže výsledný čas renderu v takovém případě nezáleží na počtu dostupných jader procesoru, ale spíše na výkonu těch čtyřech výpočetních vláken.
To byl také jeden z důvodů, proč jsem dosud na mnohojádrový Ryzen neupgradoval.

Věřil bych tedy, že výše uvedená rada k volbě procesoru Intel dává smysl, pokud skutečně vychází ze zkušenosti a ne z dohadů.
K tomu výběru ventilátorů jen připomenu své přechozí upozornění na zamýšlený způsob jejich připojení (řídicí jednotka, nebo základní deska?)
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
mlrs
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. kvě 2006
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od mlrs »

Idealni by bylo pustit ten pozadovany "ukol" jak na i9 tak R9 - by me zajimalo, jak by to dopadlo :)
Ale uz jsem nejake testy kdesi videl (ale byl to nejaky jiny soft), kde vice jader nevyhralo...
Ryzen 5 5600 + Wraith Prism RGB, RTX 3070 EAGLE 8G, ASUS PRIME X470-PRO, Patriot Viper 4 32GB DDR4 3000Mhz, 2,25TB SSD, 1TB HDD, Seasonic Focus GX 650, Xigmatek Asgard, Dell U3023E
PC2: Intel NUC 11 Performance Lite, Core i5-1135G7, Iris Xe, 32GB RAM DDR4 3200MHz, 1TB Samsung 970 EVO PLUS + Xbox Series X
Buldik
Nováček
Nováček
Registrován: 30. kvě 2021

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Buldik »

Pardon, ventilátory budou zapojené přímo do základní desky a samozřejmě řízené základní deskou, bez dalšího komplikování.
PET5
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2006
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od PET5 »

Tak to je v pořádku. U ventilátorů Noctua by měly být přibaleny rozdvojky, ale zřejmě si budeš muset ještě nějakou přikoupit.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
Buldik
Nováček
Nováček
Registrován: 30. kvě 2021

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Buldik »

Objednáno a zaplaceno.

1ks OEM licence Windows 10 Pro 64bit
1ks Seasonic Prime TX-850 80+ Titanium 850W
6ks Noctua NF-A14 PWM
1ks Noctua NF-S12A PWM
3ks Noctua NA-SYC1
1ks Noctua NH-U14S
1ks Fractal Define 7 Black
1ks PNY Quadro RTX4000 8GB DDR6
1ks Intel Core i9-11900
1ks Gigabyte Z590 Vision-D
2ks Corsair Vengeance LPX Black 2x 32 GB 3200MHz CL16
1ks Samsung 980 Pro 1 TB M.2 2280
1ks Kingston DC450R 3.84TB
1ks 48 měsíců záruka se servisem v místě instalace následující pracovní den.
1ks Individuální instalace a konfigurace na místě.

Děkuji za rady.
Buldik
Nováček
Nováček
Registrován: 30. kvě 2021

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Buldik »

Zeptám se možná trochu hloupě, ale ventilátor grafické karty se asi nedá nějakým způsobem regulovat, že?

Stává se, že při krátkém akcelerovaném přepočtu se ventilátor okamžitě vytočí do plných obrátek a ještě 20 - 30 sekund zůstává na maximálních otáčkách po ukončení výpočtu (zatížení). Je celkem dost hlučný, minimálně proti zbytku sestavy a nevypne se ani v nečinnosti.
Petra M
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. kvě 2020
Bydliště: Praha

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Petra M »

Já si reguluji otáčky GPU ventilátorů pomocí MSi Afterburner, nicméně mám GTX 970, ale pokud se dotaz týká výše zmíněné PNY Quadro RTX 4000 8GB DDR6, tak zde se obávám, že platí asi co uvádějí v recenzi zde (Nvidia Quadro RTX 4000 review – low-cost professional offshoot with surprising performance - igorsLAB), tedy že GPU neumí zastavit ventilátor při nízké zátěži a ten stále běží na 30% (cca 1500 rpm), ale zkusila bych ladit něčím jako je MSi Afterburner, sice nečekám že bude umět zastavit ventilátor při uživatelské křivce (když to hw nepodporuje), ale poladit vyšší otáčky na nižší za cenu vyšší teploty GPU by třeba poladit šly. Víc dodá asi nějaký zdejší odborník, či rovnou majitel třeba i shodné GPU, osobně jsem to do hloubky nezkoumala, takže nezaručuji ani to s MSi Afterburnerem, jen to je možný tip.

PS: A také by třeba pomohly diskuse na téma ventilátoru u Quadra RTX 4000 viz výsledky Google :)
Spoiler
i5-2500K + 16GB DDR3 + GTX 970 + 1080p + SSD + Win 10x64
python.p
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2010
Kontaktovat uživatele:

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od python.p »

PNY to umí. Ty umí bootnout i když vidí 0 RPM. Proto se používájí na acceleraci a tichý mašiny.
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...
Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Můj web: Delid.cz
Buldik
Nováček
Nováček
Registrován: 30. kvě 2021

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Buldik »

Nechal jsem si "vylepšit" chlazení přímo od dodavatele, samozřejmě za poplatek a bez omezení platné záruky. Celá operace se protáhla na 36 hodin, protože museli lepit nějaké chladiče a doba schnutí minimálně 16 hodin. Výhoda integrovaného grafického čipu a K4000 v záloze. V ceně bylo lepidlo, pasivní chladiče pamětí (měď), chladič napájení (měď), upravené uchycení, chladič TwinTurbo 3 a samozřejmě veškerá práce technika.

Chladič zabírá téměř čtyři sloty s dvojicí 92 mm ventilátorů Noctua a přišroubovaný nosníkem do záslepek, aby nedocházelo k ohybu a námaze PCIe slotu. Teplota nepřesáhla při testu (1 hodina při předání a pře plombováním) 58°C s minimální hlučností. Měl jsem si to nechat udělat při koupi.

P.S.: MSI Afterburner ani kartu nedetekoval.
Natural
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 21. srp 2010
Bydliště: Diváky
Kontaktovat uživatele:

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Natural »

Možná hloupá otázka, ale kolik jsi za to dal? :) A foto prosím, to musí být pořádné monstrum :D
Buldik
Nováček
Nováček
Registrován: 30. kvě 2021

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Buldik »

Za počítač 96 500Kč bez DPH
Za příplatkové chlazení 5 225Kč bez DPH

Koupil jsem variantu bez průhledné bočnice a vlastně mne nenapadlo fotit součástky počítače. Počítač zůstává nástrojem pro práci, nic jiného v tom nevidím. Hlavně když funguje, neruší a práce jde jako po másle. Bočnice otevíral technik při předání a po otestování opět použil plomby. Nevrtám sem jim v tom a na oplátku získávám 4 roky servisu do 24 hodin. V omezených konfiguracích (na výběr 2 modely základní desky) udržují náhradní díly skladem.
Natural
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 21. srp 2010
Bydliště: Diváky
Kontaktovat uživatele:

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Natural »

Mě zajímalo hlavně to chlazení té grafiky, kolik stálo a jak to je provedené :) Říkal jsem si, že bych to třeba někdy mohl využít podobnou službu... Ale 6 klacků no, to je fakt tak na nějaký quadro nebo titána, co mají jen klasika blower chladič. Pravda teda, když accelero tehdy stálo 3k, tak ta cena i odpovídá :)
Tak přeji tobě i prodejci, ať tu záruku minimálně ty 4 roky nevyužiješ :D
Buldik
Nováček
Nováček
Registrován: 30. kvě 2021

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Buldik »

Na první pohled vypadal "přestřelený", ale zase nepodcenili nic. Na pamětech pod velkým chladičem šlo rozpoznat lepené měděné chladiče na každý paměťový čip, k napájení je přišroubován a nalepen velký chladič, zadní strana opět chladič (ten je černý, asi hliník) a konečně obří Twin Turbo. Asi to jinak nedělají, nebo nemají vyzkoušené a nebudou riskovat.

Nejhorší možný měsíc, každý červen přichází faktury a nastává čas na obnovu ročních licenčních poplatku. Platím vždy včas, za to někteří zákazníci (zejména Abu Dhabi) ... potřebují alespoň 10 urgencí a ještě se kroutí.
python.p
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2010
Kontaktovat uživatele:

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od python.p »

Natural píše:Mě zajímalo hlavně to chlazení té grafiky, kolik stálo a jak to je provedené :) Říkal jsem si, že bych to třeba někdy mohl využít podobnou službu... Ale 6 klacků no, to je fakt tak na nějaký quadro nebo titána, co mají jen klasika blower chladič. Pravda teda, když accelero tehdy stálo 3k, tak ta cena i odpovídá :)
Tak přeji tobě i prodejci, ať tu záruku minimálně ty 4 roky nevyužiješ :D
Až bude čas a pokud budeš chtít, můžu poslat nějaký fotky své práce. Nic neobvyklého to není. ;)
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...
Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Můj web: Delid.cz
Natural
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 21. srp 2010
Bydliště: Diváky
Kontaktovat uživatele:

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Natural »

Kdyby sis vzpomněl, tak se rád mrknu :) Dík
Buldik
Nováček
Nováček
Registrován: 30. kvě 2021

Re: Postprodukce + střižna AU, AE, PPro

Příspěvek od Buldik »

Chtěl bych téma znovu oživit, neboť nový zaměstnanec (nastupuje 15. května) bude potřebovat svou vlastní postprodukční a grafickou stanici. Požadavky a zaměření se nemění.

Děkuji za každou dobrou radu.
Odpovědět

Zpět na „Počítačové sestavy“