Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Cokoli kolem procesorů - výběr, technologie, informace, problémy a rady.

Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee, PKBO

Bendrr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. úno 2015
Bydliště: Praha

Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Bendrr »

Velká část hráčů a uživatelů tohoto fóra tvrdí že hry nedovedou využít více než 4C/8T CPU, natož na nich nějak benefitovat. Teď když přicházejí na trh procesory Ryzen se zajímavou cenou za 8C/16T nebo 6C/12T bude tohle jistě žhavé téma. A vzhledem k dnešnímu článku na jednom nejmenovaném webu odkazujícího na testy a výsledky provedené redakcí jiného webu, si myslím že by si tohle téma zasloužilo vlastní vlákno.

http://www.svethardware.cz/pocet-jader- ... ejsi/43992
https://www.computerbase.de/2017-02/cpu ... dogs-2-fps

Co říkáte na výsledky?
PC I mATX: RYZEN 7 7700X, MSI MAG B650M MORTAR WIFI, Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast Black 16GB, Solidigm P44 Pro NVMe 2TB, Kingston KC3000 NVMe 1TB, Palit GeForce RTX 4070 Dual, Seasonic Focus PX 750 Platinum, Cooler Master Silencio S400 TG, NZXT Kraken X53, 2560×1440 32" Philips
PC II mini-ITX: RYZEN 7 3700X, MSI B450I Gaming Plus AC, Corsair VENGEANCE RGB PRO Black 16GB 3200MHz@3600MHz CL 16, ASUS DUAL GeForce RTX 3070 V2 O8G, Samsung SSD 960 PRO NVMe 1TB, WD Blue 3D NAND SSD 500GB 2.5", Seasonic M12II EVO SS-620GM F3 620W, NZXT H200, 2560×1440 32" Philips
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od HEAD »

Uprime:nahovno kvuli pomalym pametem v testu.Tyhle testy jsou absolutne onicem pac skylake/kaby skaluje o desitky % jen s rychlosti pameti.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Hladis »

Tenhle test se uz diskutoval a jsou tam podivnosti. Vychazi jim to cely nejak divne. Když se podivam na vlastní testy, tak moc velkou potrebu vic jak 8t nevidim. Ostatne i jen 4jadro Skylake na tom nejak extra spatne není.
Obrázek
chrochtadlo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. pro 2011

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od chrochtadlo »

No ja na to koukal jako puk, ze se celej svet zblaznil a ze je vsechno jinak nez si myslim, ale ty pameti maj zasadni vliv, pravda.
I v digitalfoundry testu porovnavali s rychlejma pametma a vysledek prakticky opacnej.
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Srandista »

No k rovnakemu zaveru ako na CB.de dosli vo Watch Dogs 2 aj na Gamers Nexus. A vzhladom na to, co som od nich doteraz videl, nemam jediny dovod im v tomto smere neverit.

http://www.gamersnexus.net/game-bench/2 ... nsive-game

P.S. Pre HEADa: pouzivaju RAM na 3200 MHz ;)
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
chrochtadlo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. pro 2011

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od chrochtadlo »

Srandista píše:No k rovnakemu zaveru ako na CB.de dosli vo Watch Dogs 2 aj na Gamers Nexus. A vzhladom na to, co som od nich doteraz videl, nemam jediny dovod im v tomto smere neverit.

http://www.gamersnexus.net/game-bench/2 ... nsive-game

P.S. Pre HEADa: pouzivaju RAM na 3200 MHz ;)
Mozna jsem slepej, ale netestovali zadnej Broadwell/broadwell-e s vice jak 4 jadry, takze nam to moc nepomuze.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od HEAD »

Srandista píše:
P.S. Pre HEADa: pouzivaju RAM na 3200 MHz ;)
Pouzili 2400mhz shity
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Mam 20c Xeona tak co chcete slyšet? Řeknu to jinak, když jsem jel E5-1650 v3 vs 1660 v3 což je jak I7-5930K vs I7-5960X, tak na stejnym taktu nebyly ty další 2 jádra ala 6 vs 8 v hrách cejtit nikde. Ano existuje pár her co využijou i trochu nad 4c8T, ale je jich stále minimum a žádná z nich jede zle na 4C8T, tzn 4 jádra + vysokej single je stále nejdůležitější, ano je pár vyjímek kde se chytnou 6/8 jádra s horšim IPC, ale jsou to vyjímky a většinou tituly co jedou OK na obouch táborech tak jako tak.
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Srandista »

HEAD píše:Pouzili 2400mhz shity
A toto je co?

Kód: Vybrat vše

Intel Kaby Lake series: MSI Z270 Gaming Pro Carbon w/ Corsair Vengeance 32GB 3200MHz
Intel Skylake Series: MSI Z170 Gaming M7 w/ Corsair Vengeance 32GB 3200MHz
chrochtadlo píše:Mozna jsem slepej, ale netestovali zadnej Broadwell/broadwell-e s vice jak 4 jadry, takze nam to moc nepomuze.
Nie si slepy, chcel som poukazat na to, ze podaktorym hram nestaci ani 4C/4T a velmy vyrazne profituju aj z HT. Zatial co donedavna panoval este vacsinovy nazor, ze i5 hracom staci.
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
chrochtadlo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. pro 2011

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od chrochtadlo »

Srandista píše: Nie si slepy, chcel som poukazat na to, ze podaktorym hram nestaci ani 4C/4T a velmy vyrazne profituju aj z HT. Zatial co donedavna panoval este vacsinovy nazor, ze i5 hracom staci.
No dneska diky HT a rychlym pametem staci na hry i i3 ci Pentium :)
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Hladis »

i3 a Pentium na min narocny hry jako indie hry, hry od Paradoxu, MOBA hry, nektery online hry.... ale AAA hry moc nee.

i5 hracum v mainstreamu skutecne zatím vcelku staci. Rozdil není pro mainstream nijak dramaticky a vetsi se vyskytuje stale jen v minimu her. (viz. i moje testy) Upozornuju, ze Titan-X není mainstreamova GPU :) i7 je samo lepsi, ale dalších x threadu nad 8 nemůže delat takovy rozdily. Tady třeba jim to vyslo takhle http://www.eurogamer.net/articles/digit ... gaming-cpu
Pouzity pameti a vůbec zbytek komponent tam nikde v ty germanstine na CB nevidim. Co mi vyhodil prekladac:
Všechny procesory, základní desky a paměti použité v testu byly testovány s předepsaným výrobcem frekvencí. To platí jak pro základní a turbo cyklem CPU a na rychlosti paměti. Takže Sandy Bridge podporuje, například, maximální DDR3-1.333 a pouze byla použita tato rychlost.
Tedy na defaultu = zadny super rychly pameti. Samo nemaji tam nikde testovaci pasaze ani verze her, atd... takze to nemuzu prověřit, třeba ten Watch Dogs 2, kde i dost zalezi jakou verzi mají. Testy s nizkym rozlisenim jsou nicnerikajici, to nikdo takhle nehraje.
Obrázek
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od dexterav »

a nestačí? pokiaľ nemáš 10fps...
a či máš 100fps na 4c alebo 125fps na 4+4 ti môže byť fuk
vyťaženie 5960x sa pohybuje od 9 do 25% v hrách mám ju dlho takže viem o čom hovorím :mrgreen:
a aj tých 25 je skorej výnimka
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Hladis »

Pro me je dulezity, aby CPU udrzel minimalky nad 60fps, coz Skylake dokaze i na drive hodne prasackych titulech. Vic je uz bonus, který kvůli zapnutymu V-sync prijde vlastne vniveč. Vetsi limity potrebuji ti, co honi V-Sync nebo fps limity vyse, ale to ja nejsem a to asi nebude vetsina. Hodne lidi na to dba třeba u CS:GO, ale na to staci pretoceny Pentium s HT.
Obrázek
Michal86
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. led 2005
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Michal86 »

Hladis, ano Pentium stačí na cs:go, ale tady je to hlavně o frekvenci. Čím vyšší frekvence + ram, tím více FPS.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Hladis »

Samo, debata je frekvence vs. počet jader a CS:GO je o sile jadra, taktu pameti a frekvenci, nez o množství jader.
Obrázek
Michal86
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. led 2005
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Michal86 »

Souhlas. Jinak toto vlákno je dobrý nápad. Co jsem tak nějak sledoval diskuzi v sekci hry, tak asi nejnáročnější hra na cpu je battlefield 1 Mp? Ještě jsem četl něco ohledně toho, že je to zabugovany. Čili 4c/8t vypadá výhledově do budoucna jako ok volba? Přemýšlím že když by se povedl ten zen, že bych šel do nějakého 4/8, případně 6/12. Myslím že by mi to na půl roku na hraní mohlo vydržet :-D
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Hladis »

4c/8c bych zacal brat jako optimalni start pro hrani AAA her. 4c uz trochu ztraceji a muze se to jen zhoršovat. Konzole i v novych verzích mají stale 8c CPU. ZEN se teprve ukaze. No ale snad nevybiras CPU na pul roku. :)
Obrázek
Luckyboj
Začátečník
Začátečník
Registrován: 10. dub 2007

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Luckyboj »

Hladis píše:4c/8c bych zacal brat jako optimalni start pro hrani AAA her. 4c uz trochu ztraceji a muze se to jen zhoršovat. Konzole i v novych verzích mají stale 8c CPU. ZEN se teprve ukaze. No ale snad nevybiras CPU na pul roku. :)

spise bych to bral pro hardcore hrace co hraji online,treba GW2 kde CPU hraje roli a dalsi takovy,na normalni hrani staci bohate a bude jeste nejaky cas stacit 4 jadro s HT,samozrejme AMD ted stanovy novy trend a bude vse jinak a jinde,otazka jestli si vyvojari s tim poradi
Intel I5 6600--Cryorig C7--Gigabite 1060GTX 6Gb--Kingston HyperX blue 8GB--Seasonic X-460FL 460W--4xSSD 480Gb 1x m.2s 240Gb--Cooler Master's Elite 110--Asus B150i PRO GAMNING
Bendrr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. úno 2015
Bydliště: Praha

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Bendrr »

AMD teď udalo nový trend, který se samozřejmě neprojeví hned. Ale je to odpověď na už dlouho zabržděný a jen rýžující Intel trend. A až teď budou mít i vývojáři konečně důvod myslet do budoucna.
PC I mATX: RYZEN 7 7700X, MSI MAG B650M MORTAR WIFI, Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast Black 16GB, Solidigm P44 Pro NVMe 2TB, Kingston KC3000 NVMe 1TB, Palit GeForce RTX 4070 Dual, Seasonic Focus PX 750 Platinum, Cooler Master Silencio S400 TG, NZXT Kraken X53, 2560×1440 32" Philips
PC II mini-ITX: RYZEN 7 3700X, MSI B450I Gaming Plus AC, Corsair VENGEANCE RGB PRO Black 16GB 3200MHz@3600MHz CL 16, ASUS DUAL GeForce RTX 3070 V2 O8G, Samsung SSD 960 PRO NVMe 1TB, WD Blue 3D NAND SSD 500GB 2.5", Seasonic M12II EVO SS-620GM F3 620W, NZXT H200, 2560×1440 32" Philips
Spring
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 18. zář 2013
Bydliště: Praha - Klánovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Příspěvek od Spring »

Už jsem se lekl, že by stará hloupost prachem zapadla. Vždy se najde nějaký ... který spustí ohranou písničku, která se hrála naposledy s příchodem Bulldozeru. Víš, frekvence procesoru jsou důležitější, než vlastní počet jader, protože odpadá veškerá režie spojená se synchronizací vláken, které mohou tvořit jednotky až desítky procent. Neznám jedinou hru z posledních 1 - 2 let, která by nespouštěla desítky až stovky vláken v krátkém a chronologicky určeném čase, rozhází na jádra (vlákna) se snahou minimalizovat počet jader. Za předpokladu, že vůbec lze rozházet výpočty do vláken, stále se mluvíme o méně efektivním řešení s penalizací za synchronizaci vláken. Předpokládejme 0 penalizaci, přesto se do cesty staví další překážky, například sdílení cache. I v dokonalém světě se paralelizace hroutí v okamžiku, kdy ostatní výpočty musí čekat na předchozí výpočet, který je zapotřebí k zahájení ostatních výpočtů čekajících v dalších vláknech. Ke vzteku všech, situací, kdy nelze jinak je po hříchu mnoho a upalování programátorů nepomůže. Architektura Zen se úspěšně snažila o dobrý výsledek (kompromis), ale stále budou udávat herní kroky vysoké frekvence čtyř jádrových procesorů.

Revoluce se udála v jiné části architektury.
"If it moves, compile it. If it moves too quickly, don't mark it stable. If it stops moving, drop it. It's not like your processor has anything better +to do" ... Gentoo
Odpovědět

Zpět na „Procesory“