DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Weslo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 19. pro 2005
Bydliště: Nan Curunír

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Weslo »

Syntex: programátoři které jsem poznal já jsou líní jako prase (pouze poukazuji na fakta není to nadávka - sám jsem línej).Nemám důvod pochybovat že ti co dělají hry jsou jiní.Navíc dnes se víc než kvalita cení marketing a prachy - což je další důvod proto to nedělat.Další důvod je málo DX11 HW - jelikož nvidia blablablabla (doplňte libovolný flame thread na smetišti)
AMD Ryzen 5 3600 | Arctic Cooling Liquid Freezer II 120mm | ASUS TUF GAMING B550M PLUS |16GB A-DATA XPG DDR4 3000Mhz | Gigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8G | Samsung 980PRO 512GB | CoolerMaster Q300L | Corsair SF-450 | 32" Dell S3222DGM | Synology DS220j + 2x6TB WD Red RAID1 | MAZDA enthusiast
Syntex
Začátečník
Začátečník
Registrován: 04. úno 2009

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Syntex »

Hmm, co se dá dělat. Uvidíme co vytvoří z Mafie II, hlavně to mě zajímá.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

Syntex píše:Obrázek
Existují ještě nějaké další testy? Pokud možno na jednočipové kartě. Protože když si tohle pořádně prohlédnete, tak to vypadá, jako by v DX9 prostě nefunguovalo CrossFire :-)
Thellwin píše:Jako kdyby byl někdo schopný poznat u všech dosavadních "DX11" titulů, že jde o DX11 tituly ... myslím, že kdyby to nebylo u nich napsaný, tak to nepozná nikdo.
U žádné hry pouze ze vzhledu nepoznáš, jaké DX používá. Už se SM1.1 bylo možné vytvořit neskutečné množství efektů a se SM2.0 lze vytvořit prakticky cokoli, jen to stálo výkon. A právě to se od té doby řeší - vytvořit lépe vypadající efekt bez úbytku výkonu (nebo s nižším úbytkem, než při použití původního způsobu).

A já AvP vidím jako hru, kde přibyly nové efekty, které nejsou pomalu poznat ani v přímém srovnání, ale výkon šel do kytek. Pořád doufám, že se objeví ještě další podrobnější testy, kde se prokáže nějaký přínos, ale zatím to jsou jen minimální grafické rozdíly za cenu maxima výkonu + rozdíl ve výkonu na HD5970, který ale lze připsat nefunkčnímu CrossFire...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Syntex
Začátečník
Začátečník
Registrován: 04. úno 2009

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Syntex »

Víc nemůžu sloužit
http://pctuning.tyden.cz/component/cont ... dx9-a-dx11

Kdo ví jaký by tam byl nárůst s 5870. Jedině poprosit nějakého majitele 5870 aby udělal graf a řekl co je na tom pravdy.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Obrázek
Je to testovany s 5870.
Zarazi me obrovsky propad vykonu na 5870 pri dx11.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Syntex
Začátečník
Začátečník
Registrován: 04. úno 2009

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Syntex »

No deeplinking please!

Hod to do code..
yuri.cs
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. led 2007
Bydliště: hl.m. piva
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od yuri.cs »

It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
Comby
Začátečník
Začátečník
Registrován: 06. bře 2009

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Comby »

Mohli tam dať aj DX9 mode s 4xMSAA.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Další DirectX 11 Engine ve vývoji - NeutronE

Obrázek

NeutronE GDC 2010 DirectX 11 Tech Demo (YouTube HD)

Domovská stránka Neutron Engine
vendo007
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 12. pro 2007

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od vendo007 »

pekne, len tie rybky co prechadzaju skrz kamen na zaciatku su trochu lol :lol:
"Real power can't be given. It must be taken."
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od blekota je boss »

test Metro 2033
http://www.pcgameshardware.de/aid,70659 ... st/?page=2
nejak nechapu ty vyrazny propady vykonu po zapnuti DX11 a posleze i teselace a DoF. Uz jen v samotnym DX11 by hra mela behat rychleji ne? A teselace je pouzita jen na postavy, takze bych ocekaval minimalni dopad na vykon... je to sice TWIMTBP titul ale to snad neznemoznilo ATi nejak pri vyvoji na hre spolupracovat.... snad brzy vyjdou naky ovladace nebo patch, pac v tyhle podobe je to fakt otresna ukazka moznosti DX11
ale nedivil bych se, kdyby to na GF100 behalo mnohem lip (pochopitelne) a nVidia by patricne s uvedenim GF100 vyrvavala, jak maj nejlepsi grafiky pro DX11...
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

blekota je boss píše:Uz jen v samotnym DX11 by hra mela behat rychleji ne?
Vypadá hra v DX9 a DX11 stejně? Neznamená DX11 při max. detailech automaticky efekty navíc?

Pokud by šlo o totéž, může DX11 znamenat vyšší výkon. Ale pokud toho využili k dalším (nebo jinak koncipovaným) efektům, tak to může být vyšší zátěž.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
glowi2
Nováček
Nováček
Registrován: 05. úno 2009

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od glowi2 »

Myslím, že problém je v tom, že hry jsou již nyní na velmi vysoké vizuální úrovni a další features vylepšující grafiku nejsou do očí bijící jako v minulosti a paradoxně přirom hodně náročné na výkon.
A bežný hráč očekává, že když je nastavení náročnější o 50%, takže hra bude také o 50% lépe vypadat, což je nesmysl, a pak nadává, že hra je špatně optimalizovaná, DX11 za nic nestojí apod.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Bohuzel dx9 10 11 u metra 2033 vypada stejne, ale propad fps po zapnuti dx11 je katastrofalni.Az si zacinam myslet, ze radeony 5800 maji s dx11 nakej problem a nejsou pro vypocet dx11 navrhnuty.
Neni prece mozny abych mel ve stejny scene s dx11 20Fps a v dx10 50FPS.A znovu pripominam pri stejne kvalite...Byli pouzite cat 10.3.
ObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázek
BTW tohle neni prvni pripad.Podobny je to i u avp a stalkera cop.Po zapnuti dx11 jde fps na hd 5800 do hajzlu...Pritom rozdil v kvalite se musi zkoumat pod lupou.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

HEAD: DX11 je rozšířená verze DX10... na DX11 se po hardwarové stránce nepoužívají žádné jiné jednotky, nebo cokoli jiného, než to, co se používá i na DX10 (pokud tedy vynecháme teselaci)... to není jako bylo DX9, na které se používaly jiné ALUs či SM3.0 a dynamic branching...

v základu to běží na stejných jednotkách, takže z principu není důvod, aby jedno běželo pomaleji než druhé... pokud se tak stane, je těhle 5 možností:

1. není to totéž (podobně vypadající efekt, ale je realizovaný jiným způsobem - náročnějším)
2. vyšší přesnost - stejný efekt, ale je realizován přesněji - náročnější
3. chyba hry - DX11 rendering path má nějaký bug nebo je implementován nepříliš optimálním způsobem
4. chyba driveru
5. záměr - hra vyvíjená ve spolupráci s jedním výrobcem nefunguje optimálně na hardwaru druhého

//edit: koukám na ty obrázky - je to něco jiného... rozdíly nejsou z hráčského hlediska výrazné, ale je vidět, že je tam jinak řešen dynamický rozsah... v DX11 je oproti DX9 jiný a přepaly jsou méně výrazné... nevím, jestli je to jiný formát nebo jiný postup (určitě by se to někde dalo vyčíst), ale počítá se tam něco jiného - matně si vybavuju nějaké zmínky při launchi DX11 ohledně příkladů nových možností HDR, které jsou náročnější, ale nevytváří ty přehnané přepaly - pravděpodobně to bude ono :-)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Chystá se další DX11 engine - BitSquid engine
Tým BitSquid tvoří zřejmě všehovšudy dva zběhlíci ze studia Grin. Tyto Švédy možná znáte díky hrám Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 1 a 2, Bionic Commando a Terminator Salvation. Tobias Persson a Niklas Frykholm se rozhodli vydat se cestou samostatnou a od původního Grinu odlišnou. Jejich strategie se podobá spíše týmu Unigine anebo trochu i Futuremarku.

Oba Švédové tvoří pečlivě dokumentovaný engine od píky a ten by měl obsahovat veškerou modernu od podpory DirectX 11 na PC (pro XboX 360 a PlayStation 3 by měl být také), paralelismu pro procesory až po snadnou práci s daty pro všechny, kdo se rozhodnou na engine následně koupit licenci. Zní to hezky, takže seveřanům držme palce. Vývoj enginu můžete sledovat na této stránce s novinkami.
Viz: EHW
scrawler
Nováček
Nováček
Registrován: 31. bře 2010
Bydliště: slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od scrawler »

uz sa tesijm na crysis 2 na DX 11 to bude krasa :D
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Bohužel, podpora DX11 není pro Cryengine 3 (Crysis 2) ohlášena.
yesper
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. čer 2008
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od yesper »

Ale je tam sanca ;-) .

Obrázek
Robin_CG
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 31. srp 2006
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Robin_CG »

FYI, http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=76&t=155842, český DX11 ComputeShader benchmark
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“