DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

AndyTX zveřejnil tři nová DX11 dema

Deferred Rendering for Current and Future Rendering Pipelines

Obrázek Obrázek

This sample demonstrates a number of deferred rendering techniques including conventional deferred shading, deferred lighting and tile-based deferred shading. Tile-based deferred shading is implemented in DirectX 11 Compute Shader and achieves high performance even with many lights by amortizing the light culling overhead over screen tiles as well as grouping lights to avoid wasting memory bandwidth. Multi-sample anti-aliasing (MSAA) is fully supported for all techniques. The tile-based techniques in particular use efficient user-space scheduling to apply per-sample shading to only the edge pixels that require it.

http://visual-computing.intel-research. ... rendering/


Sample Distribution Shadow Maps

Obrázek Obrázek

This demo showcases an extension to Z-partitioning (cascaded shadow maps) called Sample Distribution Shadow Maps (SDSMs). SDSMs optimize the placement and size of a fixed number of Z-partitions by analyzing the shadow sample distribution required by the current frame. They build on the advantages of current state of the art techniques, including predictable performance and constant memory usage, while removing tedious and ultimately suboptimal parameter tuning. SDSMs run efficiently on modern graphics hardware and produce significantly higher quality shadows than static Z-partitioning schemes. Furthermore, SDSMs save development time since they avoid the manual placement and maintenance of shadow partitions that is typically required by other Z-partitioning schemes.

http://visual-computing.intel-research. ... ions/sdsm/


Adaptive Volumetric Shadow Maps

Obrázek Obrázek

We introduce adaptive volumetric shadow maps (AVSM), a real-time shadow algorithm that supports high-quality shadowing from dynamic volumetric media such as hair and smoke. The key contribution of AVSM is the introduction of a streaming simplification algorithm that generates an accurate volumetric light attenuation function using a small fixed memory footprint. This compression strategy leads to high performance because the visibility data can remain in on-chip memory during simplification and can be efficiently sampled during rendering. We demonstrate that AVSM compression closely approximates the ground-truth correct solution and performs competitively to existing real-time rendering techniques while providing higher quality volumetric shadows.

http://visual-computing.intel-research. ... ions/avsm/
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Docela obsáhlý a zajímavý článek zabývající se HW teselací včetně testu výkonu na stávající generaci karet

X-bit labs - Tessellation: The Best Line Between Points Is a Curve
Federmann
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. kvě 2006
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Federmann »

Krteq píše:Docela obsáhlý a zajímavý článek zabývající se HW teselací včetně testu výkonu na stávající generaci karet

X-bit labs - Tessellation: The Best Line Between Points Is a Curve

Škoda že ne nejvýkonnějších karet obou táborů.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

Problém je hlavně v tom, že xbit testuje s poměrně divokým nastavením - transparentní AA je na Radeonech nastavený na kvalitu, zatímco u nVidie je použit jen multisampling :|
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Jj, koukal jsem.
The ATI Catalyst and Nvidia GeForce graphics card drivers were configured in the following way:
ATI Catalyst:
...
AAMode: Quality (link)
...

Nvidia GeForce:
...
Antialiasing - Transparency: Multisampling
...
I když tohle nastavení má v tomhle případě na výsledek minimální vliv, řekl bych v jednotkách procent.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

Ve scénách bez transparentních textur ano, ale jinak může mít SS oproti MS rozdíly v propadech výkonu mnohem výraznější. Každopádně testování s rozdílným nastavením není příliš korektní.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Ripper6
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. led 2010

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Ripper6 »

Mam trochu asi pro nekoho blbou otazku...
jak zapnu DirectX 11? Pokud to hra podporuje je to automaticky nebo se to zapina v nastaveni hry?
Pripadne je moznost nekde v Catalystech ci win 7?
Everest Ultimate me pise ze ho mam, coz jsem si proveril.
Casto ale mam nejspis hry ktery ho nepodporuji typu Amnesia Dark Descent, The Sims Medieval, GTA IV a u Aliens vs Predator taky nic i kdyz jsem videl nekde testovaci menu kde byl jasne napsanej v nastaveni hry.
Win 11, AMD 7950x3D, SSD M.2 Seagate FireCuda 530 4TB, 2x SSD SATA Crucial 4TB, 2x HDD Toshiba ent MG09 18TB. MB Asus ROG CROSSHAIR X670E HERO, RAM G.Skill Trident Z5 Neo 64GB 6000Mhz (AMD Expo), GPU Gigabyte RTX 4090 OC 24G, Case Fractal Design Meshify 2 XL, MSI zdroj MEG Ai1300P PCIE5 1300W, BDXL VERBATIM UHD 4K USB BD-RW. Monitor Sony Bravia 65x95L (Dolby Vision), Sound PC Onkyo HT-S7805 (Atmos,DTS X)
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Alfajk »

pokud ho hra podporuje,tak v nem bezi(a hlavne taky musis pustit exe pro DX11,treba zrovna u aliens vs predator)
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: ASUS TUF RTX 3070 GAMING 8GB@2000MHz | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
plobo
Nováček
Nováček
Registrován: 07. zář 2009
Bydliště: Kdyně

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od plobo »

Některé hry mají zapínání DX11 funkcí přímo v nastavení - Crysis 2, nebo myslím že i Shogun 2 Total War...
dsfjkdffgf
Nováček
Nováček
Registrován: 23. črc 2012

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od dsfjkdffgf »

Já se těším hlavně na Battlefield:Bad company.Ale bez DX11 grafárny přijdu o hodně.



____________

Sacs Longchamp
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Microsoft uvolnil Pre-release verzi updatu obsahující některé features z DirectX 11.1 pro Windows 7 :)
Tento článek popisuje aktualizace platformy pro aktualizaci Service Pack 1 (SP1) pro systém Windows 7 a Windows Server 2008 R2 SP1. Tato aktualizace zlepšuje funkce a výkon následujících součástí:
  • Direct2D
  • DirectWrite
  • Rozhraní Direct3D
  • Windows Imaging Component (WIC)
  • Systém Windows Advanced Platform rastrování (DEFORMACE)
  • Windows animace Manager (WAM)
  • Dokument XPS rozhraní API
  • Dekodér videa H.264
  • Kodek JPEG XR
...
Odkaz na MS knowledge Base -> Aktualizace platformy je k dispozici pro Windows 7 s aktualizací SP1 a Windows Server 2008 R2 SP1
Odkaz ke stažení z MS Download Center -> Platform Update for Windows 7 (PRE-RELEASE version) - KB2670838
sakulitko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 22. pro 2012

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od sakulitko »

Nainstaloval jsem si 3D mark 11 a při spuštění mě to ukáže :
Could not load file or assembly 'EvaDotNet.DirectX.dll' or one of its dependencies. není platná aplikace typu Win32. (Exception from HRESULT: 0x800700C1)
nevíte co čím by to mohlo být ? mám Win 7 64 bit , GTX 660Ti :)
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

P'oškozený soubor /část systému / instalátor.
sakulitko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 22. pro 2012

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od sakulitko »

nvm přeinstalovával jsem net framework pak c++ ... a nebo mám zkusit přeinstalovat něco jinýho ?
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

najdi to "EvaDotNet.DirectX.dll" v nouzáku to smaž, a pak znovu nainstalul net framework a directX. Kdyby to nepomohlo zkus ten soubor sosnout z netu nebo vzít z jiného PC.

Nezapomínej taky, že net framework 3.5 sp1 a 4.0 jsou 2 nezávislé moduly a také se musí separé instalovat.
sakulitko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 22. pro 2012

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od sakulitko »

V pc jsem to nenašel a při instalaci 3,5 frameworku se ukázalo že to musím přes instalaci v systému tk jsem to zkusil ,ale nvm ...
sakulitko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 22. pro 2012

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od sakulitko »

ted jsem ho někde našel na internetu ten soubor a kam ho mám vložit ?
Nějaký jsem našel v 3d marku 11 smazal jsem ho a vložil ten nový ,ale furt nic ... mám ho zkusit smazat a přeinstalovat znova ten net framework ? :)
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Kam ho vložit? .... aach jo....... do windows/system32

a pro případ ještě klidně do windows/system32/drivers.
sakulitko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 22. pro 2012

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od sakulitko »

Vložil jsem ho do obouch a furt stejná chyba
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tak reinstall windows.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“