DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
sakulitko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 22. pro 2012

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od sakulitko »

tk reinstalovat windows kvůli 3D marku se mi nechce .. ale divný že 3d Mark wantage funguje v pohodě
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

Měl bych dotaz- jak to je s DirectX 11.1 u Windows 8? Mám Win8x64 a GTX660Ti, přičemž nVidia Control Panel mi ukazuje že spuštěná je verze DirectX 11.0, karta podporuje 11.1 a DxDiag mi ukazuje že DirectX je 11 a úrovně hw jsou do 11.0 (11.1 hw neumí?), MS SDK WIN8 mi v diag app ukazovalo podporu většiny Dx 11.1 rozšíření...
Jak to tedy je? Proč Dx11.1 neběží nativně a zobrazuje se jen někde jako supported? :)

Nvidia tedy "zatím" Dx11.1 "neumí", nebo není zcela implementováno do OS (málo využitelných fcí apod.?)... Díky za objasnění.... :roll:
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

GK104 plné DX11.1 skutečně neumí, umí jen některé z jeho features. Nicméně žádný DX11.1 SW asi asi nebude existovat, takže je to celkem fuk.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

Chápu to tedy asi tak, že než se prosadí masově DirectX 11.1 ve hrách, bude tu DirectX 12 a i kdyby nebylo, tak než to bude (hry nativně v Dx11.1), budou stávající graf. karty zastaralé a nebude třeba toto řešit.
Snad tedy skok (ono pomyslné "odbrždění") pc platformy podpoří nové konzole co vyjdou, i když asi odbočuji a tam bych očekával jako OS Linux a OpenGL API...
Každopádně děkuji za informace. :)

PS: Není tedy Dx11.1 features spíše i otázkou sw než hw? :roll:
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Imho, on je tam trochu rozdíl ve značení DirectX. Pro úplnou podporu Dx11.1 je nutné splnit také HW podporu (feature levels 11_1), což Kepler ve všech bodech nesplňuje. Pokud chybějící funkce nejsou "zadrátovány" v HW, musí se řešit softwarově (třeba přes cpu), nicméně si nemyslím, že by to byl tak velký problém, jak je to někde prezentováno.
Otázkou je, zda nVidia uváděním podpory DX11.1 u Keplera neklame zákazníky, ale kdo je v téhle branži bez poskvrny? :)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

U mě diagnostika:

DxDiag:
Verze rozhraní: DirectX 11
Úrovně funkcí: 11.0, 10.1, 10.0, 9.3, 9.2, 9

Dále CapsViewer (SDK W8):
Obrázek

Obrázek

...takže asi něco to umí, ale vše ne. Nevěděl sem že GTX 660Ti až po GTX 680 mají jádro GK104, myslel jsem že GK106 když je číselně vyšší. Takže tipuji že GK106 (GTX 660 apod.) jsou na tom shodně, bylo by totiž divné, kdyby GK106 u low-end modelů měla plnou podporu Dx11.1 a lepší modely s GK104 ne...
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

@Vlastik80: NVidia splnila už v Dx11 všechny nepovinné funkce, které se staly v Dx11.1 povinnými. Dle jejich sdělení nepodporují z feature level 11_1 (HW) tyto funkce:

- Target-Independent Rasterization (2D rendering only)
- 16xMSAA Rasterization (2D rendering only)
- Orthogonal Line Rendering Mode
- UAV in non-pixel-shader stages

To se týká všech gpu založené na uarch Kepler.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

Děkuji za vysvětlení, pokud to tedy tak opravdu je, tak je to ok, tedy až na těch pár věcí co to "neumí", tam je ale otázka využití a to jako laik neposoudím, ale když to tam nvidia "nedala", tak to asi tak moc důležité nebude :roll: :mrgreen:
kalmarCZ
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. dub 2013
Bydliště: Plzeňský kraj

directX 11

Příspěvek od kalmarCZ »

Zdar, chtěl jsem se zeptat jak to pc dostat directX 11 jsem zátečník ?
PC: CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,8 GHz|GPU: nVidia GeForce GTX 660|RAM: 8 GB|MB: GIGABYTE Z77-D3H|HDD: 1TB
reifik
Žlutá karta Bazar
Žlutá karta Bazar
Registrován: 11. črc 2004
Bydliště: Praha4

Re: directX 11

Příspěvek od reifik »

Máš-li odpovídající GK a OS,stáhnout a nainstalovat :)
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: directX 11

Příspěvek od Eddward »

DirectX 11 tema tu je hned druha -> http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=76&t=140788
za druhe, DX11 uz v PC mas pokial mas OS Vista SP2 / Win7 / Win8, v inom OS to do PC nedostanes
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
kalmarCZ
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. dub 2013
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: directX 11

Příspěvek od kalmarCZ »

takže pokud to chápu správně tak pokud na instaluju win 7 64 bit tak v pc je už directX11
PC: CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,8 GHz|GPU: nVidia GeForce GTX 660|RAM: 8 GB|MB: GIGABYTE Z77-D3H|HDD: 1TB
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: directX 11

Příspěvek od Krteq »

Ano
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Eddward »

Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Eddward »

http://diit.cz/clanek/directx-11-2

Následující výčet obsahuje technologie, které byly podle Microsoftu vylepšeny, nebo jsou zcela nové:
- HLSL shader linking
- Inbox HLSL compiler
- GPU overlay support
- DirectX tiled resources
- Direct3D low-latency presentation API
- DXGI Trim API and map default buffer
- Frame buffer scaling
- Multithreading with SurfaceImageSource
- Interactive Microsoft DirectX composition of XAML visual elements
- Direct2D batching with SurfaceImageSource

Microsoft ukazal demo s tiled resources na GTX770, cize DX11 hardware to bez problemov zvladne.
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Prvním enginem s podporou DX11.1 je Frostbite 3 (BF4 atd.)
“We use DX11.1, there are some optimizations in it (constant buffer offsets, dynamic buffers as SRVs) that we got in to the the API that improves CPU performance in our rendering when one runs with DX11.1. This will be in BF4.”
G3D - Battlefield 4 gets DX11.1; DX11.1 Will Improve CPU Performance
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Eddward »

Inak na Kepleroch by to malo ist tiez v pohode. Ved nakoniec nejake tie buffery ktore budu v tej hre su v zozname funkcii ktore ma Kepler implementovane.

„The GTX 680 supports DirectX 11.1 with hardware feature level 11_0, including all optional features. This includes a number of features useful for game developers such as:
- Partial constant buffer updates
- Logic operations in the Output Merger
- 16bpp rendering
- UAV-only rendering
- Partial clears
- Large constant buffers


Oficialne to nie su DX11.1 grafiky preto ze nemaju implementovane 4 "non-gaming" funkcie, ktore v hrach aj tak nebudu. Väcsinou ide o 2D funkcie.
Teda pokial to cele chapem spravne.
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Už to tu psal webwalker o pár postů výš. Otázka je, jak budou enginy DX11.1 detekovat. Pokud to bude jen podle feature level, tak to nebude zrovna nejlepší.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“