DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
DEVastor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. úno 2007
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od DEVastor »

no-X píše:Stalker: Call of Pripyat - srovnání DX10 a DX11 verze

Obrázek

Na snímcích je znát tesselator a CHS shadows...

http://www.pcgameshardware.com/aid,6958 ... hots/News/
Konečně je to co má být kulaté také skoro opravdu kulaté. :)
Obrázek
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Stratos »

nj hranatym hlavam odzvonilo konecne :)
Robin_CG
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 31. srp 2006
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Robin_CG »

no-X píše:jo, šlo to i bez DX11 a když se člověk podívá, jak minimální vliv na výkon to mělo, tak se mi chce skoro brečet :-)
Nejhorsi na tom je, ze kdyby to pred dvema lety "prinesla" Nvidie, je z toho marketingova akce jaxvin, a featurka, ktera samozrejme dnes bude bezet jen na Nvidia GPU via CUDA.

AMD musi ted rychle udelat kampan, ve ktere bude kupa obrazku, nalevo bude vzdy ATI GPU a obrazek bez hran (tessellace), a vpravo pak OTHER GPU a obrazek s hranami.

EDIT: Chopil jsem se Photoshopu, a udelal to sam... Rikejme tomu PR sh*t, ale je treba ho sirit mezi mene znale... Puvodni obrazek - pcghw...

Kdyz tomuhle Nvda rekne, ze to neni dulezite, tak no comment.

http://www.czechgamer.com/novinky/5145/ ... -DX10.html
Obrázek
Shit
Odborník PCT
Odborník PCT
Uživatelský avatar
Registrován: 20. pro 2003
Bydliště: Hradec Králové

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Shit »

Robin_CG píše:Nejhorsi na tom je, ze kdyby to pred dvema lety "prinesla" Nvidie, je z toho marketingova akce jaxvin..
To je sice hezký a pravdivý, ale za marketing je zodpovědný v tomto případě marketing AMD/ATi.... Tohle není chyba marketingu nV...
Je rozdíl něco vyrobit a zároveň to i prodat a v tomto případě se má AMD/ATi hodně co učit od zelených.
Robin_CG píše:..ale je treba ho sirit mezi mene znale...
Možná bych být tebou, tak krotím svůj slovník.
Je otázkou, jestli tímto svým tvrzením neurážíš některé usery - já se domnívám, že ano. ;-)
Jedno české přísloví praví: "Podle sebe soudím Tebe"....
Naposledy upravil(a) Shit dne čtv 24. zář 2009, 22:47, celkem upraveno 1 x.
Robin_CG
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 31. srp 2006
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Robin_CG »

Ja s tebou naprosto souhlasim, marketing Nvidia proda i vozicek bez kolecek. AMD prozmenu neproda tessellator v Xboxu ani u Xbox exklusivnich her. Jedno lepsi nez druhy. Mene znale uzivatele jsem myslel BFUs, normalni lidi.

V kazdem pripade DX11 "matters", je "important". Prinasi viditelne zlepseni. Tohle jestli v AMD nejak do Vanoc nezpropagujou stylem "pro BFUs"... :roll:

Pokud se DX 11 prosadi drive, nez bude v konzolich, bude tu konecne vytouzeny bod pro PC gamery ;-)
Maxtor
Začátečník
Začátečník
Registrován: 23. říj 2003

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Maxtor »

Kaslat na marketing.. me by spise zajimalo, proc designerum trvalo 20 let, nez vyrobili kolecko.. :oops:
beardie
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2005

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od beardie »

lebo x-uholnik je jednoduchsie vyrobit :)
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
myom
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 11. úno 2006
Bydliště: Praha

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od myom »

beardie: a kolecko je neco jineho? :-D
*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*
prave si ctete krasny, uzasny, inteligentni, gradiozni podpis a velice ho obdivujete! touzite po nem! chcete ho! uz bez nej nemuzete byt a radi byste ho videli i pod svymi prispevky! a co ja udelam? napisu: ol rajt ryzvd (c) myom :-P
*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Pár informací o připravovaných DirectX 11 titulech

Interview s vývojáři z Codemasters o implementaci DX11 do Dirt2
The DX11 version is a great place to showpiece DiRT2 and show that Codemasters' technology is at the forefront of PC gaming. We think there are 3 big ticket items in DX11: Hardware Tessellation, Direct Compute 11 (Compute Shaders) and the multi-threading of the command pipeline.

So Tessellation allows us to add a lot more detail to objects such the crowds, water surfaces and moving cloth. Up to this point hardware tessellation was difficult to achieve efficiently with all the other demands going on. Direct Compute 11 allows us to really push up the fidelity of our post-processing solution, giving a higher resolution to some of the effects such as motion blur. Finally the multi-threaded capabilities have made us think a lot about our rendering pipeline and how we can optimize this. That's not easy to get right and I think that will be one of the big challenges for developers in the next few years. Of course DX11 comes with amazing new video cards that allow all this to run faster to begin with!
PCGH - Dirt 2: Best graphics on PC due to DirectX 11 features


Porovnání DX10 vs. DX11 ve hře Stalker: Call of Pripyat
PCGH - Stalker: Call of Pripyat - The first DirectX 11 screenshots
beardie
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2005

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od beardie »

myom píše:beardie: a kolecko je neco jineho? :-D
samozrejme, aj hento "kolecko" nie je kolecko, ale mnohouholnik, vdaka telesacii ale obsahuje x-nasobne viac polygonov ako ten povodny n-uholnik

tym sa dostavame k dovodu, preco sa "nevyrabaju" kolecka:

polygony su vzdy troj-, stvor- alebo viacuholniky, nikdy nie kruznice (na vytvorenie zaoblenych tvarov sa pouzivaju krivky)
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
myom
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 11. úno 2006
Bydliště: Praha

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od myom »

beardie: vsak jasne, na to jsem narazel. ale vzdyt to je jenom o vypocetnim vykonu, porad to je jenom pocitani bodu a jak postoval no-x, uz to fungovalo davno. tak kde se stala chyba? :|
*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*
prave si ctete krasny, uzasny, inteligentni, gradiozni podpis a velice ho obdivujete! touzite po nem! chcete ho! uz bez nej nemuzete byt a radi byste ho videli i pod svymi prispevky! a co ja udelam? napisu: ol rajt ryzvd (c) myom :-P
*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Byla to podobná situace jako nyní s DX10.1/GPU PhysX. Tessellaci podporoval čip pouze jednoho vendora, tudíž se vývojářům moc nechtělo tuhle "feature" do her implementovat a proto se nerozšířila.
Robin_CG
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 31. srp 2006
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Robin_CG »

Krteq píše:Byla to podobná situace jako nyní s DX10.1/GPU PhysX. Tessellaci podporoval čip pouze jednoho vendora, tudíž se vývojářům moc nechtělo tuhle "feature" do her implementovat a proto se nerozšířila.
Nejvíce mě zklamalo, že se tessellace více neprosadila na Xbox exklusivních titulech. Vždyť rozdíl oproti PS3 by byl vidět na sto honů. Naprosto nechápu marketingová oddělení Microsoftu.
Smithfield
Začátečník
Začátečník
Registrován: 12. dub 2005

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Smithfield »

konkretně z použití komprese HDR se zatím vychází podle prognózy imho prohlášení a z konference, microsoft dosud officiálně neuveřejnil bližší technologické informace o měřítku bloku komprese.

Nevidím důvod pro tolik jásotu, i když v podstatě u Direct3D 11 se vychází zlepší programovatelnosti, v podstatě se domnívám, že jak vývoj HDR postupoval od Half Life 2, kde byl využit na shader model 2.0 nebo v Rainbow Six Lockdown, kde tvořil nedokonalý obraz a spolu s shader modelem 3.0 se vše začalo měnit k lepšímu kupříkladu ve FarCry,ale v příliš vysokých nárocích a počátcích lépe zpracovaného lightingu. S shader modelem 4.0 přišel directx 10, který si získal obdiv u mnoha hráčů např. ve hře S.T.A.L.K.E.R. S novým shader modelem 5.0, který zahrnuje implementaci directx 11 je sice revolucí, ale...... pravě díky teselaci, kterou jak se později ukáže využije s dodatečným přísunem výkonu až další generace grafik založené podle možného následujícího značení u RV970 nebo G400.

:sad: škoda, že jen u nás se spíše prodává velice dobře výkonné, ale zato na druhou stranu špatně doladěné VRM, zpracované PCB, a dost často v hojném počtu s nekvalitními kondolami.
DEVastor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. úno 2007
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od DEVastor »

Teselace nemusí být vůbec tak náročná jak si možná myslíš, jde pouze o to kolik se přidá trojúhelníků.
Obrázek
Federmann
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. kvě 2006
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Federmann »

Tak nám tu vzniklo pěkné vlákno, když jsem počátkem roku psal o Tessellaci, tak to nikdo nebral vážně, dnes se oslavuje Nvidia Fermi.

Nvidia „sice na jádru pracuje, ale není nikde zmínka, že by šli cestou Tessellatoru, který je produktem AMD a je základem DX11, jak si s touto skutečností poradí CUDA core, je zatím otázkou“.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Jak jinak než emulací, programovatelné jednotky na to má a výpočetní výkon taky :roll:

Jinak GT300/Fermi tu má vlastní vlákno.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

aktuální verze seznamu:
  • do Vánoc
  • do půl roku
  • Alien vs. Predator: DX11, tesselator, Q1/10
  • Battlefield: Bad Company 2: DX11, Q1/10
  • BattleForge: DX11, direct compute, via patch, 09/09 - OUT!
  • Crysis 2: DX10.1, DX11
  • Dirt 2: DX11, tesselator, 12/09
  • Dungeons and Dragons Online: Eberron Unlimited: DX11, 2010
  • F1 2010: DX11, 2010
  • Genghis Khan MMO: DX11, 2010
  • Lord of ther Rings Online: DX11, Q1/10
  • Race Driver: Grid 2: DX11
  • Stalker: Call of Pripyat: DX11, tesselator, CHS shadows 11/09
  • Frostbite 2 (enigne): DX11, compute shaders, 2010
  • Unigine (engine): DX11, 2010
  • Vision (engine): DX11, 2010
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Stratos »

Ta emulace se mi nezda jako dobry napad, vzdy to sebou nese vice problemu nez kdyz to jadro umi nativne.

Jinak ten seznam her je clekem velky na to ze DX11 OS jeste enni ofico jeste venku :). Ja se nejvic tesim asi na AvP to je moje srdickova zalezitost :)
vendo007
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 12. pro 2007

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od vendo007 »

Stratos píše:Ta emulace se mi nezda jako dobry napad, vzdy to sebou nese vice problemu nez kdyz to jadro umi nativne.

Jinak ten seznam her je clekem velky na to ze DX11 OS jeste enni ofico jeste venku :). Ja se nejvic tesim asi na AvP to je moje srdickova zalezitost :)
tak isto sa tesim hlavne na AvP, ak to bude hratelnostou na tom ako stare avp2 tak myslim ze to bude riadna pecka, hlavne multiplayer ktory bol v avp2 ohromny :oops:
"Real power can't be given. It must be taken."
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“