Stránka 18 z 41

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: úte 24. bře 2020, 17:59
od DOC_ZENITH
Pokud člověk chce aby jedna a ta samá hra chodina na systémech s různym množstvim RAM, tak musí počítat s tim nejslabšim, protože sorry ale RAM neni jak uetřit, na tu nepomůže změnit rozlišení heh, na tu platí jen částečně LOD a hlavně rozlišení textur, téměř nic jiného nepřinese citelnou úsporu a už vůbec ne úsporu na úrovni 16 vs 32GB třeba.

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: úte 24. bře 2020, 19:52
od Riku
To sice je pravda, ale pořád se dá na silnější konzoli s více rám udělat třeba lepší rozlišení textur, jako to je u X1X, že základní One má horší textury a x1x si samo stáhne balíček 4k textur

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 10:56
od blekota je boss
Nějak moc nechápu to zvolení variabilní frekvence u PS5.. Teda kromě toho, aby byli marketingově z pohledu TFlops co nejblíž Xboxu.. Sám Cerny na prezentaci říkal, že bylo problematický udržet GPU locklý na 2GHz a CPU na 3GHz, ale s variabilní frekvencí najednou není problém GPU na 2.23GHz a CPU na 3.5? To je nějaká blbost.. i kdyby používali ten smartshift a zrovna nebylo moc vytížený CPU, tak na něm se ušetří jen pár wattů, který by mohly nahnat do GPU, který je ale samo o sobě na frekvenci 2.23GHz už hodně daleko za hranicí efektivity a pár wattů to nevytrhne. To MS zvolil ty frekvence na úroveň, kdy se voltáž a spotřeba ještě drží v rozumných mezích. Už na Navi na stejným procesu je vidět, že od nějakých cca 1850MHz už se musí dost sahat na voltáž a spotřeba strmě stoupá. Vývojářům to asi taky dvakrát nepomůže, když se budou snažit systém ždímat a ono jim to na oplátku bude shazovat frekvence..
A to super duper rychlý SSD, tam vidím nějaký větší přínos jen u exkluzivit, kde už s tím můžou vývojáři od počátku vývoje hry počítat, ale u multiplatformních her, kde to musí běhat na všem, to bude imho znamenat jen o pár vteřin rychlejší loading..
Mno nevim, XBox se mi líbí víc

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 10:59
od del42sa
blekota je boss píše:Nějak moc nechápu to zvolení variabilní frekvence u PS5.. Teda kromě toho, aby byli marketingově z pohledu TFlops co nejblíž Xboxu.. Sám Cerny na prezentaci říkal, že bylo problematický udržet GPU locklý na 2GHz a CPU na 3GHz, ale s variabilní frekvencí najednou není problém GPU na 2.23GHz a CPU na 3.5? To je nějaká blbost.. i kdyby používali ten smartshift a zrovna nebylo moc vytížený CPU, tak na něm se ušetří jen pár wattů, který by mohly nahnat do GPU, který je ale samo o sobě na frekvenci 2.23GHz už hodně daleko za hranicí efektivity a pár wattů to nevytrhne.
podle mě to jen chápeš blbě

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 11:39
od blekota je boss
tak to vysvětli, rád se poučím :) pochopil sem to tak, že se "přelejvá power" z méně vytížené části na více vytíženou v rámci celkově daného TDP, tak jak to maj nový noťasy se smart shift

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 12:58
od del42sa
blekota je boss píše:tak to vysvětli, rád se poučím :) pochopil sem to tak, že se "přelejvá power" z méně vytížené části na více vytíženou v rámci celkově daného TDP, tak jak to maj nový noťasy se smart shift
no dyť jsi to už sám vysvětlil. :razz: :wink:

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 13:24
od blekota je boss
Takže to chápu blbě ale vysvětlil sem to? :lol: já to tak myslel už v tom předešlým postu, jen mi hlava nebere, že na CPU ušetříš při menším vytížení tolik W, abys mohl vyhnat GPU na delší dobu při loadu na 2.23GHz.. Kolik by žral ryzen 3800x na 3,5GHz? cca tak 40-50W? Takový R9 4900H má TDP i s grafikou 45W. Takže pokud ho podtaktuješ a podvoltuješ, tak ušetřiš třeba 15W a budeš rád. Což samo o sobě nestačí, aby mohlo GPU běžet na týhle frekvenci (pokud je to v loadu a ne nějaká indie skákačka..) Navi by při týhle frekvenci skoro vyhazovala jistič.. :-D Takže imho reálný frekvence budou znatelně nižší.

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 13:46
od mr.qeg
Nebo ti tam ve scéně naskočí 20 botů, z nevytíženého CPU se rázem stane vytížené, GPU půjde s frekvencema dolů a stutter, jako prase... :-D

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 14:18
od THANATOS
blekota je boss píše:Navi by při týhle frekvenci skoro vyhazovala jistič.. :-D Takže imho reálný frekvence budou znatelně nižší.
Toto ale nie je Navi(RDNA1), takže ak majú turbo takto vysoké, tak mne z toho vychádza, že AMD urobilo pokrok v efektivite s RDNA2, lebo sa mi nechce veriť, že Sony bude mať GPU, ktoré by samotné žralo ~300W(RX 5700XT na 2GHz žerie priemerne 285W a voltáž je 1.2V).
https://www.techpowerup.com/review/sapp ... on/34.html

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 14:36
od blekota je boss
Nj, jenže to by pak mohl běžet i Xbox na o dost vyšší frekvenci, když je to taky RDNA2. Takhle je tam rozdíl 400MHz..

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 15:03
od fmx rider
Já jim tu frekvenci nežeru, bude to rozdíl 36 vs 52 CUs a reálná frekvence bude podobná. Proto čekám cenu PS5 aspoň o 100€ nižší. Nemít PC tak vezmu Xbox SEX, ale já hraju na konzoli jenom exkluzivity, takže půjdu do PS5.

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 15:55
od DOC_ZENITH
Já souhlasim s tim že si to Sony pravděpodobně dost nadsadila. Bude je snad někdo kontrolovat na jakejch taktech to tam fakt běhá eh? Boost "up to" si tam nahnali aby nebylo v papírovejch Tflops tolik za xboxem, v praxi si myslim že to poběží pod 2Ghz.

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 16:23
od ArgCZ
ne ale bude se logicky porovnávat framerate a detaily+rozlišení ve srovnání s XBOXem, to na jakých taktech to bude běhat je nepodstatný, podstatný je jak to bude vypadat a hýbat se

jinak samožřejmě přístup pro splnění určitého výkonu a TDP v podobě více jednotek na nižším taktu vs méně jednotek na vyším taktu je jedna s klasických dilemat které tu bylo už mockrát a nevím proč vzbuzuje tolik podezření.... jde jen o jiný přístup, vůbec to neříká nic o tom že 18XXMHz je něco co MS nastavilo jako strop kvůli limitům architektury

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 18:40
od Riku
Nejvtipnější na tom všem je, že PS fanboys si to přeložili tak, že smartshift funguje tak, že pokud CPU třeba nejede naplno, tak zbylý výkon poskytuje pro výpočtky GPU a naopak. Pak že SSD bude pomáhat GPU a celkově že je vlastně PS5 rychlejší než XSX :-D
Ve výsledku je to jedno, vezmu day one XSX a za nějakou dobu až klesne cena PS5 tak si ho pořídím taky na ty tři zajímavý exkluzivky.

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 19:19
od THANATOS
blekota je boss píše:Nj, jenže to by pak mohl běžet i Xbox na o dost vyšší frekvenci, když je to taky RDNA2. Takhle je tam rozdíl 400MHz..
A prečo by potreboval vyššie frekvencie, keď má o 44% viac CU?

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 19:28
od THANATOS
fmx rider píše:Já jim tu frekvenci nežeru, bude to rozdíl 36 vs 52 CUs a reálná frekvence bude podobná.
Xbox s 52CU bude mať stabilných 1825Mhz, tak nechápem ako si dospel k názoru, že PS5 s 36CU bude mať dajme tomu len 1825-1850mhz? Keď ti Sony povie, že boost je 2230mhz, tak ti nebude pracovať GPU v priemere o 400Mhz menej, tak to mohli rovno povedať, že boost je len 2000mhz.

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: čtv 26. bře 2020, 20:24
od DOC_ZENITH
Úplně easy, větší čip neznamená menší takty co se architektury týče. Dosahuje snad 2080TI menších taktů jak 1660TI? Jedinej limit u velkýho čipu je možné max TDP celku, ale pokud by čip v Xboxu běhal pohodlně na dejme tomu 1860Mhz tak rvát ten v PS5 přes 2Ghz už by znamenalo ho tahat do oblastí se špatnym výkonnem/watt.

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: pát 27. bře 2020, 11:56
od THANATOS
Ale veď to všetko viem. :)
Chcel som len povedať, že GPU v Sony nebude mať podobné takty ako GPU v XBoxe, lebo má podstatne menej CU a z toho dôvodu menej žerie na rovnakej frekvencií a tým pádom má ešte rezervu v TDP na vyššie takty.

Sony chcelo ušetriť nejaké miesto a tranzistory, tak im teraz nič iné neostáva, ako zvýšiť frekvencie aj do oblasti so zlým pomerom výkon/W. Otázka je, aké TDP je vyčlenené na GPU, ale osobne sa mi nechce veriť, že TDP pre samotné GPU(bez GDDR6) by bolo viac ako 200W a pre celé SoC by to bolo 300W.

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: pát 27. bře 2020, 13:38
od del42sa
THANATOS píše:Ale veď to všetko viem. :)
Chcel som len povedať, že GPU v Sony nebude mať podobné takty ako GPU v XBoxe, lebo má podstatne menej CU a z toho dôvodu menej žerie na rovnakej frekvencií a tým pádom má ešte rezervu v TDP na vyššie takty.

Sony chcelo ušetriť nejaké miesto a tranzistory, tak im teraz nič iné neostáva, ako zvýšiť frekvencie aj do oblasti so zlým pomerom výkon/W. Otázka je, aké TDP je vyčlenené na GPU, ale osobne sa mi nechce veriť, že TDP pre samotné GPU(bez GDDR6) by bolo viac ako 200W a pre celé SoC by to bolo 300W.
přesně tak. Chlapi uvědomte si že ti co si to custom SoC u AMD zadali nejsou žádní idioti. Pokud jim z hlediska nákladů vs výkon vycházelo líp menší GPU na vyšších taktech, tak to bylo čistě racionální rozhodnutí a žádnej úlet :wink:

stejně bude mnohem víc záležet na těch exkluzivních hrách pro PS5 a jejich optimalizace na novou konzoli 8)

Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace

Napsal: pát 27. bře 2020, 15:00
od THANATOS
Ešte ostáva možnosť, že na poslednú chvíľu o niečo zvýšili frekvencie GPU, ale osobne sa mi to zdá málo pravdepodobné. Predsa len konzolu kupujú ľudia kvôli hrám a nie hardvéru.

Inak počet CU ostáva rovnaký ako má PS4 Pro, ale frekvencia je 2230Mhz vs 911Mhz, to je 2.45x viac a samotná architektúra RDNA2 má o dosť vyšší výkon ako Polaris(25-30%). Mne to vychádza na ~3x vyšší výkon samotného GPU.