Stránka 3 z 4

Re: Ošizená tesselace na AMD grafikách?

Napsal: ned 30. led 2011, 20:43
od michal3d
Ache píše: WTF? To že ojebou AF, budiž... praxe ukázala že 90% (možná i víc) lidí je to putna, ale co ta tesselace?
- tak ta teselacia si dovolim tvrdit, ze bude zaujimat asi este mensie mnozstvo ludi. To AF si mozes zapnut aspon na lubovolnej karte v prakticky lubovolnej hre, ale kolko ludi ma vykonnu DX 11 grafiku schopnu zvladnut nejaku vaznejsiu teselaciu a kolko hier je momentalne na trhu, ktoru tu vaznejsiu teselaciu maju (ehm...ziadna?)
Okrem toho ak sa to da vypnut, tak naozaj nie je dovod z toho robit zase senzaciu. Co sa tyka recenzii, tak pokym dotycnemu recenzentovi nedoverujes ani na tolko, ze si taketo veci pohlida, tak by som byt tebou tu recenziu ani nepozeral...aspon tak to robim ja. A svojim sposobom je to dobra funkcia, lebo to ciastocne riesi problemy, ake nastali s GPU PhysX, kde vzaujme prezentacie ako je to neuveritelne sofistikovany "fyzikalny" engine zasli tak daleko, ze v tych par hrach, ktore ho pouzivaju, s vypnutym PhysX chybali efekty, alebo cele objekty, lebo tie boli optimalizovane len pre PhysX, s ktorym to ale na ATI/AMD kartach proste neslo hratelne, takze tam v konecnom dosledku neboli. Takto ked sa niekto rozhodne, ze urobi hru, ktora bez teselacie bude vyzerat ako hra z 90 tych rokov, ale s teselaciou to bude tak narocne, ze to slabsie karty neutiahnu, tak takato optimalizacia moze ponuknut idealny pomer medzi vykonom a kvalitou obrazu. Nebude to sice tak krasne detailne, ale aspon tam budu zachytene zakladne tvary objektov...

Re: Ošizená tesselace na AMD grafikách?

Napsal: ned 30. led 2011, 21:02
od Ache
michal3d píše: Nebude to sice tak krasne detailne, ale aspon tam budu zachytene zakladne tvary objektov...
Móc hezký :-D Takže místo schodiště jen rovná plocha... nevadí, teprve dkyby tam nebyla ani textura už by to snad možná byl malý zanedbatelný problém?

Ale jo, klaním se AMDčku za tuhle super optimalizaci. I takové Metro v mým testovacím úseku (hodně postav na obraze) beží plynuleji na HD5870 než na GTX580 @ 850MHz :-D Fakt super. Opravdu to je nejlepší herní zážitek. :P

EDIT: Jinak problém v tom nevidím, protože se dá vždy zapnout "nastavení podle aplikace", takže kdo chce max. kvalitu zapne si tesselaci podle originálu. Ale co ty recenze? To budou testy "optimalizované" geometrie AMD vs. původní geometrie NV? Těžko si všichni recenzenti ohlídají všechny parametry ovladačů. Většinou nechávají všechno na default (kromě computerbase který nastavení dává do informací snad všichní).

Re: Teselace

Napsal: ned 30. led 2011, 22:52
od michal3d
Ache: ha ha ha...inak tie schody su presne ten pripad, o ktorom som pisal. Na nich je IMHO ta teselacia pouzita nevhodne, keby tie schody normalne vymodeluju, teda jednoducho, len ze by to nebola rovna plocha, ale aby to vyzeralo ako schody, co by ich stalo neuveritelnych mozno tak 20-30 polygonov a vyzeralo by to lepsie jak s teselaciou tak bez nej. Teda pokial nepouzivaju nejaky "zdvojeny" displacement, alebo nieco podobne, lebo inak nemozu spravit napr. schod, ktory by sa na vrchu rozsiroval, ani ziadne priehlbiny, vystupky (ktore nie su az po vrch) na bokoch schodov a pod...no na tych schodoch ta optimalizacia moc nefunguje, ale zase ten dracik je vcelku dobre zoptimalizovany (asi to bude aj tym, ze tam bude zakladny model asi vhodnejsi na teselaciu/displacement)

Inak ked uz sme pri tej optimalizacii, tak tu su zaujimave rozdiely medzi urovnou nastavenej teselacie:

http://www.framebuffer.com.br/node/101570

vyzera to, ze v praxi neni moc velky rozdiel medzi Level 6 a 64, vcelku by ma zaujimalo, aky je tam rozdiel vo vykone...

Re: Teselace

Napsal: pon 31. led 2011, 01:02
od Ache
michal3d píše: Inak ked uz sme pri tej optimalizacii, tak tu su zaujimave rozdiely medzi urovnou nastavenej teselacie:
http://www.framebuffer.com.br/node/101570
vyzera to, ze v praxi neni moc velky rozdiel medzi Level 6 a 64, vcelku by ma zaujimalo, aky je tam rozdiel vo vykone...
Taky ale záleží s jakým LOD se ty polygony postupně rozkládají. Třeba v Uniginu na nastavení normal je doskakování tesselace krásně viditelný i když se tesselace nijak neomezí, kdežto při nastavení extreme je pěkně koukatelný i level 8x, protože doskakování díky vysokému LOD není tolik vidět, ale fps je neopoužitelné: (18fps (8x) vs 16fps (64x) na HD5780 Ale i při levelu 8x jsou některé detaily zničeny - třeba lana jsou furt hnusné.

Já v tom vidím akorát takovou pěknou berličku na podvody v benchmarcích (hlavně díky default nastavení na AMD optimalizace). Doufám že nvidia s podobnou kokotinou nepřijde, a pokud jo tak ať to není defaultně nastavený na oškubání, to pak můžou rovnou závodit v tom kdo ubere víc polygonů :-D

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 11:27
od primax
ahoj kdo má v současnosti lepší teselaci AMD nebo Nvidia u dnešních her?
Zvažuji totiž koupi highend grafické karty od AMD nebo Nvidie.

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 11:56
od RAD-x
Teselace se snad ve hrách ani moc nepoužívá, několik oběktú je tušim v Crysis 3 a to skutečně slovy NĚKOLIK a i o tom se spekulovalo a pokud je mi známo tak teselace se využívá naprosto minimálně nebo vubec, takže je to asi uplně jedno.

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 12:12
od CageJ
potom tesalaciu vyuzival Dirt 2, dalej myslim obe Metro 2033 kdesi som zachytil, ze aj novy Witcher.. podla mna tych hier viac ako 25 nebude, z novsich ma napada este BF4

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 12:19
od primax
a mám si spíše koupit Nvidia kartu nebo AMD kartu?

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 12:20
od oneb1t
to zalezi na tom jak ses bohatej :D

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 12:26
od RAD-x
Hlavně ono se jedná spíš o jakousi sprofanovanost kterou nastolil příchod DX11 a masivně teselovaný benchmarky, v praxi je v těch hrách teselovaných oběktú mnohem méně. Pokud vybírat kartu, tak určitě ne podle toho kdo má rychlejší teselaci. AMD všeobecně parametry teselace a třeba AF upravuje a by default "optimalizuje" což má svůj dúvod....od začátku DX11 jim to jde trochu húř...pokud si bude vybírat kartu z druhé ruky tak je stejně nejvýhodnější koupit R9 290. Pokud pujde do krámu, tak tam bych radši volil GTX780....u novejch AMD platí : za málo peněz, málo muziky. Otázkou je samozřejmě i rozpočet na takovou kartu ale pokud je nějak omezenej, ideál je prostě 290ka z druhý ruky a neřešit nic, páč za ty peníze je to prostě výhodná koupě.

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 13:54
od HEAD
No Tesselaci nahypovala NV, protoze to byla jedina vec ve ktery byla GTX480 daleko lepsi jak 5870.
Dneska po tom nestekne ani pes :mrgreen:
S prichodem 6970/7970 kdy se ATI vyrovnala/predhonila NV v tesselaci to NV prestala hypovat a delat kolem toho marketing.
Docela sranda precist si cele tema znova.

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 14:03
od Hladis
HEADE prosim te neplacej :roll: Jedina věc, kde Fermi překonávala AMDcka, tesselace opravdu nebyla (:facepalm:) a 6970 byla stale tragedie. Dále nVidia tesselaci stále ve hrach dal tlaci, coz uzkazuji Batmani i pristi Witcher 3 a doufam ze tlacit bude, protože je to zasadni vizualni posun od uz historickyho Parallaxu. O tesselaci se uz moc nemluvi, ale dnesni hry ji v nejaky forme mají snad všechny.

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 14:19
od Ache
HEADe meleš blbosti HD6900 byla v tesselaci stále špatná. Až teprve s GCN to šlo dost nahoru. Nvidia jí má sice stále silnější, ale už to nehraje takovou roli, protože limitem jsou i jiné efekty. A že se tesselace netlačí? A proto Metro LL má ještě více využívanou tesselaci než původní Metro. :) Dneska už se to akorát tak netlačí marketingem, protože pro GCN karty už tesselace není velkým limitem (a navíc jí AMD stejně na 100% cheatuje :P - viz. drivery - nastavení mozaikování). Takže u dnešních DX11 her se prostě tesselace bere jako normální věc... asi jako dřív byl hype kolem HDR a dnes je to prostě normálka.

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 14:25
od HEAD
Ze sem neco vubec psal.Zeleny hosi strikes back :mrgreen:
6970 dohnala GTX480 v uniginu.
Na moderate lepsi a u extreme par fps pozadu nic silenyho.
http://www.anandtech.com/show/4061/amds ... hd-6950/23
7970 pak deklasovala GTX580 v tesselaci
http://www.anandtech.com/show/5261/amd- ... -review/26
Nikde nepisu, ze se nepouziva, ale jen ze po tom nestekne ani pes.Kdyz se to NV prestalo hodit do kramu.

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 14:35
od Hladis
ache:
jj na hype kolem HDR si clovek pamatuje a vlastne kazda novinka byla hypovana. Vzdyt hype bylo i kolem bumpmappingu, atd....Tesselace je dnes uz vesmes samozrejmost a jde jen o to jak moc je pouzita. Snad každý dnesni dulezity herni charakter je tesselovany.

HEAD:
Nevim jestli mas skoleni ruských diplomatu, ale Ache to tu uz napsal. Radeony v ovladacich osekali tesselaci a jeji LOD a zvedli si tak vykon. A jen pro tve info, existovala nejaka rada GTX 5xx.
nVidia stále tesselaci prezentuje (technologicky video Zaklinace 3 vcetne rozhovoru, serie Batman) a dnes uz je to bezna věc, kvůli který nikdo zadny hype delat nebude :roll: Tohle není o zelenych hosich, ale o mleti nesmyslu :| Takze prestan placat kraviny jinak to cely poleti na smetak jako flame a OT.

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 15:04
od CageJ
Presne tak Zaklinac 3 bude novym marketingovym nastrojom nVidie, nielen teselacia ale hlavne prezentacia novych API PhysX..

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 15:10
od Ache
Hladis píše:Nevim jestli mas skoleni ruských diplomatu, ale Ache to tu uz napsal. Radeony v ovladacich osekali tesselaci a jeji LOD a zvedli si tak vykon...
No dokonce si snad nějak matně pamatuju že sem někam dával screeny z Unigine Heavenu na HD6950 vs moje GTX580... jak krásně tam tesselovala třeba ty schody, když se povolila ta optimalizace tesselace by AMD.

Já obě karty měl, takže vim jak impotentní v tesselaci HD6950 byla. Přesto to bylo asi 2x lepší než HD5870 která si jen na tesselaci hrála, ale cukal se na tom i původní heaven 1.0 vytvořený pro AMD - u draka si furt pamatuju HD5870 @ 19fps... i blbá GTX470 to držela kolem 30fps.

Dneska už to ale fakt smysl řešit nemá. V teoretických číslech je sice třeba R9 290X 2x pomalejší než GTX780Ti, ale to vůbec nehraje roli když bottleneck je na úplně jiných částech renderu. Takže dneska si vybírat grafiku podle tesselačního výkonu nemá smysl, neboť ve hrách toto roli nehraje.

EDIT:
@ HEAD: A speciálně tebe HEADe upozorňuju že nějaký Anandtech testy jsou mi u zadku. Pamatuješ jak si mi nadával do nvidiota když sem řikal jak super běží Crysis 1 a Warhead na GTX670??? Pamatuješ si to ještě jak si odkazoval na Anadtech že lžu?!?!? A jak to dopadlo, když sis tu kartu koupil? - viz sekce testy a zkušenosti GTX670 a 680! Takže prosím běž z Anandtechem a dalšími testy někam :!:

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 15:35
od HEAD
To nak nechapu o cem mluvis.7970 po OC je opravdu rychlejsi v crysis1 bez TRAA proti GTX680/670 i po OC.
Ja sem byl unesenej z vykonu s TRAA, kdyz sem prechazel z 5850...Bez TRAA byli 5850 crossfiry stejny rychly, ale s TRAA GTX670 ztratila asi 10% vykonu a radeony asi 80%.
http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php? ... 2&start=60
Odpovida to tem testum na anandtechu :-D
http://www.anandtech.com/show/5818/nvid ... eat-evga/5

Re: Teselace

Napsal: pon 28. črc 2014, 15:41
od Hladis
Ache:
Samozrejme ze dnes nemá cenu vyhrocene tesselaci resit. Je uz vesmes v nejaky mire všude a dnesni HW by s ni nemel mit problem. Jediny co se da resit je mira vyuziti a dopad na vizual. Kazdopadne tesselace je dost narocna na geometrickej vykon GPU a není zase tak snadny ji implementovat spravne. Bohuzel většina her se spokoji jen s tesselaci charakteru, ale prostředí zustava skoro stejny. Třeba zmineny Thief ma tesselaci na charkterech, ale strecha je normalni parallax, atd....Jedina hra s masivnejsi tesselaci prostředí zustava stále Crysis 2 a i tak to tam narvali narychlo patchem.

CageJ:
No Witcher 3 je spis takova Gameworsks prezentacka a marketingovy eso v rukavu. Tesselaci tam budou používat myslim hlavne na modelovani terenu/vody. Postavy tesselovany myslim nebudou.

Re: Teselace

Napsal: stř 6. srp 2014, 11:16
od nou
http://www.g-truc.net/post-0662.html#menu zaujimave porovnanie vplyvu velkosti trojuholnikov vs rychlost renderingu. inak povedane 2x2 znamenaju aj 20 krat pomalsi rendering.