Anti-aliasing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Ache »

CSAA? Kde v ovladači k Maxwellu vidíš CSAA? :-D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Elkim
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Uživatelský avatar
Registrován: 01. lis 2014
Bydliště: Olomouc

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Elkim »

Máte někdo zkušenosti s ACU a AA? Resp. by mě zajímalo, co používáte. Já jedu na FXAA, protože TXAA je hroznej ale hroznej blur, MSAA 4x mi dropne FPS na 50, což je pro mě nepřijatelný a MSAA 8X to zalaguje na 5FPS.
Uffendi
Nováček
Nováček
Registrován: 13. úno 2010

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Uffendi »

Čau,
nikdy jsem AA nepoužíval, dřív slabej HW, a formy na blesky mi nikdy nevadily. Pak, když byl HW, tak jsem si přečetl, že to rozmazává celkově obraz, takže taky nepoužívám. Jenomže doba pokročila a koukám, že těch AA je asi bambilión druhů. Je nějaké AA bez negativních dopadů na ostrost a tak?
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Hladis »

Je. MSAA+TRAA, SSAA, pouziti DSR.
Obrázek
Uffendi
Nováček
Nováček
Registrován: 13. úno 2010

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Uffendi »

ok, dík
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Hladis »

Je doplnim, ze tyhle techniky (MSAA,SSAA.....) zerou neskutecne vykon, takze se pouzivaji často ruzny mazaci postproces "filmovy" techniky, který zase zerou vykonu minimum.
Obrázek
fliper
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 10. led 2017
Bydliště: Brno

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od fliper »

Je nejaký rozdiel keď používam DSR (2k) alebo supersampling 2x? Poriadne som nič nenašiel a výkon v FPS kresol rovnako pri oboch metódach
AMD Ryzen 5600x + SilentiumPC Fera 3 | ASUS TUF GAMING B550M-PLUS | Sapphire NITRO+ Radeon RX 6700 XT | Kingston HyperX Predator 24GB DDR4 3000Mhz (3X8GB) | Samsung PM981 NVMe 256Gb (Win10) | Samsung Evo 750 240GB (Fedora) | WD Blue SSD 1TB | Corsair RMx Series RM550x | Fractal Design Define Mini C | Dell U2715H + BenQ GW2283 || Lenovo ThinkPad x230 || Lenovo ThinkPad P1 Gen 3
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Facebook představil "Neural Supersampling", alternativu DLSS bez nutnosti specializovaného HW a jednoduše implementovatelnou do herních enginů.

Stejně jako DLSS využívá motion vectory a trénovanou neuronovou síť

Blogpost - Facebook Research - Introducing neural supersampling for real-time rendering
Research paper - Facebook Research - Neural Supersampling for Real-time Rendering
vinniczech
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. srp 2008

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od vinniczech »

Já se omlouvám, jestli to tu někde je, ale už sem pročetl pár stránek tématu a nevidim to. Jak zapnout TrAA v prvnim Crysis? Nebo je to prostě supersampling? U druhého dílu se mi podařilo zapnout space-grid a vypadá to super. První díl je na anti aliasing náročnější tak hledám nějaký kompromis mezi kvalitou a výkonem. Když nastavim v nvidia inspectoru override a nastavim 2xmsaa + 2xspace grid, tak to nevypadá špatně, ale vyhlazuje to i mraky a kouř. Zkusil jsem i supersampling 4x i 8x a je to dost podobný, ale zase je to náročný na vegetaci. 2x nic nedělá na rozlišení v kterym hraju(1680x1050). Dsr sem zkusil a je to náročnější než nativní rozlišení + supersampling. Pomoc :D :)

https://ibb.co/jRnpPtF

Prostě to nastavení nic nedělá. Je mi jedno jestli budu hrát v dx9 nebo 10. Hlavně at to de
please wait... rebuilding
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od Baneshee »

Ano, TRAA je u nVidie pojmenovaný jako supersampling. Klasický TRAA je tam prostě jako 2x/4x/8x Supersampling. Na to nepotřebuješ ani NV Inspector, dá se to zapnout i přímo v ovladačích. Tam se to jmenuje "Vyhlazování hran - průhlednost"
Pokud máš dost výkonu, tak je IMHO ideální nastavení 4xMSAA + 4xTRAA.
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
vinniczech
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. srp 2008

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od vinniczech »

Díky už konečně vim co to Traa je. To sem měl aktivovaný ale je to náročný na vegetaci. Tak sem vynutil AA přes inspectora. 2xmsaa + 2x space grid, ale zase nevim jak se tomu řiká. Sgsaa? To je jedno. Prostě je to mnohem mín náročný a vypadá to stejně ne-li líp :) Ted už jenom šetřim na nějakou lepší grafiku než 970 abych si mohl užít plně eye-candy v prvnim crysis :oops: Zajímavý, že sem furt spíš limitovanej grafikou než šesti jádrovym phenomem. Nový hry nehraju. Jedu retro :mrgreen:
please wait... rebuilding
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Konečně někdo na tohle téma udělal dobré video:

https://www.youtube.com/watch?v=YEtX_Z7zZSY

Tahle všudypřítomná blitka na které jsou navíc založené DLSS a FSR. Hry s timhle NIKDY nebudou vypadat dobře v pohybu.
madPav3L
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. pro 2005
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od madPav3L »

Super, konečně mám dobré video, kam budu odkazovat lidi, který mně nevěří, že TAA je blitka...
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
JohnXXL
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. úno 2007
Bydliště: Brno

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od JohnXXL »

Ukladam si video do zalozek a budu moc taky pouzivat kdyz mi nekdo zas bude tlacit do hlavy bludy... 🙂
Diky DOC_ZENITH ze jsi to sem hodil.
MB: Asus ROG Strix Z690-A D4 CPU: Intel Core i7-13700K Cooling: Water block RAM: 128GB Crucial DDR4 3200MHz@3600MHz CL18 Čerpadlo: EKWB D5 Vario Motor + Alphacool D5 TOP Radiator: MO-RA3 420 LT black 4x NF-A20 PWM Chromax
VGA: RTX 2080Ti WATERFORCE HDD: FireCuda 530 2TB + 970 EVO 1TB, 2x WD Purple 8TB Case: Chieftec BigToWER + Seasonic 850W Monitor: EIZO FlexScan EV2460BK
Mafian277198
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 07. čer 2010

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od Mafian277198 »

Nechce se mi to zkoušet, tak kdyby někdo věděl / měl přehled... jak na dnešních grafikách a hrách je použitelný SGSSAA?
jctrnacty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. úno 2009

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od jctrnacty »

Jsem rad, ze uz konecne po tom videu si lidi uvedomi , jaky kurvice nativu ty nesmysly typu dlss a fsr jsou. Hlavne , ze to vsichni vyzdvihujou jak je to must have feature (facepalm).

Docovi dik, ze na to video narazil.
_________________
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

DLSS Q ve 4K je uplně jiná liga než nějaký předpotopní MSAA se shimmeringem, který ani v moderních enginech nebude pořádne fungovat...deal with it :-D
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od stylar »

Právě v tom pohybu asi moc ne nebo proč asi bylo X verzí DLSS, kde právě na eliminaci ghostingu pracovali, ale pořád tam je.
Je to na nic všechno, ale karty jsou prostě slabý, jinak nejlepší by bylo hrát v 8k na 4k monitoru a ve 4k na fullHD monitoru (DSR).
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

Stokrát radši lehce máznutej obraz v pohybu, kterej bude při dobrý implementaci ve 4K docela minimální, než nechutnej shimmering.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Shimmering byl realitou jen pokud jsi neměl funkční TRAA. A shimmering je realitou i her s TAA, DLSS s tim hodně bojuje, jeden z největších rozdílů mezi DLSS a FSR je to že FSR narozdíl od DLSS nepotírá shimmering a proto je tak zlé jakmile dojde na vegetaci.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“