Anti-aliasing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

A to SMAA T2x jsi zkoušel zprovoznit? Jsem četl že ty další režimy (4xSMAA, T2x atd musí podporovat i hra). Takže jsem ani nekoumal jak to nainstalovat, protože nevím jestli to hry vůbec podporujou :)
PS5 | LG OLED CX55
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od HEAD »

Zkousel si ten crysis jak si rikal?Nic si nenapsal takze to asi nefunguje co?
BTW me je uplne jedno kdo za to muze jestli vyvojari nebo NV/AMD.Dulezity je, ze kdyz si to zapnu na NV, tak to funguje vsude.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

Jsem na to zapomněl sorry.

Světe div se, Adaptive AA i Supersampling v Crysis DX10 na AMD funguje :roll:

http://www.abload.de/img/crysis642012-09-1019-zejh4.png 4xMSAA
http://www.abload.de/img/crysis642012-09-1019-0hkwa.png 4xMSAA+Adaptivní AA
http://www.abload.de/img/crysis642012-09-1019-b5kj8.png 4xMSAA+SSAA

zkusím třeba Crysis 2 s DX11
PS5 | LG OLED CX55
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Mohl bych tě o něco poprosit? Můžeš mi prosím zabalit aněkam "upnout" obsah složky "bin32" Crysis?
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od blekota je boss »

lol
jakej si tam měl framerate?
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

DOC_ZENITH píše:Mohl bych tě o něco poprosit? Můžeš mi prosím zabalit aněkam "upnout" obsah složky "bin32" Crysis?
To sice můžu, ale k čemu to bude? :?
blekota je boss píše:lol

jakej si tam měl framerate?
framerate je s SSAA na p*ču, padá to na 25fps.. s Adaptive AA to nejde pod 40, vše na very high..
PS5 | LG OLED CX55
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od HEAD »

Tak to ma u me AMD bod k dobru, ze to konecne funguje.
Jeste pridat jejich obdobu adaptivniho Vsync a prece jen bych mohl jit zas nekdy do AMD. :P
Ja uz bez TRAA a adaptivniho vsync nejsem ochotnej hrat :twisted:
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Riku píše:
DOC_ZENITH píše:Mohl bych tě o něco poprosit? Můžeš mi prosím zabalit aněkam "upnout" obsah složky "bin32" Crysis?
To sice můžu, ale k čemu to bude? :?
blekota je boss píše:lol

jakej si tam měl framerate?
framerate je s SSAA na p*ču, padá to na 25fps.. s Adaptive AA to nejde pod 40, vše na very high..
K tomu že s mojí verzí to prostě nefunguje, nikdy se mi to na AMD nepovedlo rozject a tobě ano, nevim proč.....
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

No to nevím, mám poslední catalyst 12.8..
Mně spíš zaráží že v dx10 kde to nemá fungovat, to vypadá líp jak v dx9 skyrimu kde by to mělo fungovat, ale funguje to ošklivě :|
PS5 | LG OLED CX55
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Hladis »

DOC_ZENITH píše: K tomu že s mojí verzí to prostě nefunguje, nikdy se mi to na AMD nepovedlo rozject a tobě ano, nevim proč.....
A neni to nahodou tim ,ze to zkousis na historicky karte ?
Obrázek
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od sam_217 »

jestliže Riku s HD7850 mu to padá bez modifikací se SSAA na 25fps, tak HD7950 na tom musí být o dost lépe, že?

Teď by mě ale vážně zajímalo srovnání výkonu s těmahle super featurama GTX670 vs HD7950...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Ache »

sam_217 píše:Teď by mě ale vážně zajímalo srovnání výkonu s těmahle super featurama GTX670 vs HD7950...
A jaký režim bys chtěl srovnávat? SSAA u AMD není to samé jako TRAA-SuperSample u NV. Obě karty budou mít jiný obraz, protože to funguje jinak...

A srovnávat výkon v Adaptive AA (AMD) a TRAA-MultiSample (NV) by sice šlo, ale to zase nemá takovou kvalitu - to už raději MLAA / FXAA :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

8xSSAA je pro 7850 opravdu zabiják, 4x to už celkem jde ale stejnak to není ono. A Adaptive AA vypadá třeba ve skyrimu strašně, v tom crysis to překvapivě funguje pěkně.

Navíc při SSAA není obraz 100% ostrej jako bez něj
PS5 | LG OLED CX55
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od sam_217 »

Ache píše:
sam_217 píše:Teď by mě ale vážně zajímalo srovnání výkonu s těmahle super featurama GTX670 vs HD7950...
A jaký režim bys chtěl srovnávat? SSAA u AMD není to samé jako TRAA-SuperSample u NV. Obě karty budou mít jiný obraz, protože to funguje jinak...

A srovnávat výkon v Adaptive AA (AMD) a TRAA-MultiSample (NV) by sice šlo, ale to zase nemá takovou kvalitu - to už raději MLAA / FXAA :)
Však bavíme se o TRAA-SSAA nebo o celoobrazovym SSAA? riku psal ve svym příspěvku adaptivní AA i SSAA + screeny z crysis kde je MSAA + SSAA...předpokládám teda, že zapl multisampling a nad něj transparency supersampling...

Jestli tim "že SSAA u AMD není to samý jako TRAA supersample u NV" narážíš na to že u NV Se jedná u transparency supersample a u AMD fullscreen supersampling, toho rozdílu jsem si vědom, v tom případě ale MSAA + SSAA na screenu je co...btw riku ty obrázky máš krásně vyhlazený zjemněný, na screenech to vypadá fakt dobře, rozhodně nejlepší je MSAA+SSAA...zajímalo by mě jak v pohybu. A hlavně to jak to dává HD7950.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

sam_217 píše:
Však bavíme se o TRAA-SSAA nebo o celoobrazovym SSAA? riku psal ve svym příspěvku adaptivní AA i SSAA + screeny z crysis kde je MSAA + SSAA...předpokládám teda, že zapl multisampling a nad něj transparency supersampling...

Jestli tim "že SSAA u AMD není to samý jako TRAA supersample u NV" narážíš na to že u NV Se jedná u transparency supersample a u AMD fullscreen supersampling, toho rozdílu jsem si vědom, v tom případě ale MSAA + SSAA na screenu je co...btw riku ty obrázky máš krásně vyhlazený zjemněný, na screenech to vypadá fakt dobře, rozhodně nejlepší je MSAA+SSAA...zajímalo by mě jak v pohybu. A hlavně to jak to dává HD7950.
No já jsem zapl v crysis 4xAA a k tomu v ovladačích nastavil Supersampling. Takže jsem předpokládal že to je ve výsledku MSAA+SSAA, možná jsem to ale špatně pochopil a napsal.
V ovladačích je na výběr z "vyhlazování s vícenásobným vzorkem (asi teda MSAA) ,AAA,SSAA.

Takže jsem to asi špatně nazval a ten screen je 4xSSAA. Nebo je mezi tím nějakej rozdíl? u AMD to stejně jinak nastavit nejde takže asi ne :)
Je to tedy celoobrazovej SSAA a omlouvám se za mystifikaci :oops:
PS5 | LG OLED CX55
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jo, jsem si myslel..... Jde o to mít geometrii vyhlazenou MSAA a textury TRAA (ATI tomu říká adaptive AA), ne celoobrazovkovej supersampling. Ten může bejt OK, ale právě že rozmazavá... takže u mě no go.
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

Navíc pro slabší grafiky zcela nepoužitelnej ve hrách jako je crysis. Možná tak v HL2 nebo starejch hrách, ale tam se průhlednejch textur je minimum.

To Adaptive AA ale v Crysis vypadá dobře, už to bez toho nehraju, oproti MSAA bez AAA je to sakra rozdíl a fps mi kleslo asi jen o 5-10 průměrně. Naopak v tom Skyrimu kde by to hodně bodlo vzhledem k tomu že všude jsou stromy, tam to vypadá strašně. :|
PS5 | LG OLED CX55
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od HEAD »

DOC_ZENITH
U AMD to funguje stejne jako u NV.
Musis si zapnout MSAA treba 4x a pak tam mas volbu zapnout adaptivni AA.Tam mas 3 moznosti:
OFF-vypnuto bez TRAA
Multisampling
Supersampling.

Ale neni tam moznost kvality treba 4x 8x atd.Proste tam mas jen tyhle volby.Takhle to aspon bylo u 5850 :)
Jestli je to celoobrazovej supersampling netusim.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

Jojo tak nějak.
Nevím z hlavy jak to přesně je ale vím že uplně nahoře je zvolení AA (vynutit, vylepšit nastavení aplikace nebo ponechat na aplikaci) tam se nastavuje akorát úroveň AA + EQ AA nebo edge detect.
A uplně dole je typ vyhlazování - MSAA, Adaptive AA a SSAA. Nic jinýho ohledně kvality AA nastavit nejde no :)
btw. to edge detect nebo EQAA má být nějak lepší v něčem než MSAA? Já jsem to porovnával v několika hrách a nikdy jsem si nevšiml žádnýho rozdílů :|

(off topic- to samý s kvalitou anisotropic filteru, je tam volba catalist AI -> kvalita filtrování textur -> visuální rozdíl mezi Performance a High Quality je nula, ani při srovnání screenů nepoznám rozdíl, akorát to žere víc fps)
PS5 | LG OLED CX55
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

U AF rozdíl je ale jen u velice specifických textur, jako jsme kdysi řešili tu kauzu mizerného Filteringu na HD5800 vs Fermi, projevuje se to nejvíce u lesklých textur s lesklou / reflektivní bumpmapou či normálovou mapou, na texturách hlíny, trávy nebo zdi to nepoznáš, ty bejvaj vesměs OK a Tahiti tohodle hodně vyřešila, ale furt je NV co se filteringu týče o krůček vepředu.

Jinak Radeony jsem ve skyrimu nezkoušel a co jsem se naposledy hrabal v catalystech, tak rozhodně nešlo nastavit typ TRAA (teď nebudu mluvit o tom že mi to nefungovalo vůbec), ale nahoře byl jeden posuvník kde jsem mohl změnit typ AA. Buďo normal (multisample) nebo adaptive ( multisample + TRAA), nebo supersampling + tam byly ještě ty mizerné mody k ničemu typu wide-tent, atd. Ale nemohl jsem nikde vnutit typ TRAA, takže když to ve Skyrimu použije multisample TRAA bude to humus no....

Na starejch Radeonech thole šlo vše nastavit přes ATI tray tools, dnes to bohužel nefunguje. Ono je smutný když do PC strčim X1950XTX a vše mi funguje jak má, pak tam dam novej radeon a skutek utek.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“