Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je čt 4. březen 2021, 03:52

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 248 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: st 5. září 2012, 17:12 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 01. září 2005
Bydliště: Praha
Nahoru
Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 12:24 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
Riku napsal:
Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.

Tak to je pak epic fail AMD s ovladacema.
Btw ja mam call of juarez doma na dvd.Muzu to zkusit jak to vypada na gtx670 s TRAA.


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 13:15 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
Tak v call of juarez je to stejnej epic fail i na Nv :mrgreen:
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1d4jsi.png


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 13:27 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 01. září 2005
Bydliště: Praha
Nahoru
No je pravda že to nevypadá zas tak strašně jak na tom screenu z CoJ, ale v trochu menší míře je to prostě takovej blivajz.
Můžu sem pak dát nějaký screeny pro srovnání zrovna třeba ze skyrimu. CoJ nemám.


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 13:50 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Riku napsal:
Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.

Na nV mas zase pri vynuceni TRAA pruhledny trolly ,kravy , nektery Khajiit a predmety. Proto tam pouzivam SMAA :|

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 14:00 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
HEAD napsal:
Tak v call of juarez je to stejnej epic fail i na Nv :mrgreen:
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1d4jsi.png
Ty tam někde vidíš ten pravidelný dithering? :? Na nvidii je to je "průhledný".
Vypadá to taky docela naprd (SSAA prostě vypadá o dost líp), ale není tam aspoň ten rušivý dithering. Ten by nevadil možná tak na nějakém Retina displeji :)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 14:13 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
Ne ja tam vidim hnusny bili tecky misto stromu :)
Btw ja to fotil s 4xMSAA+4xSupersampling.
Mimochodem taky to nefunguje vynutit pomoci ovladacu.Zase musim povoli ve hre AA a teprve pak se spusti i TRAA.
Spolu s crysis1 a dragon age2 uz treti hra kde to nefunguje vynutit a musi se zanout AA primo ve hre(ne ze by to nak vadilo :) ).


Naposledy upravil HEAD dne čt 6. září 2012, 14:26, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 14:24 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Tečky? :? Tak ty tam opravdu nevidim.
Jedinný rozdíl je že bez AA jsou ty stromy nevyhlazené, a s AA (MSAA) jsou vyhlazeny prostě klasickým multisamplem = barevné přechody na hranách (podle stupně AA 2,4,8 úrovní).
AMD multisample funguje stejně, ale ještě do doplňuje otravným ditheringem (kdyby neměl pravidelný vzorek, možná by byl fajn).

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 14:26 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 01. únor 2005
Bydliště: OV
Nahoru
HAEDe, a v ovladacich mas u AA prepsat nastaveni programu?

_________________
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 14:27 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Mě to v Cal of Juarez skoro ani nepřijde jako TRAA. Připomíná mi to více texturu s různejma hodnotama průhledonsti. TRAA se nejvíce používá pro typické textury, které jsou neprůhledné a maj určitou škálu barev + jeden konkrétní odstín znamená transparenci. Proto je to zubaté, shimmeruje to, atd, protože se nedaj udělat plynulé přechody mezi průhlednými a neprůhlednými pixely na textuře. Nicméně, ony částečně transparentní textury existují a skoro si myslim že tahle hra je využívá. ale nemohu více posoudit, sám jí totiž nemám.


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 14:34 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
To si delas srandu ze nevidis ty hnusny tecky misto jehlici?
Btw nevim proc ale kdyz mam ve hre jen 4xAA, tak to vypada uplne stejne a i vykon je stejnej jako kdyz potom zapnu TRAA v ovladacich.
Takze bud nefunguje vynuceni v ovladacich a nebo hra uz pouziva nakej svuj TRAA.I kdyz v nastaveni neni zadny TRAA.
kdyz ale pak nastavim v ovladacich 4x Sparse Grid Supersampling, tak uz je tam propad vykonu, ale porad to vypada stejne hnusne :lol:
Ve hre v nastaveni 4xAA+TRAA vypnuto v ovladacich
4xAA+4xsupersampling vynuceno v ovladacich
4xAA+4x Sparse Grid Supersampling vynuceno v ovladacich
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1ens7o.png
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1tksjt.png
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1p6sp7.png

edit:dorod jo mam.Tohle nastaveni pouzivam u vsech her vcetne crysis1 a vynuceni TRAA proste nefunguje pokud nezapnu samotny AA primo ve hre.
http://www.abload.de/img/beznzvushife.jpg


Naposledy upravil HEAD dne čt 6. září 2012, 14:46, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 14:40 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
tak jehličí z dálky dělá tečky i bez AA, co já vidím je barevný přechod - který u tak jemné textury jako je jehličí vypadá blbě....
Tahle hra asi nebyl nejlepší nápad jak ukázat dithering při MSAA-TRAA na Radeonech.

Já pak omrknu, jestli v té hře vůbec půjde nějak detaktivovat to MSAA, a vynutit místo něj SSAA (keré by naopak v tom jehličí vypadalo super).

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 14:56 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 01. září 2005
Bydliště: Praha
Nahoru
Hladis napsal:
Riku napsal:
Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.

Na nV mas zase pri vynuceni TRAA pruhledny trolly ,kravy , nektery Khajiit a predmety. Proto tam pouzivam SMAA :|


To pokud vím neumí vyhlazovat listí atd? Já našel SMAA bez injectoru kde už je i něco jako TRAA myslím, ale nějak jsem nezkoumal jak to zprovoznit.

/edit: tak pro ukázku jak to asi vypadá na AMD ve Skyrimu (bez ENB), z blízka je to v pohodě, ale ten strom v dálce je hnusnej, adaptive AA je šílenej humus

http://www.abload.de/img/tesv2012-09-0617-36-3fak8k.png 4xMSAA + Supersampling
http://www.abload.de/img/tesv2012-09-0617-37-4vaqf4.png 4xMSAA + Adaptive Antialiasing
http://www.abload.de/img/tesv2012-09-0617-38-0porfc.png bez AA

navíc na 7850 mi to ze stabilních 60fps padá na 40fps, s 8xMSAA+SSAA to padá na 25 a vypadá to stejně


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 19:31 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Tak Call of Juarez úplně kašle na jakékoliv nastavení nvidia ovladače. jiný, než In-game AA vynutit nejde. :nervous:
Holt AMD/Ati DX10.1 patch :mrgreen:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 23:41 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 16. březen 2008
Bydliště: Subprostor
Nahoru
Takže na AMD kartách nejde zapnout TRSSAA ale jen TRMSAA?

_________________
Intel Core i7 9700K@4.5Ghz (Z170 cflmod)Noctua NH-D14 // ASUS Z170 PROGAMING // 2x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3200MHz CL14 // MSI GTX 1080 Ti Gaming X // 27" Asus PG279Q //
LITE-ON EP1KB480 (480GB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 23:42 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
sam_217 napsal:
Takže na AMD kartách nejde zapnout TRSSAA ale jen TRMSAA?

Jen když si o to hra řekne "zapnout" tam bohužel nejde skoro nic.


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: čt 6. září 2012, 23:57 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 16. březen 2008
Bydliště: Subprostor
Nahoru
Já tohle vidim třeba jako zásadní nedostatek celkem rozhodující o tom, jestli si zákazník koupí AMD nebo nvidii...AMD má dobrý karty ale horší drivery, který budou stačit možná max tak pro BFU...já bych se bez Nv driveru neobešel, protože potřebuju nastavovat speciální timingy pro rozlišení, abych zapl 75Hz vertikální frekvenci monitoru...

U toho TRMSAA bude asi nějakej principielní nedostatek, proč nefunguje, zřejmě ty úhly ve kterých sou vzorky rozmístěny nevyhovujou průhlednym texturám? Vůbec se mi zdá divný, proč při MSAA je třeba zapínat přídavně TRAA, že to není automaticky na celej obraz, když supersampling ano, jestliže z tohodle pohledu multisampling nevyhladí průhlednost, tak se zdá logický, že při dodatečnym trasparentim msaa to nebude nějak moc fungovat? Logický se mi zdá, že kdyby hra umožňovala zapnout tradiční SSAA, tak už není třeba žádný TRAA, ale je to pekelně náročný, proto se použije na většinu MSAA a jen na části průhlednosti se využije SSAA...

_________________
Intel Core i7 9700K@4.5Ghz (Z170 cflmod)Noctua NH-D14 // ASUS Z170 PROGAMING // 2x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3200MHz CL14 // MSI GTX 1080 Ti Gaming X // 27" Asus PG279Q //
LITE-ON EP1KB480 (480GB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: pá 7. září 2012, 00:16 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Jo ale SS na texturách a SS celoobrazovej funguje úplně jinak. TRAA u ATI provádí shadery u NV texturovací jednotky, neni to věc framebufferu, nežere to Vram a ani to neni tak náročné jak celkovej supersampling + to ještě nepo*** fonty, 2D věci, atd.

A drivery jsou umě taky jedinej důvod pro N, bohužel stav je pořád takovej, že i kdyby AMD mělo o 1/4 lepší poměr cena/výkon, tak jej furt nevezmu, k čemu mi bude levnej výkon s těmahle driverama.


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: pá 7. září 2012, 00:45 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 16. březen 2008
Bydliště: Subprostor
Nahoru
Přes shadery to musí bejt pomalejší ne? Shadery sou vytížený všim možnym, ale co pamatuju za dob G92 a RV770 měla ATi mnohem menší propady výkonu s AA jak Nv, ale to bylo asi kvůli paměti...

Takže o celoobrazovej SS/MS se staraj ROPs, jaktože ale multisampling nepodělá texty 2D věci atp a SS jo...

_________________
Intel Core i7 9700K@4.5Ghz (Z170 cflmod)Noctua NH-D14 // ASUS Z170 PROGAMING // 2x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3200MHz CL14 // MSI GTX 1080 Ti Gaming X // 27" Asus PG279Q //
LITE-ON EP1KB480 (480GB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX


 Profil  
 Předmět: Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
PříspěvekZaslal v: pá 7. září 2012, 00:58 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
sam_217 napsal:
Přes shadery to musí bejt pomalejší ne? Shadery sou vytížený všim možnym, ale co pamatuju za dob G92 a RV770 měla ATi mnohem menší propady výkonu s AA jak Nv, ale to bylo asi kvůli paměti...

Takže o celoobrazovej SS/MS se staraj ROPs, jaktože ale multisampling nepodělá texty 2D věci atp a SS jo...


G92 vs rv770 se netestovaly s TRAA, takže logicky ano, ostatně, kdyby se testovalo s TRAA, tak by GT200 doslova zářila..... NT6 drivery na rv770 už měly TRAA nefunkční, NT5 drivery ještě chvíli ano, v létě 2009 se to zlomilo i tam. A ano, TRAA je na Radeonech mnohem pomalejší, zeptej se Heada co upgradoval z 2x5850 corssfire na GTX670 co se stalo s TRAA (v hrách kde to teda na Radeonech fungovalo, což se dá spočítat na prstech jedný ruky). Možná to byl i záměr AMD, prostě to znefunkčnit aby se v tom prostě netestovalo (v lepším případě aby se na NV s tim testovalo na Radeonech jen naměřili výsledky a nikdo se nezabejval jak to vypadá a jestli to opravdu funguje že, něco jako kvalita filteringu Cypress vs Fermi). Nvidia měla vždy overkill v TMU, proto jí to TRAA tak "odsejpá". Jediný karty co maj bottleenck v TMU jsou Fermi (nejvíce GF100/110) a u těch je hned vidět citelnej pokles výkonu když to zapneš, ale furt je to je to nesrovantelně jine než na Radeonech.


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 248 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 2 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.