Stránka 1 z 7

V-Sync synchronizace obrazu - info a vše okolo

Napsal: sob 22. zář 2012, 08:16
od durod
co preferujete V sync a k tomu input lag, nebo radsi fps limiter + tearing?

Postupne jsem zjistil, ze ospevovany Adapt. v sync mi je k nicemu, inputalg je stejny jako pri obyc vsync, akorat pri poklesu pod 60fps mi to neskace v rytmu 30(20)-60 fps.
Pri fps limiteru nastavenych na 60(59.58, to je jedno) je tearing...

Pri nastaveni vsync + fps limiter na 59 neni inputlag, ale pri poklesu pod 60fps jsou dropy k nasobkum 60, tzn 30, pri poklesu pod 30 na 20, pod 20 na 15 atd. (aôe je zajimavy, ze prave v kombinaci s fps lim. na 59 poklesy nejsou,ty az pri nespecifik. situacich..)

Nastaveni adapt v sync + fps limiter(59) je bez efektu, protoze pod 60fps je vsync vyply ze, a je tearing.

Muze pomoct zapnuti triple bufferingu? Myslim kombinace adapt v sync + tripl. buff, cetl jsem ze lidi pouzvaji v sync +triple buff a doporucuji pouziti D3Doverdrive(v ovladacich je funkcni jenom pro OpenGL) , ja nepozoruji zadne zmeny a inputlag je nadale. Nepomaha ani snizeni Maximum Pre-Rendered Frames na 1....

Neljepsi je pouziti klasickeho v sync + fps limiteru...


Odkaz na clanek na PCT o V-sync http://pctuning.tyden.cz/hardware/grafi ... o-nastavit

Hladis//Vydeleni do samostatneho tematu
Hladis//Nastaveno jako dulezite
Krteq//Přesunuto do "Generic" sekce

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 08:45
od Kyselinka
Pri zapnuti triple buff sa ti znasobi lag, no zase nebudes mat (s Vsync, s adaptive som neskusal) pod 60fps nasobky 30,20,15 a pod.
Myslim, ze staci to zapnut v ovladacoch a dat prepisat vsetky nastavenia programu, teda aspon mne to funguje vsade.

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 09:24
od durod
jj, prevence tech dropu je triple buff, a snizenim prerender frames jsem odsranitl lag :D

zakze moje kombinace klasicky v-sync+ fps limt 59+ triple buff on+ Maximum Pre-Rendered Frames 1

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 11:55
od Ache
durod píše:co preferujete V sync a k tomu input lag, nebo radsi fps limiter + tearing?
Já preferuju V-sync OFF :) Jediná situace kde ho zapínám, jsou ty úchylné hry co mají fps limit 60-62fps = akorát na hranici 60Hz LCD = nechutný tearing.

Jinak je jasný že Adpative V-Sync neřeší inputlag, A-Vsync řeší jen ty dropy při poklesu fps pod 60 fps za cenu tearingu (ten ale při nižších fps není tolik znát, protože vždycky je obraz aspoň jednou překreslen).

Tripple buffer je aspoň pro mě úplně to nejhorší. Míra inputlagu už ve veliká (prodleva mezi renderem a zobrazením jsou 3 snímky), a při poklesu fps pod 60 sice nedropuje rovnou na 30fps, ale lag už při nějakých 40fps je naprosto neúnosný.

Já to mam tedy nastaveno jako za starých časů - V-sync force off a limiter fps na 100 aby karta zbytečně nežrala v situacích kde není potřeba vysokého fps + se tím navíc zamezí tomu otravnému pískání cívek při situacích kde je fps 500+ snímků (menu, loading obrazovky...) :)

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 11:59
od nonestaciti
alebo ešte jedna vec, kúpiť 120Hz monitor :lol:
alebo aj kde sú tie časy 85Hz CRT

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 12:24
od michal3d
No prave kvoli tym hram, ktore to nemaju vyriesene v menu a tak by som bol rad, keby ten frame limiter prida do driverov aj AMD. To je fakt velmi dobra vecicka, naviac aj v hrach u ktorych je zbytocne vysoke FPS (napr. hry na Source engine a pod.) potom nemusi pocitac zbytocne bezat na 100%.

Inak by som mal otazku k tomu adaptivnemu V-sync. Hovori sa to tak, ze ked je FPS nad 60, tak to zapne V-sync a ked klesne pod 60 (alebo teda zobrazovaciu frekvenciu monitora) tak to zase vypne. A jak je to prave s tym input lagom? To aj to sa potom meni, ako ked je FPS nad 60 tak tam je input lag a potom ked klesne a vypne sa V-sync, tak aj input lag zmizne?

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 12:41
od dexterav
práve tá synchronizácia FPS medzi monitorom a GPU spôsobuje input lag, vcelku logicky
ked sa to vypne žiadna synchronizácia nieje a všetko ide primomo do monitora
treba si uvedomiť že všetky činnosti vyžadujú istý čas a potom už je ľahké pochopiť prečo niektoré veci idú tak ako idú
tj nič sa nedeje okamžite :wink:

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 13:05
od michal3d
No ja viem, o com V-sync je, mna skor zaujimalo, ci ked je zapnuty adaptivny V-sync, tak sa pridava umelo ten input lag aj do tych casti, kde je V-sync vypnuty z dovodu nizkeho FPS. Dovod: tie prechody medzi je input lag - neni input lag by asi mi vadili ovela viac nez vsetky nevyhody hrania s V-sync a bez V-sync dokopy...preto ak to funguje tak, ze sa tam neustale meni input lag, tak je ta technologia z mojho pohladu asi k nicomu...

Aj ked by som si to samozrejme musel vyskusat, ale ked zoberiem aky rozdiel v input lagu je medzi v-sync on a off v niektorych hrach, tak predstava, ze sa to bude stale striedat, to ako fakt nie. Aj na dost velky input lag sa da casom zvyknut, ale ked to bude stale prepinat...

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 13:16
od dexterav
predpokladám že AVsync vychádza z predpokladu že vysoké FPS lag čiastočne potláčajú
a hranicu určili na 60FPS (asik 90% dnešných lcd)
takže nad 60FPS máš lag kôli synchro a pod 60FPS kôli nízkym fps :mrgreen:
to že to tebe vadí bude asik už iná vec

samozrejme hranica neni 60FPS ale max obnovovacia frekvencia LCD :mrgreen:

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 13:25
od iOioo
michal3d píše:No prave kvoli tym hram, ktore to nemaju vyriesene v menu a tak by som bol rad, keby ten frame limiter prida do driverov aj AMD.
je nejaký problém na fps limit použiť afterburner ?
v source hrách do konzoly napísať fps_limit ?

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 13:48
od durod
tak jsem to testnul v ME3 a triple buff je nejhorsi vec ever, tohle by meli z ovladacu natrvalo odstranit :twisted: , na ten lag nepomaha nic, ani snizeni prerenedr frame na 1...

Takze mam 2 moznosti odstraneni tearingu a lagu:

1. v sync + fps limiter 59(v nenarocnych hrach vcetne ME3 idealni reseni, zadny lag, zadny tearing, jde to 99% casu na 59fps)

2. v hrach kde dochazi casteji k dropum pod 60 kuli narocnosti, nejprve testnout, jake je "prumerne" fps a dle toho nastavit fps limiter

Adapt. vsync neni spatna vec, lag je veci enginu, nekde neni vubec viditelny.

Mozna se dockame implementaci fps limiteru do adapt. v sync, ze nebude lag a pri poklesu pod 59 se v sync vypne, sice bude tearing, ale nebudou dropy

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 14:57
od Ache
michal3d píše:Inak by som mal otazku k tomu adaptivnemu V-sync. Hovori sa to tak, ze ked je FPS nad 60, tak to zapne V-sync a ked klesne pod 60 (alebo teda zobrazovaciu frekvenciu monitora) tak to zase vypne. A jak je to prave s tym input lagom? To aj to sa potom meni, ako ked je FPS nad 60 tak tam je input lag a potom ked klesne a vypne sa V-sync, tak aj input lag zmizne?
Ne, chová se to jako kdyby byl stále zaplý V-sync (double-buffer), takže lag tam je i při poklesu fps pod 60, ale bez synchronizace.
Výhoda je, že tam není frame-drop, nevýhoda je že tam je ten lag. jako když V-sync běží.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 22. zář 2012, 18:26
od sam_217
Veškerý nesmysly jako V-sync nesnášim a vůbec nechápu, proč je vůbec vývojáři někam cpou...

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 22. zář 2012, 18:34
od tielka
sam_217 píše:Veškerý nesmysly jako V-sync nesnášim a vůbec nechápu, proč je vůbec vývojáři někam cpou...

A jak to teda řešit když se mě dělí obraz?

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 22. zář 2012, 19:01
od DOC_ZENITH
Bez inputalgu to řešit nejde, ale já osobně taky prefefurji vsync off a při prudkejch pohybech občas tearing, než jakejkoliv lag na ovládání.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 22. zář 2012, 19:03
od sam_217
vyšší fps, koupit monitor s vyšší vertikální obnovovací frekvencí, konkrétně dnes 120Hz monitory nebo i 200Hz televize....mám dojem, že v tom snad hraje i roli odezva monitoru, ale to do toho radši zaplouvat nebudu, musel bych se trošku vzdělat.

Nicméně z vlastní zkušenosti vim, proč nepoužívám 60Hz ale 75...čili ve hrách kde mám 100+ fps a 75Hz můžu s klidem říct, že žádnej tearing nevnímám, resp dělení obrazu...
Co naopak můžu říct, že předtim, než sem to měl pořešený, když sem používal 60Hz, se mi obraz sem tam lámal a viděl sem to, nicméně spíš mi vadila ta neplynunolst obrazu při 60Hz než to že se to láme to je takovej další negativní + k tak nízký obnovovací frekvenci jako 60Hz, takže až já budu kupovat monitor, nekoupim nic, co má méně jak 100/120 Hz.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 22. zář 2012, 19:28
od DOC_ZENITH
Ano čím více hz tím méně je tearing patrnej.... Nicméně k těm 200hz televizím, ty maj input jen 60hz, těch 200 je jen virtuálních či dopočítávanejch s obrovskym lagem.

Dále, vysokej počet hz neznamená malej input lag, na to pozor.

Tearing je také méně viditelnej na CRT, díky dosvitu každého snímku.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 22. zář 2012, 19:34
od nonestaciti
sam_217 - ak nájdeš nejaký vhodný kus nezabudni ho tu spomenúť :)
a čo sa tej odozvy tíka tak : 120Hz = 1s/120x-scr = 1x-scr trvá 8,33 ms, z toho vyplýva že ak 120Hz monitor tak s max 5ms odozvou GTG a to nie je problém v dnešnej dobe :)

edit : Inak teraz ma napadlo vypočítať aj inputlag v prípade v-sync. Pri 60Hz robí jedna snímka 16,66 ms, ak je to teda double buffer tak to robí 33,33ms to je už celkom dosť. No pri 120Hz monitoroch by to malo byť polovičné, ak teda by bolo treba zapnúť v-sync.

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 22. zář 2012, 20:03
od michal3d
Ache píše:Ne, chová se to jako kdyby byl stále zaplý V-sync (double-buffer), takže lag tam je i při poklesu fps pod 60, ale bez synchronizace.
Výhoda je, že tam není frame-drop, nevýhoda je že tam je ten lag. jako když V-sync běží.
- no predpokladal som, ze by to tak malo fungovat, ale chcel som sa len ujistit, ci to tak naozaj je
iOioo píše: je nejaký problém na fps limit použiť afterburner ?
- ano, co sa tu pisalo, tak to vraj sposobuje v niektorych hrach problemy, napr. Bad Company 2
iOioo píše: v source hrách do konzoly napísať fps_limit ?
- asi si skor myslel "max_fps" a to nefunguje v L4D2

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 22. zář 2012, 20:19
od iOioo
ak hráš na tom čo máš v podpise tak v BFBC2 určite nepotrebuješ fps limit na 100 :)
a vraj ? vraj vraj vraj tak spôsobuje či nie ? skús potom povedz ;)
L4D2 nemám tak neviem a je tam problém použiť afterburner ?