PCTuning http://pctforum.tyden.cz/ |
|
V-Sync synchronizace obrazu - info a vše okolo http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=76&t=188831 |
Stránka 7 z 7 |
Autor: | Michal86 [ čt 16. únor 2017, 18:16 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Takže FreeSync jede, ve windows 144 stable a ve hře to trošuk kolísá podle počtu fps. Nic vážného to však není. Těžko soudit jestli je to lepší / horší. Asi budu moci hodnotit až za pár dní. Když jsem nechal vyšší FPS jak 144, tak jsem nepozoroval změny. Přišlo mi to stejné jako se zámkem fps na 144 |
Autor: | Xele [ st 22. březen 2017, 12:45 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Chtěl bych se zeptat na jednu věc. Pokud mám 60Hz monitor a grafiku, u které nemám problém u her převyšovat hranici 60FPS je lepší mít zapnutý nebo vypnutý V-sync resp. dochází u vypnutého V-syncu k tearingu, pokud mám 60Hz monitor a FPS vyšší jak 60? Děkuji |
Autor: | DOC_ZENITH [ st 22. březen 2017, 13:20 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Je lepší mít vypnutý vsync, protože zapnutej zvyšuje inputlag a dělá potíže v situacích kdy ti to nedá oněch 60fps. |
Autor: | Jája [ st 22. březen 2017, 13:23 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
K tearingu může docházet kdykoliv nemáš aktivovaný nějaký typ synchronizace (Vsync, freesync, Gsync..) Otázka je jestli to jsi schopen postřehnout a jak často se to děje. Teoreticky čím vyšší fps tím menší šance že si toho všimneš, protože rozdíl mezi jednotlivými snímky (obrazu v pohybu) je menší. |
Autor: | Xele [ st 22. březen 2017, 13:27 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Chápu tedy správně, že k tearingu při vypnutém V-syncu bude docházet i když budu mít + 60FPS (na 60 Hz monitoru)? |
Autor: | Hladis [ st 22. březen 2017, 13:31 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Xele: Je lepsi to mit zapnuty, pokud mas rock stable 60fps. Pokud mas rock stable, nemá to zadny velky inputlag, hra je plynula a hlavne nemas tearing. Pokud v-Sync vypnes, plynulost a inputllag se meni s tim, jak ti skacou fps a jako bonus mas tearing. Pokud nedas 60 rock stable, v-sync vypni, nebo hru nastav, aby to tech 60 davalo. |
Autor: | Jája [ st 22. březen 2017, 13:51 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Vsync = vertikální synchronizace - pokud není synchronizovaný výstup grafiky s monitorem, tak snímky lezou jak se jim zachce a ne pravidelně po 16,6ms jak by potřeboval monitor. Jinak jak píše Hladis + já třeba používám adaptive sync, ten se chová jako Vsync pokud je fps vyšší než 60, a pokud náhodou klesne pod 60 automaticky se jakoby vsync vypne a fps neklesá skokově na 30/45, ale může se objevit tearing. |
Autor: | durod [ st 22. březen 2017, 15:26 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Ja radsi vyuzival fps limiter, protoze lag pri vsync me vzdy vadil a nopomohl zadny buffering. Dalsi vyhoda limiteru byla, ze grafarna tolik netopila/nehucala. |
Autor: | webwalker [ st 22. březen 2017, 16:07 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Xele napsal: Chtěl bych se zeptat na jednu věc. Pokud mám 60Hz monitor a grafiku, u které nemám problém u her převyšovat hranici 60FPS je lepší mít zapnutý nebo vypnutý V-sync resp. dochází u vypnutého V-syncu k tearingu, pokud mám 60Hz monitor a FPS vyšší jak 60? Děkuji Tady si něco přečti, snad ti pak bude jasné: http://gpureport.cz/clanky/61-graficka- ... =61&page=1 I Frame limiter způsobuje vyšší input lag (latency)!! Pokud máš 980 TI vyzkoušej si vynutit FastSync!!! |
Autor: | DOC_ZENITH [ st 22. březen 2017, 16:11 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Jde o to jak je frame-limiter implementovanej. Třeba ten v MSI afterburnetu (rivatuner static server) mi nědělal inputlag žádnej. Některé limitery přímo v hrách mi dělaly stutter a ten co má třeba AMD přímo v driverech mi trochu zvedal lag. |
Autor: | webwalker [ st 22. březen 2017, 16:14 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Dělá i v AB a záleží jen na hře jak vysokej bude ![]() |
Autor: | mindstorm [ po 27. březen 2017, 13:57 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Zdravim, Odporúčam aj ostatné videá tohto typka , sú celkom k téme https://youtu.be/rs0PYCpBJjc V podstate najlepsie je limit fps in game, ak sa dá |
Autor: | jankisler [ st 9. srpen 2017, 14:10 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Aktuální článek shrnující rozdíly mezi FreeSync a G-Sync: https://www.techspot.com/article/1454-gsync-vs-freesync/ |
Autor: | webwalker [ čt 10. srpen 2017, 23:36 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Bude to vůbec potřeba? ![]() ![]() |
Autor: | Krteq [ pá 11. srpen 2017, 00:07 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Nice ![]() |
Autor: | Ache [ st 16. srpen 2017, 12:18 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Proč ne - na takovým monitoru zase není nutný zapínat nějaký SYNC. ![]() Akorát při takovým refreshi bude asi hodně omezený max. rozlišení, a displeje budou jen mizerný TNka jako v případě těch 240Hz displejů. |
Autor: | stylar [ út 26. září 2017, 15:27 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
amd enhanced sync dobrý, ale stává se na některých enginech, že při používání (vynucení kupodivu funguje snad na všechny hry), po delší době způsobí zamrznutí hry (zásek obrazu a zvuku), pomůže alt+tab ke crashu nedojde asi to nebude jen problém u mě našel jsem nějaký dotazy na webu ohledně toho, kde mi to dělá třeba GTA V a NFS16 |
Autor: | Hladis [ so 31. březen 2018, 21:18 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
ArgCZ napsal: Hladis napsal: U HDMI 2.1 bych rozlisoval co je "standart" a co "optional feature". To je dulezity rozlisovat. VRR je jen "optional feature" a nV na to muze hodit bobek, dal stat na G-sync a splnovat standart HDMI 2.1. nV může, ale dodnes byla situace že bylo pár modelů s podporou freesync a pak pár s G-sync, post HDMI 2.1 doba bude taková že bude vše s freesync včetně TV a nejspíše i notebooky a bude to podporovat jak Intel tak AMD od nejnižšího lowendu Nvidie ma ale byznys uplne jinde nez konzole, televizory a laciny notasy. nVidia resi Gaming segment a to predevsim na PC a na jejich privatnich platformach a tam tlaci svoje vlastni G-sync reseni v hernim segmentu, kde to ma smysl. Zbytek muze ignorovat (a ignoruje) a tam se ani jeji cipy nepouzivaji. I notebooky jsou predevsim ve vyssich tridach a zvlaste ty s nejakou Gaming znackou, s jejim HW, tak i monitory tam muzou nest G-Sync. Proste nV netlaci neco menit a nevsiml jsem si nejakych kroku z nV, ze by je VRR nejak palilo, spis naopak predstavuji dalsi G-sync monitory. |
Autor: | nou [ čt 26. červenec 2018, 10:58 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
Zaujimavy clanok o tom preco hry sekaju aj ked idu 60FPS https://medium.com/@alen.ladavac/the-el ... 8f899aec92 |
Autor: | killerek [ čt 26. červenec 2018, 12:36 ] |
Předmět: | Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu |
nou: Diky za link. Dobre pocteni. |
Stránka 7 z 7 | Čas je uváděn v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |