PCTuning
https://pctforum.tyden.cz/

V-Sync synchronizace obrazu - info a vše okolo
https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=76&t=188831
Stránka 7 z 7

Autor:  Michal86 [ čt 16. únor 2017, 18:16 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Takže FreeSync jede, ve windows 144 stable a ve hře to trošuk kolísá podle počtu fps. Nic vážného to však není. Těžko soudit jestli je to lepší / horší. Asi budu moci hodnotit až za pár dní. Když jsem nechal vyšší FPS jak 144, tak jsem nepozoroval změny. Přišlo mi to stejné jako se zámkem fps na 144

Autor:  Xele [ st 22. březen 2017, 12:45 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Chtěl bych se zeptat na jednu věc. Pokud mám 60Hz monitor a grafiku, u které nemám problém u her převyšovat hranici 60FPS je lepší mít zapnutý nebo vypnutý V-sync resp. dochází u vypnutého V-syncu k tearingu, pokud mám 60Hz monitor a FPS vyšší jak 60?

Děkuji

Autor:  DOC_ZENITH [ st 22. březen 2017, 13:20 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Je lepší mít vypnutý vsync, protože zapnutej zvyšuje inputlag a dělá potíže v situacích kdy ti to nedá oněch 60fps.

Autor:  Jája [ st 22. březen 2017, 13:23 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

K tearingu může docházet kdykoliv nemáš aktivovaný nějaký typ synchronizace (Vsync, freesync, Gsync..) Otázka je jestli to jsi schopen postřehnout a jak často se to děje.
Teoreticky čím vyšší fps tím menší šance že si toho všimneš, protože rozdíl mezi jednotlivými snímky (obrazu v pohybu) je menší.

Autor:  Xele [ st 22. březen 2017, 13:27 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Chápu tedy správně, že k tearingu při vypnutém V-syncu bude docházet i když budu mít + 60FPS (na 60 Hz monitoru)?

Autor:  Hladis [ st 22. březen 2017, 13:31 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Xele:
Je lepsi to mit zapnuty, pokud mas rock stable 60fps. Pokud mas rock stable, nemá to zadny velky inputlag, hra je plynula a hlavne nemas tearing. Pokud v-Sync vypnes, plynulost a inputllag se meni s tim, jak ti skacou fps a jako bonus mas tearing. Pokud nedas 60 rock stable, v-sync vypni, nebo hru nastav, aby to tech 60 davalo.

Autor:  Jája [ st 22. březen 2017, 13:51 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Vsync = vertikální synchronizace - pokud není synchronizovaný výstup grafiky s monitorem, tak snímky lezou jak se jim zachce a ne pravidelně po 16,6ms jak by potřeboval monitor.

Jinak jak píše Hladis + já třeba používám adaptive sync, ten se chová jako Vsync pokud je fps vyšší než 60, a pokud náhodou klesne pod 60 automaticky se jakoby vsync vypne a fps neklesá skokově na 30/45, ale může se objevit tearing.

Autor:  durod [ st 22. březen 2017, 15:26 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Ja radsi vyuzival fps limiter, protoze lag pri vsync me vzdy vadil a nopomohl zadny buffering. Dalsi vyhoda limiteru byla, ze grafarna tolik netopila/nehucala.

Autor:  webwalker [ st 22. březen 2017, 16:07 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Xele napsal:
Chtěl bych se zeptat na jednu věc. Pokud mám 60Hz monitor a grafiku, u které nemám problém u her převyšovat hranici 60FPS je lepší mít zapnutý nebo vypnutý V-sync resp. dochází u vypnutého V-syncu k tearingu, pokud mám 60Hz monitor a FPS vyšší jak 60?

Děkuji

Tady si něco přečti, snad ti pak bude jasné:
http://gpureport.cz/clanky/61-graficka- ... =61&page=1

I Frame limiter způsobuje vyšší input lag (latency)!!

Pokud máš 980 TI vyzkoušej si vynutit FastSync!!!

Autor:  DOC_ZENITH [ st 22. březen 2017, 16:11 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Jde o to jak je frame-limiter implementovanej. Třeba ten v MSI afterburnetu (rivatuner static server) mi nědělal inputlag žádnej. Některé limitery přímo v hrách mi dělaly stutter a ten co má třeba AMD přímo v driverech mi trochu zvedal lag.

Autor:  webwalker [ st 22. březen 2017, 16:14 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Dělá i v AB a záleží jen na hře jak vysokej bude :)

Autor:  mindstorm [ po 27. březen 2017, 13:57 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Zdravim,
Odporúčam aj ostatné videá tohto typka , sú celkom k téme
https://youtu.be/rs0PYCpBJjc

V podstate najlepsie je limit fps in game, ak sa dá

Autor:  jankisler [ st 9. srpen 2017, 14:10 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Aktuální článek shrnující rozdíly mezi FreeSync a G-Sync:

https://www.techspot.com/article/1454-gsync-vs-freesync/

Autor:  webwalker [ čt 10. srpen 2017, 23:36 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Bude to vůbec potřeba? :)
Obrázek

Autor:  Krteq [ pá 11. srpen 2017, 00:07 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Nice :mrgreen:

Autor:  Ache [ st 16. srpen 2017, 12:18 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Proč ne - na takovým monitoru zase není nutný zapínat nějaký SYNC. :) Protože i bez SYNCu bude tearing nepostřehnutelný (aktualizace obrazu defakto každé 2ms). Vysoký refresh bude i nutit displej k rychlé odezvě a při vysokém overdrive nebudou artefakty tak pozorovatelný... (prostě každý 2ms nový snímek)
Akorát při takovým refreshi bude asi hodně omezený max. rozlišení, a displeje budou jen mizerný TNka jako v případě těch 240Hz displejů.

Autor:  stylar [ út 26. září 2017, 15:27 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

amd enhanced sync dobrý, ale stává se na některých enginech, že při používání (vynucení kupodivu funguje snad na všechny hry), po delší době způsobí zamrznutí hry (zásek obrazu a zvuku), pomůže alt+tab ke crashu nedojde asi to nebude jen problém u mě našel jsem nějaký dotazy na webu ohledně toho, kde mi to dělá třeba GTA V a NFS16

Autor:  Hladis [ so 31. březen 2018, 21:18 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

ArgCZ napsal:
Hladis napsal:
U HDMI 2.1 bych rozlisoval co je "standart" a co "optional feature". To je dulezity rozlisovat. VRR je jen "optional feature" a nV na to muze hodit bobek, dal stat na G-sync a splnovat standart HDMI 2.1.

nV může, ale dodnes byla situace že bylo pár modelů s podporou freesync a pak pár s G-sync, post HDMI 2.1 doba bude taková že bude vše s freesync včetně TV a nejspíše i notebooky a bude to podporovat jak Intel tak AMD od nejnižšího lowendu

Nvidie ma ale byznys uplne jinde nez konzole, televizory a laciny notasy. nVidia resi Gaming segment a to predevsim na PC a na jejich privatnich platformach a tam tlaci svoje vlastni G-sync reseni v hernim segmentu, kde to ma smysl. Zbytek muze ignorovat (a ignoruje) a tam se ani jeji cipy nepouzivaji. I notebooky jsou predevsim ve vyssich tridach a zvlaste ty s nejakou Gaming znackou, s jejim HW, tak i monitory tam muzou nest G-Sync. Proste nV netlaci neco menit a nevsiml jsem si nejakych kroku z nV, ze by je VRR nejak palilo, spis naopak predstavuji dalsi G-sync monitory.

Autor:  nou [ čt 26. červenec 2018, 10:58 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Zaujimavy clanok o tom preco hry sekaju aj ked idu 60FPS
https://medium.com/@alen.ladavac/the-el ... 8f899aec92

Autor:  killerek [ čt 26. červenec 2018, 12:36 ]
Předmět:  Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

nou: Diky za link. Dobre pocteni.

Stránka 7 z 7 Čas je uváděn v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/