Stránka 3 z 7

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: čtv 27. zář 2012, 01:55
od sam_217
No a díky nvidii vím přesně jak dosáhnout 75hz i na DVI :) Já bych se s analogem nespokojil, protože to podání obrazu je prostě o něčem jinym přes ten digitál...Proto jsem dlouho, než jsem na to přišel, hrával na DVI ale v nenativním rozlišení se 75Hz, než na analogu, kde nativ a 75hz šlo samo.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: čtv 27. zář 2012, 07:57
od durod
A jak teda? V CP mam moznost nastaveni 75Hz jenom pri rozliseni pod 1280*1024

Ale i tak mi to hlava nebere, jak je mozne, ze neni tearing pri 75Hz u her s cca 60fps?

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: čtv 27. zář 2012, 10:29
od Alfajk
sam_217 píše: @Alfajk - fps: 60 a 75hz se nerovná 60 a 75fps, to s tim vůbec neslučuj a to že rozdíl 60hz a 75hz poznáš můžu garantovat, teda alespoň já to poznám
pokud vim,tak se to tu resi v souvislosti s vsync,takze se to "skoro rovná",kazdopadne jsem si zkusil tech 75 Hz na monitoru v nizsim rozliseni pustit a zadna zmena,ale mam to propojeny DVI,takze buh vi,jestli to z karty doopravdy slo,no i tak mam jeste CRT monitor kde mam 85Hz a nevidim mezi 60Hz lcd a 85Hz CRT zadnej rozdil

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: čtv 27. zář 2012, 10:31
od Alfajk
durod píše: Ale i tak mi to hlava nebere, jak je mozne, ze neni tearing pri 75Hz u her s cca 60fps?
mel by bejt porad,ale je malej,skoro neni videt,mozna to je tim ze se vetsina snimku trefuje do obnovovaci frekvence,kdezto kdyz je 60Hz a 60+ fps,tak se netrefuje nikdy

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: ned 30. zář 2012, 20:14
od sam_217
durod píše:A jak teda? V CP mam moznost nastaveni 75Hz jenom pri rozliseni pod 1280*1024

Ale i tak mi to hlava nebere, jak je mozne, ze neni tearing pri 75Hz u her s cca 60fps?
Klíčový je časování, např pro můj monitor je třeba při custom resolution nastavit timing na potlačení intervalů CVT, takže dáš vytvořit nový rozlišení a obnovovací frekvenci nastav na 75Hz a časování dej potlačit intervaly CVT, mohlo by to fungovat, závisí taky na dalších věcech, co tvůj monitor zvládne(takt pixelů při daných aktivních a obnovovací frekvenci).
Pak by ti měla probliknout obrazovka a v OSD monitoru by se mělo zobrazovat že běží 75Hz v tom a tom rozlišení. Dalšim krokem je taky instalace .inf monitoru upravenýho z moninfo na EDID override, protože EDID blokuje některý tyhle režimy a prostě ať děláš co děláš do toho rozlišení tě nepustí.

Alfajk: v případě sync asi ne, ale bez vsync to poznáš určitě, nejde o fps jako právě o to, jak se stíhaj vykreslovat snímky do obnovovací frekvence monitoru, díky nesync tam právě vznikaj časový díry a nepravidelnosti mezi obnovování pixelů a dalšim snímkem z GPU, čim víc Hz tim míň mezer takže i tearing a taky záleží na počtu fps, např v takovym cod 125fps si s plynulostí na 75hz moc nesedne naopak 250fps je velice hladký.(ale mám pocit, že je to spíš bugem enginu, jiný hry co běžej na podobnejch FPS či jakejchkoliv jsou prostě na 75Hz líp vidět).

Jo a myslim si že ikdyby hra byla 60fps a monitor 60hz jak to tak často je, tak nejenže to pořád není sync, pořád se ty snímky nevykreslujou současně s obnovovací frekvencí, takže je běžný, že ti třeba gpu pošle snímek na půl čase mezi bliknutim displaye. Takže hra nemusí být vyloženě 60+ fps, aby se "nikdy" netrefila do obnovení obrazovky.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 3. lis 2012, 11:37
od iks
Sestava
Gigabyte P35DS3R
E8200@3.2ghz
8GB RAm
VGA Msi GTX 560

Nefunguje mi V-sync. At uz ve hrach tak treba na youtube je ten tearing obrazu stale zretelny. V-sync vynucena v ovladacich i zapnuta ve hre. Kde by mohl byt problem ? Pred tim jsem mel ati hd3850 a tam vse fungovalo bez problemu. Reinstal systemu samozrejme po vymene probehl.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: pát 7. pro 2012, 22:26
od Sasakr
Mám stejnou kartu a Vsync mi funguje.

Nicméně tohle je nesmírně zajímavá debata. Vsync zapínám vždycky a všude, s input lagem jsem se setkal jen v Portalu 2 (s tripple byl hodně velký, s double se to dalo hrát, i když byl cítit) a v L4D 1 + 2. To zkrátka hraju bez Vsync, už jen pro to, že 60 FPS tam rozhodně všude neudržím (se zapnutou ambient occlusion i bez).

Nicméně jak že donutím svůj monitor připojený přes DVI jet v nativu na 75 Hz? Měl bych o to zájem, protože hry by vypadaly ještě plynulejší. Se sníženým rozlišením je těch 75 Hz dobře znát.

Díky

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: pát 7. pro 2012, 22:38
od durod
Ja to zkousel dle popisu Sama, ale nerozchodil jsem to...

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 8. pro 2012, 00:16
od Sasakr
To myslíš tohle?
sam_217 píše: Klíčový je časování, např pro můj monitor je třeba při custom resolution nastavit timing na potlačení intervalů CVT, takže dáš vytvořit nový rozlišení a obnovovací frekvenci nastav na 75Hz a časování dej potlačit intervaly CVT, mohlo by to fungovat, závisí taky na dalších věcech, co tvůj monitor zvládne(takt pixelů při daných aktivních a obnovovací frekvenci).
Pak by ti měla probliknout obrazovka a v OSD monitoru by se mělo zobrazovat že běží 75Hz v tom a tom rozlišení. Dalšim krokem je taky instalace .inf monitoru upravenýho z moninfo na EDID override, protože EDID blokuje některý tyhle režimy a prostě ať děláš co děláš do toho rozlišení tě nepustí.
Nemohl by to někdo mně, začátečníkovi vysvětlit? Nemůže to poškodit monitor?

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 8. pro 2012, 18:08
od sam_217
Monitor to nepoškodí, pokud má v uvedených specifikacích udávaný požadovaný kmitočty, ale díky standartu DVI a windows prostě jede jen 60Hz. Přes AMD/ATi karty jsem to dělal snad přes powerstrip, jejich ošemetný drivery toho moc neumožňujou, přes panel Nvidie to je celkem jasný, jak jsem psal, uděláš to v ovládacim panelu a dál pak potřebuješ od tý samý firmy co dělá powerstrip (enchtaiwan), moninfo. Pomocí toho vytvoříš .inf který nainstaluješ přes vlastnosti monitoru, windows pak bez problému příjmá novou obnovovací frekvenci.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: sob 8. pro 2012, 21:33
od Sasakr
Ten kmitočet má, viz tady http://www.czc.cz/fujitsu-l22w-1-lcd-mo ... 08/produkt

Frequencies

Horizontal 31.5 - 83 kHz

Vertical 50 - 76 Hz

Takže je bezpečný se o to pokoušet?

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: ned 9. pro 2012, 02:41
od sam_217
Jo, mělo by to být ok, jak máš to "časování" tak tam hned je Standardní: to automaticky změň na "potlačení intervalů CVT". Pak dej testovat, podle OSD panelu monitoru až si pak to rozlišení anstavíš na stálo ověř, jestli ti fakt monitor běží na 75hz. samozřejmě tohle není všechno, ono ti to pak takhle pojede ve windows, ale aby to šlo i ve hrách musíš udělat ještě něco, ale o tom až později.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: ned 9. pro 2012, 10:27
od durod
ja kdyz jedu dle toho navodu, a dam testovat, vypise mi ze neni signal a po cca 15vterinach se to vrati do normalu. A taky mam podporu Horizontal 31.5 - 83 kHz,Vertical 50 - 76 Hz. Skousel jsem i jine moznosti z te roletky casovani ,bez efektu...mozna jeste skusist manualni hodnoty, ale nevim jake

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: ned 9. pro 2012, 13:06
od Sasakr
Ok, funguje to. Mám ve Windows 75 Hz :-) Teď jak to zprovoznit v hrách?

A díky moc za radu! Nemá to tedy vliv na životnost monitoru?

EDIT: Moc her nemám nainstalováno, ale co mám, tak:
Driver SF: normálně jede na 75 Hz, čekal jsem větší rozdíl, ale i tak fajn :-)
Company of heroes: 60 Hz
L4D 1+ 2: oboje na 75 Hz, šílenej rozdíl, je to nádhera :-)
Portal 1 + 2: to samý co L4D.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: pon 10. pro 2012, 13:43
od sam_217
Sasakr: jestli ti to jede už tak, tak výborně, já např potřeboval ještě forcnout pár věcí v registrech pro DX9, ale jinak ok. Jinak životnost monitoru to neovlivní, jestli má monitor psáno Vertikální frekvenci 20-76Hz musí být automaticky naddimenzovanej trochu, aby vydržel fungovat takhle nějakou dobu, podle kvality značky minimálně dobu záruční, žádnej monitor nejede z výroby už na hranici svejch možností...to skutečně jen ty nejhorší značky tohle dělaj.
Jinak nejvíc rozdíl pocítíš na hrách s více FPS nebo číslech, který sou blízko poloviny/násobků 75hz, plynulost například v CoD je fakt znát, ale v 250fps hlavně, při polovičních fps to tak nepůsobí, neboť je to 125snímků, co se má vyobrazit do 75hz a to nesedí tak dobře, každopádně pořád lepší jak 60hz. Jinak jak sám píšeš, podle enginu/hry je to buď velkej rozdíl nebo menší, většinou ale u těch kde to tolik vidět není je to daný počtem fps, ale pořád tam ten rozdíl je, jinak u Company of Heroes - některý hry si pořád vynucujou 60hz a těžko se jim to dá vnutit, zatim sem měl zkušenost jenom s pár DX11 hrama, např Crysis 2 na DX11 si furt bral jen 60Hz přestože v okenim módu a 1680x1050 to jede dle desktopu 60hz ale alt+enter na fullscreen znamená přepnutí na 60hz... vzhledem k tomu že na Ultra nastavení mi to stejně jede tak 38fps sem to nějak neřešil protože hlavní problém s plynulostí dělá těch 38fps než to, že to jede 60hz, nicméně někde musí bejt v registru klíč, kterej ovlivňuje tohle nastavení i pro DX10/11, bude to chtít trochu pátrání ještě.
Pro opravdu velkej rozdíl si pořiď true 120Hz monitor.

durod: použil si EDID override inf? http://www.entechtaiwan.com/util/moninfo.shtm Zdá se že u Sasakra to nebylo třeba, je možný že driver jeho monitoru to líp akceptuje, jinak je potřeba stáhnout ten monitor assets manager a Create inf, který je ještě podle mě vhodný trochu upravit.
Dál pokud ti nefunguje "potlačení zatmívacích intervalů CVT" (zajímavý co to máš za display) tak je třeba sledovat taktovací kmitočet pixelů, jejich celkovej počet v porovnání jak to běhá na 60Hz. Dál je tvůj monitor jen na DVI nebo má právě i VGA vstup umožňující 75Hz?

Jinak k tomu inf:
stáhnout http://www.entechtaiwan.com/util/moninfo.shtm v něm "create inf" ten pak otevřít, upravit části kde je
[DPMS]
HKR,,DPMS,,1

HKR,,PreferredMode,,"1680,1050,60" - rozlišení je samozřejmě jiné podle monitoru, 60 změnit na 75
[MODE1]
HKR,,MaxResoluton,,"1680,1050,75" - též změnit

[OVERRIDDEN-EDID.AddReg]
HKR,"MODES\1680,1050,75",Mode1,,"30.0-83.0,56.0-76.0,+,+"- též změnit
Pak už jen přes vlastnosti monitoru aktualizovat ovladač -> najít driver v počítači, vybrat tento upravený inf. Po instalaci by se měl monitor ve správci zařízení hlásit "(modelové označení) EDID Override".

- tohle všechno musí projít, pak přes panel Nvidie, u AMD momentálně nevim, vytvořit vlastní rozlišení, nastavit nativní, hz dát na 75, časování změnit na potlačení zatmívacích CVT intervalů a testovat - tady prosě monitor musí probliknout a zobrazit normálně obraz, přes OSD zkontrolovat měl by ukázat aktuální režim ""vaše rozlišení"@75Hz".
Dokud se nepodaří rozchodit to zde, nemá smysl jít dál klíčem je zjistit, jestli toho je monitor vůbec někdy schopen to zobrazit...můj nebyl, pouze do té doby, dokud sem nenastavil správný časování...existujou ještě postupy, jak to ladit ručně, pro většinu by měl (a většinou funguje) fungovat volba s CVT.

dál přidat do registru tuhle hodnotu:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\DirectDraw]
"ForceRefreshRate"=dword:0000004b
- Pro x86 uživatele samozřejmě upravit a smazat "Wow6432Node".
Pokud to nefunguje, ještě existuje možnost použít jeden prográmek od jednoho usera co se tim zabejval hlavně ohledně CRT monitorů - RefreshRate patcher http://www.winmatrix.com/forums/index.p ... her-1-0-1/
kterej bohužel prej funguje jen na Nvidie, nicméně s ATi kartama si pamatuju byl mnohem menší problém, protože tam celkem spolehlivě fungovaly registry a powerstrip, z nějakýho důvodu ty Hz blokujou nvidia drivery víc, no uvidíme až to tady někdo zkusí s AMD/ati kartou...

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: pon 10. pro 2012, 16:55
od nou
pozor drviva vecsina fyzikalnych enginov bezi s fixnym time step. inak by sa objavily nestability v simulacii, urcite ste zazily ze vam nejaky predmet "explodoval" teda napriklad auto vam vymrstilo obrovskou rychlostou do vzduchu alebo nejakeho vojaka a podobne. toto by sa dialo pri variabilnom timestep omnoho castejsie. preto napriklad fyzika a vlastne cely game engine bezi na 60 FPS. a nezavisle od toho sa vykresluje. vykresluje sa ale takym sposobom ze sa interpoluje medzi krokom aktualnym krokom simulacie a tym predchadzajucim.

viac FPS ale ma zmysel kedze mate potom plynulejsi obraz. v FPS napriklad mozete lepsie zacielit kedze sa nepohybujete po takych skokoch.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: pon 10. pro 2012, 17:40
od sam_217
time step? zajímavý, to se rád poučim, jak to chodí - jinak právě přesně, v FPS víc fps znamená větší přesnost i lepší reakce - méně časkovejch skoků mezi snímky, 60fps už je pro lidský oko docela dost ale tady jde o ten tearing a tim jak monitor právě refreshuje pixely (asi to dělá po řádcích) v čas, kdy GPU hází nový snímky k vykreslení, dle mě teda pro ideální vykreslení obrazu monitorem jen a 60fps pohyb třeba 2násobnej počet Hz, takže 120.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: pon 10. pro 2012, 17:43
od Sasakr
sam_217 píše:Jinak nejvíc rozdíl pocítíš na hrách s více FPS nebo číslech, který sou blízko poloviny/násobků 75hz, plynulost například v CoD je fakt znát, ale v 250fps hlavně, při polovičních fps to tak nepůsobí, neboť je to 125snímků, co se má vyobrazit do 75hz a to nesedí tak dobře, každopádně pořád lepší jak 60hz.
Já hraju s adaptabilním Vsyncem a Driver jede pořád na 75 FPS, L4D občas klesne, ale i tak většinou jsem na těch 75. Nevidím důvod, proč mučit kartu s víc snímkama.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: pon 10. pro 2012, 17:48
od DOC_ZENITH
Protože více fps = menší inputlag. Je to lepší i když to monitor nedovede zobrazit.

Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu

Napsal: pon 10. pro 2012, 18:25
od Krteq
Dynamic V-sync lze nyní vynutit i na Radeonech pomocí utility třetí strany RadeonPro (obdoba nV inspector)