PCTuning • Zobrazit téma - Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
    Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Pro přihlášení použijte protokol HTTPS, dosavadní HTTP již nemusí dobře fungovat, viz ZDE.

Právě je po 20. srpen 2018, 20:30

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina (letní čas)


Odpovědět na téma  [ 77 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: čt 28. březen 2013, 22:55 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
"špatně" myšleno ve smyslu zpracování informace na začátku řetězce 8) přičemž za bodem měření je ještě spousta proměnných...

_________________
Case: NZXT H230 Silent, CPU: AMD Ryzen 5 2400G with Vega11 + Silentium Spartan 3 PRO HE1024, Motherboard: Gigabyte AM4 AX370-Gaming 5, RAM:16GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX, Storage: SSD M.2 Patriot Hellfire - 240GB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III, data HDD WD RED 1TB SATA III, Monitor: 24" Samsung S24F350 Free Sync, OS: Win 10-64 bit Pro, PSU: Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 09:50 
Čestný člen
Čestný člen
Obrázek uživatele

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Tak nejenom že AMD už má lepší průběhy frametimes na single GPU, ale i CF už vypadá líp jak SLI :mrgreen:
Citace:
The State of Smoothness and Frametimes

Before we dive into the questions above, there is one topic that has been burning on our minds to talk about since we've been testing a lot of SLI and CrossFire lately. We need to discuss where we are in terms of SLI and CrossFire smoothness and frametimes. That old issue about choppy or stuttering gameplay under SLI and CrossFire which we have been addressing subjectively for many years now.

In the past it was commonplace to complain about stuttering or choppiness with any AMD CrossFire solution. Times have changed, and we actually find that the roles have now reversed, at least at 4K. AMD has introduced its frametime averaging technology and is fully implemented on AMD R9 290X. AMD R9 290X also introduced new CrossFire technology that does not require a bridge atop the video card and improves communication through the PCI-Express bus. These improvements have proven to be successful in reducing the awful stuttering AMD used to be known for with CrossFire.

In all of our gaming we have shown you today, in every single game AMD CrossFire feels smoother to us than NVIDIA SLI. That's right, the tables have turned on this issue. In fact we experienced many situations where there was choppiness or stuttering with the two ASUS STRIX cards in SLI. It was noticeable, and when we switched to AMD R9 290X CrossFire; CrossFire just felt smoother.

One example of this is in Crysis 3. When we ran 4X MSAA at 3840x2160 with "High" settings we had a smooth experience with ASUS R9 290X CrossFire. However, with ASUS STRIX 780 6GB SLI we had a definite stutter, non-smooth experience despite what the framerates read and despite having 6GB of VRAM. This is a case where the framerates were reading what looked to be playable, at times in the 40's of FPS yet the actual gameplay felt choppy, like it was under 30 FPS! This is exactly the type of phenomenon we used to experience with AMD CrossFire.

Another example of this also happened in Far Cry 3 even running at just 2X MSAA "Ultra" settings. Our experience was altogether smoother with AMD CrossFire. It was as if the numbers we were seeing in FRAPS wasn't matching what we actually felt in game with SLI and this is exactly the way it use to be with AMD CrossFire.

Yet another example is the actual frametime results we have from BF4. Since we are now running that game under Mantle on AMD cards we have to use its built in frame time recorder and from that derive the average framerate. This displays to us the actual frametimes of the game. We often find that the AMD CrossFire frametimes are less than (better) than the NVIDIA SLI frametimes in the game. Granted we are using Mantle on AMD cards, but we have seen that to be true.

Today we can confidently state that AMD CrossFire is going to give you the better gameplay experience than SLI at 4K.

[H]ard|OCP - GTX 780 OC 6GB vs. R9 290X 4GB Overclocked at 4K


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 10:17 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 22. duben 2010
Nahoru
za chvili dorazi rad-x a vysvetli ti ze je to vsechno podplaceny a ze jemu to tak nefunguje :D

_________________
i7-7700K@5GHz, 2x16GB DDR4-3200MHz CL16, ASUS PRIME Z270-A, Samsung 960 EVO 256GB, R9 290X, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
i7-6700HQ, 940MX
i3-7100U, HD610


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 10:32 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 28. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
Sem docela prekvapenej.Vzdycky vsichni tvrdili, ze crossfire je horsi jak SLI, ale koukam ze to uz neplati.
Ted jeste aby AMD poresilo vykon s TRAA.

_________________
CPU-i7 6700k@4.5Ghz 1.33v,MB-ASUS Z170 PRO GAMING,PAMET-2x8GB Kingston HyperX Fury Black 2133Mhz@3000Mhz CL14 1T,HDD-SAMSUNG 840 120GB+Crucial MX500 500GB+Toshiba x300 6TB+WD Blue 6TB,GK-MSI 1080TI gamingx@2038/12600,SKRIN-CM HAF 922,ZDROJ-Seasonic 750W


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 11:28 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Já potvrdim že oproti svejm předchůdcům je Hawaii mnohem menší stutter-fest. Ale jen Hawaiii, ne přechozí GCN 1.0 radeony, ty patřej do té staré "useless" škatulky.


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 11:37 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
oneb1t napsal:
za chvili dorazi rad-x a vysvetli ti ze je to vsechno podplaceny a ze jemu to tak nefunguje :D
Tak pravidlo jedna je: Nevěř zaplaceným recenzím... :twisted: Já po Vágnerovo zlatý hvězdě pro odpadkový MSI GTX780 (hoří i jinde viz. OCN) už na recenze totálně kašlu - můžu je brát jen jako hrubý orientační bod.

Jinak v tom testu nejsou ani testovaný frametimes / FCAT, takže jen jen teoretický pokec o tom jak AMD je plynulejší. Navíc CF = stále AFR = stále lag. + AF kvalita. Jak HEAD zmiňuje TRAA... Nebo Martasovi v treadu o R9 290 vysvětlete proč musí vypínat HV akceleraci kde se dá aby karta nežrala jak tank...
Ale když údajně "lepší" AMD bude mít pozitivní vliv na ceny konkurence tak proč ne. Jen ať si lidi AMD kupují a já si pak můžu koupil levnou NVidii. Mainstreamové GTX880 za cenu TITANa se fakt dočkat nechci.

_________________
Intel Core i7-8700K| ASUS TUF Z370 PRO | 32GB DDR4 3GHz | GPUs: ASUS 1080Ti STRIX] | 512GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 14:34 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Podle toho, co mám k dispozici já, tak to můžu jen potvrdit (mám nějaké výsledky v FCATu).
Nejmarkantnější rozdíl je při použití Mantle, kde jsou to až neuvěřitelně hladké křivky. Pokud bude i DX12 takové, tak jsou imho mGpu zpět na scéně se vší parádou.

PS: Nevím, jestli to už v AMD napravili, ale problémy jsem viděl u DX9 her.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 15:18 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
webwalker napsal:
Nejmarkantnější rozdíl je při použití Mantle, kde jsou to až neuvěřitelně hladké křivky. Pokud bude i DX12 takové, tak jsou imho mGpu zpět na scéně se vší parádou.
Tobě ten graf s techreportu o kterým je řeč není podezřelý? Jak to může být v multi GPU hladčí než se single? že by vyhlazování latencí snímků = ještě jako bonus další lag? :)
mGPU bude použitelný až 4xGPU = render jednoho snímku.
Tady ty triky na vyhlazování microstutteringu jsou sice hezká věc na FCAT a měření latencí mezi snímky. Ale na celkovou latenci to má jistě spíš negativní vliv.

_________________
Intel Core i7-8700K| ASUS TUF Z370 PRO | 32GB DDR4 3GHz | GPUs: ASUS 1080Ti STRIX] | 512GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 15:30 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 22. duben 2010
Nahoru
muze bejt hladsi proc by nemoh?

_________________
i7-7700K@5GHz, 2x16GB DDR4-3200MHz CL16, ASUS PRIME Z270-A, Samsung 960 EVO 256GB, R9 290X, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
i7-6700HQ, 940MX
i3-7100U, HD610


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 16:03 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@Ache: Něco z vlastní zahrádky (měřeno FCATem) :-D
Příloha:
FrameTimesChart.png

PS: Ne o žádném vyšším input lagu zdroj nic neříkal a nepochybuju o tom, že kdyby tam nějaký byl, hned by se s tím nezapomněl pochlubit.

Tady jsem ti to ještě trochu zvětšil:
Příloha:
FrameTimesChartZoom.png


Nemáte oprávnění k prohlížení souborů přiložených k tomuto příspěvku.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 16:18 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 22. duben 2010
Nahoru
ono to nejak limituje fps toho uz sem si vsim v ty predchozi recenzi (zrejme taky vliv framepacingu)

_________________
i7-7700K@5GHz, 2x16GB DDR4-3200MHz CL16, ASUS PRIME Z270-A, Samsung 960 EVO 256GB, R9 290X, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
i7-6700HQ, 940MX
i3-7100U, HD610


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 16:45 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@oneb1t: No limituje, spíše to ty rychlé snímky (s příliš malou latencí) pozdržuje na nějakou cílenou průměrnou frame time, takže výsledné fps je nižší.
Pokud bychom se nekoukali na variabilitu a stuttering, pak by v tomto případě vyhrálo ve všech recenzích DirectX CF, protože má nejnižší průměrný frame time. Realita je ale někde jinde že :-D
Příloha:
ResultChart.png


Nemáte oprávnění k prohlížení souborů přiložených k tomuto příspěvku.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 16:58 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 22. duben 2010
Nahoru
= limituje to fps :D

_________________
i7-7700K@5GHz, 2x16GB DDR4-3200MHz CL16, ASUS PRIME Z270-A, Samsung 960 EVO 256GB, R9 290X, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
i7-6700HQ, 940MX
i3-7100U, HD610


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 17:26 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
webwalker napsal:
@Ache: Něco z vlastní zahrádky (měřeno FCATem) :-D
No to je o čem mluvím - je to podezřele vyhlazený a stejný fps na každým snímku - jako s nějakým limiterem.

Přece je blbost, aby to několik snímků po sobě šlo stejně! Vždyť během hraní se scéna mění a fps také, takže už z tohohle principu težko může mít každý snímek stejný frametime, natož celý průběh třeba 100 snímků po sobě :roll:
To je prostě podezřelý. Takhle ti to vyleze když dáš V-sync a budeš se držet na stejném fps/frametime (všechny snímky budou synchro s displejem). A nebo jen někde čuměl do zdi aby scéna byla stále stejná :-D

_________________
Intel Core i7-8700K| ASUS TUF Z370 PRO | 32GB DDR4 3GHz | GPUs: ASUS 1080Ti STRIX] | 512GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 20:32 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@Ache: No ono to zas tak úplně přesný není. Tady jsem ti udělal malý výřez abys to viděl.
Příloha:
zoom.png

Tady je krásně vidět schodovitý přechod na vyšší fps (nižší frame time) způsobený zřejmě onou cílovou frame time. Prostě mGpu v Mantle rozhodně není to samé jako u DirectX a proto si myslím, že pokud alespoň z poloviny DX12 napodobí Mantle, máme tu znovu úsvit mGpu řešení.

PS: A je tam taky krásně vidět, jak dobře se FLAC drží středových hodnot frame times :)


Nemáte oprávnění k prohlížení souborů přiložených k tomuto příspěvku.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 6. srpen 2014, 02:01 
Červená karta
Červená karta

Založen: 24. duben 2008
Bydliště: Praha 10
Nahoru
oneb1t napsal:
za chvili dorazi rad-x a vysvetli ti ze je to vsechno podplaceny a ze jemu to tak nefunguje :D

Nikdy jsem nic takovýho nenapsal, tak si mě neber do huby. Jasně jsem vysvětlil co jsem měl na mysli, tak si ty svý překrucovací bláboly strč třeba do pr..le. Že redakce testujou karty s naprosto odlišný, nastavením je naprostej standart...né že je to podplacený, to jsem nikdy nenapsal, jasně si viděl muj test kterej to uvedl na pravou míru, spotřebu, výkon, teploty to všechno s real time videem který nepopřeš. Myslel jsem, že seš někde jinde než na urovni "ingamáčka" evidentně jsem se zmýlil.


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulos
PříspěvekZaslal v: st 6. srpen 2014, 12:08 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 22. duben 2010
Nahoru
RAD-x napsal:
Nevim, co se 290X a crossfire pod Mantle týče, je stejně otřesný jako pod DX....předevčírem dorazila druhá 290X a v BF4 stutter fest....zlatý SLI.


a uz legendarni test v jinym threadu
RAD-x napsal:
Mantle 290X
Obrázek

GTX780 DX11
Obrázek

_________________
i7-7700K@5GHz, 2x16GB DDR4-3200MHz CL16, ASUS PRIME Z270-A, Samsung 960 EVO 256GB, R9 290X, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
i7-6700HQ, 940MX
i3-7100U, HD610


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 77 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina (letní čas)


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 2 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.