Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je st 3. červen 2020, 08:32

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 77 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 00:53 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Tolerantnost AMD fandů k chybám je fakt zajmavá, díky tomu rád vidím, když AMD opraví takovou zásadní věc jako lagování v nějaké hře atd.

Doufám že i dále budou ty frametimes řešit... skoro bych raději viděl v reportech u nových ovladačů něco jako že o 15% snížily lag, než že o 15% navýšili průměrný fps (které je vám při hodně rozházeném frametimes průběhu k prdu).

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 09:22 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Je tam zajímavý ještě fakt, že ačkoliv AMD snížila rozkolísanost latencí, k nárůstu fps však prakticky nedošlo.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 09:42 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
O tom je celej tenhle thread. Že FPS fakt nejsou všechno, jde o to jak knám přijdou, ne jen o to kolik jich za jednu sekundu přijde, protože 1 sekunda je sakra dlouhá doba.


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 13:07 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 13:35 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
webwalker napsal:
@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.


Ne, to jsi prohlásil naprostou kravinu.

Snížením latencí se ti nezvedne FPS, občas i naopak. Problémem zde nebyly latence mezi snímky obecně ale nevyrovnané latence. snímek... díra..... pár rychlejch snímků---- díra---- atd. Takže fps sedělo ale plynulost nebyla. Podobnej průser jako se děje u AFR multiGPU.


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 13:58 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 01. září 2005
Bydliště: Praha
Nahoru
Příšernej stuttering v interieréch ve Skyrimu s 13.1WHQL zůstal, jsem zvědavej na ty 13.2 beta. :x


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 14:06 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Docente, prosím tě, co tu zase vytváříš za Zemanovinu :?:

Fps je přímo závislé na latencích gpu, čím nižší latence, tím vyšší framerate.

frekvence (Hz) = 1000 / latence (ms)

Pokud by tak nebylo, nemělo by cenu kupovat výkonné gpu, které snímek vygeneruje rychleji (tedy s nižší latencí)!

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 14:10 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Docent má pravdu, ty nechápeš jen o čem je ten test + thread. O rozdílnosti frametimes (rozdlílný lag mezi snímky.

50fps může vypadat z pohledu snímků takhle:
20-20-20-20-20-20ms a nebo:
10-30-10-30-10-30ms...
obojí 50fps, ale v druhém případě to bude nehratelné.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 14:12 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
webwalker napsal:

Fps je přímo závislé na latencích gpu, čím nižší latence, tím vyšší framerate.



nevím jestli vyšší , jako spíše plynulejší :oops:

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 14:22 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Chlapy, já se z vás zblázním :-D

Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 14:26 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
webwalker napsal:
Chlapy, já se z vás zblázním :-D

Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)


Ty jsi fakt na hlavu...

Bavíme se tu o "latency spikes"....


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 14:32 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
webwalker napsal:
Chlapy, já se z vás zblázním :-D

Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)

Tech snimku je ale porad stejne, ne ze se pridaj dalsi. Takze plynulost vyssi, avg fps stejny... chapes?

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gigabyte GTX 1080/11 ; V300 240 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Xeon X5687, Radeon X850 XT, 4 GB DDR3, Win98SE; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Win98SE; Pentium III-S 1400, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, Win98SE & DOS
Retro PC: ThinkPad 600
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 14:33 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
@Webwalker:

Matematicky je to sice správně, ale obávám se že takhle to v praxi určitě nefunguje. Ten tvůj příklad je tzv. "Ideální modelová situace". Jak chceš ale zabezpečit to aby ovladač ovlivňoval snímky přesně tím způsobem že zmenší latence jen u těch snímků které dříve lagovaly ?? Já se domnívám že to takto nelze. Někde ti ovladač ubere, ale zase jinde přidá,

takže ti nevznikne z tohoto

10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

toto
10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)

ale spíše něco jako toto
15 -25 -15-25-15-25 = 120ms (6 snímků)

v ideálním případě 20-20-20-20-20-20 = 120ms (6 snímků )

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 14:42 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
DOC_ZENITH, Ache, havli - všichni špatně, máte pětku!
del42sa - jedinej dobře, takže má jedničku!

webwalker napsal:
@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: pá 18. leden 2013, 14:45 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
Vsichni ctyri piseme to samy, akorat ty to nejak nemuzes pochopit. :)

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gigabyte GTX 1080/11 ; V300 240 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Xeon X5687, Radeon X850 XT, 4 GB DDR3, Win98SE; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Win98SE; Pentium III-S 1400, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, Win98SE & DOS
Retro PC: ThinkPad 600
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: st 27. březen 2013, 11:19 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Pokud by to někdo minul, AMD se konečně začalo trochu snažit :)

AnandTech - AMD Comments on GPU Stuttering, Offers Driver Roadmap & Perspective on Benchmarking


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: st 27. březen 2013, 14:14 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@Krteq: Tak to je zajímavé čtení :)

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: st 27. březen 2013, 14:25 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Jj, mají to tam rozebráno až na kost, tedy až k samotné rendering pipeline :)


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: čt 28. březen 2013, 08:37 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
http://extrahardware.cnews.cz/clanky/nvidia-fcat-o-skok-dale-testech-vykonu-grafickych-karet

další zajímavé info. Měří Fraps špatně ? :oops:

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
PříspěvekZaslal v: čt 28. březen 2013, 12:23 
Začátečník
Začátečník

Založen: 02. únor 2013
Nahoru
FRAPS měří dobře, jenom na špatném místě. :D Těžko říct, jak moc jsou tím výsledky zkresleny, ale jelikož se nám snímky při hraní promítají na monitor, je logické to měřit právě v tomto místě.

Myslím, že to donutí většinu redakcí k přejití na tuto metodiku a investovat do testovacího HW. Osobně se na testy novou metodikou těším.


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 77 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 10 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.