Stránka 3 z 4
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 00:53
od Ache
Tolerantnost AMD fandů k chybám je fakt zajmavá, díky tomu rád vidím, když AMD opraví takovou zásadní věc jako lagování v nějaké hře atd.
Doufám že i dále budou ty frametimes řešit... skoro bych raději viděl v reportech u nových ovladačů něco jako že o 15% snížily lag, než že o 15% navýšili průměrný fps (které je vám při hodně rozházeném frametimes průběhu k prdu).
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 09:22
od webwalker
Je tam zajímavý ještě fakt, že ačkoliv AMD snížila rozkolísanost latencí, k nárůstu fps však prakticky nedošlo.
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 09:42
od DOC_ZENITH
O tom je celej tenhle thread. Že FPS fakt nejsou všechno, jde o to jak knám přijdou, ne jen o to kolik jich za jednu sekundu přijde, protože 1 sekunda je sakra dlouhá doba.
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 13:07
od webwalker
@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 13:35
od DOC_ZENITH
webwalker píše:@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.
Ne, to jsi prohlásil naprostou kravinu.
Snížením latencí se ti nezvedne FPS, občas i naopak. Problémem zde nebyly latence mezi snímky obecně ale nevyrovnané latence. snímek... díra..... pár rychlejch snímků---- díra---- atd. Takže fps sedělo ale plynulost nebyla. Podobnej průser jako se děje u AFR multiGPU.
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 13:58
od Riku
Příšernej stuttering v interieréch ve Skyrimu s 13.1WHQL zůstal, jsem zvědavej na ty 13.2 beta.
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 14:06
od webwalker
Docente, prosím tě, co tu zase vytváříš za Zemanovinu
Fps je přímo závislé na latencích gpu, čím nižší latence, tím vyšší framerate.
frekvence (Hz) = 1000 / latence (ms)
Pokud by tak nebylo, nemělo by cenu kupovat výkonné gpu, které snímek vygeneruje rychleji (tedy s nižší latencí)!
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 14:10
od Ache
Docent má pravdu, ty nechápeš jen o čem je ten test + thread. O rozdílnosti frametimes (rozdlílný lag mezi snímky.
50fps může vypadat z pohledu snímků takhle:
20-20-20-20-20-20ms a nebo:
10-30-10-30-10-30ms...
obojí 50fps, ale v druhém případě to bude nehratelné.
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 14:12
od del42sa
webwalker píše:
Fps je přímo závislé na latencích gpu, čím nižší latence, tím vyšší framerate.
nevím jestli vyšší , jako spíše plynulejší
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 14:22
od webwalker
Chlapy, já se z vás zblázním
Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)
V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 14:26
od DOC_ZENITH
webwalker píše:Chlapy, já se z vás zblázním
Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)
V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)
Ty jsi fakt na hlavu...
Bavíme se tu o "latency spikes"....
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 14:32
od havli
webwalker píše:Chlapy, já se z vás zblázním
Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)
V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)
Tech snimku je ale porad stejne, ne ze se pridaj dalsi. Takze plynulost vyssi, avg fps stejny... chapes?
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 14:33
od del42sa
@Webwalker:
Matematicky je to sice správně, ale obávám se že takhle to v praxi určitě nefunguje. Ten tvůj příklad je tzv. "Ideální modelová situace". Jak chceš ale zabezpečit to aby ovladač ovlivňoval snímky přesně tím způsobem že zmenší latence jen u těch snímků které dříve lagovaly ?? Já se domnívám že to takto nelze. Někde ti ovladač ubere, ale zase jinde přidá,
takže ti nevznikne z tohoto
10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)
toto
10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)
ale spíše něco jako toto
15 -25 -15-25-15-25 = 120ms (6 snímků)
v ideálním případě 20-20-20-20-20-20 = 120ms (6 snímků )
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 14:42
od webwalker
DOC_ZENITH,
Ache,
havli - všichni špatně, máte pětku!
del42sa - jedinej dobře, takže má jedničku!
webwalker píše:@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: pát 18. led 2013, 14:45
od havli
Vsichni ctyri piseme to samy, akorat ty to nejak nemuzes pochopit.
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: stř 27. bře 2013, 11:19
od Krteq
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: stř 27. bře 2013, 14:14
od webwalker
@
Krteq: Tak to je zajímavé čtení
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: stř 27. bře 2013, 14:25
od Krteq
Jj, mají to tam rozebráno až na kost, tedy až k samotné rendering pipeline
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: čtv 28. bře 2013, 08:37
od del42sa
Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
Napsal: čtv 28. bře 2013, 12:23
od Omal
FRAPS měří dobře, jenom na špatném místě.
Těžko říct, jak moc jsou tím výsledky zkresleny, ale jelikož se nám snímky při hraní promítají na monitor, je logické to měřit právě v tomto místě.
Myslím, že to donutí většinu redakcí k přejití na tuto metodiku a investovat do testovacího HW. Osobně se na testy novou metodikou těším.