PCTuning
https://pctforum.tyden.cz/

Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.
https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=76&t=192006
Stránka 3 z 4

Autor:  Ache [ pá 18. leden 2013, 00:53 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Tolerantnost AMD fandů k chybám je fakt zajmavá, díky tomu rád vidím, když AMD opraví takovou zásadní věc jako lagování v nějaké hře atd.

Doufám že i dále budou ty frametimes řešit... skoro bych raději viděl v reportech u nových ovladačů něco jako že o 15% snížily lag, než že o 15% navýšili průměrný fps (které je vám při hodně rozházeném frametimes průběhu k prdu).

Autor:  webwalker [ pá 18. leden 2013, 09:22 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Je tam zajímavý ještě fakt, že ačkoliv AMD snížila rozkolísanost latencí, k nárůstu fps však prakticky nedošlo.

Autor:  DOC_ZENITH [ pá 18. leden 2013, 09:42 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

O tom je celej tenhle thread. Že FPS fakt nejsou všechno, jde o to jak knám přijdou, ne jen o to kolik jich za jednu sekundu přijde, protože 1 sekunda je sakra dlouhá doba.

Autor:  webwalker [ pá 18. leden 2013, 13:07 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.

Autor:  DOC_ZENITH [ pá 18. leden 2013, 13:35 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

webwalker napsal:
@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.


Ne, to jsi prohlásil naprostou kravinu.

Snížením latencí se ti nezvedne FPS, občas i naopak. Problémem zde nebyly latence mezi snímky obecně ale nevyrovnané latence. snímek... díra..... pár rychlejch snímků---- díra---- atd. Takže fps sedělo ale plynulost nebyla. Podobnej průser jako se děje u AFR multiGPU.

Autor:  Riku [ pá 18. leden 2013, 13:58 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Příšernej stuttering v interieréch ve Skyrimu s 13.1WHQL zůstal, jsem zvědavej na ty 13.2 beta. :x

Autor:  webwalker [ pá 18. leden 2013, 14:06 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Docente, prosím tě, co tu zase vytváříš za Zemanovinu :?:

Fps je přímo závislé na latencích gpu, čím nižší latence, tím vyšší framerate.

frekvence (Hz) = 1000 / latence (ms)

Pokud by tak nebylo, nemělo by cenu kupovat výkonné gpu, které snímek vygeneruje rychleji (tedy s nižší latencí)!

Autor:  Ache [ pá 18. leden 2013, 14:10 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Docent má pravdu, ty nechápeš jen o čem je ten test + thread. O rozdílnosti frametimes (rozdlílný lag mezi snímky.

50fps může vypadat z pohledu snímků takhle:
20-20-20-20-20-20ms a nebo:
10-30-10-30-10-30ms...
obojí 50fps, ale v druhém případě to bude nehratelné.

Autor:  del42sa [ pá 18. leden 2013, 14:12 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

webwalker napsal:

Fps je přímo závislé na latencích gpu, čím nižší latence, tím vyšší framerate.



nevím jestli vyšší , jako spíše plynulejší :oops:

Autor:  webwalker [ pá 18. leden 2013, 14:22 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Chlapy, já se z vás zblázním :-D

Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)

Autor:  DOC_ZENITH [ pá 18. leden 2013, 14:26 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

webwalker napsal:
Chlapy, já se z vás zblázním :-D

Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)


Ty jsi fakt na hlavu...

Bavíme se tu o "latency spikes"....

Autor:  havli [ pá 18. leden 2013, 14:32 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

webwalker napsal:
Chlapy, já se z vás zblázním :-D

Pokud uvedu příklad od Ache tak:
Měl jsem snímky 10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

V ovladači snížím vyšší latence o 30%, takže výsledkem bude, že v daném časovém intervalu se mi tam vejde další jeden nebo více snímků:
Dostanu třeba 10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)

Tech snimku je ale porad stejne, ne ze se pridaj dalsi. Takze plynulost vyssi, avg fps stejny... chapes?

Autor:  del42sa [ pá 18. leden 2013, 14:33 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

@Webwalker:

Matematicky je to sice správně, ale obávám se že takhle to v praxi určitě nefunguje. Ten tvůj příklad je tzv. "Ideální modelová situace". Jak chceš ale zabezpečit to aby ovladač ovlivňoval snímky přesně tím způsobem že zmenší latence jen u těch snímků které dříve lagovaly ?? Já se domnívám že to takto nelze. Někde ti ovladač ubere, ale zase jinde přidá,

takže ti nevznikne z tohoto

10-30-10-30-10-30 = 120ms (6 snímků)

toto
10-20-10-20-10-20-10-20 = 120ms (8 snímků)

ale spíše něco jako toto
15 -25 -15-25-15-25 = 120ms (6 snímků)

v ideálním případě 20-20-20-20-20-20 = 120ms (6 snímků )

Autor:  webwalker [ pá 18. leden 2013, 14:42 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

DOC_ZENITH, Ache, havli - všichni špatně, máte pětku!
del42sa - jedinej dobře, takže má jedničku!

webwalker napsal:
@DOC_ZENITH: Pokud snížíš latence snímků, následně se ti to projeví ve vyšším fps.
Tady zřejmě snížením vyšších latencí došlo také ke zvýšení latencí u následujících snímků, které před tím způsobovaly jitter.

Autor:  havli [ pá 18. leden 2013, 14:45 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Vsichni ctyri piseme to samy, akorat ty to nejak nemuzes pochopit. :)

Autor:  Krteq [ st 27. březen 2013, 11:19 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Pokud by to někdo minul, AMD se konečně začalo trochu snažit :)

AnandTech - AMD Comments on GPU Stuttering, Offers Driver Roadmap & Perspective on Benchmarking

Autor:  webwalker [ st 27. březen 2013, 14:14 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

@Krteq: Tak to je zajímavé čtení :)

Autor:  Krteq [ st 27. březen 2013, 14:25 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

Jj, mají to tam rozebráno až na kost, tedy až k samotné rendering pipeline :)

Autor:  del42sa [ čt 28. březen 2013, 08:37 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

http://extrahardware.cnews.cz/clanky/nvidia-fcat-o-skok-dale-testech-vykonu-grafickych-karet

další zajímavé info. Měří Fraps špatně ? :oops:

Autor:  Omal [ čt 28. březen 2013, 12:23 ]
Předmět:  Re: Techreport - testování frametimes, ala skutečná plynulost.

FRAPS měří dobře, jenom na špatném místě. :D Těžko říct, jak moc jsou tím výsledky zkresleny, ale jelikož se nám snímky při hraní promítají na monitor, je logické to měřit právě v tomto místě.

Myslím, že to donutí většinu redakcí k přejití na tuto metodiku a investovat do testovacího HW. Osobně se na testy novou metodikou těším.

Stránka 3 z 4 Čas je uváděn v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/