PCTuning • Zobrazit téma - Analýza latencí gpu - FrapsCut
    Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Pro přihlášení použijte protokol HTTPS, dosavadní HTTP již nemusí dobře fungovat, viz ZDE.

Právě je út 21. srpen 2018, 19:18

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina (letní čas)


Odpovědět na téma  [ 134 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: út 5. březen 2013, 19:35 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Pokud by to mělo podobný průběh jako v tom testu FC3, kde HD7870 nabrala oproti GTX660 "penalizaci" 7,4 ms za křivku a stuttering, pak ano, na těch 50 fps by se hrálo zřejmě lépe.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: ne 10. březen 2013, 19:28 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Takže aby řeč nestála, jen krátce co je nového.
Připravuji novou verzi, ve které jsem se snažil zařadit většinu návrhů z této diskuse a ještě něco navíc :)

1. Rozsah osy X a Y si budete moci nastavit uživatelsky

2. Moc se mi líbil nápad v Havliho aplikaci, která umí zoomovat graf a nemusí tedy všechno být "nahňácané" v pevně stanovené ose X. Takže jsem si od něj tenhle nápad "vypůjčil" a bych se necítil jako plagiátor, místo zooming tomu říkám scaling :-D
Takže kdo si bude chtít průběh prohlédnout detailněji, nastaví si zobrazení "Scaling view" a bude si moci graf prohlížet v měřítku 1:1 s posouváním na ose X.

3. Do aplikace byla přidána další funkce s pracovním názvem "Sekvencer". O co jde.
Tato funkce "rozseká" časovou osu naměřených latencí na malé kousíčky (sekvence) o velikosti blízké zrakovému vjemu člověka (20ms) nebo refresh rate monitoru (16,7ms) a zkoumá, kolik snímků gpu vygenerovala v každé jednotlivé sekvenci. Analýzou výstupu sekvenceru se pak můžeme dobrat k vysvětlení jevů jako jsou ztráty iluze pohybu, chování gpu při V-sync a možná i micro-stutteringu. Překvapivě také k vysvětlení, proč by mohlo být hraní na Radeonu paradoxně kvalitnější než na GeForce, která generuje "vzornější" křivku průběhu latencí (viz diskuse s del42sa) :o

PS: Screenshoty z pracovní verze aplikace sem přihodím až zítra.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: ne 10. březen 2013, 21:50 
Nováček
Nováček

Založen: 16. leden 2011
Nahoru
Ahoj,tohle je zajímavý program.Pár postřehů.

"Tato funkce "rozseká" časovou osu naměřených latencí na malé kousíčky (sekvence) o velikosti blízké zrakovému vjemu člověka (20ms) nebo refresh rate monitoru (16,7ms) a zkoumá, kolik snímků gpu vygenerovala v každé jednotlivé sekvenci.

Půjde nastavit sekvenci na refresh rate monitoru 75hz (13,3ms)?

Šlo by to udělat tak, aby se dala použít jako vstup data z logu MSI Afterburner?


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: ne 10. březen 2013, 23:27 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@mirda:
1. Jasně, že jo. Velikost té sekvence (time slice) bude volitelným parametrem :)
2. Importovat z Afterburneru snad nebude problém. Pošli sem nějaký log soubor ať se můžu kounout, jak jsou tam ty naměřený data uloženy.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: po 11. březen 2013, 00:29 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Zajmal by mě ten názor "proč by mohlo být hraní na Radeonu paradoxně kvalitnější než na GeForce"
Protože když já kdykoliv proti sobě porovnával podobnou GeForcu a Radeona, tak vnímaná plynulost byla u většiny her vždy lepší u GF (o ovladačích ani nemuvím - nechci být OT.)

Ale sem na tu novou funkci zvědavej. :)

_________________
Intel Core i7-8700K| ASUS TUF Z370 PRO | 32GB DDR4 3GHz | GPUs: ASUS 1080Ti STRIX] | 512GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: po 11. březen 2013, 13:15 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@Ache: Hm, asi jsem se blbě vyjádřil :sad:
Chtěl jsem jen říct, že podle toho, jak mi to leze z toho sekvenceru, nemusí být ještě méně "chlupatá" křivka stoprocentní zárukou lepší vizuálního vjemu. A protože mám výsledky pouze z testů oněch GTX660 vs HD7870, uvedl jsem to nesprávně a všeobecně jako Radeon vs GeForce (tak to samozřejmě není).
Jinak v těch testech mi leze u HD7870 méně nulový sekvencí (úseků, které neobsahují žádný snímek) nežli u GTX660.
Tady jsou slíbené scrennshoty:

Sekvencer
Obrázek
Takhle nějak vypadá výstup při "time slice" 20ms. Dole na snímku je taky vidět scrollbar, kterým se můžete pohybovat v grafu (scale view).

Sumarizace výsledků sekvenceru
Obrázek
Sumarizuje to jen počty sekvencí s rozdílným počtem snímků. Jak to hodnotit lépe mě zatím nenapadlo. Nějaký návrh?

PS: Novou verzi aplikace zatím nepostuju (není ještě hotová), ale snad to stihnu do konce týdne :(

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: út 12. březen 2013, 05:26 
Nováček
Nováček

Založen: 16. leden 2011
Nahoru
Ahoj,
Tady je log z Afterburneru.

Hardware polling period nastavený na 1000ms,dá se měnit.
Framerate (fps),
Frametime (ms).

Z changelogu:
Added frametime graph to hardware monitoring module. The graph is displaying the maximum frame time on each sampling period and it is useful for detecting microstutters, which are invisible on averaged framerate graph.


Nemůžu tu vložit přílohu,nakonec je to tady.


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: út 12. březen 2013, 10:51 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@mirda:
Hm, tak to vypadá špatně. Jestli jsem dobře pochopil logování afterburneru, tak on nezaznamenává frametime všech snímků, ale pouze nejhorší latenci v nastaveném intervalu :(

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: st 13. březen 2013, 12:36 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Takže snad všechny změny v aplikaci dodělány a hotovy. Budu tedy pokračovat v popisu další funkce aplikace FrapsCut :)

Sekvencer (pokud někoho napadne lepší název, dejte vědět)
Obrázek

Pokud budeme věřit teorii, pak u průměrného člověka dochází ke ztrátě vnímání iluze plynulého pohybu někde od 50Hz (20ms). To znamená, že abyste u hry (filmu) vnímali pohyby plynule, musí být každou 20ms-tinu vykreslen na obrazovku minimálně jeden nový snímek (do sekundy pak 50 snímků). Samozřejmě je to individuální záležitost, někdo má vnímání citlivější (více jak 50Hz) a u někoho je to zas posunuto níže (pod 50Hz).
Pokud bychom tedy průběh hry (nebo filmu) časově rozkrájeli na malinké časové úseky (time slice) blízké hranici vnímání plynulého pohybu onoho "průměrňáka" - tedy 20ms, mohli bychom pak zkoumat, zda každý tento malinký úsek (time slice) obsahuje (nebo neobsahuje) alespoň jeden snímek. Pokud ne, iluze plynulého pohybu byla v okolí této time slice ztracena.

Sekvencer tedy nedělá nic jiného než to, že "rozseká" časový úsek měření na malinké sekvence (time slice) a zkoumá, kolik snímků každá tato time slice obsahuje. Velikost time slice je volitelný parametr.

Příklad gpu1:
Naměřené latence snímků: 17, 15, 20, 19, 30, 16, 18, 20, 15, 8, 22 = 200ms (celkem 11 snímků)
Při velikosti sekvence = 20 ms pak obdržíme celkem 10 time slices (200 / 20)
Snímky byly vykresleny v následujících časech:
1 - 17ms
2 - 32ms (17+15)
3 - 52ms (17+15+20)
4 - 71ms (17+15+20+19)
5 - 101ms (17+15+20+19+30)
...... atd.
Přiřadíme-li časy snímků do intervalů time slice vznikne následující:
Time slice (počet snímků)
0-20 (1)
20-40 (1)
40-60 (1)
60-80 (1)
80-100 (0)
100-120 (1)
120-140 (1)
140-160 (1)
160-180 (2)
180-200 (1)

Příklad gpu2:
Naměřené latence snímků 17, 25, 10, 29, 20, 32, 10, 12, 26, 6, 13 = 200ms (celkem 11 snímků)
Při velikosti sekvence = 20 ms pak obdržíme celkem 10 time slices (200 / 20)
Snímky byly vykresleny v následujících časech:
1 - 17ms
2 - 42ms (17+25)
3 - 52ms (17+25+10)
4 - 81ms (17+25+10+29)
...... atd.
Přiřadíme-li časy snímků do intervalů time slice vznikne následující:
Time slice (počet snímků)
0-20 (1)
20-40 (0)
40-60 (2)
60-80 (0)
80-100 (1)
100-120 (1)
120-140 (1)
140-160 (2)
160-180 (0)
180-200 (3)

Vidíte, že obě gpu vyrenderovaly ve stejném časovém úseku stejný počet snímků - průměrné latence (nebo fps) jsou tedy stejné u obou gpu. První gpu ale obsahuje pouze jednu time slice obsahující nulu což značí, že iluze vnímání plynulosti pohybu byla ztracena pouze jednou. U druhého gpu pak celkem třikrát.

Sekvencer - sumarizace
Obrázek
Tento graf pouze sumarizuje výsledek sekvenceru.

Účelem sekvenceru je tedy zjistit chování gpu při frekvencích blízkých vjemu lidského oka nebo také refreh rate monitoru. Pomocí sekvenceru pak můžeme analyzovat třeba vliv zapnutého vsync nebo přínos adaptivního vsync ve hrách. Atd.

Nová verze:
1. Doplněn Sekvencer
2. Doplněno měřítko zobrazení (Scale View)
3. Doplněno nastavování rozsahů os X a Y
4. Opraveny některé chyby

Stahovat můžete zde >>

PS: Tomáš Šulc autor recenze GTX660 vs HD7870 dal souhlas ke zveřejnění výsledků (frametimes) z jeho článku. Kdo tedy bude mít zájem, může si je stáhnout a výsledky si ověřit doma sám :)

Stahovat můžete zde >>

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


Naposledy upravil webwalker dne pá 22. březen 2013, 12:48, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: út 19. březen 2013, 15:04 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Koukám, že se toto vlákno stalo celkem dost navštěvované (tedy pokud sem nechodí jeden člověk mnohokrát denně, aby mi udělal radost :) ), tak aby řeč nestála, hodím něco do placu ohledně připravované nové verze programu.

Byl upraven sekvencer na detekci a zobrazení "problémových" sekvencí (time slices), které mohou být příčinou stutteringu a micro-stutteringu. Vypadat by to mělo asi nějak takto:

Obrázek

Žluto-bílé svislé proužky znázorňují jednotlivé sekvece (time slice). Bude také možnost změnit zobrazení křivky na sloupce:

Obrázek
Na obrázcích je vidět průběh měření 3way SLI GTX680

Detekce problémových time slice je prováděna následovně:
Aplikace prochází postupně všechny time slice a zjišťuje, kolik každá obsahuje hotových snímků. V případě, že zkoumaná time slice obsahuje o více jak 1 snímek více (nebo méně) nežli time slice předchozí, je označena za problémovou (Strange slice). Stejně tak za problémovou je označena i time slice, která neobsahuje žádný snímek (Empty slice) a předchozí slice byla také prázdná (Empty). Souhrn a rozbor problémový sekvencí je pak uveden v grafu sumarizace (není zatím hotov).

Osobně přicházím sekvenceru docela na chuť. Dá se v něm vysvětlit hodně "úkazů" v chování různých gpu. Základem je třeba ale vědět že:
Natavíme-li sekvencer na 16,6666 ms tedy na frekvenci refresh rate 60Hz-cových monitorů (V-sync off), počet snímků v jednotlivých time slice znamená:

0 snímků - je to blbý, ale co se dá dělat, hlavně aby tyhle prázdné slice na sebe nenavazovaly, jinak je stutter.
1 snímek - vše je ok
2 snímky - vše ok, zobrazen ale bude pouze jeden zkombinovaný snímek. Na plynulost pohybu dva snímky vliv nemají, ale bude lepší input lag
3 snímky - zobrazen bude opět jeden zkombinovaný snímek, lepší input lag, ale vzhledem k tomu, že dva snímky nebyly vykresleny celé, může dojít k "trhnutí" obrazu (tearing).
4 snímky a více - dtto jako u 3 snímků, jen to "trhnutí" obrazu se bude zvětšovat.

No a nešťastnou kombinací takto různě "naplněných" time slic snímky, dochází ke stutteringu a MS.
To je zatím vše. Až bude nová verze hotova, dám vědět.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


Naposledy upravil webwalker dne st 3. duben 2013, 09:08, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: út 19. březen 2013, 16:40 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
To barevné zvýraznění je dobrý nápad, je to přehledné na první pohled. Výborně :)

_________________
Case: NZXT H230 Silent, CPU: AMD Ryzen 5 2400G with Vega11 + Silentium Spartan 3 PRO HE1024, Motherboard: Gigabyte AM4 AX370-Gaming 5, RAM:16GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX, Storage: SSD M.2 Patriot Hellfire - 240GB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III, data HDD WD RED 1TB SATA III, Monitor: 24" Samsung S24F350 Free Sync, OS: Win 10-64 bit Pro, PSU: Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: st 20. březen 2013, 13:35 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@del42sa: Jj, díky, taky se mi to líbí :)

Jinak, jak jsme se tady minule bavili o tom, že grafy nejsou vše a i když graf průběhu latencí jedné karty vypadá na první pohled "chlupatěji" než u druhé gpu může být na obou kartách herní zážitek stejný. Tak to mimochodem potvrzuje právě ten sekvencer.
Prostě pokud totiž jedna karta generuje snímky s různou latencí v "chlupatém" rozsahu třeba 9-16ms a druhá si vzorně drží latence třeba 12ms, je to vlastně šum a fuk. Protože obě vygenerují v té jedné time slice 16,6666ms (refresh 60Hz monitoru) právě ten jeden jediný a toliko potřebný snímek. Problém způsobují až ty opravdu velké výkyvy :)

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: st 20. březen 2013, 21:02 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
webwalker napsal:
Prostě pokud totiž jedna karta generuje snímky s různou latencí v "chlupatém" rozsahu třeba 9-16ms a druhá si vzorně drží latence třeba 12ms, je to vlastně šum a fuk...
To rozhodně není! viz. SZ.

chlupatost = microstutering (na to se hodí ten klouzavý průměr - Analýza)
záseky = stuttering (na to je ideální ten Sekvencer)

EDIT:
pokud budeme mít dvě karty, kdy jedna bude mít chlupatý průběh a druhá nechlupatý. A nebude vznikat stuttering (záseky), tak plynulejší pro oko bude průběh klidný. To už tu několikrát padlo a díky tomuto programu sem si to i ověřil.

Další věcí je pak inputlag (jiný než způsobený bufferingem grafiky ignorujme), který také způsobí rozdílné vnímání plynulosti! Proto nvidia třeba nabízí ve svých ovladačích možnost ovládání před připravených snímků!

Každopádně co se týče hledání stutteringu a microstutteringu, tak tahle aplikace je asi to nejlepší co se dá najít! Inputlag (po jaké době se např. pohne postava na obrazovce po stisku klávesy) těžko změříme. :lol:

_________________
Intel Core i7-8700K| ASUS TUF Z370 PRO | 32GB DDR4 3GHz | GPUs: ASUS 1080Ti STRIX] | 512GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: čt 21. březen 2013, 17:50 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. prosinec 2003
Nahoru
je v downloade posledná verzia?

_________________
Intel Core i7 8700k@5GHz,Strix Z370 F, 4X8GB 3200 DDR4, EVGA 1080Ti FE 2075/12100, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, Samsung 960Pro 2TB, WD20EFRX, ST2000DX001, SUV 400 240, HiFace2 + Sapphire + Schiit Magni 2U + Shure1540, EIZO 3237, Dell 7577 + Audinst Hud-Mx2 + SoundMagic E50 , Xperia X Compact, Nvidia Shield, HTPC


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: čt 21. březen 2013, 19:54 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@dexterav: Vydrž do zítřka, nová verze je právě testována a možná to už bude finální :)
Zapracovával jsem tam i návrhy a připomínky ze SZ. Co bude tedy nového:

1. Vylepšený sekvencer s detekcí problémových snímků
2. U Průběhu latencí bude volitelná osa X - frames nebo time
3. Nastavitelná šířka Scale View
4. Automatické upozorňování na existenci a stažení nových verzí aplikace z netu (pěkný návrh od Hlavson, díky)

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: čt 21. březen 2013, 20:57 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. prosinec 2003
Nahoru
iba som sa pýtal :)

_________________
Intel Core i7 8700k@5GHz,Strix Z370 F, 4X8GB 3200 DDR4, EVGA 1080Ti FE 2075/12100, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, Samsung 960Pro 2TB, WD20EFRX, ST2000DX001, SUV 400 240, HiFace2 + Sapphire + Schiit Magni 2U + Shure1540, EIZO 3237, Dell 7577 + Audinst Hud-Mx2 + SoundMagic E50 , Xperia X Compact, Nvidia Shield, HTPC


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: pá 22. březen 2013, 12:40 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Takže poslední, dosud nepopsaná funkce aplikace FrapsCut je:

Průběh snímkové frekvence
Obrázek

Tato funkce nedělá nic jiného nežli to, že průběh naměřených latencí přepočítá na snímkovou frekvenci. Záměrně neuvádím fps, protože je zde možné měnit interval, pro který je snímková frekvence počítána. Pokud je interval nastaven na 1000ms, pak se opravdu jedná o fps (snímky za sekundu).

Interval pro generování snímkové frekvence lze měnit v rozsahu od minima, které je rovno hodnotě maximální latence z naměřených dat, až po maximum, které je nastaveno na 2000ms (2 sekundy). Účel nastavitelného intervalu je následující:

V klasickém průběhu fps jsou hodnoty latencí průměrovány v intervalu jedné sekundy. To znamená, že křivka je vlastně vyhlazována a nejsou na ní vidět žádné drobné "záškuby" gpu a micro-stuttering už vůbec ne. Pokud bychom postupně interval, ve kterém se latence průměrují zmenšovali, začnou se nám na křivce objevovat i tyto drobné "záškuby" (křivka bude "chlupatější") a my uvidíme v jakých místech měření nám gpu dělá neplechu.

Pokud jsme Frapsem měřili nejen latence, ale také fps, je možné si do grafu průběhu snímkové frekvence nechat zobrazit také křivku tohoto průběhu fps. Stačí kliknout na graf pravým tlačítkem myši, zvolit "Zobrazit průběh z fps.csv" a vyhledat patřičný soubor s naměřeným fps. Průběh fps bude zobrazen červenou barvou a vy si můžete porovnat, o kolik se tato křivka liší od křivky vygenerované z latencí.

Poznámka:
Jak jsem funkce Frapsu pochopil já, tak latence jsou do frametimes.csv zaznamenávány jako časy, kdy jsou snímky zaslány do gpu (z cpu do driveru gpu).
Záznamy fps v fps.csv jsou pak prováděny na základě počítání a průměrování, kolikrát se backbuffer překlopil do frontbufferu.

Tak to by snad už bylo k aplikaci všechno, takže:

Nová verze (a snad už finální):
1. Vylepšený sekvencer s detekcí problémových snímků
2. U Průběhu latencí bude volitelná osa X - frames nebo time
3. Nastavitelná šířka Scale View
4. Automatické upozorňování na existenci a stažení nových verzí aplikace z netu

Stahovat můžete zde >>

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: so 23. březen 2013, 03:41 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Upozornění na aktualizaci funguje ok. :D

_________________
Intel Core i7-8700K| ASUS TUF Z370 PRO | 32GB DDR4 3GHz | GPUs: ASUS 1080Ti STRIX] | 512GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: čt 28. březen 2013, 11:49 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Takže nastaly změny :oops:

Na základě článků
http://www.anandtech.com/show/6857/amd-stuttering-issues-driver-roadmap-fraps
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-New-Graphics-Performance-Metric

kde byly logy z Frapsu poněkud zdiskreditovány, nemá cenu v této aplikaci dále pokračovat.
Měl jsem pro vás ještě připravenou detekci tearingu, která měla vypadat asi nějak takhle:
Obrázek

Jenže ono opravdu nemá cenu něco počítat, když základní data (fraps logy) neodpovídají realitě :(

Uvidíme jak se to vyvrbí, ale dokud nebude jasno, nemá cenu dále pokračovat.
Osobně se mi měření pomocí zachytávací karty líbí hodně, tedy až na to, že na tom spolupracuje nVidia. Je tam však problém, že měření pomocí grabovací karty už si doma sami neuděláme a budeme odkázáni na profesionální recenze. FrapsCut by mohl pracovat i s daty z těchto měření, ale pochybuji, že budou redaktoři tak vstřícní a výsledky jejich měření nám poskytnou :(

Takže díky všem, co se podíleli na této diskusi a přispěli k vývoji FrapsCutu, jehož další vývoj tímto zastavuji. Budete trvale uvedeni jako testeři v okénku "About FrapsCut", i když vám to bude asi prd platné :-D

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GpuReport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
PříspěvekZaslal v: čt 28. březen 2013, 12:43 
Nováček
Nováček

Založen: 28. březen 2013
Nahoru
To bylo teda hodně rychlé. :o

Až se v tom sám líp zorientuju, pokud to bude mít smysl a pokud to pro mě nebude znamenat o moc práce navíc, nemám s tím problém. Tohle je výstup, který z toho padá:

http://extrahardware.cnews.cz/sites/default/files/pictures/clanky/ehw/2013/03brezen/nvidia-fcat/max-payne.rar

_________________
Rozpadající se konkurenční redaktor.


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 134 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina (letní čas)


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 1 anonymní


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.