Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je st 20. listopad 2019, 08:28

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 1490 příspěvků ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 75  další
Autor Zpráva
 Předmět: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 19:07 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Glide jelo o více jak 20% lépe a list her co jej podporovaly je hooodně dlouhej, nezabránilo to jeho konci. 20% jedou ty či ony hry lépe dnes jen na bázi driver optimalizací či která firma sponzorovala vývoj, k 20% ani mantle nepotřebuješ. Jde tu hlavně o CPU část věci, tam mohl mantle udělat revoluci. Geometrii, polygony, drawcally.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 19:17 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
DOC_ZENITH napsal:
Glide jelo o více jak 20% lépe a list her co jej podporovaly je hooodně dlouhej, nezabránilo to jeho konci. 20% jedou ty či ony hry lépe dnes jen na bázi driver optimalizací či která firma sponzorovala vývoj, k 20% ani mantle nepotřebuješ. Jde tu hlavně o CPU část věci, tam mohl mantle udělat revoluci. Geometrii, polygony, drawcally.


jo jenže tehdy se hypoval nejdříve 32bit rendering na TNT kartách a ten Glide neumělo (+ AGP texturing. který Voodoo karty také nepodporovaly i když přínos toho byl diskutabilní).... a později slavné T&L na GeForce a BFU na to prostě letěli, protože v 3D Marku to vypadalo dobře... byla to chyba i samotného 3dfx, že Glide dopadlo jak dopadlo.

Co se Mantle týče, já bych tomu dal šanci, dyť jsme ještě ani neviděli ten benefit kterej to má přinést. :roll:

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 19:47 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Mantle jako nadstavba Dx by nemusel trpet tak velkym technologickym deficitem. 3DFx dojelo na technologickou zastaralost a Glide uz ke konci byla okrajova zalezitost, která dlouhodobe upadala. Heh když si vzpominam na ATI a Nv karty s 32bity, kdy myslim 128 Rage prinesl vcelku rychlej rendering ve 32 bitech (a jako bonus zpraseny drivery), tak 3Dfx se svým 16-24 bit bylo kvalitou obrazu pozadu. Na barvách a efektech to bylo znat. Tehda byl vetsi wow efekt ruznych dem a benchmarku nez dnes a když BFU videl tahle demicka, tak mel jasno. Nalezite to ještě zduraznovali recenzenti. To ani nemluve o spinavych praktikách. Nakonec stejne aby se hry daly hrat, tak každý jel u nV v tom prehnusnym 16 bitu a 32bit zapinal jen kvůli pokochani se slide show :) Taky na Ultry moc lidi peníze nemelo ze :)


BTW: Takova poznámka. Diky Glide jely s 3DFx hry na K6tkach velice rychle, nez když se tam osadila nV. Tohle byl velky prinos, kdy slabsi K6-II nez intelacky Celerony podavali s Glide a optimalizacemi pro 3Dnow! slusny vykon tam, kde to třeba nV nedokazalo přes Dx nakrmit.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 19:50 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
tak tak,myslím, že jsi to vystihnul přesně :) ( přesto mělo Glide svoje kouzlo a ten splash screen s rotujícím logem 3dfx při spuštění hry byl nezapomenutelný . Hlavně na všech hrách co používaly UT enginech to bylo neskutečně rychlé )

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 20:23 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Hladis napsal:
Mantle jako nadstavba Dx by nemusel trpet tak velkym technologickym deficitem. 3DFx dojelo na technologickou zastaralost a Glide uz ke konci byla okrajova zalezitost, která dlouhodobe upadala. Heh když si vzpominam na ATI a Nv karty s 32bity, kdy myslim 128 Rage prinesl vcelku rychlej rendering ve 32 bitech (a jako bonus zpraseny drivery), tak 3Dfx se svým 16-24 bit bylo kvalitou obrazu pozadu. Na barvách a efektech to bylo znat. Tehda byl vetsi wow efekt ruznych dem a benchmarku nez dnes a když BFU videl tahle demicka, tak mel jasno. Nalezite to ještě zduraznovali recenzenti. To ani nemluve o spinavych praktikách. Nakonec stejne aby se hry daly hrat, tak každý jel u nV v tom prehnusnym 16 bitu a 32bit zapinal jen kvůli pokochani se slide show :) Taky na Ultry moc lidi peníze nemelo ze :)


BTW: Takova poznámka. Diky Glide jely s 3DFx hry na K6tkach velice rychle, nez když se tam osadila nV. Tohle byl velky prinos, kdy slabsi K6-II nez intelacky Celerony podavali s Glide a optimalizacemi pro 3Dnow! slusny vykon tam, kde to třeba nV nedokazalo přes Dx nakrmit.


Asi tak, lidi zapomínaj na to jak to doopravdy bylo. 3DFX byla citelně pozadu jen v jeden moment, a to byla Voodoo3 vs TNT2, maxtor G400 a Rage128 (pro, original 128 měla hnusnej dithering). VSA100 ve voodoo 5 byl naopak na svou dobu opět velice vyspělej (ale neměl podplacené 3Dmarky takže suxxoval že.... A jedinej nedostatek V3 byl tehdy technologickej (32 bit), ale i v ten moment byla koupě voodoo nejlepší, protože konkurence prostě suxxovala. Zkuste si na K6 (nebo i na PII / ranném Pentium III) zahrát Unreal torunament na těch TNT2 a podobně, hratelně aby to nepadalo pod 30fps v boji, neuspějete. A pak na tom voodoočku, kde vám to pojede citelně rychleji, budou mnohem menší propady protože glide netankoval tolik CPU, a ještě si můžete dovolit detailtexturing aniž by to poslalo framerate do kytek. Když to psustim na 2+Ghz CPU tak už to vypadá celkem OK, ale v té době ty CPU neexistovaly, jsou 2 - 3 roky jinde, a v té době byl glide defakto nepostradatelnej. Když můj otec tehdy provedl "upgrade" z banshee na TNT2 já to viděl jako downgrade, jo 3Dmarky byly lepší ale co hry...

A ten rozdíl nebyl malej to nebylo 20% to bylo třeba 100% v min. fps. A něco takového by klidně mohl mantle přinést pro FXka v hrách... nuo... ale ... uvidíme.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 21:05 
Začátečník
Začátečník

Založen: 09. květen 2005
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
eh sorry za offtopik ale voodoo 5 byl naprostej nesmysl a na vsa 100 nebylo absolutne nic zajimavyho v ty dobe, aby se to vyrovnalo soudobejm nv , tak museli na kartu cpat dva nebo vic chipu...


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 21:20 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
Ale bylo - bezkonkurencni kvalita 2D i 3D obrazu, funkcni a stabilni obladace... a hlavne antialiasing s pouzitelnou rychlosti a nesrovnatelne lepsi kvalitou proti tehdejsi konkurenci. :wink:

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gigabyte GTX 1080/11 ; V300 240 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Pentium 4 2.66 GHz, GeForce4 Ti 4600, 512 MB RDRAM, win98; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, win98SE; Pentium III 700, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, win98SE & DOS
Retro PC: Core 2 Duo E6400, Radeon 8500 LE, 1 GB DDR, ASRock 775i65G R3.0, winXP
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 21:23 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
naopak VSA-100 vůbec nebylo špatný čip, jen měl vyjít mnohem dříve, namísto Voodoo 3 ( to neměli vůbec vydávat ) a pak by bylo všechno v pořádku, bohužel ač velmi dobrý čip (FSAA, ovladače, 2D/3D, Glide, digital SLI) , přišel prostě na trh zkrátka moc pozdě.... ale konec OT.

Mantle ale nemusí takový osud vůbec potkat, i když nebude v konzolích, pořád je mnoho variant, kde se mlže dobře uplatnit. Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Mac Os X ,BSD a více než 20 linuxových distribucí.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 21:40 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
arach napsal:
jo presne tak, prislo pozde, to je prave to

to je jak kdyby nv ted prisla s 8800gtx

: -)))

Zase tak pozde to nebylo, cca pul roku. Na prelomu roku 1999/2000 uz byly funkcni prototypy. nevim proc se uvedeni na trh tolik zdrzelo. I tak ale dokazala V5 5500 s 2xAA prekonat GF2 GTS s 4xAA (aby byla +/- stejna kvalita). Skoda ze uz nedoslo na 180nm VSA-101 a nasledne Rampage... to by byla jinaci palba.

--------
Mantle, no... Neocekavam velky rozsireni, pripada mi to jako placnuti do vody a nakonec z toho nic nebude. Kazdopadne by ale neuskodilo snizit zavislost her na CPU vykonu. Uvidime...

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gigabyte GTX 1080/11 ; V300 240 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Pentium 4 2.66 GHz, GeForce4 Ti 4600, 512 MB RDRAM, win98; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, win98SE; Pentium III 700, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, win98SE & DOS
Retro PC: Core 2 Duo E6400, Radeon 8500 LE, 1 GB DDR, ASRock 775i65G R3.0, winXP
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 22:03 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
sam_217 napsal:
Já teda dobu 3Dfx nějak nezažil...
Jo, já jako majitel kombinace K6-500MHz a Matroxe G400 (to byla grafika lepší než TNT2 - 32bitů defakto beze ztráty výkonu) můžu říct že Glide (takže za mě voodoo 3 2000) byl super. Na K6 se 3Dfx fakt hodilo, protože Nvidie nebo matrox byly třeba v tom UTčku na procáku hodně závislý... Pamatuji si také ty dobové testy kde opravdu kldině byla voodoo3 2x rychleší než TNT2 v tom unrealu... možná tu ještě něco v nějakým časáku (Pcworld, computer...) vyhrabu :)

EDIT: každopádně, kdo chtěl kvůli bumb-mapingu (který stejně byl nakonec jen v Expendable) upgardovat z 3Dfx na bájnýho matroxe, tak mohl skončit hůře, pokud měl shit procesor.

V tomhle ohledu by bylo Mantle super, ale dávám tomu malou šanci, že se uchytí více než HW physX. :|

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 15. říjen 2013, 22:46 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
arach napsal:
eh sorry za offtopik ale voodoo 5 byl naprostej nesmysl a na vsa 100 nebylo absolutne nic zajimavyho v ty dobe, aby se to vyrovnalo soudobejm nv , tak museli na kartu cpat dva nebo vic chipu...


VSA100.... ok

- ve své době nejlepší kvalita 2D i 3D.
- Nejlepší kvalita komprese textur (porovnej si Geforce 256 a VSA 100 obraz v Q3A třeba)
- Funkční HW akcelerovanej RGSSAA.
- Schopnost post efektů jako motion blur, depth of field, atd, které se v praxi oběvily až x let poté.

V čem byla Geforce 256 lepší.
- mněla HWTNL jednotku které ve své době vynikala jen v 3Dmarku.

Takže asi tak.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: st 16. říjen 2013, 06:41 
Začátečník
Začátečník

Založen: 09. květen 2005
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
zenith: ja to porovnavat nemusim, je to porovnany miliionkrat v recenzich...

rok 2000, 3dfx ma voodoo 5, nv ma gf2 gts atd....voodoo 5 naprosto silena karta proti gf
ze zasly slavy se vecne zit neda

glide potopil hw, coz nebude pripad soucasnyho amd


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: st 16. říjen 2013, 07:47 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
Takovyhle lidi jsou nejlepsi... ten HW v zivote nemeli v ruce a jen melou kraviny vycteny z recenzi. :roll:

Prakticky vsechny tehdejsi recenze se skladaly akorat z 3DMarku a Q3A. Mnohdy byly delany na pomalych PC a jejich autori nemeli vubec poneti o tom, jak testovat grafiky.

A glide nepotopil HW, ale vyvoj D3D a OGL do pouzitelnyho stavu, takze se hry psaly pro ne. Ostatne dalsi generace (Rampage) uz glide ani nativne podporovat nemela. AMD je na tom uplne stejne... resp jeste hur - snazi se prosadit vlastni API v dobe, kdy je trh naplno obsazen DX a OGL. Tehdy, kdyz 3dfx zacinalo, nebyly pro hry pouzitelne ani grafiky ani API, takze nebyl problem prijit se svym resenim. Dneska to pudje hodne tezko.

Vazne si radsi o dane problematice neco nastuduj, nez zacnes opet placat blbosti.

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gigabyte GTX 1080/11 ; V300 240 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Pentium 4 2.66 GHz, GeForce4 Ti 4600, 512 MB RDRAM, win98; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, win98SE; Pentium III 700, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, win98SE & DOS
Retro PC: Core 2 Duo E6400, Radeon 8500 LE, 1 GB DDR, ASRock 775i65G R3.0, winXP
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: st 16. říjen 2013, 09:00 
Začátečník
Začátečník

Založen: 09. květen 2005
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
no jasne pane nejchytrejsi : -) a z ceho tys to studoval ? :-)) ja sem mel voodoo 3 a to byla defakto posledni 3dfx ktera stala za rec

jestli me chces tvrdit ze vsa 100 byla v roce 2k proti nv chipum v pohode tak nevim...

jinak mantle nikdo nevi jak bude vypadat, tak nevim jak muzes byt jasnovidec a prohlasit ze to bude k nicemu, zrejme mas asi nastudovano zase vid : -)


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: st 16. říjen 2013, 17:48 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
Diky Krtkovi za presun. :)
--------
Tak a ted k tematu proc V5 neni horsi nez GF2 GTS.

Z ceho jsem studoval? No... ty recenze jsem samozrejme cetl taky, proto vim, ze jsou naprosto o nicem. Moje studijni materialy jsou tohle http://www.hw-museum.cz/collection-vga.php?type=3dfx :twisted: Zadna recenze nerekne o grafice tolik, jako vlastni zkusenost. A ver tomu, ze vsechny 3dfx karty mam zmaknuty do posledniho detailu.

A ted ti predhodim par dukazu... Pred par lety jsem vsechny grafiky z obdobi 1998 - 2001 dukladne testoval. http://www.hw-museum.cz/benchmark-2-1.php Jsou tam obsazeny prakticky vsechny, co se tehdy na trhu vyskytovaly. Voodoo 2, 3, 4, 5 ; Rage XL, 128GL, 128pro, Fury MAXX, Radeony 7000, 7200, 7500 ; Riva TNT, TNT2, GeForce 256, 2MX, 2GTS, 2pro, 2ultra ; Kyro 1/2 ; Savage4, 2000 ; Matrox G200, G400, G450.... proste komplet vsechno.

Specialne pro tuhle diskuzi jsem dal dohromady par extra grafu. Neni v nich nic novyho, co by uz nebylo obsazeno v tech 200+ dalsich na webu. :-D Poskladal jsem vysledky par karet dohromady, aby to bylo prehlednejsi. Vsechno je v rozliseni 1024x768, coz byl tehdy standard - jako dneska FHD. Nasazel jsem do kazdeho grafu vysledky v 16/32bit barvach a bez/2x/4x AA. Z toho se da vykon snadno porovnavat. :)

A ted pozor - 2xAA na Voodoo4/5 je kvalitou srovnatelny s 4xAA na GeForce 1/2 (a taky Radeony 7x00 + Kyro, ale ty v grafu pro prehlednost nejsou). Stejne tak 16bit barvy na Voodoo maji kvalitou dost blizko k 32bit barvam u konkurence diky internim vypoctum v 32bit a pouziti 22bit postfiltru. Naopak GF z teto doby maji 16bit obraz naprosto nekoukatelny. :blee: Takze se vesmes da rict, ze Voodoo s 2xAA a 16(22)bit ma srovnatelnou kvalitu obrazu s GeForce 256 / 2 s 4xAA a 32bit.

Takze co je rychlejsi? :P
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gigabyte GTX 1080/11 ; V300 240 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Pentium 4 2.66 GHz, GeForce4 Ti 4600, 512 MB RDRAM, win98; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, win98SE; Pentium III 700, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, win98SE & DOS
Retro PC: Core 2 Duo E6400, Radeon 8500 LE, 1 GB DDR, ASRock 775i65G R3.0, winXP
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 11:35 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Tady si prihodim polinko jako pamětníka. V5 byl fail. Pozde, pomalu a draze. Nostalgie je hezka věc, ale Voodoo5 proste byl naprosty propadak.

Hlavni mainstrem kus bylo V4500 za tezkych 7200,- , coz byla vykonostne V3 s 32bit za premrstenou cenu. V ty době uplne mimozni neprodejny produkt a proti GF2 MX naprosty fail (MX byla levnejsi a o dost vykonejsi nehlede na OC moznosti). V4500 nemela zadny 4xAA /jen 2x a i tak to bylo nepouzitelny) a DoF, protože to byl jen jeden VSA-100 a ten byl naprosto zoufale pomalej.

V5500 byl další fail. Cena 14 500,- kdy GF2 GTS byla levnejsi o litr a byla v 32bit proste pomalejsi s tim, ze to byla karta dlouha jak tyden před výplatou s pridavnym napajenim. Proti jednocipovy GF marketingove hrozny tah. Ta karta prisla pozde a nemela vůbec sanci. 16bit byl na Voodoo lepsi nez na nV, ale v ty době uz 16 bit nikoho nezajimal a stále to bylo horsi nez 32 bit. Sice to prinaselo kvalitni AA, ale ve svetle ostatních věci to bylo o nicem.

V roce 2000 mělo 3DFx vydat Rampage a ne tohle. Technologicky i vykonostne to byl krok vedle, který je prisel hodne draho. Tohle mi nikdo nevymluvi. Ty grafarny jsem všechny testoval v te době na tehdejších sestavách a znal jsem i presne prodeje. Myslim ze i vite kde moje testy najdete. Osobne jsem tehda vymenil V3 za GF2 MX, protože V5 byl proste fail.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 11:43 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Dobře Havli, jen ho žeň! :D

Ještě třeba dodat že to UT vzhledem k tomu že V5 tam má 32 bit test asi neběželo pod glide. :P
Chtělo by to nahodit jak je to pod glide + kvalita obrazu D3D, OGL, vs GLIDE. To by tě ale Arach asi označil za bullshit fakera. :P

Hladis: Hlavní fail a příčina zániku 3DFX byla neexistence low endu a obvykle ani mainstreamu a když už byl tak mizernej jako V4. Ano V4 byla proti GF2MX 400 (128bit) blbá. Kolik Nvidia prodala TNT2 vant a TNT2 M64ek jen kvůli propagandě toho že maj 32MB Vram, atd... lživá propaganda, to 3Dfx neuměla. Ale Voodoo5 byla v high endu ok. Bezkonkurenční FSAA, podpora glide kterej byl v té době pro mě stále naprosto zásadní (hlavně kvůli unreal enginům a jak to tam pak lítalo) atd. Dále zde byly nulové problémy s nekompatibilitou AGP, a i PCI vezre byla dost ryclá, kdežto konkurence měla u PCI karet velké propady výkonu VS AGP varianty. PCI verze podporovala i 66Mhz provoz v PCI-X slotech a dělá to hodně (ale to spíš v novějších enginech kde je bottleneck polygon count).

Velikost byla OK nepřesahovala desky, do casů se vešla, a reálnej odběr karty nijak astronomickej nebyl, kolik že to brala 25-30W? Ten molex tam byl spíš pro jistotu. Hej, i V5 6000 napájíme jednim 12V pinem ze zdroje a vše je OK, furt to tankuje míň jak třeba Radeon 9700pro.

Ale jinak souhlas s tim že to mělo delay a to bylo dost blbý. Kdyby to vyšla před nebo s Geforce 256, bylo by to fajn. S příchodem GF2 GTS a ultry stále fajn jen by se to trochu zlevnilo, a pak rampage vs GF3. Ale na to už bohužel nedošlo...


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 12:00 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
V5 mela prijit v době vydani první GF. V době GF 2 to byl produkt z jiného světa. Marketingove neobhajitelny. V4500 byl naprosto mizerny produkt. Jako vydat kartu v roce 2000 s vykonem V3 jen navíc s nepouzitelnym 32 bit (nebylo to hratelny) proti GF 2 MX byla sebevražda a tam se prodávalo nejvic.

Glide v ty době uz prestaval hrat roli. Budouci hry a velky herni hity uz Glide ani nemeli. S Glide uz taky byli problémy s kompatibilitou a na V5 nektery hry pod Glide nechteli jet. Třeba Mortal Combat 4 a serie Need For Speed (diky dementni detekci hw) co si pamatuju. Glide drzel nad vodou jen Unreal, coz chápu pro tebe bylo dulezity :)

TNT2 sroty Vanta a M64.....to prodavali vyssi modely a propaganda. Byli to neskutecny kramy, ale v roce 2000 uz byla situace jinde. Taky nechapu tu propagandu tehle levných odpadu, kdy V3 byla lepsim produktem. O tom zadna.

V5500 v high endu byla vcelku srovnatelna, ale byla to dlouha karta. Tehda se prodavali hlavne mensi case ještě se zdrojem vertikalne a tam se nevesla ( kvůli ni jsem vyrizl HDD pozice). Byla dlouha, nemela marketingove tvrde tlaceny TaL, byla v 32 bit pomalejsi a mela pridavny napajeni, neumela DDR pameti s absenci AGP 4x texturingu. Vetsina věci byla marketingovyho typu a blabolu, ale proste nemela sanci. Musela by byt vykonejsi nez GF2 GTS. To ještě nezapomínejme na GF2 Ultru za 25 koliku, coz byl drtic. V6000 mela stat nejak podobne, ale ta oficialne nevysla (ikdyz do ceniku se dostala) a to by nemelo sanci uz vůbec. To pridavny napajeni si Radeon 9700 Pro obhajil, kdy uplne deklasoval jakoukoliv konkurenci a i přes horsi ovladace se prosadil. Technologicky a vykonostne uplne jinde nez tehdejsi GF. Taky jsem v ty době Radeona 9700 koupil. Ikdyby Voodoo 5 prezilo, pak vysla GF3 a proti tomu by postavili Rampage a tam uz je to co by kdyby.


Edit: To ještě nezapomenme, ze ty V5 byli kvůli nakladum orezany. Zadny TV-OUT atd....vse vyrabeno primarne v STB, nemoznost rychle zásobit trh a mit ruzne cenove a vybavenostni kategorie dle ruznych vyrobcu jako u nV. I ATI se svým Radeonem DDR, byla uz jinde.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 12:33 
Začátečník
Začátečník

Založen: 09. květen 2005
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
no hladis to pekne rozepsal...


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 12:48 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Hladis souhlas se všim. Sám nechápu proč se 3DFX zbavila všech OEM partnerů a rozhodla se vyrábět si karty sama v ST. To byl naprosto sebevražednej tah, protože OEM dělaj tunu vlastní propagandy a marketingu, o což všechno přišli. Včetně tuny modelů. Když člověk přišel do obchodu mohl si koupti voodoočko a nebo stovky Geforce dvojek, třeba lahůdky jako MX400 64MB s 64-bit sběrnicí..l h yeah... ale to že zaplakali nikoho nebere, čip se prodal, NV dostala prachy.

Co se aTI týče, nebyla tehhdy relevantní. S3 a PowerVR byly důležitější. ATI měla useless drivery, přežila defakto díky low-endu a taky díky chytrému tahu, ala Rage128 byla dobře kompatibilní s PCI a PCI-X takže defakto každej server board té doby měl integrovanou rage 128, dávaly se tam až někdy do roku 2008. :P Pak nic moc R8500 a pak z ničeho nic naprosto godlike 9700pro, drivery nic moc ale oproti starejm driverům ATI z dob Rage a ranejch radeonů stále nebe a dudy.

Jo ještě k 32-bit. Já jsem v 32-bit začal hrát až když nebylo zbytí heh, měl jsem IBM P200 21" CRT monitor co dával 1600x1200, takže radši budu hrát plynule co největšim rozlišení než s 32-bit barvami v 800x600 heh. To samé FSAA, to jsem v praxi provozovat až na NV40. Vyhlazování na voodočkách se mi nelíbilo, bylo fajn proti konkurenci ale byl to RGSSAA = mazal 2D objekty a fonty.


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 1490 příspěvků ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 75  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 1 anonymní


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.