Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je ne 28. únor 2021, 17:12

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 3267 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 164  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 22:38 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Hladis napsal:
Jinak pamatuju si tuhle hru velmi matne. Pokud chces testovat 32bit, musíš vzit hru, kde jsou i textury 32 bitovy, nebo vytvorit kour, prach aj. efekty.
Nejvíc se dal dithering vidět na kouři a podobných efektech. Rozdíl mezi barevnou hloubkou textur asi výstup neovlivní - stejně je musela grafika rozmazávat, protože v té době se textury roztahovali kvůli paměti tak, že 1bod textury (texel) zabíral klidně 20+ pixelů. a už na to rozmazání textur se rozdíl mezi 16bit nebo 32bit texturou ztratí.

V té době většina her měla spíš textury 8bit (256barev paletizovaný) - na většinu povrchů to stačilo a zabírá to 1/4 paměti než R8G8B8 textura.... Stejně se podle mě 16bit textury (R5G6B5) se používaly jen u mála her. V Unrealu třeba najdeš hlavně ty 8P a nebo R8G8B8 textury + ty parádní procedurální textury jakou byly ohně, teleporty... a jejich základem také byla 8P textura.
8Bit paletizovaný textury dokonce používá i "fotorealistická" MAFIA z doby kdy už začínala DXT komprese - když v Mafii dáte nekomprimované textury, tak místo 32bit je většina povrchů také textura s 256barvama. :)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


Naposledy upravil Ache dne čt 17. říjen 2013, 22:42, celkem upraveno 2x.

 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 22:40 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
@Hladis: recenze na Anandovi - 26. Duben 2000 http://www.anandtech.com/show/537


Hladis//procitam si :)

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 22:57 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
del42sa napsal:
Ba ne GeForce 256 byla uvedená v srpnu 1999 a hned na jaro 2000 tu byla GeForce 2 GTS na uplně novém výrobním procesu.... 3dfx možná udělalo strategickou chybu, že nezvolili pro VSA-100 také rovnou 180 nm výrobní proces namísto "enhanced" 250 nm a čekali s tím až na Daytonu (VSA-101), což už bylo pozdě... Je ale také možné, že by použití nového výrobního procesu mohlo způsobit ještě větší zpoždění a toho se možná 3dfx obávalo. Zase na druhou stranu by ty čipy byly menší, míň by topily a měly by určitě větší OC headroom a vyšší takty, což by je udělalo véce konkurence schopnými. Třeba Daytona byla schopná běžet až na taktech 250Mhz a přitom se nijak extrémně nezahřívala a laboratořích 3dfx běžela dokonce na 270MHz pokud si dobře pamatuju...


Pozor, VSA100 se nepřehřejvá a rezervy v taktech má, ihmo ty čipy jsou designované na 200Mhz, Daytona byla na 250. PRoblém VSA 100 je ihmo synchroní takt jádra a pamětí (ala SDramy šly taktovat jen málo brzdily frekvenčně celou kartu, což okazujou lidé co tam naletovali jiné paměti a dostali kartu vejš). A dále to že VSA100 nepodporuje DDR. Což opět Daytona řeší. Ale 3DFX se rozhodlo jak se rozhodlo... a špatně. Kdyby VSA100 podporovala DDR a async takty, mohla běžet na 200Mhz + DDR 333 třeba, a proti Voodoo5 vybavené takto by ani GF2 ultra neměla šanci.

Edit:

Ohledně textur je to jak řiká Ache. Textury jsou zhovadilost mít v 32-bit, protože je máš paletizovaný (toho s kompresí hodně využívala Pplaystation2 aby se jí věci vešly do 4MB pro textury ve vram), tzn můžeš si upravit paletu a použít jen ty barvy co chceš.
Pozor ale, staré NV to neuměly, stejně jako. Takže proto třeba je v UTčko v ini řádka "use paletized textures =true/false" Je sice funny že Riva TNT a TNT2 uměly až 2048x2048 testury v plně 32 bit ale bez paletized a bez jakékoliv komprese... jedna taková textura kdyby se použila zabrala celou vram... jo marketing. Takže na těchlech kartách použití 32 bit textur (na to byla v ini taky lana) zaručilo jejich 100% kvalitu a 16 bit šetřilo paměť. 32/16 bit textury jsou nezávislé na 16/32 bit renderu, nemá to spolu co dělat. Voodoočka tohle řešit vůbec nemusely. NV se problémů zbavila s GF256 která podporovala kompresi textur, ale oproti konkurenci byla celkem ohavná. (hlavně v quake 3 NV10 vs VSA100 ughm nebylo dobré pro NV10 co se kvality obrau týče, pamatujete ještě jak Rivatuner uměl pro NV20 a NV25 vynucovat DXT3 místo DXT1 co tento problém řešili, protože NV nezlepšila tu kvalitu až do příchodu FXek..)

Ale největší přínos renderu v 32-bit byl v mnoha aplhách na sobě. Karty totiž v 16bit měly tendenci tam dělat extrémní dithering kterej bl hnusnej (čím víc transparentních textur, tím více se dithering jakoby sčítal a místo random tam člověk viděl šachovnici, nebo u Nvidie také divné čtverce, atd.) Tfuj, a tohle měla 3DFx zvládnuté nejlíp takže proto tam vypadal 16-bit render lépe.


Naposledy upravil DOC_ZENITH dne čt 17. říjen 2013, 23:12, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 23:03 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
DOC_ZENITH napsal:

Pozor, VSA100 se nepřehřejvá a rezervy v taktech má, ihmo ty čipy jsou designované na 200Mhz, Daytona byla na 250. PRoblém VSA 100 je ihmo synchroní takt jádra a pamětí (ala SDramy šly taktovat jen málo brzdily frekvenčně celou kartu, což okazujou lidé co tam naletovali jiné paměti a dostali kartu vejš).


na defaultu ne, ale i tak ty čipy docela topily a jakmile jsi je zkoušel přetaktovat tak teplota lezla nahoru. Druhým problémem byly ty paměti a synchronní takty. Jinak díky SLI mělo Voodoo 5 s SDR pamětma stejnou propustnost jako GeForce s DDR pamětma, takže kdyby už VSA-100 podporovaly 128 bit DDR RAM, tak by to mělo ve SLI propustnost jako kráva 8)

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


Naposledy upravil del42sa dne čt 17. říjen 2013, 23:04, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 23:03 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
del42sa napsal:
@Hladis: recenze na Anandovi - 26. Duben 2000 http://www.anandtech.com/show/537<br abp="970"><br abp="971"><br abp="972">Hladis//procitam si :)

Hmm není nad to si oživit pamet. Uz je to trinact let. V ty recenzi karty ještě nebyly v obchodech. Mozna si to uvedeni pamatuju kvůli uvedeni MX, protože ja MX kupoval po uvedeni V5 rady.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 23:27 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Obrázek

Heh, tady je dobře vidět jak ulehčovalo Glide CPU limitu. A to je glide na voodoo5 to už neni to pravé ořechové. To pravé měla jen voodoo1/2, na nich funguje i dosglide a vše je HW bez meziknihoven. Na voodoo2 můžete nabootovat klidně win95 v nouzáku a spustit UT a budete mít akceleraci, protože to najde knihovnu, ty win to použije jen na spuštění toho exáče, a kartu to chytí. A na těhlech kartách to CPUčku ulehčovalo ještě mnohem více (asi tak jednou tolik). Mam tady Xeona 550 (2M L2) kde voodoo2 SLI jedou UTčko stabilně nad 60fps. S jinejma kartama naprosto nereálné.

Jo AMD mantle... kdyby zabodovalo takto, to by se FXkům ulevilo.

Jo a btw, stupidita dobovejch recenzentů... glide ve vysokejch rozlišeních prohrálo protože ranná verze UT neměla pod D3D detailtexturing, a v glide ano, takže pod glide byly nároky na fillrate 2x takové. Proto v 1600x1200 vyhrálo D3D.. chjo.. To sakra nikdo neviděl že to vypadá úplně jinak? Hmm? No co, když neviděli tohle, tak se neni čemu divit že neviděli problémovej filtering u některejch novodobejch karet... eghm..


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 23:33 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
DOC_ZENITH napsal:
Ohledně textur je to jak řiká Ache. Textury jsou zhovadilost mít v 32-bit, protože je máš paletizovaný (toho s kompresí hodně využívala Pplaystation2 aby se jí věci vešly do 4MB pro textury ve vram), tzn můžeš si upravit paletu a použít jen ty barvy co chceš.
Pozor ale, staré NV to neuměly, stejně jako.
Playstation 2 byl na tuhle "kompresi" HC, proto GTAčka 3,VC,SA vypadají tak jak vypadají. PS totiž dávalo i 4-bit textury = 16barev, proto v GTA je většina povrchů jednobarevných". A bohužel na PC se pak textury ještě úplně zbytečně (asi kvůli nvidii která 8P nepodorovala) konvertovali do DXT komprese což je ještě víc zprasilo - na GTA:VC a SA je to vidět nejvíc. GTA3 kupodivu převádělo textury z 8P až po instalaci, takže na grafice z více pamětí se vám dekomprimovala na 32bit textury.

Jó to byla doba... když jsem také jako většina lidí měl GF2MX :-D - tu kdo neměl tak byl prostě out. Tu snad fakt měli v té době všichni co jsem znal... Ale kupodivu to proti tomu matroxu G400 nebyla až takový hitparáda... v 32bit a vysokém rozlišení (ehm 1024x768) si pamatuji že třeba NFS 5- Porsche běhalo hodně podobně... ale v 16bit lítala MXa 2x rychleji... prostě 16bitový dělo. :twisted:

Mimochodem na youtube se dá najít video s ttechdema na toho matroxe - využívající bump-maping. V té době sem na to čuměl jak kráva... tohle voodoo3 fakt nedávalo... ale taky se to bohužel použilo jen v jedné hře: Expendable. :(
http://www.youtube.com/watch?v=P_YiZzi9PkU
- ano tohle byla konkurenční grafika k TNT2 a Voodoo3! (které jak sem ale zjistil bylo k mé K6 vhodnější)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: čt 17. říjen 2013, 23:47 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Ke K6 patřila Voodoo2, všechny ostatní karty těžkej CPU limit a i tu Voodoo2 to limitovalo, tu přestala limitovat až tak middle P3ka....

GF2MX byla za tu cenu fajn. Hlavně ty cheap MX400 32MB. Ale spousta lidí naletěla a vzali verzi s 64-bit místo 128-bit sběrnicí a to pak bylo hoooodně špatný. :D


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 00:01 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Heh, jak si takovy detaily ještě dokážete pamatovat............ :|

To Matrox video znam :) Ted jsem ho videl po xx letech. Ja mel V3, jeden kolega TNT2 a druhy G400. U Matroxu i dost zalezelo na pametech a museli tam byt myslim SGR.

U MX byl problém s kvalitou 2D a co výrobce, to jiny obraz. Ten kdo koupil tu 64 oreznanou, ten zaplakal. Ja koupil MSI ještě nez vůbec doslo k preznaceni na 400/200/100. 100 a 200 byli zkripleny a ještě se lisili dle druhu pameti. UZ si nepamatuju, na kolik to slo pretocit. Pamatujete si to někdo ?

jj v UT to testovali blbe, protože pod Dx tam detailni textury byly vypnuty a museli se zapínat rucne.

K ty kompresi textur. Ja nemluvil ani tak o TNT2. Tam bylo 32bit framekiller a většina her mela rozdil 32 vs. 16 jen v tech efektech (a kolik flamu 3dfx vs. nV kolem toho bylo) U GF ale uz komprese byla a ted si nepamatuju presne, ale Quake III engine uz to umel a s 32bit to jelo. To by chtelo nejaky srovnavaci screeny.

BTW: Zkuste si najit demo X-Tension. Tam se dalo krasne vybirat, jaky textury pouzit.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 00:26 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
OC u Geforce 2MX bylo různé, resp hodně záleželo na výrobci a kvalitě pamětí. Mam jich tu plnou krabici.

Default bylo obvykle 166 jádro i paměť. Ale občas více i méně. Co se c týče, ty top modely se dalo dostat nad 200Mhz paměť, obvykle až k 210. Horší (elixir paměti, atd) byly rády za 180Mhz. Co se jádra týče, tak holé jádro obvykle mezi 205-210Mhz, s pasivema větráčkem 230-250.

S voltmodem (na férovku jsem vyzkratoval ten jedinej mosfet a pusti ldo GPU napájení rovnou z AGP. :P) jsem se dostal na 360Mhz heh. Ale výkonu to tolik nedalo, byl to kus co dal paměti jen 186Mhz, takže by těžce limitovanej tam.

Co se TIčka, GTSka a ultry týče, hooodně kusové. Tehdy se totiž jádra ještě vybírala, ne jako dnes jen dle pozice na waferu + série. Takže dobré karty daly k 300Mhz. Ale měl jsem tu třeba Inno 3D GF2TI co defaultovala na 200 core místo referenčních 250 a max stable takt byl 215Mhz... nedala ani to co ta karta měla mít stock... jo... low end výrobci. Ale je paradoxní že tyhle nejvíc chep a nejvíc hrozný karty (společně s marketingem) jsou důvodem proč NV vyhrála.


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 06:56 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
@ACHE: bump mapping zvládaly Voodoo karty úplně bez problémů, ty mluvíš o environment bump mapping, které jako první přinesl Matrox a posléze je uměly i nové GeForce a byl i zahrnut do DX a byl na ně test v 3D Marku 2000 který Voodoo karty přeskakovaly. :wink:

http://www.anandtech.com/show/298/5

http://www.activewin.com/reviews/hardware/graphics/matrox/g400/g400_32mb_4.shtml

http://doupe.zive.cz/clanek/environmental-bump-mapping-podle-matroxe-u-rollcage-ii

http://www.combatsim.com/htm/may99/bump1.htm

http://www.youtube.com/watch?v=tD_lbL9wiGA

z toho 3D marku 2000 (EBMB) je tenhle screen :)

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 09:12 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
Nejlepsi GF2 MX siroko daleko je Asus V7100pro. http://hw-museum.cz/view-vga.php?vgaID=90

Bezi synchronne na 200/200MHz a ma 64MB 4ns pameti. Bez modu a jakychkoliv uprav se mi ji povedlo pretocit na 262/248. Asi to nebylo uplne stabilni, ale na projeti 3DMarku to stacilo. :)
http://hwbot.org/submission/2204797_havli_3dmark2001_se_geforce2_mx400_64mb_4812_marks

Ty pameti me docela zklamaly - 250MHz je pro ne totiz default. Mozna vic nedava radic v GPU...
A to s lowend kartami je pravda - treba tahle GF2 Ti nejde pretocit ani o MHz. :evil: http://hw-museum.cz/view-vga.php?vgaID=142

--------
U VSA-100 by vyssi propustnost urcite pomohla. Kdysi jsem zkoumal vliv pameti na vykon u Banshee - a i tam znamenalo 25% OC RAM narust vykonu 10%. Co teprve VSA, kdyz ma dve pipeline + jeste pouziti 32bit tomu jiste neprida. Ohledne 128bit DDR na VSA-100 myslim no-X psal, ze jadro by nedokazalo takovou propustnost vyuzit. Ve smyslu, ze VSA je 128bit GPU, kdezto NV10 je 256bit a tudiz tam to smysl ma.
Daytona ma sice DDR, ale jen 64bit... mozna ze stejnyho duvodu. A nebo mozna proto, ze jadro bylo natolik male, ze by se tam 128bit sbernice nevesla. :)

------
A co se tyce EBM na 3dfx... http://www.falconfly.de/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1324291379/420 :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gainward RTX 3080 ; MX500 500 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Xeon X5687, Radeon X850 XT, 4 GB DDR3, Win98SE; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Win98SE; Pentium III-S 1400, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, Win98SE & DOS
Retro PC: ThinkPad 600
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 12:09 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
MNo trochu jsem si vzpomel. Mel jsem tuhle MSI http://us.msi.com/pic/product/five_pictures9_895_7d00d1e934abf26234361a9b26d65cba.jpg
Obrazek dost blbej. Vetrak jsem tam daval z V3 a myslim, ze jsem ji provozoval synchrone na 210/210. Byla to uplne první ještě bez 400 oznaceni 32MB s SDR. Dokazal jsem ji vysmelit cenove 1:1 za Voodoo 3 2000 :) . V3 2000 jsem taky mel přetočenou nad uroven V3 3000 a mel jsem tam pridany na pasivu vetrak, který jsem pak pouzil i pro MX. Vydrtil jsem s ni i TNT2 Ultra :razz:

Jinak Havli. Tyhle karty prisli později. První MX byli bez jakykoliv cislice a vyber byl omezeny. Vetsinou ještě měli pasivni chlazeni. MX 400 byla pretocena klasicka MX a MX 200 byla zkriplena na 64bit sbernici. pak ještě se se myslim MX 200 delila na MX 100 dle pameti bud DDR nebo SDR. Ta ASus kazdopadne vypada luxusne a ta asi nestala jako puvodni MX :)

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 12:15 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Kéž by to tak logicky bylo a sedělo.... MX400 byly naprosto radnom 32 - 64MB, random takty a bohužel i random 64-bit modely mezi nimi, pár jich tu mám.

A btw Hladis, měnit Voodoo3 za GF2 MX do toho bych nešel, výkon ne zas tak lepší, nemá glide, v dobovejch hrách se technologická zaostalost Voodoo3 (textury 256x256 bez komprese atd.) ještě neprojevila, a za rok na to jsi měl GF3 a pak 4TI a to byly teprve nástupci hodní upgradu (hlavně TI4200 + OC), to byla první geforce kterou jsem měl fakt rád ( dávala UTčko v už tom novějšim OpenGL renderu s detail texturingem v 1600x1200 100+ fps ), a vydržela mi v kompu až do doby 6800LEčka, protože to byla karta co byla sinonymem spolehlivosti, jak co se týče kompatibility tak driverů. Tohle byla zlatá a nej éra Nvidie, od krachu 3DFX po příchod R300.

Chvíli jsem ještě měl FX5900XT oclou na 520 core 933 mem... ale ta byla tak mizerná že jsem jí prodal, protože co GF4TI (310/610 mhz) dala v 800x600 max s SM1.1 nedala FX v 1024x768 s SM2.0 (hry typu Halo1 či DOOM3) takže FX letěla a TIčko tam zůstalo o rok déle. Starší hry tam běhaly krásně a novější náročné holt na max detaily jen 800x600 ale hej aspoň byly pixel shadery to bylo přece megacool. :P


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 12:28 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
No bordel tam mezi nimi byl pekny a u nV si vždy clovek musel davat majzla co kupuje a od koho to kupuje :) , ale ze i mezi 400 byli 64bit modely ?

DOCu, V3 2000 i pretocena v roce 2000 uz v 1024x768 novy hry nestihala hratelne a ja nebyl z tech co moc touzili po stahovani detailu a rozliseni. GF2 MX byla o dost vykonejsi a mohl jsem hrat uz v 32bitech. GF3 jsem si pak taky koupil kvůli Morrowindu a nasledne GF4 4200. Me to ani moc nestalo. Jelikoz byla drtiva většina lidi noobove a internet v plenách, tak nebyl problém vysmelit vse 1:1. V3,GF2 MX, GF3 T200 jsem mel da se rici zadara po prodeji Voodoo Rush, jako moji první 3D karty. Az myslim u GF4 4200 a R9700 jsem uz vypláznul poradny love a nastalo obdobi, kdy jsem kupoval jen high-end modely za nekrestansky peníze. To byla pak R9800,X800,1900XTX,88000GTX.......... R9700 ještě mam, 8800GTX chcipla diky kocce a ostatní karty mozna ještě nekde funguji.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 12:39 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Jo ale Geforce 2MX byla v 32bit renderu rozhodne slower jak Voodoo3 3000 v 16 bit pri stejnem rozliseni... MXko bylo weak, sám jsem ho měl. UTčko (pro mně zásadní však víš) tam jelo aby nebyl GPU limit (a tudiž i inputlag pokud se nejelo v glide) 1024x768 16 bit bez detailtexturingu a bylo to tak tak. Až ta NV20 a novější pořádně uměla ten 32-bit render bez těžkejch ztrát výkonu.

Po GF4TI 4200 přišla po té story s Fxkem až 6800Le, nej karta ever. Unlock z 300/700 8 pipelines na 430/900 16 pipelines? Hehe a ultra se otřásala, a to vše za 7 klacků když ultra byla za 16. To bylo OC... tu jsem měl tak dlouho že jsem kvůli ní i při přechodu na Core2 bral desku asrocku s I865 chipsetem (měl jsem i 4x 512MB DDR1 proto) abych si mohl nechat tu 6800ku. Po dalšim roce jsem přešel na Nfoce650I + Tu E4300 jsem místo 2,7Ghz vytaktoval až na 3,4Ghz. Ta deska topila ale jinak super, sice je to už ROHS ale dodnes funguje u sestry v PC, ala 6 let nepřetržité služby. Do ní jsem vzal X1800XT PE (thedá už z druhý ruky za 3500). Tu jsem vzal protože jsem tehdy hrál lineage 2 a nabídla mi co jsem chtěl, ala kvalitní AF filtraci + dost výkonu pro MSAA4x + TRAA v 1280x960.

Pak na pár dní Radeon HD3870, tfuj to byl shit (hlavně ty drivery) to šlo z domu hned a od té doby už jen Nvidie. 8800GT 1GB, pak GTX260 (bomba za ty prachy, stála 3800 a šla ocnout výkonem nad 280tku), pak na launchdate 480tku (tu jsem měl 3 roky, běžela 850/4300 při 1,1v) a pak opět na lunchdate Titana co teď jede 1150/7400. Ale tohle bude asi poslední high end, už tu 480tku jsem tolik nevyužil, už toho zdaleka tolik nenahraju jak zamplada.


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 13:05 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
Hladis napsal:
Jinak Havli. Tyhle karty prisli později. První MX byli bez jakykoliv cislice a vyber byl omezeny. Vetsinou ještě měli pasivni chlazeni. MX 400 byla pretocena klasicka MX a MX 200 byla zkriplena na 64bit sbernici. pak ještě se se myslim MX 200 delila na MX 100 dle pameti bud DDR nebo SDR. Ta ASus kazdopadne vypada luxusne a ta asi nestala jako puvodni MX :)

Jo, to ja vim - klasicky MX byly nekdy v polovine roku 2000, MX400 (a dalsi odvozeniny) pak az 2001. GPU je ale stejny, takze mi pripada zbytecny to takhle separovat.
jinak tuhle zelenou MSI starou MX mam taky. O kousek lepsi je ale Asus http://hw-museum.cz/view-vga.php?vgaID=87. Taky je to jeste original MX s takty 175/166. Tenhle konkretni kus ma ale osazeny 5ns Samsungy a jde pretaktovat az na 230/220. :)

Vsechny tyhle grafiky jsem ziskal az v dobe, kdy byly zastaraly. Tehdy v roce 2000 jsem jel na P200 MMX s Rage II. A to ani nebyl muj vlastni PC :-D Starsi HW jsem zacal zkoumat az od roku 2006 - takze vsechny tyhle oldschool kousky jsem nakoupil az relativne nedavno. To ale nic nemeni na tom, ze mam dopodrobna nastudovany parametry a vim, co dokazou. :) Postupne to vsechno testuju, ale je to hodne casove narocne. Obdobi 1998 - 2001 uz mam hotove a ted soubezne pracuju na grafikach 2000 -2004 a 2004 - 2008 (to uz je z cca 80% hotove).

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gainward RTX 3080 ; MX500 500 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Xeon X5687, Radeon X850 XT, 4 GB DDR3, Win98SE; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Win98SE; Pentium III-S 1400, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, Win98SE & DOS
Retro PC: ThinkPad 600
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 13:16 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
DOC: No jo. Ty to posuzujest prizmatem UT. Jinde ale GF 2 MX po OC byla v 32bit (casteji) rychlejsi ci minimalne stejne rychla jako V3 3000. V 16bitu V3 uplne vydrtila. Pro MP hrani, se na kvalitu obrazu kašlalo a tam slo o co největší fps. GF2MX tehda nabidla vykon na hrani v rozliseni 1024x768 s vysokymi detaily i v 32bit ve vetsine modernich hrach, kde V3 uz proste dochazel dech. GF2 MX byl neuveritalny hit a prodavali se po desitkach. Taky GF2 MX nabízela vykon, jako do te doby nejvyssi high-end první GF 256.

Ja od R9700 zadnou nV nemel v primarnim kompu (v sekundarnim nV FX)do failu s HD2900, kdy jsem presel na 8800GTX. Da se rici jsem kupoval drahy high-end od ATI za tehda tezky love. Pak uz jsem po 8800GTX na ATI nesah, protože nV si držela kvalitativne a vykonostne pozice a kvalita u ATI byla tragicka.

Heh dodnes si pamatuju na ten neuveritelnej vysavac 1900XTX od Sapphire. To byla snad nejhlucnejsi karta ever.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 13:28 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Havli: Problém ASUSu byla myslim cena. Ono se vyplatilo koupit levny MX od zavedenyho výrobce s nejnizsi frekvenci a dotaktovat si to. Ta MSI byla výbavou uplne ocesana na kost, 2D mela ok, frekvenci mela zakladni a pameti myslim mela taky kvalitni. Byla levna a pak stacilo pridelat vetrak, OCnout to a za malo penez, hodne muziky. Ja to taktoval urcite synchrone a provozoval to na tech udavanych 210/210. Asynchrone to myslim nemelo dobry efekt a maximum co jsem z toho vytah uz nevim. Vim, ale ze GF 3 jsem mel kram od inno3D, co nesel vůbec taktovat a pak jsem taktoval az GF4 4200 od MSI nV navzdory :)

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.
PříspěvekZaslal v: pá 18. říjen 2013, 13:29 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Hladis napsal:
DOC: No jo. Ty to posuzujest prizmatem UT. Jinde ale GF 2 MX po OC byla v 32bit (casteji) rychlejsi ci minimalne stejne rychla jako V3 3000. V 16bitu V3 uplne vydrtila. Pro MP hrani, se na kvalitu obrazu kašlalo a tam slo o co největší fps. GF2MX tehda nabidla vykon na hrani v rozliseni 1024x768 s vysokymi detaily i v 32bit ve vetsine modernich hrach, kde V3 uz proste dochazel dech. GF2 MX byl neuveritalny hit a prodavali se po desitkach. Taky GF2 MX nabízela vykon, jako do te doby nejvyssi high-end první GF 256.

Ja od R9700 zadnou nV nemel v primarnim kompu (v sekundarnim nV FX)do failu s HD2900, kdy jsem presel na 8800GTX. Da se rici jsem kupoval drahy high-end od ATI za tehda tezky love. Pak uz jsem po 8800GTX na ATI nesah, protože nV si držela kvalitativne a vykonostne pozice a kvalita u ATI byla tragicka.

Heh dodnes si pamatuju na ten neuveritelnej vysavac 1900XTX od Sapphire. To byla snad nejhlkucnejsi karta ever.


GF2MX měla větší CPU nároky než Glide. Což znamená v MP horší gameplay. Ale cheme toho, já ty karty mam a vim že GF2mx za ty prachy cool, ale v mém případě upgrade z banshee kterej financoval fotr akceptovatelnej, ale kdybych měl Voodoo3 3000... ne, absenci glide bych asi v tom roce ještě nezkousl, resp ne do té doby co so eběvily obecně použitelné emulátory a to tehdy ještě nebyly.

Jo a co se GF2MX týče, Asus a MSI měly dobré 2D výstupy, proto tyto značky. A Geforce ze synchroního taktování nijak neprofituje, to jsi mohl rovnou vypustit. :)


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 3267 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 164  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 4 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.