Stránka 1 z 6

SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: pát 25. říj 2013, 16:15
od hnizdo
Zde se budou umisťovat zkušenosti a měření ve hrách majitelů multigpu řešení. Vlákno neslouží k řešení specifických problémů SLI/CF, na to jsou tu vlákna. Tady jde hlavně o to, jak se multigpu chovají v herní praxi.

Uvádějte prosím: Samozřejmě konkrétní hru/hry a pokud možno v jakém stádiu (den vydání, verze patche), verzi ovladačů, typy GPU, ev. profil ovladačů, motherboard/platformu (LGA...), CPU a jeho takt, a OS.

Funkci můžete oznámkovat takto:
1 - bezchybný chod, škálování se blíží ideálu 2x
2 - bezchybný chod, slabší škálování pod 60%
3 - slabší chod (propady FPS, microstuttering) nebo škálování pod 40%
4 - špatný chod, výrazné trhání a propady, výrazný stuttering, pády hry, špatné škálování
5 - SLI/FC nefunguje vůbec nebo je hra téměř nehratelná, zatímco bez CF/SLI bez problémů

Samozřejme nelze hodnotit funkci multigpu v momentě, kdy hra trpí obecnými problémy se stabilitou nebo výkonem.

POZOR: AFR multi-gpu teoreticky trpí microstutteringem a řridává do renderovaci cesty lag o délce 1 až dva framy na každé přidané gpu. Pokud je pro vás "cokoliv pod 30fps nehratelné" a lag nad 20ms nesnesitelný, multigpu NENÍ V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NIC PRO VÁS!!!!111 Ostatní normální hráči čtěte chutě dále 8-)

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: sob 26. říj 2013, 13:11
od Loki5567
Někde dobře a někde zase naopak. Hrál jsem pár her, kde jsem musel CrossFire uplně vypnout, protože jsem měl ještě méně FPS než s jednou. Dále pak čekat na profil, než se to vůbec výdá. Takže pokud o tom někdo uvažuje, ať radší svojí kartu prodá a koupí si jednu silnější.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: sob 26. říj 2013, 13:21
od hnizdo
Prosim napis o ktere hry se jednalo a pokud mozna v jakem stadiu (den vydani, verze patche), priblizne v jakem obdobi - abychom odhadli verze ovladacu, typy grafaren, motherboard/platformu (LGA...), CPU a OS. Obecných rad tohoto typu je mnoho, ale podkladu, videi a dat je nepatrne.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: ned 27. říj 2013, 19:39
od Loki5567
Jednalo se o Risen 2, Crysis 3, novej Splinter Cell - Blacklist. Hry jsem hrál tak týden po vydání hry. Třeba na Risen 2 nebyl profil ani po dvou měsících. Ale zase například Crysis a nebo Far Cry 3, tam zase to jelo naopak velmi dobře. Kdybych tu měl jmenovat všechny hry, to bych tu byl ještě za rok. :lol:

Hráno to bylo na Radeon HD 6870 v Crossfire v podání Gigabyte.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: ned 27. říj 2013, 21:24
od hnizdo
OK, ale to je dost stara informace, mozna jeste bez FRM?

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: čtv 31. říj 2013, 13:52
od hnizdo
Tak prvni osobni zkusenosti s SLI (MB: P8Z77-V DELUXE CPU: Core i7-3770K cooler Scythe Yasya RAM: 16GB 2x8 DDR3-1600 Corsair Vengeance, VGA: 2x GIGABYTE GTX 670 Ultra Durable OC 2GB SLI HDD: SSD Intel 320 300GB):

Ovladace: 331.65

Arma2 DayZ: nastaveni: rozliseni 1920x1200 scaling 2x, tedy 3840x2400 (supersampling x2). V tomhle modu neni treba zadny AA ani postprocess - off. Stiny, objekty, teren na max. HDR: high. Efekty (blur, dof) vypnuty, v boji jsou zasadne na obtiz.
FPS 50-70, ve mestech az 20 (vyuziti gpu klesne u obou na 30%). Jinak skalovani se blizi 2x, chod je naprosto hladky i v nizsich fps.
Znamka:1

Arma3: Vsechno na doraz, 4xMSAA. Skalovani podprumerne, urcite ne 2x. Ve slozitejsich scenach vyrazny MS. Ale porad vyrazne lepsi, nez s jednou kartou - ze hry zmizel pocit lagu z nizkych fps.
Znamka: 3
EDIT: Se vcerejsim patchem Army je prubeh naprosto hladky a saklovani se taky zlepsilo. Znamka 1

Metro LL: Vse na doraz, dx11, SSAA 2x, advanced physx hw, Tess high. Skalovani skoro idealni, hladky chod. Znamka 1

Crysis3: vse na doraz, TXAA 2x. V nizsich fps pod 40 je vyrazny MS, a i pri vyssich fps to obcas neni to prave orechove. AMD gaming evulved v praxi, stejnej technologickej smejd jako SleepingDogs. Ale porad lepsi nez mit na prehrade 15 fps s jednou kartou bez AA.
Znamka 3

U zadne hry jsem nemel pocit lagu. Zadne zaseky nebo pady.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: sob 2. lis 2013, 11:52
od hnizdo
Max Payne 3, vsechno nadoraz vcetne tesselace, ingame VSYNC ON, 4xMSAA. Prubeh hladky, skalovani se tady spatne posuzuje, dame znamku 1.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: sob 2. lis 2013, 14:52
od DOC_ZENITH
Vsync ON s framelimiterem nebo ne? Samotneh Vsync ON = inputlag silně omezující hratelnost.... i když vizuálně to bude plynulý.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: sob 2. lis 2013, 15:05
od Ache
Já myslím že LAG v tomhle případě asi u hnízda nehraje roli (nevnímá ho tolik), protože samotný HP2475w má lag asi 45ms. (v testech to dávalo tak 2-3 snímky).

Ale tak je to jeho test zkušeností se zapojemí SLI... u mě by asi hodnocení bylo o hodně agresivnější. :)

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: sob 2. lis 2013, 15:06
od hnizdo
Pouze ingame vsync ON. Zadny lag v max paynovi nepozoruji. V predchozich pripadech vsync ani frame rate limiter nebyl pouzit. Dnes jsem zkusil v A3 pouzit adaptive vsync z ovladacu a funguje to vyborne.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: úte 12. lis 2013, 18:46
od hnizdo
Bioshock Infinite, vsechno na doraz + ingame AA. ingame vsync off. V ovladacich adaptive vsync ON. Stabilne 60fps. Bez AVSYNC 90-130fps.
No problems, i kdyz jednou tam byl zatim propad fps, kterej se neopakoval: znamka 1

Ovladace: 331.65

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: úte 12. lis 2013, 19:01
od DOC_ZENITH
Nechci aby to znělo blbě, ale myslim si že můžeš přestat.

Člověk kterej nevnímá děsnej 45ms lag na monitoru + asi ještě větší na Vsync (ten je tam vždy když je vsync) nemůže objektivně žhodnotit SLI. A asi ani MS ti moc vadit nebude když lag v součtu prkaticky 100ms ujde tvé pozornosti...

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: úte 12. lis 2013, 20:43
od hnizdo
Tak MS je u crysis3 jasne patrny a je az velmi neprijemny, i kdyz to jde vyladit tak, ze to ujde. Jinde proste neni znat rozdil mezi SLI a singlem, krome zvyseni plynulosti diky vysokemu fps. Nejsem progamer a nehraju primarne ty nejrychlejsi hry typu CSko nebo BFko, tihle milisekundovi honici si musi relevantni info najit jinde.
Tohle vlakno jsem zalozil, aby mohli _vsichni_ sdelovat svoje zkusenosti s _konkretni_ hrou za konkretnich okolnosti. Zkratka jak se to hraje. Opravdu pochybuji ze lag nekolik desitek ms ovlivni gameplay beznych fps portnutych z konzoli, kde je ten lag nekolikanasobne vetsi uz kvuli ovladaci, o TV nemluve.
Byl bych treba nerad, aby se nekdo vyhybal SLI/CF dle rad exotickeho 1% z celkoveho poctu hracu, kteri resi lagy co bezny clovek nema sanci citit. Ono v Arme se setkavame s lagy treba 500ms p-v-p, kvuli siti a pretizenymu serveru, takze resit lag 50ms monitoru nebude ten nejvetsi problem :)

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: úte 12. lis 2013, 21:06
od DOC_ZENITH
A já bych zase nerad aby se to akceptovalo díky exotickému 1% těch co nemají smysly dost rychlé na to aby pozorovaly 100ms lag....

A "lag" server side a lag na monitoru je sakra jiná věc a sakra jinej problém.... to popisuješ jako kdyby jsi vůbec nevěděl o čem je řeč.

Já řikam přestaň tady vychvalovat SLI když nejsi schopen postřehnout input lag 100+ms (tvůj monitor + Vsync lag). A u těch her kdy to i tobě vadilo no tak to už musí bejt opravdovej extrém.

je celkem logický že lidi kteří si SLI a obecně AFR rendeng zkusili a měli potíže už ho nemaj, takže sem těžko budou psát zkušenosti takže tenhle thread bude jednostraně přetíženej na jednu stranu majiteli těchto řešení kteří si nebudou pomlouvat vlatní věc....

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: úte 12. lis 2013, 21:43
od hnizdo
Ja samozrejme rozlisuju sitovej lag a lag monitoru/render path, jenom rikam, ze nehraju hry, kde ten druhy prinasi nejaky problem.

Je kazdeho vec, jestli je schopen podat objektivne svoje subjektivni vnimani gameplaye. Ale skutecne gameplaye za aktualnich okolnosti. Nemusim sem psat jenom ja, samozrejme pokud jsem tu jediny kdo hraje hry na SLI/CF tak je to holt blby :)

Takze suma sumarum: tobe vysoky lag vadi a proto je pro tebe SLI/CF nepouzitelne. Okej :) Dalsi pripad :)

Jinak az budes mit nekdy cas, z Praglu myslim jsi, nemam nejmensi problem ti v praxi predvest svoje herni hnizdo a muzes mi ten lag ukazat :)

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: úte 12. lis 2013, 22:07
od killerek
DOC_ZENITH: Mozna by sis mel uvědomit, ze každý vnima trochu jinak.

Me také spise vadi "sitove lagy" nez nejake pomalejsi odezva na monitoru. Jinak pocitove plynula hra je řekl bych zaklad. Profi hrani není moje gusto, ja se chci u hry jen odreagovat.


hnizdo: Klidne pis dal, ikdyz uz sem se zarekl vrazet do PC zbytecne moc penez pro plynule hrani na full detaily.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: úte 12. lis 2013, 22:50
od hnizdo
killerek píše: hnizdo: Klidne pis dal, ikdyz uz sem se zarekl vrazet do PC zbytecne moc penez pro plynule hrani na full detaily.
To je samozrejme i pro tebe: pokud je SLI reseni funkcni, muze dost usetrit na upgradu...

Jinak navic mi prijde, ze jsem na plynulost a odezvu narozdil od ostatnich docela citlivej, tak nevim. uvidime co ostatni.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: úte 12. lis 2013, 23:21
od mouldy
Jak to ted vypada s CF u R9? Podle testu je latence blizka jedny karte.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: stř 13. lis 2013, 20:01
od Hladis
Premejslim, ze bych si pujcil druhou GTX 760 a zkusil je ve SLI, ale jelikož poznam opravdu okamzite inputlag nad 20-30ms, zkouska s dvěma GTX470 dopadla ve sve době blbe a ovladace stále mají u SLI problémy (o CF ani nemluve), tak ani nevim , zda to zkouset. Z toho co jsem zkousel a z odezvy lidi kteří ho měli nebo ještě mají nevidim absolutne důvod tohle delat. U AMD to ještě proti SLI vynásobte dvěma.

Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách

Napsal: stř 13. lis 2013, 23:28
od hnizdo
Tak zkusit to muzes.


Jinak dneska BF4 64bit, vsechno na ultra vcetne 4xMSAA. Multak hladkej, kampan se pomerne casto skube (ale to neni MS, to je bug, nebo dochazi vram, hodne lidi si stezuje). Zkouseno interni vsync on/off a adaptive vsync z ovladacu, nejlip z toho mam pocit pri int. vsync on. Zitra vyjde dalsi bf4 patch tak uvidime co to bude za vynalez zkazy.