Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je po 6. červenec 2020, 00:45

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 108 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 13:40 
Červená karta
Červená karta

Založen: 24. duben 2008
Bydliště: Praha 10
Nahoru
BTW Doci, to woodoo 5 dělá SLI šachovnici nebo jak? já tu mám dvě Diamond Monster voodoo 2 12MB a už ani nevím jak to tam právě funguje, kdesi jsem četl že to prý funguvalo na principu, že např druhá karta renderoval každou druhou horizontální linku...ale jsou to strašný léta zpátky. Pak jsem četl i o dalším režimu...že si to rozdělí renderovanou plochu na jakési čtverce a každá GPU se stará o polovinu, někde tu mám v časáku ještě i jakýsi takový obrazný rozvržení těch čvercú po monitoru bo co - moc zajímavý věci.


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 13:56 
Začátečník
Začátečník

Založen: 16. říjen 2009
Nahoru
RAD-x> SLI u 3Dfx znamenalo scan-line interleave, to snáď hovorí za všetko. :)

_________________
CPU: i7-3770 @3,8-4GHz; COOLER: NH-C12P (lapovaný) MB: ASRock Fatal1ty Z77 PROFESSIONAL-M RAM: 2x8GB DDR3 HyperX Savage 1600MHz CL9
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Intel 520 120GB + Samsung SpinPoint F3 1TB + Toshiba 2TB + Samsung SpinPoint F1 1TB
PSU: Corsair HX520 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 14:06 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
RAD-x napsal:
Tvl ale oní píše, že má doma, že zkouší...a ty mu napíšeš že on neviděl, že on teorie a že ty máš doma...tohle přesně na tomhle foru nemám rád, během dvou dalších příspěvkú je tvuj vlastní totálně převrácenej na ruby.

...

Co se MS v SLI týče: tak jasně že ho nevidíš, když děláš 100+ FPS, jak polezeš pod 60FPS tak tam stejně bude


Vidis a presne ty delas to same. Ja tam ten MS nemam ani v Arme, kde mam ve mestech 25fps. Krome toho, nevidel jsem doca dodat jedinej podklad pro ten nesmyslny 100ms lag nebo priklady her a verze ovladacu. Takze dokud to nedoda, je to pro mne jen jeho teorie.

DOC_ZENITH napsal:
Ale i dnes paltí ten fakt že když si spustim hru v nastavení že se single GPU dává 35-40fps je hratelná. Pokud dostanu 35-40fps na SLI je to nehratelné.


Ne, to proste neni pravda, rozhodne ne obecne. V Metru to nebyla pravda, v Arme 2 a 3 to neni pravda. Tam nemam problem se dostat pod 30fps a neni to nijak vyrazne horsi nez se singl GPU. Jedine kde to bylo hodne znat byl ten C3 - a tam to jeste vyzkousim s tim novym profilem. A to je jeste otazka, jestli ten stuttering byl skutecne MS.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i9-9900KF cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Zotac 2080 Ti AMP SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS, Intel 320 300GB, HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Roccat Kave XTD 5.1 analog, OS: Win10/64 Pro


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 14:10 
Červená karta
Červená karta

Založen: 24. duben 2008
Bydliště: Praha 10
Nahoru
ifkopifko napsal:
RAD-x> SLI u 3Dfx znamenalo scan-line interleave, to snáď hovorí za všetko. :)

Jo...právě už nevím v jaké spojitosti jsem četl o té šachovnici ale jsem si 100% jistej, že to mělo co do činění s multi GPU řešením. Inu nevadí, to už jsem trošku off, každopádně ty voodoočka které mám fungují parádně, když už roupama nevim co, tak zapnu Celerona Tulatina (se kterym držim 13místo na světě, takřka 1,9Ghz na vzduchu se třema ram modulama) a jdu si zapařit pecky co jsem hrál ještě na střední, starý Útéčko, quaka...oproti tomu tady mám TNT2 ultru, pár kusú prvních Geforce, Geforce 256... ty dvě voodoo 2 alespoň teda v útéčku fungují parádně, mám sice na hlavní PC přizpusobenou hru pod W7 ale chodim to pařit na toho veterána, lepší zážitek v 3dfx glide.

EDIT: Hnizdo, teď si to neber zle ale 25FPS a nemít MS... při 25FPS už to neni hratelný na singl kartě! Jako jsem schopnej strávit, že to někdo ustojí třeba trochu pod 60FPS ale 25FPS a říkáš že gameplay v pohodě - nechci bejt nezdvořilej nebo abys to chápal nějak ofensivně, teď fakt vážně, měl si nebo máš nějakou oční vadu? nebo třeba co já vim...hodně dioptrií, já ti nechci říct prostě že ti nevěřim ale to co tvrdíš už je sakra neuvěřitelný...nebo je tu nějaké eventualita která mezi tebou a jinejma dělá nějakej rozdíl, jinak si to nedokážu vysvětlit.


Naposledy upravil RAD-x dne so 16. listopad 2013, 14:14, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 14:14 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
RAD-x napsal:
BTW Doci, to woodoo 5 dělá SLI šachovnici nebo jak? já tu mám dvě Diamond Monster voodoo 2 12MB a už ani nevím jak to tam právě funguje, kdesi jsem četl že to prý funguvalo na principu, že např druhá karta renderoval každou druhou horizontální linku...ale jsou to strašný léta zpátky. Pak jsem četl i o dalším režimu...že si to rozdělí renderovanou plochu na jakési čtverce a každá GPU se stará o polovinu, někde tu mám v časáku ještě i jakýsi takový obrazný rozvržení těch čvercú po monitoru bo co - moc zajímavý věci.


SLI u 3DFX jsou 2 typy.

U voodoo 2 je SLI řešeno tak že každá karta počítá jinej řádek, prostě stčídaj se v liniích pixelů a framebuffery karet se sčítaj. Voodoo2 je poslední karta s neunifikovanou pamětí, ala separé paměť pro framebuffer a textury. 4MB framebuffer a 8MB textury a v SLI je 8MB framebuffer amůžeš si dovolit větší rozlišení.

U voodoo2 pokud je extra rychlej CPU a fps jdou nad 60 se může vyskytnout tearing. Ale v driverech jde dát synchronizace či můžeš použít vsync kterej pod glide funguje jinak, nezařezává fps nedělá inputlag, jen FPS nepůjdou nad refresh monitoru a nebude tearing či jiné problémy.

Druhej typ je u Voodoo5. Zde se framebuffer nečítaj protože fungujou jinak. Obraz se skládá tak že každá karta počítá oblast obrazu, tentokrát se nedělej na řádky ale na pásy obrazu. Toto SLI nemá žádné chyby a funguje řekněme vždy a jen se sečte hrubej výkon GPU. Framebuffer je defakto jeden a je na něm ještě takzvanej T-buffer kterej se u voodoo5 stará a postprocesing co by jinak mohl kolidovat s SLI. Ala FSAA, DOF či jiné efekty. To funguje dá se říci ideálně. Jde hlavně o to že čipy spolu počítaj jeden frame takže nikdy nenastane něco jako microstutering nebo lag, je to prostě jenom rychlejší. Jedná se defakto o SFR rendering ale obraz se nedělí na 2 půlky ale na mnoho menších kusů.

Co se šachovnice týče, tu z karet co vlastním používá jen 3Dlabs Winldcat 800. Je to profi karta ale podporuje i DirectX a spousta her na ní normálně jede. Karta má pixel shadery 3.0 což je trochu jinejch tech, je to masivní karta s tunou drahého HW. Je z roku 2005 do PCI-E ana rok 2005 jsou to šílený parametry.

Každé GPU má tušimže 96sp. Celkem 640MB paměti. Každé GPU má 256MB 256bit GDDR3 a mezi nimi je další čip kterej se stará o to multiGPU a ten má 128MB XDR pamětí pro framebuffer a ten skládá tu scénu z těch dovuch GPU právě systémem šachovnice. Karta rovnž funguje perfektně bez jakejchkoliv GPU nedluhů.

Ale tu je ten oříšek, modernější HW evidentně pro multiGPU potřebuje HW řešení jako ten Wildcat. AFR je free, AFR jde narvatr na jakejkoliv HW vůbec neni potřeba obětovat jakékoliv tranzistory, proto se prosadilo. Co kdyby existovaly třeba masivní SLI propojky s tíštákem kde by byl čip jako u Winldactu a tahle kráska by stála nákejch 6-8 tisíc, asi by SLI bylo ještě méne rozšířené než je teď, zato by to ale fungovalo.

Nvidia se ze začátku SLI snažila ještě o SFR ale dělala jen stupidně, obraz se nedělil na mnoho částí pro ideální vytížení GPU, místo toho se NV rohodla jej rozdělit na půky a SW cestou hledat optimální rozdělení aby GPU byly vyvážené. Jednak to bylůo pomalejší druhak to mělo režii na CPU, tzn v době jednonádrových K8 neakceptovatelné a jak šel čas tak se na to NV vysrala a když to dnes v driverech zapneš a jdeš do 3D tak výtuh.

Rad-X sežeň si voodoo5. Oproti Voodoo2 má hodně lepší obraz (V2 má takové nesaturované barvy) budeš mít citelně více FPS a můžeš si dovlot vyšší rozlišení.


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 14:50 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
RAD-x napsal:

EDIT: Hnizdo, teď si to neber zle ale 25FPS a nemít MS... při 25FPS už to neni hratelný na singl kartě!


Aha, no tak jestli je pro tebe hra _nehratelna_ ve 25fps, tak to sli asi vazne neni pro tebe :) Ne, ocni vadu ani jinou dysfunkci nemam, ale taky ve svych sestatriceti nemam reflexy dvanactiletyho shaolin kida. A je tu jeste jedna moznost: proste mi to funguje dobre :) Neberte si to osobne :)

Panove, mate s docem extremni naroky a hledate synteticky hnidy tam, kde je drtiva vetsina lidi nebude vubec vnimat. Smirte se s tim.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i9-9900KF cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Zotac 2080 Ti AMP SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS, Intel 320 300GB, HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Roccat Kave XTD 5.1 analog, OS: Win10/64 Pro


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 15:04 
Červená karta
Červená karta

Založen: 24. duben 2008
Bydliště: Praha 10
Nahoru
Mě je 30 a reflexi mám taky v hajlzu ale pokud ty vidíš 25FPS jako plynulost, nebo že ti tam SLI funguje bez MS...možná je čas na guinessovu knihu rekordů, protože to ti múžu garantovat, jsi jedinej člověk kterýho jsem v životě potkal a takhle to vnímal. A to všechno s default SLI profilem... prostě k neuvěření, kdyby tohle věděli na všech forech kde se řeší na 500tech stránkách jen SLI profil pro C3...

Hele vidim to jedině tak, že využiješ shadowplay a uděláš pár pěkných záznamú z tvého gameplaye, jinak opravdu neni mořný akceptovat co píšeš - netvrdim že to neni možný, možný je všechno ale prostě tu plynulost v 25FPS a bez MS to chci prostě vidět.


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 15:25 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Teda povazovat 25fps-35fps za hratelny a nevnímat MS klidne 100ms, to uz je neco zdravotne nebo "filtracne" hodne spatne. Teda uz nejsem zadnej mladik co daval repy trem lidem najednou v CSku, ale stále ještě nejsem tak zdravotne zhuntovanej, abych nepoznal jasny rozdil :? O tom tahle diskuze není a tohle se propralo na tomhle foru mnohokrat. Ale Hnizdo trochu soudnosti. Tohle se okecat neda, protože vse je to meritelny a viditely. Okecávat a delat ze ty chyby tam nejsou, ci si nalhávat jak 25 fps je ok je, spise usmevny. To uz rovnou muzem zacit resit, jak vlastne nejde videt horsi AF na AMD a jak to vlastne nikomu nevadi.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 16:10 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Neskuhrejte tady jak dědci! :D

Stačí nechlastat či jinak netoxikovat organizus, neztratit praxi a reflexy jsou furt tam kde jsou. Až budete 50+ tak si začněte stěžovat. V UTčku furt vnímám i 120+ fps a hz na monitoru, furt vnímám inputlag pokud jde nad 20ms, a mé výsledky jsou taky furt stejné jak když mi bylo 15 heh... looseři. :P


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 16:28 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
Mam dojem ze jsem zavital mezi same CSkare, pro ktere je vsechno pod 30fps nehratelne a lag 10ms too much pain :) Nevim co pak delate ve foru o multigpu, kdyz je jasny, ze to neni nic pro vas, evidentne to nepouzivate - protoze to pro vas pouzitelny neni, ale nevahat tyhle elite-na 100m-v behu-z M16-bez mireni-do hlavy-2x za sebou cpat normalnim lidem :)

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i9-9900KF cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Zotac 2080 Ti AMP SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS, Intel 320 300GB, HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Roccat Kave XTD 5.1 analog, OS: Win10/64 Pro


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 16:33 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Já harju UTčko ne CSko, tu hru nemam rád díky.

Ale tu nejde o ňáké výsledky ale komfort hraní. MS je prostě vidět, scéna je míň plynulá, suxxuje to. Inputlag je ještě horší já když mam inputlag na ovládání tak ani nemůžu hrát, nejden že mi to jde 2x hůře už při ňákejch 50ms (už při těch 30 se daj easy minout headshoty který jsi měl trefit), ale navíc mě z toho začně bolet hlava a prostě to tak hrát nemůžu a to včetně slow RPG her. Když jsem měl monitor s inputlagem vadilo mi to i ve windows. Člověk je prostě zvyklej že jak pohne rukou tak se pohne myš. Když má delay moje hlava mě ihned nutí ten pohyb zkorigovat a opravit protože si myslí že vzhledem k tomu že se krysa ještě nepohla tak se někde stala chyba, ale tím že to zkoriguje se to pohne ještě to větších *** a prostě ne a ne. Nemůžu to používat.

Do tohodle topicu píšeme protože chceme multiGPU bez těchlech nedluhů a v minulosti jsm jej měli. A já nikdy neakceptuji úpadek. Pokud se něco pohne tak leda dopředu nikdy ne dozadu.


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 16:49 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
CSko uz jsem dlouho nehral, ale tohle jde videt i ve Skyrimu v CoDech a jinych modernich hrach jako Crysis 3. Ja to poznam okamzite. Jakmile se zvetsi inputlag ci jdou fps pod 40 fps, uz to jasne zacne drhnout. Zvlaste Skyrim je ukázka toho, jak se snizujicima se fps dochazi i k inputlagu. Na druhou stranu nad 60fps se Skyrimu zase podela fyzika. Ale to je jedno. Proste to jde stále citit a videt. Pokud někdo tvrdi, ze to nevidi, tak je proste asi levej. Když nekomu pod nos dam dva monasy+PC a jeden s inputlagem s nizkyma fps a druhej bez, tak to proste musí poznat, pokud je zdraovtne v poradku.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 20:04 
Červená karta
Červená karta

Založen: 24. duben 2008
Bydliště: Praha 10
Nahoru
Tak jelikož jako majitel SLI si ani neocenil ten profil co jsem ti postnul, tak dost pochybuju že si vubec někdy zkusil s tim SLI něco dělat, že si to prostě stilem BFU strčil do PC a nasadil mústek - sezame otevři se. Pak tomu taky odpovídá ten tvuj špatný vjem, no a jako detajl je že stovky lidí třeba jen NV foru si vyměňují zkušenosti s SLI profily a kdyby jim někdo řekl že funguje v defaultu...to by bylo facepalmú. Těžko se pak múžeš divit tomu, když ti tu lidi kteří to zkouší po generace HW a mají s tim nějaký zkušenosti tvrdí že je to naopak, v podstatě ať zkusíš jakékoliv slušné forum, všude končí odpověď na otázku SLI...obecně multi GPU +/- stejně, takže mistifikovat to neuvěřitlenym dojmem jednoho člověka, zákonitě musí spusobit nějaký reakce, s tim si musel počítat... však se podívej třeba HE recky od Linuse, případně Techtomorow ... snad neni jediná kde ti závěrem neřeknou, že vždy pro gaming doporučují singl GPU, pokud by to bylo jak říkáš ty...


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 20:20 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
Takze zpet OT:

BF4 kampan se po poslednim patchi znacne zlepsila, uz se to (skoro) neskube, multak stale no problem, takze s ovladaci 331.65 je to za 1. Nutno poznamenat, ze znamy ma se singl GTX580 bezduvodne obcas skubanky, takze buhvi jak se to bude vyvijet.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i9-9900KF cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Zotac 2080 Ti AMP SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS, Intel 320 300GB, HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Roccat Kave XTD 5.1 analog, OS: Win10/64 Pro


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 16. listopad 2013, 20:58 
Červená karta
Červená karta

Založen: 24. duben 2008
Bydliště: Praha 10
Nahoru
hnizdo napsal:
Takze zpet OT:

BF4 kampan se po poslednim patchi znacne zlepsila, uz se to (skoro) neskube, multak stale no problem, takze s ovladaci 331.65 je to za 1. Nutno poznamenat, ze znamy ma se singl GTX580 bezduvodne obcas skubanky, takze buhvi jak se to bude vyvijet.


Tohle bych zrovna definitivně dementoval jelikož pro 99% uživatelú je momentálně SLI v BF4 nepoužitelný - flickering...čeká se na nové ovladače.


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: út 3. prosinec 2013, 19:06 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
Muzes poslat odkaz, nejlip video? Ja mam standardne flickering na vzdalenych texturach (je to videt jen pres dlouhej scope nebo z letadel), rozhodne to nicemu nevadi. Stejne na ovladacich 331.65 a .93.


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: st 31. prosinec 2014, 11:12 
Nováček
Nováček
Obrázek uživatele

Založen: 07. prosinec 2014
Bydliště: Středočeský Kraj
Nahoru
Ahoj, tak mně napadlo podělit se o své zkušenosti s grafickýma kartama ve SLI.
Jedná se o mainstream dvou grafik: ASUS GTX660-DC2-2GD5 a ASUS GTX660-DC2O-2GD5 po zasunutí druhé karty do PCIE slotu PC naběhl normálním způsobem.

02: Aktivace SLI - aktivoval jsem SLI režim a pustil nejprve benchmark na ověření stability.

3D MARK Vantage http://www.rajce.net/f866843442
Valley Benchmark 1.0 Obrázek

Tak a teď o výkonu už bylo napsáno dost. Jinak v praxi u her jsem zaznamenal nárust výkonu zhruba o 30 - 40% a někde dokonce i více.

PROBLÉMY Největším problémem bylo prohození karet. Po POSTu obě karty se tvářili normálně, ale jakmile jsme spustil nějakou aplikaci nebo hru ve 3D tak do 20vteřin na obrazovce byli artefakty a zelené čáry a bylo nutné PC restartovat a někdy nešel ani restart.

Řešení problému: 1.0 Zkusil jsem nastavit v aplikaci takt GPU na takt slabší grafické karty z 1085MHz na 980MHz ale problém vyřešen nebyl a hry padali na zelené čáry. Rozhodl jsem se tedy vrátit grafické karty do původního stavu kdy v PCIE 16x byla slabší s 980MHz a výkonější dát do druhého PCIE 8x a funkční.

Další problémy 2.0 se SLI Po instalaci ovladače z oficiálních stránek nVIDIA http://www.geforce.com/drivers Version 347.09 - WHQL a restartu PC jsem zjistil o pár hodin později, že v jakékoliv 3D aplikaci nebo hře se zobrazuje ihned zelené čáry a zamrznutí systému. Absolutně jsem nevěděl o co jde a tak jsem si myslel, že je něco s HARDWAREM. Nepřišel jsme na to a napadlo mně laborovat/ pokus/omyl nastartoval jsem PC s druhým SSD Windows 7 Home Premium a zkoušel jsem to. Zkoušel jsem snad všechno až mně napadla asi po 4hodinách starší verzi driverů a světe div se fungovalo to! Takže jsem restartoval PC a udělal čistou odinstalaci 347.09 - WHQL driveru a nainstaloval starší verzi 344.65 WHQL na fórum od nVIDIE mi dalo za pravdu, že ovladače skutečně nejsou úplně odladěné takže problém je v driverech a týká se to pravděpodobně jen některého SLI.

Problém 3.0 U starších her to způsobuje propad frame a je lepší prostě vypnout SLI což je pohodlné a dá se řešit. U některých her se zapnutým AA byli "duchové" a inputlag a hra mi připadala strašná, proto jsem vypl SLI a problém zmizel.

Problém 4.0 Nastavení taktů a flash BIOS karty či modifikace BIOS karty a opět říkám nevyplatí se to, protože to co mi dříve šlo mi ted zas nešlo takže jsem se vrátil zas opět na původní BIOS.

VÝHODY asi si ted říkate jestli existují vůbec. No když vezmu v potaz, že Benchmarky podávají krásné výkony ALÁ GTX 680 tak je to hezké, ale nasazení v PRAXI vyžaduje znalosti a není to pro člověka co chce "zasunout kartu a prostě jet" o tom to rozhodně není a je nutné doslova u každé hry nastavovat, vypínat, a instalaci nových driverů musí brát s jistým rizikem a u některých her editovat nastavení atd... atd...
Opravdová výhoda je u her k tomu určených a třeba v Crysis 3, Far Cry 4 s patchem 1.6, Metro 2033 s vypnutou teselací, nebo Metro Last Light, je SLI velkým přínosem a při správném nastavení je SLI těchto karet přínosem a kde s jednou kartou to dříve šlo cca 28 -33FPS a po aktivaci SLI 55 - 60 je tato výhoda opravdu znát. Další problém je laborování s vypnutou VS jinde aktivace totálně hru donutí k zamrznutí.


Verdikt: Pokud chcete kombinovat mainstream karty s odlišným taktem GPU tak to chce nějaké znalosti a rozhodně nedávejte na vysoké čísla v benchmarku, protože takové nasazení v praxi je o nastavování a dokonce o "hacku" driverů které jsem zkoušel, ale opět je to o nastavování ke každé konkrétní hry...
Pokud chcete SLI tak vždy volte stejného výrobce, stejný takt pamětí a taktéž GPU. Jinak nepoužitelné to není, ale chce to hodně usilí a ochotu laborovat :-)

_________________
Intel Core i7-4770K MSI Z87 MPOWER MAX AC Scythe SCNJ-3100 Ninja 3 Rev. B Kingston 16GB KIT DDR3 1600MHz CL10 HyperX SLI ASUS GeForce GTX660 2GB DDR5 Corsair M750 (Modulární) Kingston HyperX 3K SSD 120GB X-Fi Titanium Fatal1ty Professional 3x Western Digital Black 6000GB FAEX2002 Seagate ST100DM 1000GB Velociraptor HLFS 300GB DVD-RW: ASUS RW-24F1ST Logitech G510 Gaming 27" BENQ GW2760 CM HAF-X 942


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: st 11. květen 2016, 13:49 
Nováček
Nováček

Založen: 15. říjen 2014
Nahoru
Zdravím,

máte někdo zkušenosti s rozdílem v teplotách mezi SLI s referenčními (1 axiální ventilátor) a nereferenčními (2-3 klasické větráky) chladiči?

Koketuju se zapojením 2x GTX 680 (Asus direct CU II), která je ale tříslotová a bojím se, že tu vrchní upeču. (prostor mezi nimi by byl nula)

Rady vítány


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 12. listopad 2016, 16:04 
Nováček
Nováček

Založen: 12. listopad 2016
Nahoru
Zdravim Vas vsechny.
Hledam informace o Sli a jeden z Webu, ktere mi google nasel byl ten Vas....
Prosim Vas Vsechny o negativni a pozitivni vlastnosti Sli, jelikoz premyslim o zakoupeni druhe GK pro podporu ve hrach.
Avsak musim nejdrive uvest par podstatnych veci... S IT jsem pracoval ca devet let a uz to resit nechci, chci byt obycejny uzivatel, proto Vase odpovedi mejte v takove forme jako, kdyz hovorite s blbcem.
Snazim se a zatim uspesne sve znalosti ac uz jsou ponekud jine vymazat ze sve pameti.
Jsem hrac, ktery sve hracske leta prozival v rozmezi 26 - 55 FPS, skubani ve hre povazuji za hratelne pokud nezlaguje nejaka herni akce... (strelba, prichozi enemy, apod.).
Chtel bych od Sli ustalit propady FPSka aspon k 40-50snimkum +/-5.
Duvod proc nepremyslim o lepsi GK je z financnich duvodu, a z duvodu toho, ze neustalym upgradem jsem skoncil a ponechal ho jednou za 5-7 let, a to z hlediska 30-50% celeho Pc.
Jeste dodam... ze jsem verny kompaktibilite ala "stejna znacka," zatim se mi to vyplacelo...
Nize uvedu sve herni aktivity a komponenty sveho Pc, u kterych predpokladam i Vasi vytku.

LCD Monitor s udajnou odezvou 2ms (tuto odezvu beztak nikde nevidim efektivne)
GK MSI GTX560 1Gb (Twin Frozen 2)
HDD Sata3 500Gb
MB MSI 970A-G43
Ram 1600 3x 4Gb
CPU AM3+ 4,4Ghz
Zdroj 500W
DvD mechanika

Hraji hry typu a vcetne - FC2-4, DA1 a DA Inquisition, ME1-3, Crysis 2-3, strategie OW - C&C - TW,
Diablo 3, Starcraft, WoWarship, L2, Bioshock1-3, Skyrim, Zaklinac, Dead Island, Wolfenstein NO, atd.

Budu rad za Vase odpovedi, Dekuji.
--------------------------------------------------


 Profil  
 Předmět: Re: SLI a CF multi-gpu, zkušenosti a měření ve hrách
PříspěvekZaslal v: so 12. listopad 2016, 16:45 
Nováček
Nováček

Založen: 12. listopad 2016
Nahoru
Jeste jsem zaomnel jednu informaci, hry hraju v rozliseni 1920x1200 (1???).
Vetsinou bez AA, a detaily se snazim drzet na "Very high," z dosavadni GK beru jeji druhy port DVI pro druhy slabsi monitor, kde mi bezi filmy nebo hudba.


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 108 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 2 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.