Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
DukeNukemCZ
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. črc 2005

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od DukeNukemCZ »

Alfajk píše:proste se to tak zvlastne vlni pri pohybu,ale ne ze by to byly cely vzory textury,je to takovy divny a uz roky jsem to nikde nevidel,protoze mam v driverech 16xHQAF,ale tady to hra proste ignoruje a to i ve hre jsou maximalni detaily

takze nejspis za to muze engine a je to teda zpusobeno nefunkcnim AF...to jsem chtel vedet
v dnesnich enginech si muzes nastavit jine filtrovani pro kazdou texturu [sample] zvlast v celem materialu, do toho se ti mycha nastaveni mipmaps [-/+]

A tohle na to tak vypada, kdyz nekdo vygeneruje hodne agresivni normal texturu detailniho povrchu jako je treba latka a nenastavi tam vhodnou mipmap uroven a pak to dela moire.

ten pruhovej pattern ty latky tomu taky moc nepomaha.
3D Prophet 9700 Pro-X700Pro -X1600XT-X1950 XTX -2600XT-HD 3870X2-HD 4870X2-HD5670-HD6670-HD7770*-HD6870*-R9 290X
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tohle je on-topic si myslim.... prezentační screen z witchera 3 v 4K...

http://pctuning.tyden.cz/component/cont ... -rozliseni

FOCENEJ BEZ AF!!!

To ten humus autor(ka) nepoznala?!?!?. ... proboha...
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od maltra »

Doc, to ze sa ta hra vola Divoky Hon este neznamena ze u toho budeme vsetci divoko masturbovat nad detailamii AF. Ak je to len prezentacny screen a nie priamo screen od nejakeho non-BFU uzivatela tak je to v poriadku si myslim ;-).
Naposledy upravil(a) maltra dne pát 20. bře 2015, 22:37, celkem upraveno 1 x.
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Bez AF honit fakt nemůžu.... a ani 4K to nezachrání...
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Ache »

Hele v takových Watchdogs to taky lidi netrápilo že tam není AF... jen prostě remcali že to má blbou grafiku. :-D
Ale pokud prezentační screen vznikne bez AF, ou, to skoro vypadá že se v té hře taky bude muset AF vynucovat přes drivery jako v těch WD.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Hladis »

Hmmm. Vepredu trochu nekonzistentni kvalita textur. Jedna ostra, druha mazla. Na pozadi je spis pouzitej nejakej mazaci postproces.
Obrázek
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od sam_217 »

Ahoj přítomní, zkusil jsem si ověřit výkon GTX 970 podle starýho testu u okna a na přehradě, ale narazil jsem na zvláštní chování AF - je tohle normální?
http://gifmaker.cc/PlayGIFAnimation.php ... usKoDN.gif

Ve skutečnosti je ten přechod ještě ostřejší, ta komprese to asi trošku ještě zamazala, ale vidět to je, snad si toho všimne každý, že mluvim o stínu těch trubek na asfaltu na zemi. U GTX 780 jsem si tohoto nevšiml, takže ani nevim, jestli to dělá. Musim říct, že se mi to nelíbí mnohem víc, než používat AF výchozí kvality od hry či od NV, protože tohle nezmizí ani na HQAF 16x.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Na tom gifu neni nic vidět, ale pokud myslíš neplynulej AF přechod na té vlhké podlaze, tak tim trpěj hlavně AMD karty, u NV by to bejt nemělo (pokud máš v driverech texture filtering quality na max).
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od sam_217 »

Fakt to není vidět? mám na mysli tento přechod http://i.imgur.com/AoLU3my.jpg

je to stín "trubek" nebo zábradlí, nevim teď na tom asfaltu. Mám nastaveno HQAF 16x, akorát ingame nastavení jsem nevypínal, ještě zkusim to.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od havli »

Imho ten stin s AF nesouvisi, to si hra resi (a sidi) po svem, nezavisle od karty. Uplne stejne se stiny chovaji treba v GTA 4/5...
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od sam_217 »

To je taky možný, ale to je doslova jedoucí "pruh", kdy se ten stín v dálce z tlustšího mění na tenčí, v mých očích se tak vždycky chovalo filtrování, pokud je AF 1x tak je vidět metr před hráčem podobný jev, ale na všech texturách, tady se to projevuje jen na tom stínu.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od oneb1t »

nerikal nahodou nekdo ze na NVIDIA kartach to tenhle pruh nedela ;D
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od havli »

Kdyz jsou stiny blbe udelane, tak bude pruh na vsech GPU. S AMD AF bude pruh i mimo stiny. :roll:
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Krteq »

Však je to standardní shadow map textura, takže se na ni AF/mip-mapping normálně aplikuje.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od havli »

Aha, tak to diky za upresneni - cili by to fungovat melo. Obcas se ale stane, ze hra pristup k filtraci textur nejak zprasi a tohle je potom vysledkem. Staci kouknou na War Thunder, tam polovina povrchu snad AF nema vubec, jinde je dost pofiderni a jen malokde funguje dobre. Nebo ty GTA - minimalne ve ctyrce jsem uz zkousel mnozstvi nejruznejsich grafik i ovladacu a chovalo se to podobne jako na screenshotu vyse vzdycky. Kupodivu pak nepomuze ani vynuceni AF pres ovladace, protoze na to hra kasle.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od sam_217 »

Aha, tak to díky za ujasnění. Shadow map textura jakože ten stín tam není generován real-time a je nakreslen rovnou na textuře? To snad ne, že.
Ale hlavně jsem chtěl vědět, jestli to dělá takhle všem, ale to bych se možná měl zeptat do C3 vlákna.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od maltra »

Robi to iste co aj tebe aj na mojej karte, skusil som to na RX 480. Je uplne jedno ci je HQAF vynutene v ovladaci alebo nie. Predtym som si to nevsimol, asi preto ze som tadial nikdy nesiel.
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Krteq »

sam_217 píše:Shadow map textura jakože ten stín tam není generován real-time a je nakreslen rovnou na textuře? To snad ne, že..
Je to textura, ale generovaná skrze shader real-time. Přečti si něco o shadow mappingu, např. tady je pěkný tutorial včetně GLSL kódu - opengl-tutorial - Tutorial 16 : Shadow mapping
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Alfajk »

proc maji konzole (amd) tak nizky AF? obcas to vypada, ze vubec zadny AF nemaji, vzdyt se to na vykonu podepise minimalne a na obraze naopak znatelne
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: ASUS TUF RTX 3070 GAMING 8GB@2000MHz | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Krteq »

Protože závisí na vývojářích jaký level AF nastaví.

Zpět k tomu stínu, mrknul jsem na ten gif a vypadá spíš na agresivně nastavený LOD než jako problém s AF.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“