Stránka 7 z 13

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 18:55
od Hladis
Uprava postu. Pitomy narážky na CRT tady nemaj co delat.
Ta lajna je tam samo i s AA a projevuje se ve vice hrach nez Crysis 3 :roll: To je jedno, Don Quijote taky neztratil viru.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 19:23
od Ache
webwalker píše:Takže tady máš Nvidia s vynuceným 16xHQAF v AF Testeru
Myslíš jako že nevím jak vypadá nvidia mip-maping při 16xHQAF? :roll:

Já se ptám, v čem je problém?
1. Je tam nějaký defekt který by byl viditelný (kdyby si vypnul obarvení mip-map levelů)?
2. Najdeš herní situaci kde lze pozorovat onu úhlovou optimalizaci 1. mip-mapy? (natoč video proti AMD kde to bude viditelné)

Celá tahle diskuze je fakt k smíchu, protože to že AMD dělá ty lajny (bilinear optimalizace na AF stupních) už bylo několikrát dokázáno. DOC Zenith v diskuzi akorát motá bilinear mipmapy s blinear AF stages. Problém u AMD nejsou mip-mapy, ale AF stages! Cokoliv za 1. mip-map je u AMD naprosto v pořádku jako při klasickým trilinear filteringu.
(teda ono AMD s mip-map cheatuje i v AF testeru - ve fullscreen aplikaci při nastavení Q používá také i tu brilinear optimalizaci jako nvidia - ale to já bych nevytahoval, protože tu až na vy jímky nelze nikde pozorovat a asi neexistuje nikdo kromě mě kdo by si toho všiml v praxi :twisted: , a nemam u sebe GCN grafiku abych pro případné zájemce mohl udělat nějaké porovnání. A kde to hledat vám taky neprozradím. Zatím si to nechám jako TOP SECRET. )

Jenom ještě pro ty co se v tom vyznají. Nemotejte brilinear a bilinear. A nemotejte mip-map a AF stages.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 20:38
od webwalker
@DOC_ZENITH, Ache: Zatím takhle, já jsem nikde nenapsal, že se u NV jedná o úhlové optimalizace, na to jsou ty úhly málo výrazný. Tenhle octagon TMU vytvářejí už od Fermi (tuším a možná i dříve). Až bude čas, tak se přesunu z tunelu na klasický surface a uvidíme.

@Ache: Pokud jsi věděl, jak vypadá nanášení mimpmap u HQ Nvidia, tak proč si se mě snažil odpálkovat s tím, že to u HQ vypadá jinak, jen to AF Tester neumí zobrazit? Nic ve zlém, ale opravdu si myslíš, že jsme tady všichni Joudové a tobě tady takové laciné triky projdou?

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 20:43
od Ache
Co to zase meleš? :? Ty si položil jasně otázku zda poznáme z jaké karty je tenhle típanec a já ti správě na 100% odpověděl (mohlo to být z jakékoliv nvidie od 8800GTX - při 16xQAF). :!:
webwalker píše:A poznáte jaká karta nanáší mimpmapu takto?
AFTester1.jpg

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 20:46
od oneb1t
tak prosim najit kde je ta cara :)

http://leteckaposta.cz/795566431 ke konci se to sice trosku seka nestihal to disk zapisovat ale na hledani cary to urcite staci

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 20:58
od Ache
Natoč to samé jako DOC Zenit, bez výmluv! Save pozice se válí někde na posledních stránkách v Crysis 3 tématu.
Pokud tam žádný čáry nebudou, tak sežeru chladič s GTX970tky :-D

EDIT: pro lenochy co by se jim to nechtělo hledat:
http://uloz.to/xSMCXgRH/crysis-saves-zip

stačí si v crysisu vytvořit nový profil Ache... pak do složky se savegames nahrát tyhle savy a načíst si nějakou pozici (asi 12tá minuta) z mise "původ všeho zla". A najít tu správnou věž na přehradě a tam pak natočit to samé.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 22:14
od oneb1t
tak tady mas video z veze posli svoje z GTX 970 sem zvedavej o co to bude lepsi (msi afterburner uncompressed a pak handbrake constant quality 10 + x264 placebo)

http://leteckaposta.cz/370948849

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 22:17
od DOC_ZENITH
webwalker píše:@DOC_ZENITH, Ache: Zatím takhle, já jsem nikde nenapsal, že se u NV jedná o úhlové optimalizace, na to jsou ty úhly málo výrazný. Tenhle octagon TMU vytvářejí už od Fermi (tuším a možná i dříve). Až bude čas, tak se přesunu z tunelu na klasický surface a uvidíme.

@Ache: Pokud jsi věděl, jak vypadá nanášení mimpmap u HQ Nvidia, tak proč si se mě snažil odpálkovat s tím, že to u HQ vypadá jinak, jen to AF Tester neumí zobrazit? Nic ve zlém, ale opravdu si myslíš, že jsme tady všichni Joudové a tobě tady takové laciné triky projdou?
Přesně jsem ti tady řekli že screen je z jakékoli Nvidie G80 až Maxwell, protože AF se na NV od G80 nezměnilo. A ano tenhle octagon je naprosto OK viz reálné AF v softwaru a hrách. A někdo se jej hned chytil a snažil se jej vyzdvihmnout jako problém AF u NV což je absurdní.

HQ a HP AF u NV bude vypadat stejně jen HQ bude mít jemnější přechody mezi jednotlivými LOD vrstvami.

Oneb1t tvé Video je useless, já to děsná slideshow, udělej 60fps video jak já.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 22:25
od Ache

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 22:28
od oneb1t
tomu sam neveris ze tam neco je

tohle je ciste prechod mezi texturama protoze ta cara urcite nema bejt rovna

kazdopadne hod sem video z GTX 970 sem zvedavej na tu uzasnou bezcarovou podlahu :D
jinak si ten chladic muzes posolit ;)

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 22:33
od Ache
Vždyť je to tam po celým videu. Si to otevči v nějakým videoeditoru a nasnímej si po sobě klidně 50snímků - ten pruh je stále na stejným místě - táhne se postupně po textuře. Ale zaráží mě že by to bylo tak vidět. Mě se to na screenshot zachytit nepodařilo. Asi si neměl zaplé 16xHQAF a nebo to dělá ta humus komprese videa. Otoč se o 180° a tímhle směrem a pohled víc na podlahu jako v případě DOC_Zenith videa. Tam to bude vidět i při téhle humus kompresi ještě jasněji.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 22:47
od DOC_ZENITH
Ten framerate je pro to /ro věc co se nejvíce projevuje v pohybu) poměrně zásadní, video co má tak 12fps se nedá moc uznat za video.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: ned 2. lis 2014, 22:49
od Ache
Jo je to tou humus kompresí videa která ještě zesílila ten efekt který Crytek tak hezky naprogramoval (emulace chromatický aberace) - na screnech je to vidět taky ale né tak rozpixelovaně. :)
Obrázek

Každopádně natoč to video tak aby odpovídalo zenithovo úhlu pohledu! A nastav tu kompresi na co nejméně to jde.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 3. lis 2014, 00:14
od Hladis
Ache:
To nenatocis jednoduse tak, abys dosahl kvality, kdy uvidis presne to, co videl dotycny při hrani 1:1. Ono staci, kolik lidi to zaznamenalo. Dále jsou i jiny hry nez Crysis 3 kde to slo videt. Ja muzu za sebe rici, ze to tam v C3 je. Není to uplne jasne viditelny a bezny hrac to prehlidne, ale je to tam. Vesmes drtiva většina lidi si toho ani nevsimne, pokud nevi na co se soustředit. Když clovek vi co hleda, tak si toho muze všimnout. Jak jsi i ty poznamenal ve vlastnich recenzích, beres to uz jako vesmes detail a není to něco, kvůli cemu by se někdo mel jit veset.

PS: Pokud se někdo podiva na začátek threadu, tak nejsem zadnej automatickej prikivovac a chci důkazy. To co natocil DOC jsem si overil a tim to pro me osobne zhaslo. Dal se v tom nimrat nemá cenu a nejak tady nekoho lamat je spis uz mrhani textem.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 3. lis 2014, 00:48
od Ache
Základní problém, který mě tak vytočil, není ten jestli to někomu vadí nebo ne, ale popírání faktů že tam něco takového je (bilineární cheating na AF stupních) od některých osob zde (Webwalker). Na to je pak těžké nereagovat i když máš pravdu že je to mrhání textem. Potřebuji asi nějakou lepší anti-troll ochranu. :)

Já když sem teď hledal videa od Zenitha, tak sem narazil na jiné které sem před tím neviděl - ty v tom UTčku kde ukazoval vyšší shimmering na AMD... No to je něco, co já vůbec nějak neřeším, při mém testování sem si v tomhle ohledu nějakých problémů nevšiml. Problém pro moje oko je jen a pouze ten bilinear AF a to na takovém levelu, že je to pro mě stejné jako napsal Zenit "deal breaker".

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 3. lis 2014, 02:20
od Hladis
Ache:
Tak pro nekoho to deal breaker je, pro nekoho vubec. Třeba majitel ty 290tky nad tim mavnul rukou. Me to vadi, ja to nekoupim. Jednoduchy. Nekomu to nevadi, at si to koupi. Kazdopadne kupujici by mohl byt s tim seznamen a at se rozhodne sam. Obecne povazuju za prokazane, ze AMD ma momentalne trochu horsi AF nez konkurent. O dost lepsi nez to bylo a většina lidi to nezaznamena. (Ono když to hodne lidi nevidelo ani na starsich GPU od AMD před Tahiti, kde to bylo fakt hrozny) Asi bych mozna mel dnes taky problém to zjistit, pokud bych o tom nevedel a nehral zrovna hry, kde se to vyrazneji projevi.

BananSK:
Když vis na co se zamerit, tak poznáš. Zvlaste, když ty karty srovnáš spolu.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 3. lis 2014, 02:36
od Ache
BananSK píše: a v reale ak by si nevedel aka karta je v kompe tak to podla AF neurcis ani ty.
... tenhle slepý test bych rád podstoupil. Abych měl před sebou dva kompy v jednom nějaká GTX6/7xx, ve druhém R9 2xx... na tom běžící třeba Crysis3 s aktivovaným 16xAF (nebo HQAF). :twisted:

Hladis: No jak si už napsal, já pod své testy taky píši jen že to tam je, a že to nemusí někomu vadit. Já věřim tomu že 99% lidem je to fuk. Důležitý je vědět že rozdíl je a jaký. Opravdu bych rád až se mi do ruky dostane třeba Fušál napsal do plusů:
"+ Vynikající kvalita AF: kvalita na/nad úrovní filtrace u Nvidie, pokud chcete nejlepší kvalitu je R9 390X jasná volba." :wink:


//edit Wilik - promaz OT

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: čtv 18. pro 2014, 21:46
od Alfajk
je tohle problem AF? viz screenshoty - koleno sherlocka http://www.imghosting.cz/images/28Sherl ... _17_18.png

a zde sedivy sako watsona http://www.imghosting.cz/images/31Sherl ... _17_18.png

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: čtv 18. pro 2014, 21:55
od Ache
Podle screenu nevim co přesně by tam mělo být za problém, ale protože ta látka má "hrubou" texturu tak si tipuju že to v pohybu dělá shimmering/moaré... tak jo, to souvisí s AF.
Na tom kolenu je ještě neplynulý přechod... buď engine používá jen bilinear filtr (což je pravděpodobné protože Unreal 3 Engine :-D ), a nebo je to dáno hranou polygonu (rozhraní dvou jiných ploch pod jiným úhlem) :)

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pát 19. pro 2014, 00:10
od Alfajk
proste se to tak zvlastne vlni pri pohybu,ale ne ze by to byly cely vzory textury,je to takovy divny a uz roky jsem to nikde nevidel,protoze mam v driverech 16xHQAF,ale tady to hra proste ignoruje a to i ve hre jsou maximalni detaily

takze nejspis za to muze engine a je to teda zpusobeno nefunkcnim AF...to jsem chtel vedet