Stránka 9 z 13

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 9. srp 2016, 00:37
od sam_217
Díky za informace Krtqu :thumbsup:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 9. srp 2016, 16:01
od DOC_ZENITH
Pokud uploadneš save tak to doma můžu testnout na AMD a NV a porovnat jak vypadá ten stín. Pokud bych u NV narazil na ňákou nesrovnalost tak by to byl průser protože by to znamenalo degradaci od doby co jsem to testoval naposledy (tehdy ještě na kepleru).

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 9. srp 2016, 20:46
od sam_217
OK, jsem pro ten test, save zde https://mega.nz/#!INhETabb!m8n_ovknAaYJ ... i_TRwEtga8
snad je to ono, ty savy maj jiný názvy, než mise samotná.

Pokud je to ono, tak stačí od generátoru jen vyběhnout schody nahoru k rampě a pod tou rampou ten asfalt s tím stínem se najde snadno...je to jinak přesně ta rampa, která se testovala v threadu Crysis 3 porovnání výkonu.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 18:14
od maltra
Zdar, robil som test Far Cry 4 a vobec sa mi nepaci to filtrovanie textur. Je vidiet ako to pri behu dokresluje a na konci videa ked zastanem je na zemi vidiet wireframe. Video je sice vo FullHD 60fps ale YT ho uplne degradoval nejakou svojou jebnutou kompresiou a tak pre istotu pridavam aj screenshot aby bolo vidiet o com hovorim. Mal som v ovladacoch nastavene "override application settings" a HQAF 16x.

https://www.youtube.com/watch?v=NTg4O3CEeVY

http://www.maltrabob.com/FarCry4_filtering.jpg

Skusal som rozne kombinacie, textury high/standard, override/use application settings, surface format optimization on/off a dokonca som skusil aj tessellation mode AMD optimized/use application settings ze ci to nema nahodou nejaky suvis ked tam tak vidno ten wireframe. Nic nepomohlo, mal som to rovnake na RX 480, R9 290X aj R9 Nano. Pouzival som ovladac ReLive 16.12.1 a aj update 16.12.2.

Vidim to na tieto 3 mozne scenare:

- chyba ovladaca (neskusal som to preinstalovavat na starsiu verziu pokial niekto nepotvrdi ze to robi ten aktualny ovladac co mam nainstalovany)
- chovanie enginu ak je vsetko nastavene na maximum (mal som vsetko na ultra, nastavenia vidiet na zaciatku videa)
- problem AMD s filtraciou textur, resp. kombinacia herneho enginu a AMD hardware

Any thoughts?

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 18:32
od havli
Ten wireframe vypada podivne (nemel by vubec souviset s AF). Kazdopadne pokud me pamet neklame, tak FC4 je zrovna jedna z mala her, kde vynuceni AF natvrdo pres ovladace filtraci dost rozhazi... resp deaktivuje uplne. Ache to tusim nekde na foru nebo v rozboru ke hre zminoval.

Cili pro FC4 nech AF podle volby aplikace a snad se to zlepsi.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 18:34
od maltra
To som skusal, nemalo to vplyv. Vyskusam to pre istotu este raz. Takze podla teba havli je to dalsia hra ktora by sa mala testovat s nastavenim AF ako vo War Thunder?

//havli: skusil som to bez toho vynutenia s default nastavenim ovladaca a bolo to take iste

//hladis: dik, aspon to mozem nechat plavat a nezatazovat sa tym, ja to budem skusat neskor aj na GTX 680 tak uvidim ci to nebude aspon trochu lepsie

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 18:36
od Hladis
FC4 ma nejak podelany AF. Nevypada to dobře ani na nV.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 18:49
od havli
Ja sam FC4 nemam, takze z vlastni zkusenosti mluvit nemuzu. Ale nekde jsem zachytil zpravu o tomhle chovani. Pokud to pojede defaultnim AF lip, tak urcite je lepsi to tak nechat.

//aha, tak v tom pripade se ubisoft moc nevytahnul, takhle hnusnou filtraci jsem uz dlouho nevidel ve hre, to je snad jeste horsi nez klasika bilinear ve starych hrach. :-D

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 21:30
od -Vladimir-
prostě Ubish!t, na co sáhnou to podělají na totálku...

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 21:31
od AllowedCry
To samozřejmě není pravda :roll:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 21:39
od -Vladimir-
důkazy?

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 21:44
od AllowedCry
Portfolio jejich her je mnohem větší, než jen far cry 4 a tvrzení, že vše podělaj, je lež.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 22:04
od danco
Najlepší ovladač pre FC4 je 14.12, potom to ide dole vodou z kvalitou a prílišné optimalizácie a to sa týka aj u nvidie. Neviem už ktorý ovladač u nvidie povolil až hnusné dočítanie textúr ale prvé ovladače boli celkom ok a tiež potom dole vodou. A samotnú hru trochu pokazily aj patche od 1.6 a hurá , hlavne že o má viac FPS. Mne vadí aj na nvidii trochu menej ostrý obraz vs radeon a musel som použit reshare a fine sharp.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 22:12
od Hladis
Ovladac u nV nemá na FC4 valny vliv, spis se hra dost menila patchema. Ostatne tu hru jsem testoval, zadny doskakovani textur ovladac nemeni a obraz s AMD je stejny, pokud nekdo neco nesteloval jinak. AF tam je rozhozeny, ale to je od zacatku a psal to i Ache v rozboru. Ta hra se na nejaky testy AF nehodi.
-Vladimir- píše:prostě Ubish!t, na co sáhnou to podělají na totálku...
Tohle je samo kravina a sem to OT ani nepatri.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 2. led 2017, 22:39
od danco
No, prvé ovladače po vydaní hry nemali profil a vynútenie 16AF spôsobovalo shimmering, dalšie už mali zakázane a bolo treba inspector a dalšie zase povolené ale bez velkého vplivu ale už na GTX 970 ( aj dnešnej 1060 -6G ) zase umožnovaly časté nedoostrené textúry pri dlhšom hraní ale bez náhlych prepadov FPS . Ale ked chces lepšiu kvalitu, musíš doostrit obraz a LOD Bias na -1. Tá chyba na videu od Maltra je ale vidiet aj na nvidii a najviac na 4MSAA + supersampling. Testované na GTX 1070.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 3. led 2017, 01:55
od Hladis
Tak to jsi nejak zmotal. Pouziva se MSAA+TRAA a ne supersampling. Dal AA nemá vliv na AF. To zmrseni kvality textur nemá co delat s ovladaci, ale hrabanim se ve hre a to byl nesmysl to delat a propady fps resil patch. Nevim k cemu by mel byt potřeba nejaky profil, jedine ke SLI. Inspektor je uplne mimo ovladac, to je soft treti strany a k tyhle hre není potreba tam cokoliv resit. Tohle téma je o AF a ty jsi do toho zamotal veci, který s tim nesouvisi.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 3. led 2017, 09:27
od Krteq
Hladis píše:Inspektor je uplne mimo ovladac, to je soft treti strany a k tyhle hre není potraba tam cokoliv resit.
Huh... nV Inspector mění pomocí NVAPI nastavení driveru skrze bits atd., tj, přímo manipuluje s nastavením profilů v driveru (ano, 3D app. profily jsou obsaženy... SLI má vlastní compatibility bits), tzn. že je vlastně přímo navazaný na driver.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 3. led 2017, 11:16
od Hladis
:roll: Ach jo. Co takhle nemotat se do diskuse, o který nevim co se vlastne resi (koukam casty jev). Nevypada to pak blbe a uplne mimo tema. Ikdyz to asi stejne pisu do prazdna. Dal samo no comment.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: stř 16. zář 2020, 14:50
od sam_217
Zdravim, nezměřili jste tu nějaký posun v AF kvalitě co se týče poslední RDNA (RX 5700XT)? Nebo je to s tou AF kvalitou pořád to samé?

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: stř 16. zář 2020, 19:00
od Ache
Od GCN na to AMD nesáhlo. tj. stále je možný pozorovat banding... který se ale v dnešních post-proscessing shitech ztrácí. Během testovaní her na PCtuningu (když sem měl tu R9 290) jsem nenarazil na problémy s AF. Spíš býval problém (to už je ale také pasé) s MSAA+TRAA a ditheringem.

Takže AF u AMD lze považovat za relativně ok.