Stránka 5 z 13

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 20. kvě 2014, 19:15
od Ache
Hladis píše:Ale zkuste si ten test i na GTX 780 (apod.) a mente i rezim kvality a porovnejte s tim od Maltry. Me pripada, ze ta 1950 stále vyhrava :)
No hele, je to hodně podobný - nvidia (GTX780) ale má ty textury více vyfiltrovaný. Takže to sice na screenu může vypadat méně ostře, ale zase tam je i méně moaré a shimmeringu.

GTX 780 level 0, 16xHQAF: http://abload.de/img/beznzvunsst0.png
GTX 780 level 0, 16xHPAF*: http://abload.de/img/beznzvue5utw.png
X1950 level 0, 16xHQAF: http://www.maltrabob.com/pict/PC/AF_test/AF_X1950_0.jpg
Radeony GCN 16xHQAF: http://www.maltrabob.com/pict/PC/AF_tes ... 7970_0.jpg

- jako co se týče kvality samotného vyfiltrování textury (redukce shimmeringu a moaré), je na tom GCN vs GTX velice podobně. Naopak obraz na X1950 bude méně klidný, a kdyby byl třeba Radeon X1950 schopen pustit Crysis 3 tak ten asfalt na přehradě bude více zrnit. Ale ve své době to byl brutální king a NVIDIA proti tomu generovala fakt humus se svými 7900GT/GTX.
-Defakto podobného výsledku filtrace X1950 dosáhneme, když nvidii nastavíme na *Vysoký výkon místo kvality, ale to ani tak nelze porovnat, protože pak nvidia filtruje brilineárně i mip-mapy, kdežto radeon X1950 má poctivý trilinear, ale jen hůře vyfiltrovaný.
- Ale GCN failuje v tom že místo poctivého fulltrilinear filtru používá jakýsi mix = mip-map jsou filtrovaný trilinearně, ale AF stages jsou filtrovaný bilineárně. :sad:

EDIT: každopádně bych byl radši, kdyby GCN Radeony filtrovaly stejně jako za dob X1950GT. Tam jsem rozhodně žádný bilinear optimalizace nepozoroval, a jako že na ně jsem docela háklivej, protože starý Radeony (8500 - měl sem také) uměli jen AF s bilinear mip-map, a tehdy mě to dost vadilo třeba ve hře Halo, kde to na těch lesklým mapách bylo dost vidět. Prostě vrcholem byla ta X1950XTX :wink:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 20. kvě 2014, 19:47
od PET5
Tak tady máte pro porovnání obrázky z D3D AF-testeru na R9 290:
Level -2: Default ovladač Obrázek 16xHQAF Obrázek
Level -1: Default ovladač Obrázek 16xHQAF Obrázek
Level -0: Default ovladač Obrázek 16xHQAF Obrázek
Level +1: Default ovladač Obrázek 16xHQAF Obrázek
Level +2: Default ovladač Obrázek 16xHQAF Obrázek

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 20. kvě 2014, 22:23
od maltra
Doplnil som test o porovnanie X1950XTX vs HD2900XT (HD 2900 XT je testovana cez Legacy 13.9 driver, 16x AF natvrdo v ovladaci), zatial vsetko na jednej stranke.

Teraz k tomu CS:S. Aj ked ma X1950XTX najlepsi vysledok v AF Teste, v Counter Strike Source je to v mape Office na texturach akesi rozhadzane. Doplnim neskor o Nvidiu (resp. ak to niekto mate nainstalovane tak to skuste omrknut), kedze ta mala tu texturu ukazkovu ak si dobre pamatam. Bezne ma AF nezaujima, ale po tom ako sme to v poslednej dobe stale rozoberali a CS:S je spolu s UT moja oblubena gamesa, zacal som si vsimat tie textury detailnejsie ;-).

Screeny:

HD 7970 test 1: http://www.maltrabob.com/pict/PC/AF_tes ... 7970_a.jpg
HD 7970 test 2: http://www.maltrabob.com/pict/PC/AF_tes ... 7970_b.jpg

HD 2900 test 1: http://www.maltrabob.com/pict/PC/AF_tes ... 2900_a.jpg
HD 2900 test 2: http://www.maltrabob.com/pict/PC/AF_tes ... 2900_b.jpg

X1950 test 1: http://www.maltrabob.com/pict/PC/AF_tes ... 1950_a.jpg
X1950 test 2: http://www.maltrabob.com/pict/PC/AF_tes ... 1950_b.jpg

Cim to moze byt? Este snad doplnim ze v tom teste 1 sa ta porucha textury pohybuje zarovno so mnou (alebo predo mnou ak chcete), takze si myslim ze nejde o "zlievanie" textury pri pohybe (moare). Ale odbornik nie som, preto sa pytam. Naopak v tom druhom teste ide podla mna o to zlievanie, lebo ked stojim na jednom mieste a pohybyjem crosshairom dolava a doprava, meni sa aj vzhlad a hustota tej poruchy obrazu. Mam aj video cez Fraps, ale par sekund ma 800MB (wtf?), takze upload na YT nehrozi, musim to najskor nejako skomprimovat, bude to lepsie pre pochopenie to video aby ste vedeli o co mi ide. Vsimnite si ze HD 7970 ma v tom druhom teste najlepsi vysledok, naopak X1950 totalne pohorela.

//edit: tak mam aj tie videa, ziadna slava, ale aspon viete vo co go, dajte si to na max. rozlisenie a fullscreen.

Test 1: http://youtu.be/jBS_Cdjkmcg - to video je dost skomprimovane, nie je to bohvieco

Test 2: http://youtu.be/Snt3VYqXFGo

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 20. kvě 2014, 23:09
od Hladis
Ache píše:
Hladis píše:Ale zkuste si ten test i na GTX 780 (apod.) a mente i rezim kvality a porovnejte s tim od Maltry. Me pripada, ze ta 1950 stále vyhrava :)
No hele, je to hodně podobný - nvidia (GTX780) ale má ty textury více vyfiltrovaný. Takže to sice na screenu může vypadat méně ostře, ale zase tam je i méně moaré a shimmeringu.
Jo je tam min moaré atd... ale pripadalo mi to prave méně ostre a při nejvyšší kvalite to dela nejaky zajimavy obrazce. Ja veskrze kaslu na takovy testy :) To chce proste primo hry, protože o to jde jak tam to vypada. Syntetiku moc nemusim.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 20. kvě 2014, 23:40
od Ache
Hladis píše: To chce proste primo hry, protože o to jde jak tam to vypada. Syntetiku moc nemusim.
Přímo ze hry to ukázal právě Maltra.
Zatímco GCN Radeony a GeForce filtrují lépe textury aby zamezily moaré efektu (ty vlny na té podlaze) tak X1950 takhle "šumí"... to samé jako když dáš třeba GTX780 na nízkou kvalitu filtrace, pak tu bude vypadat podobně - viz. AF tester. :wink: Tudíž i vysvětlení pro Maltru co to je na těch screenech z CS.

Problém u nových Radeonů HD5870 a více je to, že AF zase používá optimalizace kterými si tu filtraci odlehčují jiným způsobem = bilineární základ AF stages, kdežto nvidia jede na trilinear jak mip-map- tak AF stages. Což v v případě Radeonu vede k ( GCN už jen občas) viditelným defektům v podobě viditelného předělu mezi těmi stages. :(
Jinak samotná kvalita filtrace je +- stejná při HQ nastavení!

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: stř 21. kvě 2014, 03:00
od DOC_ZENITH
Ache píše:
DOC_ZENITH píše:To s X1xxx potvrzuju, sám jsem proto měl ve své době X1800XT. Tehdy jsem měl s ATI grafikama velice dobrej vztah protože drivery neměly žádné zásadní potíže, výkon solidní, kvalita AF a obrazu obecně super, fungovalo vynucování refreshe, AF, AA, TRAA, vše jak mělo.
Heh. já se musim přiznat, že sem si v té době koupil Gainwada 7900GT Golden Sample (defakto unlock na GTX!!!) , protože sem tedy no-xovi prostě nevěřil, že karta s 12TMU (1950GT) může konkurovat kartě s 20TMU.

No X1950GT byla fakt luxusní karta asi to nejlepší od ATi (AMD) co jsem kdy v ruce měl. Stála méně než ta 7900GT GS, byla rychlejší a s lepší kvalitou obrazu. TRAA sem tehdy moc neřešil, ale vim že v HL2 nějaký transparent vyhlazování fungovalo, a tam byl rozdíl v obraze mezi X1950GT a 7900GT dost drsný.

Proto mě tenhle Maltrovo test dost potěšil - X1900 série byla prostě zatím vrchol toho co AMD ve kvalitě dokázalo.
Já jsem tehdy řešil vše. Hrál jsem totiž Lineage2 a AF bylo nutnost, a TRAA bylo cejtit taky protože dost zvedalo kvalitu vlasů postav, atd. TRAA tehdy řešily i recenze (protože to byla novinka) a přecházel jsem z GF6800 na X1800XT PE 512MB. Sehnal jsem jí z druhý ruky i s acelerem za 4K což byla cena novejch x1950pro, no neber to. Dále jsem tam tehdy měl i voltnodnutu 7900GT co běžela na 720core 1800mem. Ty jsem neustále prohazoval a proti sobě testoval. Časem ta X1800 vyhrála.

Ta karta běží dodnes, je to hroznej držák. Rok u někoho, pak rok u mě, pak 4 roky u sestry v PC, pak 2 v pracovnim PC, teď je v šupleti a stále je plně funkční, ona to byla poslední řada nevyráběná ROHS, takže ta bude mít tuhej kořínek.

X1950XTX to mam sběratelskou taky. To je jediná DX9 karta na který jde Crysis 1 v 720p (nebo 1024x768) na high detail plynule. Jde lépe než na GF7900GTX na medium. Ty X1XXX radeony časem tu NV40/G70 architekturu úplně deklasovaly. Tehdy se i spekulovalo že kdyby AMD neudělala R600 ale zůstala u stejné architektury a jen udělala čip větší dle výrobního procesu byla by na tom mnohem lépe. Ringbus to mělo, DDR4 to obsluhovat umělo, a DX10 se stejně nakonec nikdy neprosadil. Ty pipelines na rv580 byly děsně tvrdý, prostě zabíraly, měly výkon. 16 pipelines, 16 TMU 48SP a jak to jelo (oproti unifikovanej kartám se srovatelnými parametry), a hlavně čím novější engine a čím více shader intensive, tím více se své konkurenci vzdalovali. Kvalitní AF,AA, TRAA, tehdy poslední generace s OK drivery, jo jo, tu kartu jsem měl rád. Ale o 2 roky poté 3870 vydržela v kompu den, pak hned letěla a šla tam 8800. :P U té 3870 jsem si místy nepřipadal ani rychlejší než s tou X1950XTX, hlavně když došlo na AA. A ty drivery, těch problémů všude, uggh a mnoho z nich je tu dodnes a místo bugů se jim říká vlastnosti.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: stř 21. kvě 2014, 12:39
od Hladis
Ache píše:
Hladis píše: To chce proste primo hry, protože o to jde jak tam to vypada. Syntetiku moc nemusim.
Přímo ze hry to ukázal právě Maltra.
Zatímco GCN Radeony a GeForce filtrují lépe textury aby zamezily moaré efektu (ty vlny na té podlaze) tak X1950 takhle "šumí"... to samé jako když dáš třeba GTX780 na nízkou kvalitu filtrace, pak tu bude vypadat podobně - viz. AF tester. :wink: Tudíž i vysvětlení pro Maltru co to je na těch screenech z CS.

Problém u nových Radeonů HD5870 a více je to, že AF zase používá optimalizace kterými si tu filtraci odlehčují jiným způsobem = bilineární základ AF stages, kdežto nvidia jede na trilinear jak mip-map- tak AF stages. Což v v případě Radeonu vede k ( GCN už jen občas) viditelným defektům v podobě viditelného předělu mezi těmi stages. :(
Jinak samotná kvalita filtrace je +- stejná při HQ nastavení!
Taky o to mi jde. Ja nikdy moc na tyhle synteticky testy nebyl. Nejlíp to jde videt v samotnych hrach a tam jsem to i resil. Hlavne v ty době se pak kvalita filtrace resila i v recenzích, coz se dnes vůbec nedeje.

U tech novějších Radeonu, z tech predlozenych testu, jde jasne videt prechody mezi jednotlivyma urovnema, coz pak vytvari jezdici caru při pohybu hrace. Proto to jde videt jen v pohybu, protože samotna filtrace je ok. To jsem zazil mockrat a je to strasne otravny. Chci se na to podivat vlastnima očima jak to presne vypada primo ve hre.

DOC:
No si uz moc nepamatuju, ale na 1900XTX jsem uz rucne nastavoval na nejvyšší kvalitu. AA v Lineage II byl zaklad vnucovat. Bez AA ta hra vypadala dost blbe a rozdil byl propastny. Ono ale nejenom Lineage. Akorát ja mel 1900XTX od Sapphire s referakem a byla to snad nejhlucnejsi karta ever :)

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: pon 18. srp 2014, 19:59
od havli
Nahral jsem kratka videa jako ukazku kvality AF ve War Thunder. V ovladacich je nastavena nejvyssi kvalita AF a pres menu hry zapnuto 16xAF. Pri vynuceni AF globalne totiz ve WT nefunguje vubec.

HD 7970 - je zretelne videt shimmering na zemi pred letadlem a taky jsou zde naznaky pruhu po billinear AF.
http://ulozto.cz/xMwSwmbc/7970-hq-af-mkv

GTX 760 - shimmering je podstatne mensi a pruhy videt nejsou.
http://ulozto.cz/xAHdHqKw/760-hq-af-mkv


Video je natocene frapsem a zkomprimovane do (snad) bezeztratoveho h264. Rozliseni je 1680x1050, doporucuju sledovat 1:1 bez interpolace.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 26. srp 2014, 17:39
od havli
http://diit.cz/clanek/radeon-r9-285-ton ... ce/diskuse

I takovi exoti se na svete vyskytuji - nebude hrat hru s AF, protoze to autori hry defaultne nezapnuli. WTF tohle... takovi lidi by meli mit dozivotni zakaz kupovat PC. :roll:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 26. srp 2014, 17:56
od PET5
V tomto případě diskutující rozhodně nepochopil, co AF vlastně dělá a předpokládal, že jde o nějaký způsob vyhlazování.
Momochodem jsem zvědavý, jaký pokles výkonu bude mít nová Tonga při vynucení 16xAF HQ. Jestli to bude těch 10%, co dosahuje Hawaii, nebo se to nějak zlepší.

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: úte 26. srp 2014, 18:02
od DOC_ZENITH
Pozor to jako.. i když se dívám na ňáké nejpopulárnější gamery a stremery, většina z nich hraje bez AF. To vidim i na tom horznym videu s hroznym bitrate že ty vzdálenější textury má mázlý jak prabába s šedmy záklem.... tak to prostě je, řekněme 80+% PC hráčů v životě nešhane na nastavení driverů, někteří ani nastavení her, pokud si to teda hra nezapne sama hrajou bez AF. //edited//


Proč asi začalo existovat Geforce experience ( AMD má už něco obdobnýho taky myslim ), ala za idioty to aspoň základně nastaví věci samo s ohledem na HW co používaj. Tohle jsou prostě lidi co vyrůstali na konzolích a něvědi o čem to je.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 1. lis 2014, 12:50
od webwalker
Když jsme u té filtrace grafických karet AMD, může sem někdo postnout výsledky nějaké Hawaii z AF Testeru takto nastaveného?
AFTester.jpg

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 1. lis 2014, 13:40
od PET5
@webwalker: jak je libo. Je to tam.
Obrázek

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: sob 1. lis 2014, 14:43
od webwalker
@BananSK, PET5: Díky hoši.
Moaré je tam v nulovém úhlu vyšší a mipmapa je OK.
A poznáte jaká karta nanáší mimpmapu takto?
AFTester1.jpg

Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: sob 1. lis 2014, 15:37
od Ache
webwalker píše:@BananSK, PET5: Díky hoši.
Moaré je tam v nulovém úhlu vyšší a mipmapa je OK.
A poznáte jaká karta nanáší mimpmapu takto?
AFTester1.jpg
super, konečně je to ve správném topicu. Tak to ti rád odpovím:
AF je snímáno z Nvidie (jakékoliv od 8800GTX) bez použití 16xHQAF :wink:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: sob 1. lis 2014, 16:07
od webwalker
@Ache: Hm, tak proč si sám s AF testerem operoval ve tvém vláknu C3????
Nicméně, můžu ti postnout i spustu dalších nesrovnalostí s moaré v různých úhlech AF Testeru, budeš-li ještě označovat filtering AMD za cheat 8-)

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: sob 1. lis 2014, 16:30
od AllowedCry
Nechtěl jsem vyvolávat flame, každopádně, filtering na AMD je krapet horší, nechápu, proč tady oneb1t něco píše, když to sám ani porovnat nemůže, já přešel z Nvidie na AMD a niž bych vůbec filtering řešil, tak jsem si toho všiml, jestli je to cheat, nebo ne, je mi jedno, hratelnost to nijak neovlivňuje a v 90% hraní to vidět nejde, pouze v případě, že jdete po nějaké rovné ploše atp. (crysis 3).

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: sob 1. lis 2014, 16:51
od webwalker
@AllowedCry: Mé zkušenosti jsou poněkud jiné a to i v C3 :)
Říkám to snad po sté, žádný cheating na filtraci neprovádí ani AMD ani Nvidia. Ta filtrace je prostě malinko odlišná u obou IHV a proto je ta kvalita od hry ke hře jiná (jinak to ani nejde).
Bohužel jsou tu tací, kteří v každém svém příspěvku trousí bludy o cheatování u AMD, aniž by se koukli pod zoubek svým zeleným miláčkům. Takže by bylo dobré ten trolling zastavit a bavit se už jen o výkonu, kde nyní Nvidia s Maxwellem bezpochyby vládne!

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: sob 1. lis 2014, 17:08
od Ache
Intel? Jak vůbec v AF testeru vypadá Intel?

EDIT: Co se týče úhlový závisloti u nvidie: Natočte video jako DOC zenith, kde bude jasně zachycen rozdíl mezi AMD a NV tak že tam bude jasně vidět to že ta úhlová optimalizace způsobuje nějaké problémy. :wink:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Napsal: sob 1. lis 2014, 17:17
od oneb1t
asi to nejakej vliv mit bude proc by se o to asi jinak snazili.. :D

intel hd 3000
Obrázek