PCTuning
https://pctforum.tyden.cz/

DirectX 12 - info a vše okolo
https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=76&t=207489
Stránka 75 z 77

Autor:  michal3d [ st 13. březen 2019, 10:55 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

DOC_ZENITH napsal:
Spíš bude novej OS. Proslýchá se že MS chystá něco nového kde bude už pernamentně změněnej business model na "service" tzn už nebudou existovat žádné standardní pernamentní license, za vše se bude platit ročně. Jestli to bude za rok nebo až za dva nevim, ale bude.


- jak si zacal tak som sa potesil, ze by sa konecne chystali 11-tky, pravy nastupca 7-ciek...ale potom si to rychlo obratil. No ako neprekvapilo by ma to, ale bol by to hnus a definitivny dovod na to aby konecne niekdo z kvalitneho Linuxoveho jadra spravil OS pre masy a nie len pre par expertov. :)

Autor:  Hladis [ st 13. březen 2019, 11:30 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Co timhle MS sleduje mi unika. Win7 dle toho popisu nebudou mit DX12 podporu, jen specificky titluly budou mit pravdepodobne sebou knihovny a pujdou spustit v nejakym hybridnim DX12 modu. DXR tam urcite nebude.
PS: Me pripada, ze to nebyla iniciativa MS, ale nekoho jineho a neco v tom muselo byt, ze to MS umoznuje. Smysl tohohle kroku ze strany MS je jinak nesmyslny.

Autor:  hnizdo [ st 13. březen 2019, 11:43 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Hladis napsal:
Co timhle MS sleduje mi unika.


Nevim jestli MS, ale esporty pro asijsky trh pro zaplivane herni ikavarny, kde je vsude pochopitelne Win7.

Autor:  DOC_ZENITH [ st 13. březen 2019, 12:07 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Jo ale žádnej Esport titul DX12 nepoužívá. Leda že by se báli rozšiřování vulkanu místo DX12 protože Vulkan je OS independent.

Autor:  Hladis [ st 13. březen 2019, 12:40 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

hnizdo napsal:
Nevim jestli MS, ale esporty pro asijsky trh pro zaplivane herni ikavarny, kde je vsude pochopitelne Win7.
To se spis mel MS snazit, aby tam protlacil W10. Asi ta iniciativa vzesla kvuli Asii a W7 v kavarnach, ale ze se k tomu MS nechal dotlacit je zajimavy. V jeho zajmu by spis bylo to zatrhnout. Jinak jsem se podival jak na tom WoW s DX12 je, kdyz prvni implementace byla spis ke skode. Uz to po updatech s optimalizacemi neni takova hruza jako na zacatku https://www.youtube.com/watch?v=grYDhUQ1qq8

Autor:  hnizdo [ st 13. březen 2019, 12:56 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Hladis napsal:
ale ze se k tomu MS nechal dotlacit je zajimavy. V jeho zajmu by spis bylo to zatrhnout.


Ze lze pretlacit asii si mysli mozna jeste tak Trump, a i to je otazkou. Jinak nikdo.

Autor:  Leon_ [ st 13. březen 2019, 12:57 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Hladis napsal:
Co timhle MS sleduje mi unika.

Porting DirectX 12 to Windows 7 is a Genius Move - Here's Why

Autor:  Hladis [ st 13. březen 2019, 13:15 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Win7 mezi hraci setrvale klesa, i Steam Survey ukazuje setrvaly sesup u Win7, zadny 50 na 50 jako kdysi. Win7 je i na konci zivota. Nevidim tam nic "genialniho", spis genitalniho. Drzeni Win 7 v zajmu MS opravdu neni.

Autor:  DOC_ZENITH [ st 13. březen 2019, 13:21 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Já to vidim jednoznačně, ala who cares. Já se z win7 hnu až ve chvíli kdy na nich přestanou chodit hry, nebo vyjde HW co je neopodporuje a bude tak dobrej že se upgrade vyplatí. DX12? Mam pascall takže dokud tam nebude jen DX12 tak jaksi nemam důvod to API zapínat bez ohledu na OS.


Hladis//Promaz OT.

Autor:  Raikkonen [ st 13. březen 2019, 14:28 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Pro uživatele Win7 je to jednoznačně plus, ale jinak tahle nová strategie Microsoftu moc smysl nedává. Jako chápu, že spousta lidí ten upgrade odkládá co to jen jde a někteří ani nebudou řešit konec podpory, vždyť něco podobného se dělo i u WinXP. Ale tady je ten zásadní problém, že tehdy jako náhrada XP existovaly už vyladěné a hlavně spolehlivé sedmičky. Jenže teď uživatelé Win7 takovou alternativu nemají, 8 byly úplně mimo a u desítek se čekalo na odchytání počátečních problémů, jenže namísto toho přišly nové ještě horší a na lepší časy se zatím nějak neblýská. Takže přinést teď ani ne rok před koncem podpory DX12 do sedmiček a odebrat tak jeden z důvodů pro hráče k přechodu na desítky, to mi moc rozumné nepřijde. Takhle si akorát MS zadělává na problém s bezpečností, protože ta masa W7 PC je pořád až moc velká i u herních PC (více než čtvrtina dle Steam). Spíš by se měl MS zaměřit na opačnou stranu problému, jak lidi přesvědčit k desítkám a asi nejlepším začátkem by bylo, aby se uživatelé nemuseli každého půl roku obávat, jestli jim nezmizí data, bude PC funkční a co se zase zbytečně změnilo...

Autor:  HafanPetr [ st 13. březen 2019, 15:18 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Hlavní důvod jak lidi "přesvědčit" k desítkám bude ukončení podpory pro Win-7. DX12 pouze pro Win10 byl samozřejmě záměr. V tomto vlákně jsem to psal už před 5 lety "Obchodní strategie Mrkvosoftu je předvídatelná na roky dopředu".

Autor:  Hladis [ st 13. březen 2019, 15:50 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Myslim, ze to vedi vsichni, ze DX12 je omezeno na W10 umele a klidne mohlo byt i ve W8 a W7. To neni zadna sokujici zprava. Je ale divny, kdyz tomu MS chce zpetne pootevrit dvirka v situaci, kdy to nema uz moc velky opodstatneni. Proc by mel dosluhujicim a skomirajicim W7 davat MS tohle umele dychani ? Spis naopak by mel zatlokoukat hrebicky do rakve. To nedava moc smysl, tedy krome pokusu nahonit nejaky kladny body, nebo z "donuceni" nekym.

Autor:  michal3d [ st 13. březen 2019, 15:53 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Ukoncenie podpory same o sebe nic neriesi, minimalne nie hned, staci sa pozriet kolko sa pouzival Win XP po ukonceni podpory a tam bola daleko lepsia nahrada nez je teraz za 7-cku. Naviac 7-cka priniesla nieco naozaj zasadne a to podporu 64-bit. Kvoli DX sa neprechadzalo na Vistu a neprechadza sa ani na 10-tku, mozno teraz jak prisla podpora DXR.
Inak jedine co donuti opustit 7-cky je ked to prestanu podporovat ostatne softy pripadne HW.

Autor:  Hladis [ st 13. březen 2019, 16:39 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

michal3d napsal:
7-cka priniesla nieco naozaj zasadne a to podporu 64-bit.
Technicka, 64bit mely standartne Visty a i XP mel Professional 64bit verzi.

Autor:  DOC_ZENITH [ st 13. březen 2019, 16:59 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

64-bit XP nebyl consumer OS, byly to jen přemalovaný 2003 server s mizernou SW podporou a Vista failnula kvůli špatným NT6 64-bit driverům, většina visty byly 32-bit instalace protože to aspoň ňák fungovalo. Tzn ač ti už měli 64-bit tak 64-bit se stalo mainstreamemem až s win7.

Pointa je ta že win7 byly konečně odladěný NT6 a MS tehdy poslouchal usery co chtěli. UI a vše bylo celkem dobrý a hlavě to byl první systém co fakt držel, mé 8 let nereinstalované 7 tím budiž příkladem.

Problém win10 je že jsou to jen lehce upravený win8 což nikdo nechtěl, lidi řekli designu a směru win8 jasné NE a MS odpověděl trhněte si prostě to tak bude. Navíc se MS vydal cestou serem na vás ala neřeší reportovaný bugy a klidně vydává finální verze s nima, tak proč dělat betu když se reporty ignorujou? A od začátku se po MS chce jeiná věc a tou je možnost ovládat telemetrii, špiclování a updaty. Uplynulo kolik, 4 roky co tu ten OS je a MS se k tomu stále staví stylem já jsem váš pán vy držte huby a přejděte na můj OS kterej nechcete ale na výběr vám nedám a vašim požadavkům nikdy nevyhovím, to je drastickej rozdíl, ala pravej opak toho co byly win7, proto ten odpod. I ten jazyk v OS se strašně změnil ala věty tpu "nainstalujeme to později" nebo "systém restartujeme a updatujeme automaticky" prostě styl takhle to je a ty seď v koutě a drž pysk je dost proti srsti.

DX12 jakožto API je useless, co umí má i Vulkan kterej je open, kdyby DX12 vůbec neexistovalo nic by se na hernim trhu nezměnilo a MS to navíc použil jako další zbraň pro prosazování win10. Za jeho pomalé rozšiřování může hlavně MS, ne Nvidia jak by si mnozí přáli. Situace na trhu je taková že vydat hru nekompatibilní s Win7 si prostě zatim nikdo neriskne.

Kdyby ten OS byl aspoň technicky na koni ale neni viz CPU thread sheduler stejnej jak ve windows 2000, neschopnost pracovat korektně s numou a pod je k pláči. Nefungujou korektně ani základní věci jako změna jazyka a pod ala 90% OS se změní ale 10% ne? + Metro ne? Chci nainstalovat EN klávesnici = změní se mi formát datumu na americký a nejde to vrátit a pod haluzy a to je 5 let starej OS kterej je jen refresh win8 je to hrůza.

Autor:  Raikkonen [ st 13. březen 2019, 19:15 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Taky to původně měl být Win 8.2, jen kvůli negativnímu vnímání se to marketingově pojmenovalo 10. Ono by to bylo i přehlednější mít Win 8.2, 8.3 atd., než mít celek pojmenovaný Win10 a pod tím se schovává trojkombinace verze/codename/marketingového pojmenování. IMHO uživatelé snesou hodně (i tu telemetrii mnozí nějak překousnou), ale nejvíc Win10 v očích uživatelů poškozují nasazení nových zabugovaných verzí, kdy prakticky pokaždé vyplavou na povrch problémy s funkčností, nekompatibilitou, a dokonce i ztrátou dat. Kdo tohle nechce každý půlrok podstupovat, tak do Win10 zatím těžko může jít. Beztak to půlroční nasazování novinek je zbytečné, spousta uživatelů by spíš chtěla klasické 3 roky (nebo i více) na větší verze a mezitím jen bezpečnostní aktualizace.

Autor:  Hladis [ st 13. březen 2019, 21:02 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Tohle se uz o DX12 neotira, uz resite jen Win, takze drzte se tematu.

Autor:  Hladis [ po 18. březen 2019, 19:45 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Variable Rate Shading: a scalpel in a world of sledgehammers
https://devblogs.microsoft.com/directx/ ... gehammers/

Autor:  Krteq [ po 18. březen 2019, 19:59 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

No, aspoň že je to unifikované a standardizované pod DX12, ale porád je to "optimalizace" na úkor kvality.

Autor:  Hladis [ út 19. březen 2019, 13:04 ]
Předmět:  Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Hladis napsal:
Variable Rate Shading: a scalpel in a world of sledgehammers
https://devblogs.microsoft.com/directx/ ... gehammers/
Jsem se tim PR balastem vcera prodral a zajimavy jak to prezentuji jako
Citace:
VRS also lets developers do the opposite: using an increased shading rate only in areas where it matters most, meaning even better visual quality in games.
Budu trochu skeptik, v ty Civce se na to podivam az to tam bude, zda MS keca nebo nekeca. Snad i nejaky weby pak udelaji rozbory kvality. Ve Wolfovi to videt slo. Zajimavy je, ze MS vubec nezminuje AMD, ale jen nV a intel
Citace:
VRS support exists today on in-market NVIDIA hardware and on upcoming Intel hardware.
Ignorace AMD ze strany MS je divna. AMD to bud podporovat zatim nebude, vazne komunikace mezi nimi, nebo na ne MS zapomel.

Stránka 75 z 77 Čas je uváděn v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/