Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je út 15. říjen 2019, 07:02

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 207 příspěvků ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  další
Autor Zpráva
 Předmět: Je 30 FPS dost pro všechny?
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 09:52 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru
Čas od času narazím tady na fóru (vlastně i jinde), na nějakého uživatele, který tvrdí, že 25-30 FPS je framerate dostatečně vysoký na to, aby hry běhaly plynule. A že lidské oko nedokáže vyšší framerate zhodnotit.

Pokaždé se snažím dokázat, že je to nesmysl (onen příklad, kdy na 22" displeji za vteřinu přeletí nějaký objekt z jednoho rohu do druhého - při 25 FPS bude mezi jednotlivými snímky skok více než 2 cm, což se nedá považovat za plynulý pohyb).

Dnes jsem si ale vzpomněl na jedno (přes 10 let) staré demo 3Dfx, které už tehdy prezentovalo, že 30 FPS nestačí a to ani pro relativně pomalý pohyb.

Pokud si ho chcete vyzkoušet, není problém (postup je vyzkoušený na grafické kartě ATi + WinXP; mělo by to ale fungovat i na nV):
  1. Stahněte si a nainstalujte 3dfx Demo "60/30/15 Hz" z http://www.falconfly.de/artwork.htm (zascrollujte, nebo si na stránce vyhledejte název dema - přesně jak jsem ho tučně uvedl)
  2. Pokud nemáte v systému nainstalovanou grafickou kartu od 3Dfx ani Glide wrapper, stahněte a nainstalujte např. wrapper ze http://www.zeckensack.de/glide/ (hned druhý řádek shora "download here")
  3. Po instalaci wrapperu zkopírujte soubory "glide2x.dll" a "glide3x.dll" z c:\windows do adresáře s 3Dfx demem (do stejného adresáře, jako je exe soubor)
  4. Spusťte configurator glide wrapperu, ignorujte hlášku, nastavte Refresh rate na 60Hz a zavřete (OK)
  5. Otevřete CCC (nebo ovládací panel grafické karty) a pokud používáte v-sync a 3D refresh rate override, přepněte ho na 60 Hz (demo by jinak neběželo korektně na 30 a 60 FPS). Pokud pro každé rozlišení nastavujete refresh zvlášť, mělo by stačit nastavit těch 60 Hz pro 640*480
  6. Spusťte demo a kochejte se, jak se balónek při 30 FPS pohybuje "naprosto plynule, že už je jakýkoli vyšší framerate úplně zbytečný" :roll:

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 10:09 
Začátečník
Začátečník

Založen: 14. prosinec 2004
Nahoru
Takze podle tebe je treba C&C3 vzdy, vsude a za vsech okolnosti trhanej a nikdy a nikdo ho nehral plynule?


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 10:18 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 07. květen 2006
Nahoru
Pri tech 30FPS je rozdil jestli nejakej mamut za 1 fram urazi vzdalenost na monitoru (ja nevim kolik asi ctvrt milimetru ) a Q3 treba kde by 1 fram znamenal skok postavy o 5 cm

_________________
KDO mi odebral moji zlutou kartu


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 10:26 
Začátečník
Začátečník

Založen: 14. prosinec 2004
Nahoru
r1pper napsal:
Pri tech 30FPS je rozdil jestli nejakej mamut za 1 fram urazi vzdalenost na monitoru (ja nevim kolik asi ctvrt milimetru ) a Q3 treba kde by 1 fram znamenal skok postavy o 5 cm
Porad muzes divoce scrollovat a strely litaji taky rychle.


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 10:32 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 01. únor 2005
Bydliště: OV
Nahoru
dle me, 30fps staci na stategie, adventury, ale i nektere FPS, napr crysis

ale take zalezi na monitoru jak pises. Jak jsem presel z 17" na wide 22" mnohe hry se stali "nehratelne"

_________________
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 10:36 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru
axloth: Rozdíl je právě v tom, že když ve strategii scrolluješ, neovlivní ti hratelnost, jestli je to 100% plynulý, nebo ne, protože během scrollování nic dalšího neděláš. Kdežto ve 1st person běháš, otáčíš se... a během těchto rychlých pohybů musíš ještě reagovat na to, co se děje kolem tebe, střílet a uhýbat se.

Nejde mi o to dokázat, že 30 FPS nestačí pro žádnou hru, ale poukazuju na to, že 30 FPS neznamená plynulost a že není pravda, že vyšší výkon je zbytečný, protože už ho oko nerozezná. Oko ho rozezná a velice snadno - viz demo (pokud teda dotyčná osoba nepoužívá low-end LCD s brutální odezvou a mazjícím se obrazem).

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 11:37 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 24. březen 2007
Bydliště: Bratislava
Nahoru
30FPS urcite neni dost fps pre kazdu hru, ale aj tak to je len o zvyku. Ked som zvyknuty hrat hru na 60FPS a raz padne framerate na 35FPS tak mi ide roztrhat oci...

Ja som si uz zvykol na aj na nizky framerate (15-25fps) pretoze jednoducho nemam na lepsi HW. Uprednostnim kvalitu pred kvantitou.

_________________
i7 8700k + NH-D15, Strix Z390-F, 16GB 3200MHz, MSI RTX2080, Superflower 650W, Define Meshify C, EIZO EV2750


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 11:53 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 03. leden 2007
Bydliště: hl.m. piva
Nahoru
hraju jen cs 1.6. obcas modnuty css, w3ft nebo q3a. 30 i 60fps je pro me totalni utopie.

_________________
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 11:55 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Myslím, že tento výklad Guru3D, který připojují ke každé recenzi/review grafické karty, vysvětluje celkem dost.
Citace:
So if a graphics card barely manages less than 30 FPS, then the game is not very playable, we want to avoid that at all cost.

With 30 FPS up-to roughly 40 FPS you'll be very able to play the game with perhaps a tiny stutter at certain graphically intensive parts. Overall a very enjoyable experience. Match the best possible resolution to this result and you'll have the best possible rendering quality versus resolution, hey you want both of them to be as high as possible.

When a graphics card is doing 60 FPS on average or higher then you can rest assured that the game will likely play extremely smoothly at every point in the game, turn on every possible in-game IQ setting.

Over 100 FPS? You have either a MONSTER of graphics card or a very old game.

Podle mě stačí i těch 30 a více (pro určité hry), ale ideál je 60+


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 12:41 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 04. červenec 2005
Bydliště: Praha
Nahoru
Jestli je 30 FPS málo, nelze posoudit obecně, záleží na konkrétní hře. Třeba zmíněný CnC 3 je stavěný na fixní framerate 30 FPS, takže je při tom zcela plynulý. U svižnějších her, tedy stříleček, automobilových závodů... se často setkáte s tím, že grafika je plynulá, ale celá hra je taková vláčná, cítíte zpoždění odezvy ovládání, a to je zřejmě to, co lidem spíš vadí na nízkém framerate.
A samozřejmě to záleží taky na tom, jak je kdo zvyklý - mně třeba nedělá problém hrát střílečku typu Far Cry s 40 FPS, ale na multiplayerové řežby je to málo. V singlu jde spíš o to, jak kdo snáší občas tu vláčnost (i když to je možná spíš způsobeno slabým CPU) a cukání v náročných scénách.

_________________
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 13:04 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru
Když jsem před léty začal hrát UT99, byla to vlastně první a jediná hra, kde jsem měl zapnuté zobrazování FPS - aktuální, průměrné... A abych si zahrál, potřeboval jsem cca 45 FPS v průměru. Což při maximálních detailech dala myslím Voodoo 2 na 800*600, Voodoo 2 SLI na 1024*768 a Voodoo 5 - 5500 v 1024*768 s FSAA 2x.

Když si vezmu, že dneska se >20" LCD dávají už i k řadovým sestavám, překvapuje mě, že 30 FPS vůbec ještě může někomu stačit...

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 13:14 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 04. červenec 2005
Bydliště: Praha
Nahoru
Jak souvisí hratelné FPS s velikostí monitoru?

_________________
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 13:18 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru
15" monitor ~ úhlopříčka 37,5 cm
30" monitor ~ úhlopříčka 75 cm

Pokud hra poběží na 37,5 FPS (ať se to dobře počítá) a nějaký objekt za 1 vteřinu přeletí/přeběhne obrazovku, bude posun tohoto objektu mezi jednotlivými framy na 15" monitoru roven 1 centimetru, kdežto na 30" obrazoce to budou centimetry 2, tzn. pohyb bude působit více "škubaně".

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 14:10 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. prosinec 2006
Bydliště: Praha - Vinohrady
Nahoru
Nechci te kritizovat, ani ti to vyvracet (neskousel sem to), ale jak mi vysvetlis, ze televize bezi na 25FPS a nikdy se neskubne, ani kdyz projede formule ?

_________________
PC: MB: ASUS TUF Z370-PRO GAMING ; CPU: INTEL Core i7-8700K @ 3,7GHz ; CPUcooler: Noctua NH-D14 ; GPU: GIGABYTE GTX2070 WINDFORCE 3X 8GB ; DDR4: 1x16 GB Crucial Ballistix Sport LT Red 2666MHz ; HDD: Samsung 960 EVO M.2 500GB + WD Green 1,5GB + WD Green 2,5GB + WD Red 4TB + WD Red 8TB ; CASE: Lian-Li PC-7FNW ; PSU: Corsair RM650x ; MOUSE: Logitech G700s ; KEYBOARD: Logitech G910 Orion Spectrum ; SOUND: Logitech X530 ; MONITOR: 2x Dell U2515H (25" QHD IPS) | Games, that you can play with me | Diablo III - Divina
NOTEBOOK: Sony VAIO F11M1E ; CPU: Intel Core i5 2,4GHz ; GPU: nVidia GT330M 1GB ; DDR3: 2x4096MB 1066MHz ; HDD: Samsung SSD 840 EVO 120GB; FullHD


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 14:13 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 03. červen 2003
Bydliště: České Budějovice
Nahoru
Bez_n1ck napsal:
Nechci te kritizovat, ani ti to vyvracet (neskousel sem to), ale jak mi vysvetlis, ze televize bezi na 25FPS a nikdy se neskubne, ani kdyz projede formule ?

Zkus si ten obraz zastavit. Co uvidíš? Uvidíš formuli? Ne. V případě Ferrari uvidíš protaženej rozmazanej červenej flek.

_________________
note:Acer Aspire 5920G (t7300, 2gb, m8600gt, 750gb + HP 2465 OS: MS Windows 7 Home x64
Workstation: HP Z2: Intel Core i7 8700@4.6GHZ, 32gb, Quadro P620, 512GB Samsung M2, 2x HP Z24 G2 OS: MS Windows 10Pro x64


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 14:16 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Bez_n1ck napsal:
Nechci te kritizovat, ani ti to vyvracet (neskousel sem to), ale jak mi vysvetlis, ze televize bezi na 25FPS a nikdy se neskubne, ani kdyz projede formule ?

A prokládání obrazu u TV ti nic neříká?
Citace:
...Aby se omezilo blikání obrazu vlivem nízkého snímkového kmitočtu, je každý snímek rozdělen na dva půlsnímky. Nepřenáší se tedy 25 snímků, ale 50 půlsnímků, kdy jeden půlsnímek obsahuje sudé řádky, a druhý půlsnímek liché řádky obrazu. Takovémuto zobrazování se říká prokládané (interlaced). V dnešní době se již začíná používat neprokládané řádkování (progressive scan), kdy je přenášeno 50 úplných snímků. Takovýto přenos se označuje HDTV – televize s vysokým rozlišením...

Doporučuju ti nastudovat toto


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 14:32 
Začátečník
Začátečník

Založen: 23. říjen 2003
Nahoru
Ono se tady taky zapomina na to, ze kazdy clovek je jiny.. kdyz mi kamarad rekne, jak mu hra pekne frci, ja bych zvracel..
Proste jsou lidi, ktery se s nizkymi (pro nektere OK) framy nesmiri, protoze to vidi, at uz na cemkoli.. ja patrim mezi ne..
Hra je pro me pod 50-60 (samozrejme bavime-li se o ruznych zavodech, FPS apod.) prakticky nehratelna (ale je taky fakt, ze samotny titul to ovlivni take)..


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 14:41 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru
Bez_n1ck napsal:
Nechci te kritizovat, ani ti to vyvracet (neskousel sem to), ale jak mi vysvetlis, ze televize bezi na 25FPS a nikdy se neskubne, ani kdyz projede formule ?

25 FPS je hodnota z počátků dob televizního vysílání, která se považovala jako dostačující minimum pro zdánlivou plynulost. A platilo to pro obraz odpovídající rozlišení nějakých 720*570 a při dlouhém dosvitu katodové obrazovky (o úhlopříčce velikosti pohlednice), který vytvářel pseudo-motion blur. I tak se ale rychle přešlo na 50 FPS (resp. na 50 půlsnímků), z čehož je zřejmé, že ani pro tyhle specifické podmínky to nebylo dostačující (šlo o to, že dosvit nebyl dostačující pro vytvření mblur efektu, protože obrazovky tmavly dříve, než se zobrazil další snímek).

_________________
Nejlepší moderátor ve výslužbě


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 14:57 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 28. červenec 2007
Bydliště: Bolatice
Nahoru
Zalezi na hre. Crysis singleplayer lze hrat celkem bez problemu s dobrym pocitem ze hry uz pri 40FPS, takovy Serious Sam II uz chce spise alespon 60FPS(je mnohem rychlejsi). Pokud mi SP hra casto pada pod 40FPS(minima), vypnu AA, nebo tak neco.

Asi mne budete mit za blazna, ale v Counter Strike S 1.6(ktery hraju neco pres 4 roky) bezpecne poznam rozdil i mezi 85 a 100FPS(na svem soucasne LCD uz to samozrejme nejde, ale na LAN party mi mych 75FPS pripadalo vedle kamaradovych 100FPS jako opravdova slideshow). :)

_________________
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs


 Profil  
 Předmět:
PříspěvekZaslal v: ne 13. červenec 2008, 15:03 
Začátečník
Začátečník

Založen: 14. prosinec 2004
Nahoru
To je fakt strasne individualni. Krome samotne hry strasne zalezi i na cem se to zobrazuje a hlavne na ocich kazdyho z nas. Jinak vypada 30 fps v C&C3 a The Sims oproti 30 fps v UT a CS. Jinak vypada 30 fps na stare vysvicene 15" CRT a jinak na 30" IPS. A hlavne kazdej z nas ma uplne jiny oci. Takze tvrzeni "25 fps staci na vsechno" je uplne stejne mimo jako "pod 50 fps se neda hrat". Nekdo ten rozdil vidi a vadi mu, nekdo ho vidi a je mu to fuk, nekdo ho nevidi vubec a zbytek si ho vsugeruje, aby si obhajili drazsi PC :roll:


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 207 příspěvků ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 1 anonymní


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.