Ceny grafických karet v čase

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od ArgCZ »

zásadní rozdíl proti těm dobám je v tom, že karty za 4k jsou zcela použitelný na hraní bez nějakého většího omezování, tenkrát karty za 12k dávali hry na maximum s odřenýma ušima(někdy ani to ne), nějakých 60+ stabilně........utopie, srovnává se podlě mě nesrovnatelný, do let před roky 2006-7 bych vůbec nezabředal, řekl bych že dnešní situce s cenama GPU je v pohodě a výkonu je dost i pro ty co investovat příliš nechtějí

jako to rozhořčení je ale pochopitelný, brácha teď nahrazuje Sapphire HD5850 Extreme co kupoval novou za 2500,- a zjistil že za 2500,- dnes ani nic výrazně výkonějšího nesežene, tak byl taky značně rozladěný
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od Hladis »

Nezapomen na detail, ze sis kopil X800 Pro a za cca rok ta karta byla pomala a kupovals novej high end, aby to zase stihalo :) . Ten cyklus obmenovani byl o dost rychlejsi.
Obrázek
durod
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2005

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od durod »

Presne tak, ma vyse dvouleta GTX670@1300/7000 mi staci temer na vsechno na "max" vc. nejakeho toho stupne AA a nemam potrebu upgradu, nekdy se mi zda, ze me spise limituje CPU. Takhle dlouho mi nevydrzela zadna karta, nejdele mel 8800GT - 1,5 roku.
Cas upgradu vc CPU se ale blizi, ale az prichodem nove generace, jak zacnou vydavat neoptimalizovane "true" nextgen hry na PS4/X1
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
0martas0
Začátečník
Začátečník
Registrován: 12. led 2013

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od 0martas0 »

Je to tak, mám rok GTX 770, takže dá se říct víc jak 2 roky stará GTX 680 a stačí to s přehledem na všechny hry. Vidím to ještě tak na další rok co bude dávat skoro všechny hry na high/ultra a až potom bude čas na upgrade, když přijdou opravdu next-gen hry.
Takže 3 roky jedna karta a pořád není pořádnej důvod ( to že mi hra na high pujde na 50 FPS a na aktuálním high-endu na 50 FPS na ultra mi přijdou jako vyhozený prachy ) kupovat lepší? To je si myslím víc než dobrá situace.

Ale jak píše durod, vývojáři čím dál více se**u na optimalizaci a tak se začíná blížit spíš doba, kdy bude potřeba častěji měnit CPU. A Intel bude muset hejbnout zadkem, aby zvýšil herní výkon když to pujde takhle dál. :D
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od Hladis »

Vzhledem k prichodu Dx12 a stagnaci vykonu to s CPU nebude tak horky. Spise to zase prodlouzi zivot starym CPU a odlozi další obměnu komponentu.
Obrázek
cameroncz
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. pro 2012

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od cameroncz »

S tou obměnou CPU tak uplně nesouhlasim, Intel by musel hejbnout zadkem jen kdyby AMD vytáhlo nějaký intel-killer CPU, což se nejspíš jen tak nestane. Zatím nemůže být na konzoli hra, kterou by nezvládala i5/i7 v desktopu.
CPU: 9900k @ 5Ghz @ D15 GPU: EVGA 980ti SC+ MB:ASUS ROG STRIX Z390-H RAM: 32GB HDD: WD Red 2TB SSD: 970 EVO 500GB, 850 PRO 1TB CASE: CM Storm Stryker Monitor: 27" PG279Q PSU: Corsair RM750i
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Hladis píše:Nezapomen na detail, ze sis kopil X800 Pro a za cca rok ta karta byla pomala a kupovals novej high end, aby to zase stihalo :) . Ten cyklus obmenovani byl o dost rychlejsi.
Lháři! Unlocká 6800LE na 6800U vydržela s prstem v nose až do 2007 a G92 tzn 3 roky. :P


Ale taky jde o rozlišení že, na to bych nezapomínal. tehdy rostlo rozlišení což také hodně stimuluje nutnost růstu hrubého výkonu. Lidi začali s 3D v 640x480, ti co měli high end typu voodoo2 měli 800x600. Kolem 99/2000 se začalo hrát v 1024x768. Když jsem 2002 s GF4TI a IBM P200 hrál UT v 1600x1200 byl jsem za blázna a všichni jen slintali, ale náročné hry jako Halo 1 nebo doom 3 ta karta dala plynule jen v 800x600. S příchodem NV40 jsem přesedlal na minimum 1280x960, a s příchodem G92 to bylo 1920x1200. Od té doby se rozlišení nehlo, naopak většina lidí má i menší 1920x1080. Kdyby jsi lineárně pokračoval s růstem rozlišení tak ňáká GK104 dnes nezvládne nic. I dva R9 290x nebo 780TI nemaj v 4K dost výkonu.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od Hladis »

Pche v ty době jsem mel jen ATIny a nejaka nVidia mi mohla :P Dle toho jak ATI vypouštělo karty jsem kupoval jejich High-end od 9700 do prichodu G80, kdy ATI zacala delat kraviny. Jakmile hry nechteli jet v pozadavcich jaky jsem na ne mel, tak doslo hned k obmene na další high-end radu. Docela dost utopenych penez za jejich karty. Jinak proc bych kupoval loosera 6800, když vysla X800 :P

http://www.xbitlabs.com/images/video/r4 ... _candy.gif
http://www.xbitlabs.com/images/video/r4 ... _candy.gif
http://www.xbitlabs.com/images/video/r4 ... _candy.gif
http://www.xbitlabs.com/images/video/r4 ... _candy.gif
http://www.xbitlabs.com/images/video/r4 ... _candy.gif

Ne. 6800 fakt ne. Zvlast když jsi z X800 Pro udelal X800 XT PE :)
Obrázek
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od ArgCZ »

durod píše: Cas upgradu vc CPU se ale blizi, ale az prichodem nove generace, jak zacnou vydavat neoptimalizovane "true" nextgen hry na PS4/X1
o tomhle si troufnu silně pochybovat, hry pro nový konzole budou všechno možný, jen né náročný na výkon jednoho vlákna, CPU upgrade pár let netřeba
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Hladis píše:Pche v ty době jsem mel jen ATIny a nejaka nVidia mi mohla :P Dle toho jak ATI vypouštělo karty jsem kupoval jejich High-end od 9700 do prichodu G80, kdy ATI zacala delat kraviny. Jakmile hry nechteli jet v pozadavcich jaky jsem na ne mel, tak doslo hned k obmene na další high-end radu. Docela dost utopenych penez za jejich karty. Jinak proc bych kupoval loosera 6800, když vysla X800 :P

http://www.xbitlabs.com/images/video/r4 ... _candy.gif
http://www.xbitlabs.com/images/video/r4 ... _candy.gif
http://www.xbitlabs.com/images/video/r4 ... _candy.gif
http://www.xbitlabs.com/images/video/r4 ... _candy.gif
http://www.xbitlabs.com/images/video/r4 ... _candy.gif

Ne. 6800 fakt ne. Zvlast když jsi z X800 Pro udelal X800 XT PE :)
Hezkej výběr testů. 6800U která je obvykle tak 3x jinde než FX5950 skoro na podobné úrovni, jo, to určitě. Vysoké rozlišení + AA + AF tomu fakt nesedlo. Já jsem na to hrál většinou komplet bez AA, a AF bylo taky potížista, buďto jsi měl to hnusné s binilear ditehringem, a nebo jsi zapnul to lepší (furt horší jak na Radeonech) ale tozase žralo strašně výkonu. Takže když jsi to zapnul vše najednou i s AA šel výkon do kopru. Ale náročnější tituly jsi hrál stejnak bez AA s AF8x a tam se NV40 vedlo. Absence SM3.0 byla už tehdy codela cejtit. Oblivion jsi si mohl zapnout HDR což na radeonch nešlo, UT3 vypadal taky úplně jinak, Bioshock 1 dokonce na x800 nešel vůbec spustit. Jo to byly časy, kdy se vydala hra kterou 2 roky starej high-end vůbec nespustil. :P X800 jsem neměl rád, byla to jen R300 s více pipelines toť vše. X1000 séria ale to byla jiná lahůdka. Tehdy jsem přesedlal na ATI protože prozměnu Nvidia měla hoke produkty, ala G70/71 jen NV40 s vícero pipelines, stejnej problémy jak předtim Radeony. Ale X1800 a x1900 řady... Skvělé AF, rychlé HDR, obecně rychlé shadery, solidní AA, funkční TRAA. To byly nejlepší karty ATI.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od Hladis »

Pche to jsou dobovy tituly, který se na tom hrali. X800 nakopala 6800 zadek s prstem v nose a v ty době bylo SM3.0 ještě o nicem.
Oblivion jsem hral uz na 1900XTX :razz: http://images.anandtech.com/reviews/vid ... ighend.png Neblazni, proc bych hral Obliviona na stary X800 :? To ses posunul nejak moc v case nekam uplne jinam, kdy X800 byla mimo. Jinak ja na ATI teda s AF a AA dle moznosti hral. Hadej co vidíš http://www.hardocp.com/image.html?image ... 80X2wuanBn Ne v ty době nVidii fakt ne.

Tohle spis patri do Retro threadu.
Obrázek
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jde o to že 6800LE stála 7 klacků, vymlátil jsi z ní výkon prakticky 6800U a dalo se s ní vyžít. Tehdy jsem byl ještě na střední, to si myslíš že jsem mohl koupit X1900XTX? I ta 6800LE byla výdaj na 2 roky co se týče GPU.

Dokonce moje první Core2 platforma byla I865 deska od asrocku, abych mohl použít stávajících 4x512MB DDR1 a právě tu 6800. E4300 se tam sice dostala jen na 2,8Ghz ale i tak to byla bomba.

Samo sebou, kdyby nebyl omezenej rozpočtem, hned bych měl tu x1900. Když jsem pořídil tu X1800XT PE 512MB, tak tehdy byla i s ecelerem z druhé ruky za 4500, to bylo v době kdy už na trhu byla G80, ale ještě ne G92. Tehdy jsem s ní měnil celou platformu a paměti, jen CPU zůstal, akorát se dočkal OC až na 3,4Ghz.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od Hladis »

No a to je prave zkresleny pohled, ze jsi byl o generaci pozadu a bral cenove dostupny komponenty. Zde se resi ceny karet a high-endu. Ja nebyl omezenej rozpoctem a skakal jsem z jednoho high-endu na druhy jak vychazel ven. Stejne tak jsem dal kupovat GTX8800. Az pak jsem zvolnil se stagnaci vykonu ve hrach a sel do GTX 260 a pak GTX470. Dnes mam GTX780. Z celého toho kolotoce karet mi vychazi, ze ceny v dnesni době nijak nevybocuji z toho, jaky byly v minulosti a v minulosti byl obměňovací cyklus high-endu rychlejsi nez je dnes a vykon a nároky na vykon se zvysovaly rychleji.
Obrázek
flanker
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 13. pro 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od flanker »

cameroncz píše:S tou obměnou CPU tak uplně nesouhlasim, Intel by musel hejbnout zadkem jen kdyby AMD vytáhlo nějaký intel-killer CPU, což se nejspíš jen tak nestane. Zatím nemůže být na konzoli hra, kterou by nezvládala i5/i7 v desktopu.
to není zcela pravda...Podívej na odklady procesorů a jejich tick tock, zdaleka není už +- přesný, zpozdil se více než o rok od dob Nehalemů oproti původním plánům. Dalším argumentem může být samotný tepelný přenos, proudové ztráty s posledními výrobními procesy. 22nm 3D byl porodně docela těžký a 14nm bude dle mě takový limit, kam se reálně výroba dostane a bude třeba změnit materiály. CPU uvnitř mezi transisotry hřejí, teplo se nestíhá odvádět efektivně pryč, OC spíše klesá a možná (bez změny architektury) bude dále klesat. Nepotvrzuje se to jen u Intelu, ale i u AMD. Oběma vyšlo 32nm - vysoké takty, skvělé OC. Ale 22nm a 28nm u AMD si je celkem podobné z hlediska chování a OC. Kaveri horko těžko člověk dostává nad 4500 MHz, to stejné Haswell, oba procesory hřejí uvnitř od určitého napětí nejdou uchladit, ačkoliv s 32nm to nebyl při stejném napětí problém.
Další potíž vidím, že není v x86 rovině se kde posouvat bez změny softwaru. Hrubý výkon prostě jen tak není z čeho vykouzlit. Takže jsemv tomto ohledu pesimista, i kdyby přišlo AMD s revolučním CPU, který bude zas šlapat po krku Intelu, nic se dále nezmění a další subgenerace porostou výkonově pomalu (vyjma optimalizačních setů a nebo výkonu IMC subsystému)


U GPuček to nejspíš dopadne podobně. Výrobní proces se zatím nekoná, hry dávají dnes vcelku i současné lowendy na rozumná rozlišení bez AA/AF, v DX11/12 toho bude nejspíš pomálu i další roky.
Jak píše třeba Hladis, kdysi jsi koupil nový PC a za rok už to nebylo ono. Vývoj softwaru, i her spolu s internetem tehdy šel hodně dopředu. CPU se po dvou letech skutečně sekal, dnes máš třeba 5 let starý CPU a stále je to naprosto OK (z pohledu běžného uživatele)
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od DOC_ZENITH »

flanker píše:
cameroncz píše:S tou obměnou CPU tak uplně nesouhlasim, Intel by musel hejbnout zadkem jen kdyby AMD vytáhlo nějaký intel-killer CPU, což se nejspíš jen tak nestane. Zatím nemůže být na konzoli hra, kterou by nezvládala i5/i7 v desktopu.
to není zcela pravda...Podívej na odklady procesorů a jejich tick tock, zdaleka není už +- přesný, zpozdil se více než o rok od dob Nehalemů oproti původním plánům. Dalším argumentem může být samotný tepelný přenos, proudové ztráty s posledními výrobními procesy. 22nm 3D byl porodně docela těžký a 14nm bude dle mě takový limit, kam se reálně výroba dostane a bude třeba změnit materiály. CPU uvnitř mezi transisotry hřejí, teplo se nestíhá odvádět efektivně pryč, OC spíše klesá a možná (bez změny architektury) bude dále klesat. Nepotvrzuje se to jen u Intelu, ale i u AMD. Oběma vyšlo 32nm - vysoké takty, skvělé OC. Ale 22nm a 28nm u AMD si je celkem podobné z hlediska chování a OC. Kaveri horko těžko člověk dostává nad 4500 MHz, to stejné Haswell, oba procesory hřejí uvnitř od určitého napětí nejdou uchladit, ačkoliv s 32nm to nebyl při stejném napětí problém.
Další potíž vidím, že není v x86 rovině se kde posouvat bez změny softwaru. Hrubý výkon prostě jen tak není z čeho vykouzlit. Takže jsemv tomto ohledu pesimista, i kdyby přišlo AMD s revolučním CPU, který bude zas šlapat po krku Intelu, nic se dále nezmění a další subgenerace porostou výkonově pomalu (vyjma optimalizačních setů a nebo výkonu IMC subsystému)


U GPuček to nejspíš dopadne podobně. Výrobní proces se zatím nekoná, hry dávají dnes vcelku i současné lowendy na rozumná rozlišení bez AA/AF, v DX11/12 toho bude nejspíš pomálu i další roky.
Jak píše třeba Hladis, kdysi jsi koupil nový PC a za rok už to nebylo ono. Vývoj softwaru, i her spolu s internetem tehdy šel hodně dopředu. CPU se po dvou letech skutečně sekal, dnes máš třeba 5 let starý CPU a stále je to naprosto OK (z pohledu běžného uživatele)
U GPU nemusí. GPU totiž pracujou úplně jinak. Už od dob Voodoo2, ala karty co přinesla 2 TMU místo jedné, se jejich výkon dělí na více jednotek, SP, pipelines, TMU, atd. Které, pokud je čip dobře navrženej a nemá ňáké vnitřní bottlenecky, defakto lineárně škálujou. Ala dam do čipu 2x tolik TMU budu mít 2x takovej fillrate. Dam tam 2x tolik SP a budu mít 2x takovej aritemtickej výkon a když dostatečně zrychlim a přistup do paměti vyústí to v praxi v dvojnásobnej herní výkon GPU. Proto jsou GPU čím dál víc nacucaný, maj dnes už tisíce SP, a jsou větší a větší. U GPU tě leakage procesu moc neohrozí, zatím nás vůbec neohrožuje a i kdyby, místo více taktovaného čipu uděláš větší. Nebo v budoucnu se dočkáme i situace kdy jich budeme mít více spolupracujících na 1 renderu (ne AFR SLI či crossfire), Nvidia se na to pomalu už chystá s tim jejich novym NVlink rozhranim.

CPU jsou pravej opak. U CPU když přidáš jádra výkon se nezvedne. Pokud se tak má stát musí na to bejt optimalizovanej SW. To je ten rozdíl, u GPU nic takového neni.

Intel už v roce 2004 narazil na problém, ala někde kolem 4Ghz se už stává problémem jít dále s takty, bez ohledu na pokrok výrobních procesů. Takže od té doby se snažil vyvíjet architektury pro vyšší IPC. AMD si s FX taky zkusilo svůj vlastní netburst style, ala špatné IPC, vysoké takty, provozní vlastnosti z pekla. Jejich problém taky je že maj jádra mnohem větší a méně efektivní. Jakmile tě výroba tlačí že nemůžeš jít vejš frekvencema, musíš mít dobrou architekturu co se týče IPC a to přesně nemaj. Proto jak můžou od toho zase utíkaj pryč.

Limitace PC ležej v software, a hlavně zpětné kompatibilitě. Programy pro běžné usery a hry se dělaj tak že je stále vesměs bez problému spustí cokoliv s SSE, tzn Pentium 3. Je už 64-bit a SSE3 software takže tam řekněme K8. Paráda no... tzn moderní architektury maj minimální benefit. V minulosti nebylo nic neobvyklého že sis koupil grafiku a za 3 roky její technologie nestačily na sustění nejmodernějších her.

Co kdyby dnes někdo napsal SW kterej by byl třeba kompilovanej pro AVX. Tzn nemáš AVX, nespustíš to. To by bylo co. To by bylo pozdvižené, to by byla vlna nevole. Všichni ti majitelé Core 2 kteří všude choděj a vyprávěj jak jim to "stačí" ala to co pro mě bylo slow v okamžiku kdy se oběvil Nehalem. Nebo majitelé Phenomů, a i samotnej dnes už 6 let starej Nehalem. Prostě pryč, tečka. Pojem "stačí" je dnes často míněn poze z konzumního hlediska, ala stačí to na videa, internet, streamované videa a chat na skype. Tak, toť. Tito lidé ale potřebujou browser, to že maj stále PC je pravděpodobně dílem faktu že se jim s nim dobře dělá (velké klávesnice na psaní a pod), ala prováděj input, pro čistou konzumaci už by PC ani nepotřebovali.

Pc je dnes pro lidi co na něm hrajou hry, nebo provéděj výpočetně náročné operace (střih videa, render), nebo na něm pracujou a je to jejich nástroj na tvoření. Tak. A tito lidé nepotřebujou x86 backwards compatible SW. Tohle by si měli vývojáří uvědomit. Ovce s core 2 maj browser a wordpad a tim to hasne. Já jsem pro ať nespustěj novej atocad, nebo Vegas, nebo Crysis 3. Když to lidem s modernim HW přinese vyšší výkon jen ať.

A co třeba nové Transactional Synchronization eXtensions (TSX) instrukce co přinesl Haswell? Do budoucna pro multithread naprosto zásadní věc. Jak dlouho bude trvat než to SW začne využívat? 10 let? 20 let? Heh, do té doby možná i ARM bude mít použitelnej výkon. SB byl vydán leden 2011, to jest už defakto 3,5roku. Kde je AVX software? Pár programů co to podporujou se už oběvilo, ale podporujou =/= AVX programy. Bez AVX stále jedou a maj z něj jen naprosto minimální benefit.
HELSINGGG
Nováček
Nováček
Registrován: 26. dub 2014

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od HELSINGGG »

já kdy si kupoval Geforce 2 GT 32MB za 12 000 Kč , v té době to byla špička .Teď nevim ale v jakém roce to bylo byl to můj první počítač . Procesor v něm byl Intel Pentium III 800Mhz ten stál 10 000Kč . A pamatuji si že jsem za monitor CRT 19 ADI dával 18 000 Kč , to byli dardy .
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od nou »

DOC_ZENITH píše:Co kdyby dnes někdo napsal SW kterej by byl třeba kompilovanej pro AVX. Tzn nemáš AVX, nespustíš to. To by bylo co.

A co třeba nové Transactional Synchronization eXtensions (TSX) instrukce co přinesl Haswell? Do budoucna pro multithread naprosto zásadní věc. Jak dlouho bude trvat než to SW začne využívat? 10 let? 20 let? Heh, do té doby možná i ARM bude mít použitelnej výkon. SB byl vydán leden 2011, to jest už defakto 3,5roku. Kde je AVX software? Pár programů co to podporujou se už oběvilo, ale podporujou =/= AVX programy. Bez AVX stále jedou a maj z něj jen naprosto minimální benefit.
lenze AVX je velmi podobna VLIW architekture ktoru AMD opustilo pretoze sa potikali s tym ako efektivne napratat 4-5 instrukcii do jednej. ten isty problem je aj pre CPU s SSE a AVX. data parralel ulohy v ktorych GPU exceluje sa daju vyborne paralelizovat aj na CPU. spatna kompatibilita je na x86 celkom jednoducha. v programe su casovo narocne rutiny v X variatach pre jednotlive instrukcne sady. teda napriklad obycajny x87 fpu kod potom zakladny SSE a nakoniec aj pokrocile AVX.

napriklad pustim x264 encoder a dostanem tento vypis

Kód: Vybrat vše

using cpu capabilities: MMX2 SSE2Fast SSSE3 SSE4.2 AVX
moderne instrukcie sa pouzivaju len ich pouzitie je ku... tazke takze sa pouzivaju len v tych najkritickejsich castiach. casto je to totiz je 20% kodu sa vykonava 80% casu. takze sa optimalizuje len tychto 20%.
pagadyni
Nováček
Nováček
Registrován: 29. čer 2014
Bydliště: praha 10

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od pagadyni »

Takova otazecka myslyte ze ta nova 780 (Asus GF GTX 780 Strix 6 GB) se šesti GB rozjede nejaky 4K monitor.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od Hladis »

Ne. Nemá na to vykon. Zadna single karta na trhu na to momentalne nemá vykon. A tady se tohle neresi.
Obrázek
NEZNALEC
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 03. úno 2006
Bydliště: Ostrava poruba

Re: Ceny grafických karet v čase

Příspěvek od NEZNALEC »

v dnesni dobe kde kazdy setri kazdou korunu me prijde jako naprosta zlodejna prodavat par kondiku plosny spoj par pameti a cip za nekrestanske prachy jako 10k. s tim jak nv a ati na trh vali skoro kazdy rok nove modely me prijde adekvatni aby za nej nej nej grafiku chteli max 10k. Holt je to tak, je to spotrebni zbozi a vyroba stoji pakatel. Kdyby to prodavali levne tak si novou grafiku koupi kazdy co rok. A nikdo by neprodelal. Me osobne se osvetcilo kazdy rok prodat grafiku dokud ma nejakou cenu a koupit novou s mensim priplatkem. Je to lepsi nez cekat az karta nebude mit skoro zadnou cenu, radeji koupim kartu za 8k a za rok ji prodam 6k nebo 6.5k a doplatim si 2cku a mam zase neco lepsiho a pritom v podstate za 2ku :) btw divali jste se nekdo na cinske shopy :-D tam se da sehnat 680 i za 4ku. neni to sice msi asus apd ale reknete mi ze to neni jedno stejne se to vsecko dela v te asii
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“