Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od nou »

No OpenCL 2.1 teraz tiez prechadza plne na SPIR. Teda uz nebude ziadne kompilovanie kernelov z zdrojovych kodov. Rovnako ako Vulkan aj OpenCL teraz prijma len binarky v SPIR formate.

Ak by sa nVidia konecne rozhybala s podporou OpenCL tak by to bolo len dobre.

PS: Tiez si myslim ze by sa malo vlakno rozdelit. Aj ked to vyzera ze Vulkan je zalozene na Mantle predsa len to nie je to iste.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Hladis »

nou píše:Ak by sa nVidia konecne rozhybala s podporou OpenCL tak by to bolo len dobre.
To spis vyda novou verzi CUDA. nV nemá o OpenCL zajem....logicky, nejsou tam prachy.
Krteq píše:však Mantle taky není jen pro AMD karty :roll:
Poslední titul DA:I a vesmes tech par her her s podporou, si krome AMD GPU zahraju pod Mantle prosim na cem ? :roll:
Obrázek
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Mantle je přeci Open! Může jej použít každej! Resp... s final devkitem který AMD nikdy nevydalo, taže ve skutečnosti je closed pro pár zvanejch vývojářů. Jo a je open, jen musíš mít GCN compatible grafiku že... ale je open! A taky je pro linux a pod! Sice neni, ani se s tim nezačalo ale může být! Ha! Takže je! A tím je ještě více open....

chjo... open my ass.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od nou »

Mantle’s definition of “open” must widen. It already has, in fact. This vital effort has replaced our intention to release a public Mantle SDK, and you will learn the facts on Thursday, March 5 at GDC 2015.
nemame tu verejne Mantle SDK pretoze sa rozhodli pracovat na Vulkan. Povodne plany myslim hovorili o druhej polovici 2014 ako termine na vydanie Mantle SDK. V auguste ale Khronos oznamil vyvoj glNext. Urcite sa zacala komunikacia medzi AMD a Khronos o poskytnuti celeho API. Takze sa rozhodli nechat Mantle ako uzravretu betu pre nadchadzajuc Vulkan.
yuri.cs
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. led 2007
Bydliště: hl.m. piva
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od yuri.cs »

Docent by si mel zajit na leceni a tesit se na DX12 pipeline.

Ostatni budou radi, ze bez techdema Mantle 1.0 (na kterem bezi i par komercnich her) by DX12 a OGL vypadaly dost mozna jinak. No a dalsi vyvoj a featury Mantle 2.0 (jako 'graphics innovation platform') zustavaji dle AMD otevrene.
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od nou »

Tak mame tu dalsi blog post od AMD http://community.amd.com/community/amd- ... res-vulkan
The cross-vendor Khronos Group has chosen the best and brightest parts of Mantle to serve as the foundation for “Vulkan,” the exciting next version of the storied OpenGL API.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Hladis »

Je něco jiného tvrdit ze Mantle je open a realita, když realne Mantle jako takovy je stále omezeny jen na AMD a na Intelu nebo nV proste nejede. Takze poznámky jak je Mantle i na jiny karty jsou krapet mimo. OGL next ani DX12 nejsou Mantle a jsou to novy API, to aby se to nekomu nepletlo a proto rikam, ze Mantle sem nepatri a vůbec nemá byt spojeny s OGL next do jednoho threadu
nou píše:PS: Tiez si myslim ze by sa malo vlakno rozdelit. Aj ked to vyzera ze Vulkan je zalozene na Mantle predsa len to nie je to iste.
a téma ma byt rozdeleno. Když se Krtkovi nebude chtit, udelam to ja. Mantle at jde do AMD sekce a OGL next ma zustat tady.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Krteq »

Vsak to máš už několikrát linkovaný včetně zprávy od Khronosu, Vulkan = Mantle bez omezení na GCN (údajně jen v low-level driveru) + SPIR-V a nahrazení SL.

Téma má shadow copy v AMD sekci, není třeba to rozdělovat.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Hladis »

Ale Vulkan není copy/paste Mantle se zmenou nazvu a bude tam daleko vice uprav, do kterých mluvili všichni clenove konsorcia. Je to proste novy API postaveny z casti na Mantle a DX12 bude na tom vysoce pravdepodobne podobne. Proto moc nevim proc to nechavat v jednom threadu se starym Mantle a neudelat to jako thread novy, stejne jako o DX12.
Obrázek
Adam Vágner
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Registrován: 01. led 2014

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Adam Vágner »

To už je v Česku prostě konečná, po dnešním článku na DIIT s touhle pravdou, že OGL Next = Mantle už nikdo nehne a teď to dorazí stach oslavným pamfletem, kde se dozvíme, jak je OGL next přeznačený mantle, jak na tom tím pádem budou skvěle chodit Radeony a jak bude Nvidia v pytli.

Když už nedáváte ten originál na Anandu, tak se aspoň vykašlete na diit a projeďte si tu novinku na EHW, ta je napsaná aspoň normálně. Já fakt nechápu, proč má no-x potřebu takhle ohýbat realitu a furt si jede dál v těch včerejších kolejích.

Jsem taky za rozdělit.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od ArgCZ »

kde napsal no-x že to bude skvěle chodit na radeonech a na nV ne? A vůbec proč fanatikům tvého ražení tolik vadí kontext nových API s Mantle tomu fakt nerozumim, jste na to úplně alergický.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Krteq »

Adam Vágner píše:Když už nedáváte ten originál na Anandu, tak se aspoň vykašlete na diit a projeďte si tu novinku na EHW, ta je napsaná aspoň normálně. Já fakt nechápu, proč má no-x potřebu takhle ohýbat realitu a furt si jede dál v těch včerejších kolejích.

Jsem taky za rozdělit.
Tak si projdi pár stránek dozadu, ten "originál" z AnandTechu je tu linkovaný hned několikrát :roll:

Nevšiml jsem si, že by tam no-X nějak "ohýbal realitu", píše to samé jako na EHW. Můžeš vypíchnout ty pasáže, které tam nesedí?

Mimochodem, shodnost API calls (pouze s jinou předponou) je tedy čistě náhodná, že? :lol: :roll:
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Hladis »

Adam to trochu prehnal a zase z toho nedelejte flame.

Vadi to, ze se z toho dela Mantle (a spojilo se to dohromady), když to Mantle proste logicky není a byt nemuze.
Není to ovšem tak, že by šlo přímo standardizaci tohoto API pod razítkem Khronosu.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Krteq »

To vám tak vadí ten název? Pod pokličkou je to prostě Mantle bez omezení na GCN + SPIR-V a nahrazení Shader Language na GLSL.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od havli »

Ja bych to zase tak nehrotil, stejne jako se na hry nepouziva soucasne OGL, nebude se pouzivat ani to dalsi.... neni duvod kdyz DX12 umi vesmes totez a patrne bude hotovy driv.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od del42sa »

Nehadejte se tu jak psi a počkejte si do čtvrtka na oficiální vyjádření. Ten jeden den to snad už vydržíte ne ?
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Hladis »

Nejde o nazev, ale o dve ruzny věci. Dve ruzny API, dva ruzny thready. Mantle se nerovna Vulkan a tech zmen tam bude jiste vice, protože v Khronosu si tam každý hodi polinko. Mantle jako takovy snad taky uplne neskončilo. To uz muzem do tohohle hodit i DX12, který pravdepodobne bude s Mantle taky casti kodu sdilet.
havli píše:Ja bych to zase tak nehrotil, stejne jako se na hry nepouziva soucasne OGL, nebude se pouzivat ani to dalsi.... neni duvod kdyz DX12 umi vesmes totez a patrne bude hotovy driv.
Mobilni herni sféra....... Unreal bude podporovat DX12 i Vulkan.
Obrázek
Adam Vágner
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Registrován: 01. led 2014

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Adam Vágner »

Kde asi no-x ohýbá realitu. "z původního API učinit široce přijatý standard"

Pak mě fascinuje, když někdo dokáže tohle:

In fact Khronos has confirmed that AMD has contributed Mantle towards the development of Vulkan, and though we need to be clear that Vulkan is not Mantle, Mantle was used to bootstrap the process and speed its development, making Vulkan a derivation of sorts of Mantle (think Unix family tree). What has changed from Mantle is that Khronos has gone through a period of refinement, keeping what worked in Vulkan and throwing out portions of Mantle that didn’t work well – particularly HLSL and anything that would prevent the API from being cross-vendor – replacing it with the other necessary/better functionality.

převyprávět takto:

realita je následující: Khronos Group využila nabídky AMD a při vývoji Vulkanu Mantle skutečně využila. Došlo ke dvěma zásadnějším změnám, z nichž první byla jasná - bylo třeba úprav, které zajistí širší kompatibilitu mezi jednotlivými výrobci hardwaru. Druhá tkví v odstranění HLSL,
ArgCZ píše:kde napsal no-x že to bude skvěle chodit na radeonech a na nV ne? A vůbec proč fanatikům tvého ražení tolik vadí kontext nových API s Mantle tomu fakt nerozumim, jste na to úplně alergický.
Mně nevadí, že má OGL něco společného s Mantle, já jsem rád, že díky Mantle něco takového konečně vzniklo. Já něco podobného čekal už od DirectX 10. Vadí mi, když se cancá, že Khronos vzal Mantle, přejmenoval to a udělal v tom jen nějaké změny.

Ad kde no-x psal, já psal " a teď to dorazí stach oslavným pamfletem.. "

Ad Mantle, u něj se bojím, že to znamená jediné, že ještě dřív, než se to rozjelo, AMD hází ručník do ringu, postupně se o tom bude mluvit míň a míň, až po tom nikdo nevzdechne (to je obvyklý volný překlad obratů jako "budeme i nadále podporovat"
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od havli »

Hladis píše:Mobilni herni sféra....... Unreal bude podporovat DX12 i Vulkan.
Hrat na mobilech nebo tabletech cokoliv narocnejsiho nez sachy / karty / angry birds je nesmysl... a tim padem neni na tyhle veci potreba OGL ani nic dalsho. :-D
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Příspěvek od Krteq »

Adam Vágner píše:...
:? Vždyť tu nejdůležitější část sám cituješ a to je to co no-X napsal.
What has changed from Mantle is that Khronos has gone through a period of refinement, keeping what worked in Vulkan and throwing out portions of Mantle that didn’t work well – particularly HLSL and anything that would prevent the API from being cross-vendor – replacing it with the other necessary/better functionality.
Když se podíváš na ty API cally/funkce, tak už z toho jde vidět že se s Vulkan s Mantle v samotném základu shodují.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“