Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

urcite odrazi :) ale RX480 je priskrcena powerlimitem takze tam se to nijak neprojevi u moji 290X je narust asi o 3 stupne (ale je to zkresleny diky tomu ze se mi na 70 stupnich roztacej vic vetraky kdybych je nechal na 50% tak teplota asi vystoupa i vejs jak na 73 stupnu
icebosss
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. čer 2008
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od icebosss »

Na fury strix se mi stala skoro neuchladitelnou na vulkan. Ale ten chladic je strasny krap. To same spotreba o par desitek W
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Co sa pripravuje pridat do Vulkan https://i.imgur.com/GwH0tBq.png
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Slides z SIGGRAPH o Vulkan, portovani UE4 a DOOM

Asynchronne shadery v DOOM:
  • Very pleased with performance gains
  • 60%-70% in some scenes on AMD in GPU limit
  • Faster than OpenGL even without async/intrinsics
  • NVIDIA GPU time about the same
  • Render CPU limit is mostly gone
  • People reporting 60+ Hz in power saving mode
  • Lots of potential
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

nou píše:Co sa pripravuje pridat do Vulkan https://i.imgur.com/GwH0tBq.png
Hmmm, cross-API a cross-process sharing, to mě hodně zajímá.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

To bude urcite inter operabilita s OpenCL a mozno aj s OpenGL.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Interoperabilita s OpenCL a OpenGL skrze SPIR-V už by tam měla být teď ne?
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Eddward »

Mozno noob Q ale ako na tom bude s podporou GPUs ten Vulkan Next ? Vsade kde bezi Vulkan pjde aj nova verzia ? Nesledujem to velmi, takze nevim, len ma to zaujima ked uz sme pri tom :)
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od CageJ »

Inac poznate nejaky sposob ako sa da realne logovat Vulcan? Ako mozem zaznamenat FPS? Vie to vobec nieco okrem toho in-game HUD?
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Skrze PresentMon - viz. webwalker v DOOM vlákně
webwalker píše:Tady je metodika, jak měřit FPS ve Vulkan :)

Doom a Vulkan: jak měřit snímkovou frekvenci?
BTW, je to Vulkan
Eddward píše:Mozno noob Q ale ako na tom bude s podporou GPUs ten Vulkan Next ? Vsade kde bezi Vulkan pjde aj nova verzia ?...
Nevidím důvod proč by neměl. Možná nV karty by mohli mít problém kvůli omezením vyplívajícím z resource binding na Kepleru/Maxwellu.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Najlepsie by bolo ak by niekto napisal layer ktora by logovala frame times. Layers su priamo zabudovane do Vulkan loaderu kedy sa layer vsunie medzi aplikaciu a driver a idu cez nu vsetky commady. Takze moze zistit kedy sa posiela present command na zobrazenie bufferu alebo aj kreslit pruzky pre FCAT. Takto je implementovana napriklad Steam overlay ktora tiez vie merat FPS.
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Eddward »

Pre Afterburner je planovana podpora pre Vulkan, ale nebude to este tak skoro. Oktober+
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Ideální by bylo, kdyby nějaký zkušený programátor C++ vzal z GitHub ten zdroják PresentMon a napsal kolem něj GUI. Ten monitoring příkazu Present ve Windows Eventech je totiž naprosto univerzální řešení, které bude fungovat pod všemi 3D API ve Windows. No a možná by se na tom dalo i vydělat.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

obavam se ze tim si nevydelas ani na slanou vodu :D
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od CageJ »

Krteq - diky
Eddward píše:Pre Afterburner je planovana podpora pre Vulkan, ale nebude to este tak skoro. Oktober+
To mi nepomoze, kedze v recenziach to potrebujem uz dnes :).
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

afterburner je ted posledni dobou nejakej zaseklej.. jeste nema ani podporu pro RX 480
BL!zZard
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 04. pro 2006
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od BL!zZard »

AMD RYZEN 7 7800X3D @ PBO2 + ALF II 240 | ASUS TUF GAMING B650-PLUS | GIGABYTE RTX 4080 EAGLE OC 16GB @ 2820/23400MHz | Kingston FURY Beast 32GB (2x16) @ 6000MHz, CL30 | Kingston KC3000 | Corsair HX1000 | be quiet! Pure Base 500 FX | OLED 240 Hz QHD 27" LG Display
HTC Vive Pro 2
https://www.3dmark.com/3dm/101791536 24983 bodů
https://steamcommunity.com/id/johny66cz/
A6 3.0 BiTDI, 313 koní, 650 Nm, 0-100 za 5,1s
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

oneb1t píše:afterburner je ted posledni dobou nejakej zaseklej.. jeste nema ani podporu pro RX 480
dělaj na podpoře nových API, já se tomu nedivím, asi hodně práce s tím je, přece jen velká změna po dlouhý době, jelikož na tom je už dost her a jsou to často AAA tituly tak to nemůžou ignorovat
BL!zZard píše:Nějaké novější testy:
DOTA 2 na Linuxu
http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... nux&num=11
DOOM s RX 470
https://www.computerbase.de/2016-08/rad ... -1920-1080
hm vulkan AMD sedí neskutečně
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Srandista »

Zaujimalo by ma. Vulkan by mal byt napisany od 0, a tym padom by nemal mat ziadnu naveznost na OpenGL ani na DirectX, je tak? Zaujima to z nasledovneho dovodu. V pripade, ze sa rozhodne autor hry podporovat okrem DX11 aj Vulkan, su tam nejake problemy, ktore by mal ocakavat? Nebudu tieto dve API nejakym sposobom interferovat medzi sebou? A nie su preferovane (minoritne) OpenGL enginy?

Pokial sa totiz rozhodne vyvojar spravit engine pre svoj titul naozaj od piky pre podporu novych API, je jedno, ci zvoli DX12 alebo Vulkan, obe API by mali byt ekvivalentne v tom, ze z DX11 sa aj tak neda nic pouzit, je tak?
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Je to krapet složitější, ale v základu je to jak píšeš a "interferovat" by neměli.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“