Stránka 1 z 1

Tearing

Napsal: pát 26. čer 2015, 21:38
od qwerty14
Ahoj, mám amd r9 280 a u her u některych her neni vsync, ale jen double a triple (s tim mi to laguje a nejde to hladce), stáhnul jsem si afterburner, ale i s těma 60 nebo 120 (tam je to jenom občas, ale vadí mi to), mi ten obraz plave. Myslíte že by mi pomohlo kdybych si koupil HD TN obrazovku s odezvou 1 ms, nebo nvidii kartu (kvůli tomu si ji kupovat nebudu ale abych vedel do budoucna)? U her kde ta vsync je (např. killing floor 2, payday,...) mi tohle vůbec nedělá. Ted mám full HD IPS s odezvou 4 ms.

Re: plavání obrazu

Napsal: pát 26. čer 2015, 22:55
od PKBO
Tim pláváním myslíš konkrétně co ? Tearing ?

Součástí Afterburneru je i RivaTunerSS, tam si můžeš nastavit CAP FPS na 60, tim se tearingu zbavíš.

Ale osobně raději tearing než inputlag jako kráva za pomoci VSYNC..

Re: plavání obrazu

Napsal: pát 26. čer 2015, 23:00
od qwerty14
PKBO píše:Tim pláváním myslíš konkrétně co ? Tearing ?

Součástí Afterburneru je i RivaTunerSS, tam si můžeš nastavit CAP FPS na 60, tim se tearingu zbavíš.

Ale osobně raději tearing než inputlag jako kráva za pomoci VSYNC..
jo tim myslím tearing, a když jsem napsal že sem si nainstaloval afterburner tak sem čekal že vás napadne že sem si tam nastavil max fps, zkoušel jsem 60 a tam mi to i občas laglo, 90 a teprve 120, tam mi to plave taky ale jen občas... bohužel taringu sem se nezbavil.

Re: plavání obrazu

Napsal: pát 26. čer 2015, 23:05
od PKBO
Tak jasně, ten vzniká v důsledku toho, že máš vysoké FPS a nízkou obnovovací frekvenci monitoru,
VSYNC ti lockne FPS na 60, takže k tomu pak nedochází.

Re: plavání obrazu

Napsal: sob 27. čer 2015, 15:49
od qwerty14
moc ti nerozumím, takže co mi pomůže? Dělalo by mi to i u nvidia grafiky?

Re: plavání obrazu

Napsal: sob 27. čer 2015, 16:07
od zigo

Re: plavání obrazu

Napsal: sob 27. čer 2015, 16:19
od qwerty14
JENŽE JÁ MÁM AMD

Re: plavání obrazu

Napsal: sob 27. čer 2015, 18:00
od LoCo99
jojo musíš si koupit nvidii, konkrétně tuhle https://www.alza.cz/asus-gtxtitanx-12gd5-d2414868.htm to je jediná karta na světě která UŽ V ROCE 2015 zvládne eliminovat tearing, ještě bych zkusil třeba nějaký husto esports brejle za 3 litry abys viděl už uplně všechno a zároveň nic

AMD nesmíš používat !!!!!

a nebo si zapni vertikální synchronizaci no, třeba tady bych to zkusil http://i.imgur.com/cMwHt8A.png, ale nic nezaručuju, je to přece amd

Re: plavání obrazu

Napsal: sob 27. čer 2015, 18:17
od DOC_ZENITH
Přes tohle se nikdy nedostaneš. Můžeš zapnout Vsync ale to ti zase udělá inputlag, prostě si spíš na tearing zvykni. Adaptive vsync nvidie jen dělá to že od určitého fps vsync zapíná nebo vypíná, ve výsledku taky problém neřeší. Co jej řeší jsou právě gsync a freesync technologie + monitory, ale na to asi nemáš takže se s tim nauč žít.

Re: plavání obrazu

Napsal: sob 27. čer 2015, 18:53
od qwerty14
ajak je teda možné že mi to na mém starém notebooku ta hra šla při 60 fps stabilně bez tearingu inputlag a dalších kravin? a přoč mi kf2 a další co maj vsync na pc netearingujou ani nemaj inputlag?

Re: plavání obrazu

Napsal: sob 27. čer 2015, 18:57
od qwerty14
LoCo99 píše:a nebo si zapni vertikální synchronizaci no, třeba tady bych to zkusil http://i.imgur.com/cMwHt8A.png, ale nic nezaručuju, je to přece amd
fakt, jo? a ono to funguje? já jenom že mám i tak 250 fps. Tak to je tam asi naho*** nebo co.

Re: plavání obrazu

Napsal: sob 27. čer 2015, 21:59
od DOC_ZENITH
To je normal, AMD drivery tohle nedovedou moc vynucovat, resp dovedou to vynucovat jen v DX9 a starších hrách, pokud má hry DX10 či novější API a prohlásí Vsync off, AMD driver s tim nic neudělá. Ať ti jejich majitelé poraděj jak to vyřešit, já jsem nad nimi jakožto hlavní GPu do hlavního kompu zlomil hůl právě kvůli těmhle věcem.

Můžeš ještě zkusit aktivovat framelimitter:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1667639

Re: plavání obrazu

Napsal: ned 28. čer 2015, 01:49
od qwerty14
a myslis ze by pomohl tn monitor s odezvou 1ms?

Re: plavání obrazu

Napsal: ned 28. čer 2015, 09:20
od LoCo99
co to furt plácáš s odezvou, jde o obnovovací frekvenci, když máš víc FPS než kolik je frekvence výstupu tak se může projevit tearing, přičemž blbě nastavenej framelimitter ti to akorát zhorší (když bude přeskakovat pod a nad hodnotu obnovovací frekvence)

takže 144 hz TN bude lepší jak 59 Hz IPS , to ano, v tomhle ohledu

a nebo zkus hrát na normální detaily bez 1000 FPS a nebudeš to muset řešit, hraju bez VSYNC ve všech hrách a tearing nemam, zaroven mam průměrně těch 60 FPS

Re: Tearing

Napsal: pát 3. črc 2015, 22:15
od danco
Ak ovladač nevie vynutit Vsynch + Triplebufer skus D3DOverrider.

Re: Tearing

Napsal: stř 8. črc 2015, 21:03
od brambora81
nevim kam stim ale mam problem s tearingem u filmu muze me nekdo poradit jak na to a jak se toho zbavit?

Re: Tearing

Napsal: pon 7. zář 2015, 18:18
od Elkim
Tam ti ale ale jede přes IHDG, ne?

Re: Tearing

Napsal: pon 7. zář 2015, 18:49
od PET5
Pokud opravdu nejde vynutit v nějaké hře vertikální synchronizace a hra jede stále na vysokých fps, ještě se dají pomocí afterburneru stáhnout takty jádra AMD grafiky a případně také pamětí. To by mělo znamenat nižší fps a možná i nižší tearing.

Nejsem si jistý, ale aktuální ovladače by mohly podporovat nový fps limiter přímo v CCC i pro řadu R2xx. Měla by tam být tato položka: Obrázek
Já to nemohu ověřit, protože jedu dosud na předpotopních ovladačích.