Stránka 1 z 19

Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: ned 9. srp 2015, 00:17
od Ache
Tak jsem po upgardu "hlavního" PC na Windows 10 objevil zajímavý bug (nebo vlastnost)... dělal sem zatim klasický upgarde přímo z osmiček, takže je možný že je driver jen nějak pošahaný.
Každopádně... když jsem hodím tento screenshot, tak asi si každý řekne dobrý, a co má být?:
http://abload.de/img/dyinglightgamermu4y.jpg

...má to ale jeden háček, je to típnutý na téhle grafice (jak asi můžete tušit podle toho do jakého to dávam tématu):
http://gpuz.techpowerup.com/15/08/08/h66.png :o

Nvidia Hyper Memory strikes back? :)

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 11. srp 2015, 18:30
od Hladis
Kouknu se na to co to je. Zatím mi to pripada jen jako bug, kdy to ukazuje z nejakyho duvodu i vytizeni sdileny systemovy pameti v RAM s VRAM v jednom, nebo ukazuje proste nesmysl.

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 11. srp 2015, 18:56
od Ache
No pod W10 je více zatížen i v takových případech PCI-E, takže to fakt realtime tahá textury co jsou v RAM cache asi pro každý snímek přes express znova a znova... asi jako v tom AMD snu o tom jak má fungovat FURY. :-D
No zatím to v DyingLight, Dirt Rally, GTA5 jede ok i když třeba ten Dying Light ukazuje 2,6GB = 600MB teče z expressu. :|

Nicméně... do teď by sme mohli stále mluvit o tom, že to ukazuje voloviny... jenže proklatý WatchDogs, co prostě nesmyslně vyžírají paměť i přes 3GB se chovají už velmi špatně. Vytížení PCI-E při jízdě městem na 50%!!! někdy i víc (to sem fakt v životě neviděl... max jako špičky) a framerate místy výrazně nižší než pod W8.1. Takže tohle ukazuje, že k té paměti se přistupuje jinak... ve vetšině her to spíš pomáhá. (Dying Light mě připadá s hladším průběhem, bez jakých koliv náznaků, že by 2GB přetékalo).

A poslední zjištění od té doby mam, že na GTX750Ti (2GB) se to chová stejně.

A nejvetší legrace je při tomhle testu:
http://abload.de/img/beznzvuktyxf.png :!:
Nvidia memory management ve W10 fakt dostává těžce na prdel. :-D

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 11. srp 2015, 20:04
od Hladis
Ja ještě zadnou novou hru na W10 nehral, tak se podivam jak to funguje. Jinak bych to asi vyhodil do samostatného vlakna. Muze se to nejak vyvinout mimo konkretni 6xx grafarny.

Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 11. srp 2015, 22:23
od Ache
Hmm, tak sem ještě více blbnul s WatchDogs... ty framedropy asi úplně nebudou souviset z velikostí zabrané paměti VRAM+RAM.... každopádně, nemam savy takže hraju intro... stále neuvěřitelný propady fps a vytížení GPU (respektive poweru - GPU jede stále na 99% i dle oneb1tovo processhackeru).
Venku už mě to fakt nasr*** protože takhle blbě to fakt pod W8.1 neběželo, tam se to jen poškubávalo jak na "4GB" GTX970 při MSAA (GTX670 má právo na hratelné fps jen při SMAA pokud má být zbytek na maximum). Takže teď ta legrace.

situace venku vypadala takhle:
http://i.imgur.com/43ksEmJ.jpg

tak sem zkoušel detaily přenastavovat co to šlo... a hle stačilo jen ubrat o jeden stupeň stíny a tenhle jediný detail udělal:
http://i.imgur.com/4VT4Yhm.jpg :!:

Tak sem na tohle nastavení dojel až k cíli, a bez jediného propadu výkonu... Ve finále to zatím vypadá takhle:
http://i.imgur.com/0UPq7ni.jpg

Až budu mít k dispozici freeride, budu moct konečně porovnat plynulost při ježdění po městě proti W8.1 s normálním 2GB max. managementem paměti.

A asi bych to vydělil jako vlastní téma - "Windows 10 memory management" nebo tak něco. Vypadá to asi že přístup k paměti je asi jiný... ještě by to chtělo oveřit na AMD

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: úte 11. srp 2015, 22:54
od Hladis
Takze jsem to vydelil. Zatím to zustane v nV sekci. Az pokud se potvrdi, ze by AMD vykazovalo podobny chovani, tak to kdyztak presunu.

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: úte 11. srp 2015, 23:30
od Ache
Jo vypadá to zajmavě, WatchDogs po delším ježdění městem stále ukazují vytížení 2600 až 3100MB na 2GB grafice... tj. podobná čísla jako je možné vidět na R9 290X v tom samém nastavení.
Ale co se týče plynulosti, řekl bych, že proti W8.1 viditelný rozdíl. Klasický stuttering způsobený dotahováním a čištěním textur téměř nepozorován (samotný škuby dělá i samotný engine svým streamingem textur) - jasně viditelné zlepšení... i když je fakt že pár MB se asi šetří těmi nižšími detaily stínů. S nimi to ale padá i na 5fps. To je fakt divný bug.

Dorazil jsem nakonec k "Extrasmích" úseku, kde jsem kdysi zkoušel GTX780 proti ExtraHW testu. Tak sem si chtěl porovnat výkon. A zde se ukazuje asi další věc... a to, že se opravdu ta část dat kterou to přesahuje tahá přes PCI-E. Dorazil jsem na místo (plynulou jízdou bez stutteru)... cca 42fps. Tak dam alt+tab (to mírně uvolní paměť) abych se přesně podíval na screen z GTX780 které místo to bylo... kupodivu jsem se i trefil přesně. Vracím se do hry... cca 50fps. Takže data pro tuhle scénu najednou byla asi více ve VRAM než RAM.

To sem fakt zvědavej co se s tím nakonec najde. Ale je to zajímavá změna, nebo bug. softwarový upgrade grafiky z 2GB na cca 3GB. :lol: A pak že by nemohlo mít FURY jen 4GB... když by se softwarově dalo nafouknout na 8GB. :P

screeny z "extra" úseku pro zajímavost zde:
GTX780 OC: http://abload.de/img/watch_dogs_acheizkad.jpg
GTX670 OC: http://abload.de/img/watch_dogs_2015_08_11lpbyj.jpg


EDIT:
BUS interface load ve Wolfenstein New Order... na "krtkovo" nastavení, který pod W8.1 sundavalo i 3GB GTX780 (na 1fps) a až "4GB" GTX970 to dávala ok, a na GTX670 to rovnou shazovalo po loadu celýho wolfa... tak to pod W10 na GTX670 jede sice na 20-30fps (takže 20-30x plynuleji než na GTX780), ale jede to!:
Obrázek
... to vypadá že se tahaly textury jen a pouze přes express. Ale zase bez záseků. Tohle je fakt jasně překopaný memory management. A nějakým zázrakem se tahá část textur z pomalé 8GB/s sběrnice. Zajímavý byl spíš loading. Paměť vyskočila okamžitě na 2GB, ale ten pod OGL nepřekročila karta, v loadingu mírný zásek... a pak se to ustálilo na cca těch 970MB co to ukazuje.

Ještě jsem zkusil WatchDogs v 4xMSAA (což už GTX970 ustálí na záteži 3,5GB) sice fps bylo nízké (odpovídající výkonu GTX670 tj. kolem 30fps), ale hru ani při rychlé jízdě nerušil stuttering. Nechápu... škoda že už nemam tu 3,5GB XOR 0,5GB grafiku. Její chování v extrémním přetížení ve Windows 10 by mě fakt zajímalo. Ale chování 2GB GTX670 je velmi zajímavé. :? Jednoznačně odlišné od W8.1 driverů.

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 12:39
od Hladis
Takze jen kratce. Spustil jsem Watch Dogs na GTX780 3GB VRAM a při mym beznym nastaveni klasika 3GB vytizeni pameti, takze nic nenormalniho. Plynulost se asi zlepšila. Pak to protestuju přes FLAC a srovnam se starsimy výsledky. No tak jsem tedy nahodil Ultra textury co to udela a :? vytizeni pameti se zacalo pohybovat kolem 3.6-3.8GB. Stuttering a zaseky se omezily proti predeslym zkusenostem, ale uplne nezmizely. Je ale mozny, ze cast jde na vrub enginu samotnému. Takze později az budu mit cas to projedu přes flac a zkusim schvalne i SoM na Ultra. Jinak mam to taky v PCIe 2.0. Grafarna by ale při sahani do systemovy pameti k datum, který momentalne potřebuje, musela okamzite vykazovat zaseky. Proste to je pomaly, zvlaste ještě u PCIe 2.0. Je i divny, ze se o tom nikdo snad nezminuje.

Edit// Ugh tak SoM je masakr. Při Ultra hups vytizeni pameti na 5.5GB a zadny zaseky. Hra plynula. Před tim to bylo na Ultra nehratelny, kdy se hra proste natvrdo kousala kvuli VRAM. WTF ?

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:12
od Ache
Hladis píše:Edit// Ugh tak SoM je masakr. Při Ultra hups vytizeni pameti na 5.5GB a zadny zaseky. Hra plynula. Před tim to bylo na Ultra nehratelny, kdy se hra proste natvrdo kousala kvuli VRAM. WTF ?
... díky windows 10 si tedy upgardoval na "6GB" GTX780. :-D
Je fakt divný, že i takový šílený přesah paměti to zvládá.

A nejvíc divný je, že si toho zatím zase nikdo nevšiml... I po tom co by lidi po "4GB" GTX970 měli být naučeni sledovat zatížení paměti. :) To bych teďka chtěl vidět tu GTX970... kterou už nemam. :) :sad: :twisted:
Ale změna je to k dobrému. Pro majitele takových 2GB GTX960 to je zpráva dobrá... že nemusí za každou cenu kupovat výrazně dražší 4GB verzi.

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:15
od PET5
@Ache: Možná mají ti, co už upgradovali na W10, jiné starosti, než sledování vytížení paměti jejich grafiky. :wink:
No vypadá to velmi zajímavě. Dobrý námět na článek do magazínu. Ujmeš se toho?

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:19
od froxic
No, tak to je fakt zajímavé zjištění, právě o GTX 970 uvažuji i přes výše uvedený problém s 3,5 + 0,5 GB pamětí. Ale jak říká PET5, u W10 řeším momentálně úplně jiné problémy - nejde stáhnout fotky z Nikonu D5100, a navíc jsem si všiml, že některé programy způsobují kompletní freeze W10 - namátkou CoreTemp RC6 a Acronis True Image Home 2015. Ale to už jsem velmi dost OT. Takže zpět k tématu, může tady někdo s GTX 970 dát feedback, jak se chová na Windows 10?

EDIT: https://forums.geforce.com/default/topi ... ed-unity-/ Něco na počtení...

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:24
od Ache
froxic píše:Takže zpět k tématu, může tady někdo s GTX 970 dát feedback, jak se chová na Windows 10?
Pokud to tam nebude zasahovat do toho XOR 0,5GB segmentu, tak to bude super... blbý je že tu kartu už nemam.

Na článek by to byl super námět, ale chtělo by to k tomu více detailů. Chování na AMD (R9 290X) si také můžu ověřit. Zkusím tu R9 290X potrápit Watch Dogs. Ale spíš bych chtěl vyjádření od těch lidí co za tou změnou přístupu k paměti stojí, abych nevařil jen tak z vody.

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:33
od killerek
Jen me tak napadlo, ze Win10 ma jit i na Xbox, tak jestli neprevzal MS memory management prave z nej.

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:35
od Rad3k
Vlastním grafickou kartu MSI 970 GTX Gaming 4G - hodím sem o víkendu report pokud nebude nikdo rychlejší, dříve to nestihnu.

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:37
od Hladis
froxic píše:
EDIT: https://forums.geforce.com/default/topi ... ed-unity-/ Něco na počtení...
To je o nicem. Samo ze i v minulych Windows se využívala systemova pamet, jenze ted se pravdepodobne systemova pamet pocita jako celek s VRAM a ma to dopady na plynulost v pozitivnim slova smyslu, kdy v 8.1 v SoM jsou doslova pauzy jak VRAM nestiha a ted jsem chvili hral a bez jediného zaskubu. Pokud to bude i na AMD, tak je to spojeny spis s W10, nez nejakym zázrakem v nV memory managementu. Je dobry tam nasadit prave SoM, protože ten proste vezme 5GB+ a hned se ukaze jak se věci mají. WD nemá problem s 4GB grafarnou, tam se to nemusi projevit.

Jinak GTX970 v tom jiste nebude mit problem, když v tom nemá problem ani 3GB GTX780.

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:40
od Rad3k
SoM nemám k dispozici, jedině WD, GTA V, Witcher 3, Dying Light a budovatelské strategie (serie anno, civilizace a další), případně MMO hry (WOW, SWTOR, WoWS)

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:43
od Ache
Hladis píše:Jinak GTX970 v tom jiste nebude mit problem, když v tom nemá problem ani 3GB GTX780.
To právě potřebujeme zjistit... ten 0,5GB XOR blok by mohl zase v takovém případě dělat problémy, pokud by s ním memory management počítal. Nezapomeň, že jeho používání odstaví zbytek paměti na vedlejší kolej. :wink:
pokud to bude ale fungovat jako 3,5GB + RAM, bude to ok.... když je ok i 2GB GTX670... bych na ní mohl zkusit ten SOM.

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:50
od Hladis
Pokud na 2GB VRAM bude SoM na Ultra plynulej s vytizenim přes 5GB pameti, tak asi zacnu verit na zeleny jestirky :mrgreen: Reseni by mohlo byt v nejakym novym zpusobu komprese dat a zpusobu ukladani a komunikace, ale fakt nevim jak si to představit funkcni tak, aby GPU mela neustale data který potřebuje k dispozici a nedoslo k zasekum, zvlast když dotycny hry zadny novy patch nemaji.

Jinak s Fury a co řekl Huddy bych to nesrovnaval. Tam Huddy mlel něco o tom, jak diky propustnosti HBM oproti GDDR5 není kapacita problem, coz s timhle vůbec nesouvisi.

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 14:57
od Ache
Hlavně zkuste někdo ten cuda VRAM test paměti na té GTX970!... ve kterém GTX670 se hlásí jako 1,5GB karta. :)

Re: nVidia Windows 10 memory management

Napsal: stř 12. srp 2015, 15:04
od Rad3k
vyzkouším.