Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od CageJ »

2x4GB
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

Tím se to asi vysvětluje. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od CageJ »

lenze vo W8 to bolo OVELA plynulejsie.. zeby W10 bolo narocnejsie na RAM?
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

CageJ píše:lenze vo W8 to bolo OVELA plynulejsie.. zeby W10 bolo narocnejsie na RAM?
ehm... projdi si znova tenhle tread, hlavně ty pěkný grafy od webwalkera. :wink:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Se asi podivam ještě na tu RAM a jeji vytizeni. Ja mam 16GB, takze mista mraky.

Jinak tedy co jsem cet, tak zhruba sikovny reseni. Uz jsem v minulosti psal, ze novy hry s prichodem konzoli zaplnuji VRAM zbytecne moc, protože pro render danych scen nebylo tolik mista potřeba. Třeba SoM tam na scene nemá tolik věci, který by opodstatnili takovy nároky na VRAM. Ty zaseky jsem prisuzoval tomu, ze autori tam nakydali nekomprimovany normalovky a diffusky a tim zaplacavaji celou pamet. Kvůli omezeni ze strany Win a jejich práce s pameti
As segments are shared across applications and over committed, resources gets relocated through their lifetime and their assigned physical addresses change. This leads to the need to track memory references inside command buffers through allocation and patch location lists, and to patch those buffers with the correct physical memory reference before submission to a GPU engine. This tracking and patching is expensive and essentially imposes a scheduling model where the video memory manager has to inspect every packet before it can be submitted to an engine.
to při nedostatku VRAM zaclo okamzite delat zaseky. Coz vyresili
In this model, each process gets assigned a unique GPU virtual address space in which every GPU context to execute in. An allocation, created or opened by a process, gets assigned a unique GPU virtual address within that process GPU virtual address space that remains constant and unique for the lifetime of the allocation. This allows the user mode driver to reference allocations through their GPU virtual address without having to worry about the underlying physical memory changing through its lifetime.
, takze GPU uz ma lepsi pristup do systemovy pameti bez stupidních latenci. To tedy znamena, ze GPU ve VRAM muze mit při streamingu textur to, co momentalne skutecne potřebuje pro render scen a zbytek tahat ze systemovy pameti s predikci toho, co GPU bude potřebovat pro render dalších scen s tim, jak se hrac pohybuje. Samozrejme pokud ty data tam nejsou kvůli velikosti VRAM (scena potřebuje momentalni vic nez kolik se tam vejde), nebo predikce nevyjde presne (opet potrebny data nejsou ve VRAM), dojde ke zpomaleni, ale nemelo by dojit uz k tvrdymu zaseku a stutteru hry. Ja tyhle prehnany nároky na VRAM prisuzoval memory managementu her a vyvojarum, ale brzda byla na strane MS :roll:
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

Mě po tom testu SoM (stále nechápu, že to běželo plynule s takovým přetížením), překvapily COD ghosts, asi nejhůře optimalizovaný díl. Na 6GB TITANu ta hra vyžírala téměř celou VRAM a na GTX780 byly v některým misích viditelný propady fps kvůli VRAM. Tady "VRAM" maximálně vylezla na 2,6GB a stutter žádný... zatim. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
H2SO4
Začátečník
Začátečník
Registrován: 13. lis 2005
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od H2SO4 »

Jeste ze tu je takovej stoural jako je Ache :) Takze prvni vetsi + pro Win10?:)
CPU:i9-13900K | MB:ASUS ROG Maximus Z790 HERO | VGA: Asus 4090TuF OC | ram:2x32GB 5600Mhz | SSD:850pro 128GB + evo 1TB | Audio:Creative Titanium | Repro:Z-5500 | MONITOR: QLED55" 4K | Case:Corsair 1000D | zdroj:EVGA Supernova 1300W | os:Windows 11
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Jakmile vylezou první DX12 tituly, tak tech plusu bude daleko vic. Hraci na W10 proste prelezt budou muset.
Obrázek
Xnovic
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. zář 2007
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Xnovic »

Takže je opravdu ve win10 znát menší imputlag/microstuttering?
Protože s tím mám pod win7 celkem problém snad u všech her pod 50fps.. Nebo to funguje jen, když nestačí paměť grafiky a musí to tahat z ram?
CPU:Ryzen 7 5800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:ASUS ROG Strix HeliosHDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB SSD AData+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Tohle nemá nic spolecnyho s inputlagem nebo stutterem kvůli propadum fps.
Obrázek
Xnovic
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. zář 2007
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Xnovic »

Imputlag nastává, když mám třeba 50fps, což by mělo být plně hratelné, ale kvůli vysokému imputlagu to hratelné není..

Tak v čem je to lepší? Jen ve více FPS?
CPU:Ryzen 7 5800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:ASUS ROG Strix HeliosHDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB SSD AData+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Co takhle si to procist o co se jedna.
Obrázek
Xnovic
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. zář 2007
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Xnovic »

Četl jsem to.. Na straně 2 se porovnávají i latence. Jde mi o to, jestli to je vlastnost win 10 jen když si to přiřazuje ram k vram přes PCIe, nebo je to pod windows 10 vždy lepší..
CPU:Ryzen 7 5800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:ASUS ROG Strix HeliosHDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB SSD AData+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W
van Bellen
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. zář 2004

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od van Bellen »

Ja mam otazku ohladom pagefile..testujete ho na ssd alebo klasickom disku?Resp by ma zaujimalo,ci je v tomto pripade dramaticky rozdiel medzi ssd vs klasika.Je mi jasne,ze ssd je na tom lepsie,ale predsa len pagefile s velkostou 8gb (a viac) da zabrat ssd...
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Pagefile mam na SSD. Mohl bych zkusit co to udela, pokud to hodim místo na SSD na HDD, ale nemelo by to snad ovlivnit.

Xnovic:
Tohle resi komunikaci mezi VRAM a systémovou pameti při streamovani textur. Zadny inputlag s poklesy fps v dusledku GPU/CPU bottlenecku to neresi. Vzdyt je to uz vyse popsano a otestovano.
Obrázek
Xnovic
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. zář 2007
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Xnovic »

webwalker píše:Win8.1 vs Win10
FrametimesChart.Png
ab_MemoryUsedChart.Png
Já to bral podle tohoto, kde je latence podstatně nižší.
CPU:Ryzen 7 5800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:ASUS ROG Strix HeliosHDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB SSD AData+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

To resi latence při streamingu textur, zvlaste pokud VRAM nestaci a zacne to tahat ze systemovy pameti, kdy místo vyraznyho stutteru a zaseknuti obrazu, to jede dal, maximalne se při preteceni propadne vykon. S inputlagem pri poklesu fps kvůli nedostatku vykonu to nic neudela. Viz. AC:U, změna nula.

PS: Obecne Win 8.1 uz byli i pro hrani lepsim systemem a prechod na Win 10 je neodvratny, takze proc tohle s Win 7 resit. Je cas jim zamávat.
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

Tak jsem zkusil ještě jeden pokus... to že si grafika ve Windows 10 může půjčovat více paměti přes PCI-E a tvářit se jako že má víc paměti je hezké, ale jak moc brzdí tyhle přenosy po PCI-E výkon?
GTX 670 je docela pomalý křáp na to aby tahala Watch dogs na maximu, tak jsem zkusil prostě dát jen textury a dohlednost na Ultra, zbytek detailů (jako shadery a stíny) na minimum, aby grafika lítala na co nejvyšších fps při co největším zatížení paměti a mohl jsem si dovolit to zatížit i AA (kdy pro W8.1 i GTX970 měla co dělat):

výsledek: http://abload.de/img/watch_dogs_ultrawxkkd.jpg

frametimes při dlouhé jízdě (cca 4 minuty): http://abload.de/img/beznzvuwskzt.png
-vytížení paměti oscilolavo někde kolem 2800MB

No nevím jak vy, ale já ode dneška ignoruji recenze, kde se testuje pod W8.1 nebo W7. A hlavně testy grafik co mají jen 2GB. :)

A když se mě dneska zeptáte na to, jestli 4GB VRAM na FURY stačí? Ano s přehledem, pokud to na AMD funguje stejně. :!:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

U Fury to stacilo i u minulych win při normalnim rozliseni, ostatne jako ostatní 4GB grafarny. Nestacilo to ve 4K. Jestli to jede dobře pod Win 10, to tu někdo asi neukaze, neb tu kartu proste nikdo nemá :| On by mohl někdo vytahnout Tahiti nebo Tongu a project SoM (ne ten benchmark) s tim, zda bude mit nejaky viditelny stutter, ci primo zaseky kvůli VRAM a Watch Dogs na Ultra textury s tou danou trasou pod FLAC a schvalne zda to pojede ok.
Obrázek
VeCkO
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. říj 2008
Bydliště: Vratimov
Kontaktovat uživatele:

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od VeCkO »

V tom případě je GTX 970 na 1440p pod Win 10 zase "ve hře". :wink:
Ryzen 7 5800X3D -|- ASUS ROG Strix B550-F Gaming-|- RX 7900 XTX 24GB Nitro+ -|- G.SKILL 4x8GB 3600MHz CL14
3440x1440 UltraWide -|- SAMSUNG S24 ULTRA


>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“