Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Jinak při vcerejsim hrani si s Watch Dogs muzu potvrdit, ze Ultra textury sice uz nezpusobuji tvrdy zaseky a stuttering, ale vykon snizuji a klidne se hra propadne, při "nasavani" dat ze systemovy pameti, o 5-10fps dle situace.
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

Ty Watch dogs jsem krásně zdokumentoval v tom testu (večer posílám do reDDakce, tak snad to tam hodí co nejdřív), více méně to jede na nižším fps, ale se stabilnějšími frametimes = vypadá to pro oko lépe.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Bendrr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. úno 2015
Bydliště: Praha

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Bendrr »

W10 - Dying Light - 3840x2160
GTX 980Ti - VRAM 7,7 GB
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
PC I mATX: RYZEN 7 7700X, MSI MAG B650M MORTAR WIFI, Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast Black 16GB, Solidigm P44 Pro NVMe 2TB, Kingston KC3000 NVMe 1TB, Palit GeForce RTX 4070 Dual, Seasonic Focus PX 750 Platinum, Cooler Master Silencio S400 TG, NZXT Kraken X53, 2560×1440 32" Philips
PC II mini-ITX: RYZEN 7 3700X, MSI B450I Gaming Plus AC, Corsair VENGEANCE RGB PRO Black 16GB 3200MHz@3600MHz CL 16, ASUS DUAL GeForce RTX 3070 V2 O8G, Samsung SSD 960 PRO NVMe 1TB, WD Blue 3D NAND SSD 500GB 2.5", Seasonic M12II EVO SS-620GM F3 620W, NZXT H200, 2560×1440 32" Philips
blaho
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 31. pro 2011
Bydliště: Nyíregyháza

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od blaho »

mne teraz zacalo brat v GTA V 3.9 GB Vram (gtx970) a krasne plynule vsetko
Kamos na TS ma SLI GTX980 ma nastavene DSR na 4K ukazuje mu cca 4,6 GB Vram
a s Vsync mu to slape tiez bez cukania

* Ako to sudruhovia dokazali? :)
Klobuk dolu
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Eddward »

no hlavne je idealne cim skor vypatrat coho/koho zasluha to je, aby sa nakoniec neukazalo ze je to len nejaka nahoda ci "bug", ktory si nikto nejak nevsimol a len co pride novy ovladac alebo aktualizacia OS bude to prec...
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

Eddward píše:no hlavne je idealne cim skor vypatrat coho/koho zasluha to je, aby sa nakoniec neukazalo ze je to len nejaka nahoda ci "bug", ktory si nikto nejak nevsimol a len co pride novy ovladac alebo aktualizacia OS bude to prec...
Z nějakýho dokumentu o memory managmentu od nvidie pro vývojáře:
I will describe a method we have been using at NVIDIA to determine whether video-memory overcommittement is happening and is causing any stuttering on Windows Vista, 7, 8 or 8.1. (The method described in this article may not apply to Windows 10/WDDMv2, which has a different memory residency model.)

Takže bug to není... ale je dost pravděpodobné, že nvidia bude ovladače více ladit na tento systém. Při tom jak to stále zkouším (test už je hotový) vidim, že ty textury to asi do RAM / VRAM nahrává hodně random, a v tom Watch Dogs je to celkem znát. Plynulost je sice vždy lepší pod W10, ale samotné průměrné fps se liší na jednom a tom samém místě po loadingu... asi podle toho, zda zrovna nějaká hodně využívaná textura sedí ve VRAM nebo RAM?

Takže úplně ideální tahle situace není, ale stuttering, který vznikal dotahováním textur pod W8.1 a méně je prostě pryč. I ty WatchDogs prostě jedou bez záškubů a jen klesá fps. A Mordor? Ten ani nelze komentovat, to je rozdíl mezi hraju hru a nebo se sekam.

Ideální je to asi fakt pro tu GTX970, která místo XOR 0,5 GB bloku (ten tu kartu akorát zpomaluje), může používat RAM, která pracuje paralelně při používání zbylých 3,5GB VRAM... stejně by za tuhle prasokartu zasloužil Huang nakopat do p... :evil:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od havli »

Pri tomhle masivnim tahani textur z RAM by se mohlo pozitivne projevit PCI-E 3.0. Schvalne to pak nekdy vyzkousim.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od webwalker »

Ten bug se jmenuje "Virtual memory" :)

Jinak to tahání zdrojů vůbec nemusí být nějak masivnější než před tím.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

Sakra, teď sem si vzpomněl, že mi tu někde v šuplíku leží 1GB GTX460tka... myslím že by stálo za to na ní zkusit Shadow of Mordor s texturama na ultra. :-D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
blaho
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 31. pro 2011
Bydliště: Nyíregyháza

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od blaho »

Eddward píše:no hlavne je idealne cim skor vypatrat coho/koho zasluha to je, aby sa nakoniec neukazalo ze je to len nejaka nahoda ci "bug", ktory si nikto nejak nevsimol a len co pride novy ovladac alebo aktualizacia OS bude to prec...

mne je fuk , kludne moze ukazovat ze zabera Vram 1 GB ,

Ide o to, ze mnou skusane GTA V ide proste neskutocne lepsie na WIN10 ako na WIN 8.1
tmaven
Začátečník
Začátečník
Registrován: 26. kvě 2007
Bydliště: Havířov/Ostrava/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od tmaven »

Dobra prace :)

Takze se dockame balickoveho prodeje: nvidia 970 + Windows 10 (4gb guaranteed)
ASUS ROG STRIX B550-I GAMING ~ AMD Ryzen 7 5800X3D ~ GeForce RTX™ 3070 Ti GAMING OC 8G ~ G.SKill Trident Z RGB 32GB (2x16GB) DDR4 3600 CL17 ~ Corsair SF750W ~ Samsung 980 PRO 1TB ~ Cooler Master MasterBox NR200P ~ Scythe Fuma 2 ~ Dell S2721DGF + BenQ XL2411Z + Samsung 2233RZ ~ www.flyingbbq.cz - Blog o BBQ!
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

Tak tady je ten rychlo test:
http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry ... ejsim-hram

@ Tmaven:
Jo GTX970 by díky Windows 10 mohli prodávat s kdysi slavným názvem 4GB HyperMemory :-D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
blaho
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 31. pro 2011
Bydliště: Nyíregyháza

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od blaho »

Ja vlastnim momentalne ediciu GTX 970 TDi :D

Ale nie ...
Zmeny sa tykaju aj napr. GTX 980, kde si papka v pohode ku 5GB Vram a o 980Ti ani nehovorim
No vcelku zaujimava vec
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Krteq »

webwalker píše:Ten bug se jmenuje "Virtual memory" :)

Jinak to tahání zdrojů vůbec nemusí být nějak masivnější než před tím.
Taky si myslÍm, že pod Win 10 NVAPI prostě jen reportuje celkovou virtuální paměť namísto fyzické VRAM tak jak je to definované ve WDDM 2.0 (GpuMmu a IoMmu modely).

Už jsme to tu rozebírali s CageJ, ale Ache to nějak ignoroval :)

Tady máte popis jak to funguje pod WDDM 2.0:
As more hardware vendors move toward a hardware based scheduling model, where work is submitted to the GPU directly from user mode and where the GPU manages the various queue of work itself, it is necessary to eliminate the need for the video memory manager to inspect and patch every command buffer before submission to a GPU engine.

To achieve this we are introducing support for GPU virtual addressing in WDDM v2. In this model, each process gets assigned a unique GPU virtual address space in which every GPU context to execute in. An allocation, created or opened by a process, gets assigned a unique GPU virtual address within that process GPU virtual address space that remains constant and unique for the lifetime of the allocation. This allows the user mode driver to reference allocations through their GPU virtual address without having to worry about the underlying physical memory changing through its lifetime.

Individual engines of a GPU can operate in either physical or virtual mode. In the physical mode, the scheduling model remains the same as it is with WDDM v1.x. In the physical mode the user mode driver continues to generate the allocation and patch location lists. They are submitted along a command buffer and are used to patch command buffers to actual physical addresses before submission to an engine.

In the virtual mode, an engine references memory through GPU virtual addresses. In this mode the user mode driver generates command buffers directly from user mode and uses new services to submit those commands to the kernel. In this mode the user mode driver doesn’t generate allocation or patch location lists, although it is still responsible for managing the residency of allocations. For more information on driver residency, see Driver residency in WDDM 2.0.
MSDN - GPU virtual memory in WDDM 2.0
To je celá "věda" za tímle "objevem" :)

//Pár slidů

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Krteq dne úte 18. srp 2015, 10:42, celkem upraveno 1 x.
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ingamacek »

Garantovane 4gb mate s 970 vo w10 leda tak vo sne. Amd karty reportuju daleko mensi vram load a meant to be f.cked up karty reportuju velkost zabratej vram aj s virtual memory. Cele kuzlo.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od webwalker »

@Krteq: Virtual memory je přeci jen jiný přístup k RAM. Co se týká toho reportování více VRAM na GeForce, pak zatím nevíme, jaký přístup používá Nvidia a AMD. Je možné, že Nvidia využívá GpuMMU a AMD zas IoMMU, ale to se určitě dozvíme později. V každém případě přenášení dat zdrojů do GPU je u Virtual memory prováděno asynchronně pomocí DMA kanálu po stránkách a celkem to koresponduje s tím, co říkal Huddy. Asynchronní přenosy musí částečně "okrádat" VRAM o bandwidth, ale zase GPU nestojí a nečeká na dokončení přenosu zdrojů (Fetch).
Výsledkem je pak lepší průběh frame times, které se ale na snímkové frekvenci příliš neprojeví. Proto je také tak důležité při testech sledovat nejen FPS, ale také frame times.
SoM je výjimka, protože tam byly přenosy tak masivní a GPU tam velmi často stálo jak trubka (obzvláště Nvidia).
ab_GpuUsageChart.Png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od CageJ »

druhy slide je jasny, objednavam dalsiu pamat:D
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Eddward »

som myslel ze to necham uz tak a pockam s tym co mam na Skylake-E a DDR4, ved aj tak vela nehram, ale rok je dlha doba, medzitym zrejme pride aj (mensi) Pascal, na co sa tiez chystam, takze buduci mesiac asi vymenim 8GB za 16GB nech je pokoj a upgradnem na Win 10 ako som mal v plane... kupim rovno 16GB kit a ten 8GB kit asi predam... 24GB nebudem hadam potrebovat :)

edit:
hh aka ironia, dnes vysiel clanok na techspot 4GB vs 8GB vs 16GB ram
http://www.techspot.com/article/1043-8gb-vs-16gb-ram/
a ich zaver:
For those building a new system or simply looking to upgrade their memory capacity to 16GB the answer is simple: don't bother unless you have the money to burn. For general usage and gaming there is no advantage to be had by using 16GB of RAM.
:dontgetit:
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Krteq »

Ingamacek píše: Amd karty reportuju daleko mensi vram load nV karty reportuju velkost zabratej vram aj s virtual memory
AMD má poslední update ADL z března tohoto roku (ještě bez podpory Win 10/WDDM 2.0) a NVAPI bylo updatováno ve větvi 352 z tohoto července. Proto NVAPI reportuje celou velikost alokované virt. paměti a ADL zatím jen fyzickou paměť, resp. neví kde vyčíst hodnotu alokované virt. paměti.
cursedslayer
Nováček
Nováček
Registrován: 23. bře 2004

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od cursedslayer »

Zkoušeli jste tuhle funkci i s grafikama AMD? Mělo by to být stejné, ne? WDDM2.0 musí v ovladačích pro W10 mít.
Zkusím doma SoM na HD5850 1GB :)
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“