Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je st 12. srpen 2020, 08:18

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 375 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 10:00 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 31. březen 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Nahoru
2x4GB

_________________
Intel Core i7-5820K@4,5GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,4GHz, GB X99-UD4, Be Quiet Dark Power Pro 11 1kW; NVIDIA GTX 1080 FE watercooled; Fractal Design XL R2; Crucial MX100 256GB;Philips 234E5QHSB/00; OCZ RD400 512GB NVMe ; CFL 8700K ? Alphacool Eisbaer@; NVIDIA GTX 1060 FE; SSD: Samsung EVO 850 256GB; HDD:Seagate 7200.10@250GB + WD@320GB + Seagate 7200.12@1TB; Samsung SyncMaster BX2450L; Windows 10 PRO WMC; Fractal Design R4 Define@SuperFlower 550W Golden King
LUMIA 820,920,830; iPhone 6


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 10:03 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Tím se to asi vysvětluje. :)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 10:05 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 31. březen 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Nahoru
lenze vo W8 to bolo OVELA plynulejsie.. zeby W10 bolo narocnejsie na RAM?

_________________
Intel Core i7-5820K@4,5GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,4GHz, GB X99-UD4, Be Quiet Dark Power Pro 11 1kW; NVIDIA GTX 1080 FE watercooled; Fractal Design XL R2; Crucial MX100 256GB;Philips 234E5QHSB/00; OCZ RD400 512GB NVMe ; CFL 8700K ? Alphacool Eisbaer@; NVIDIA GTX 1060 FE; SSD: Samsung EVO 850 256GB; HDD:Seagate 7200.10@250GB + WD@320GB + Seagate 7200.12@1TB; Samsung SyncMaster BX2450L; Windows 10 PRO WMC; Fractal Design R4 Define@SuperFlower 550W Golden King
LUMIA 820,920,830; iPhone 6


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 10:13 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
CageJ napsal:
lenze vo W8 to bolo OVELA plynulejsie.. zeby W10 bolo narocnejsie na RAM?
ehm... projdi si znova tenhle tread, hlavně ty pěkný grafy od webwalkera. :wink:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 11:00 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Se asi podivam ještě na tu RAM a jeji vytizeni. Ja mam 16GB, takze mista mraky.

Jinak tedy co jsem cet, tak zhruba sikovny reseni. Uz jsem v minulosti psal, ze novy hry s prichodem konzoli zaplnuji VRAM zbytecne moc, protože pro render danych scen nebylo tolik mista potřeba. Třeba SoM tam na scene nemá tolik věci, který by opodstatnili takovy nároky na VRAM. Ty zaseky jsem prisuzoval tomu, ze autori tam nakydali nekomprimovany normalovky a diffusky a tim zaplacavaji celou pamet. Kvůli omezeni ze strany Win a jejich práce s pameti
Citace:
As segments are shared across applications and over committed, resources gets relocated through their lifetime and their assigned physical addresses change. This leads to the need to track memory references inside command buffers through allocation and patch location lists, and to patch those buffers with the correct physical memory reference before submission to a GPU engine. This tracking and patching is expensive and essentially imposes a scheduling model where the video memory manager has to inspect every packet before it can be submitted to an engine.
to při nedostatku VRAM zaclo okamzite delat zaseky. Coz vyresili
Citace:
In this model, each process gets assigned a unique GPU virtual address space in which every GPU context to execute in. An allocation, created or opened by a process, gets assigned a unique GPU virtual address within that process GPU virtual address space that remains constant and unique for the lifetime of the allocation. This allows the user mode driver to reference allocations through their GPU virtual address without having to worry about the underlying physical memory changing through its lifetime.
, takze GPU uz ma lepsi pristup do systemovy pameti bez stupidních latenci. To tedy znamena, ze GPU ve VRAM muze mit při streamingu textur to, co momentalne skutecne potřebuje pro render scen a zbytek tahat ze systemovy pameti s predikci toho, co GPU bude potřebovat pro render dalších scen s tim, jak se hrac pohybuje. Samozrejme pokud ty data tam nejsou kvůli velikosti VRAM (scena potřebuje momentalni vic nez kolik se tam vejde), nebo predikce nevyjde presne (opet potrebny data nejsou ve VRAM), dojde ke zpomaleni, ale nemelo by dojit uz k tvrdymu zaseku a stutteru hry. Ja tyhle prehnany nároky na VRAM prisuzoval memory managementu her a vyvojarum, ale brzda byla na strane MS :roll:

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 11:41 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Mě po tom testu SoM (stále nechápu, že to běželo plynule s takovým přetížením), překvapily COD ghosts, asi nejhůře optimalizovaný díl. Na 6GB TITANu ta hra vyžírala téměř celou VRAM a na GTX780 byly v některým misích viditelný propady fps kvůli VRAM. Tady "VRAM" maximálně vylezla na 2,6GB a stutter žádný... zatim. :)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 13:04 
Začátečník
Začátečník

Založen: 13. listopad 2005
Bydliště: Pardubice
Nahoru
Jeste ze tu je takovej stoural jako je Ache :) Takze prvni vetsi + pro Win10?:)

_________________
CPU:i7 5960X @ 4,6 GHz| MB:ASUS RAMPAGE V EXTREME | VGA: MSI RTX 2080 Ti GAMING X TRIO | ram:4x8GB 3200Mhz | SSD:850pro 128GB + evo 1TB | Audio:Creative Titanium | Repro:Z-5500 | MONITOR: OLED55" 4K | Case:Corsair 1000D | zdroj:EVGA Supernova 1300W | os:Windows 10pro CZ x64


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 13:20 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Jakmile vylezou první DX12 tituly, tak tech plusu bude daleko vic. Hraci na W10 proste prelezt budou muset.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 14:20 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 20. září 2007
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Takže je opravdu ve win10 znát menší imputlag/microstuttering?
Protože s tím mám pod win7 celkem problém snad u všech her pod 50fps.. Nebo to funguje jen, když nestačí paměť grafiky a musí to tahat z ram?

_________________
CPU:Skylake i7 6700K 4,6GHz MB:ASUS Z170 PRO GAMING Chladič:Noctua NH-D14 RAM:Corsair 2x8GB DDR4 3000MHz@3200MHzVGA:EVGA SC GAMING GTX1080Case:Corsair 780T HDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB WD Black+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 14:25 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Tohle nemá nic spolecnyho s inputlagem nebo stutterem kvůli propadum fps.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 14:28 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 20. září 2007
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Imputlag nastává, když mám třeba 50fps, což by mělo být plně hratelné, ale kvůli vysokému imputlagu to hratelné není..

Tak v čem je to lepší? Jen ve více FPS?

_________________
CPU:Skylake i7 6700K 4,6GHz MB:ASUS Z170 PRO GAMING Chladič:Noctua NH-D14 RAM:Corsair 2x8GB DDR4 3000MHz@3200MHzVGA:EVGA SC GAMING GTX1080Case:Corsair 780T HDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB WD Black+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 14:29 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Co takhle si to procist o co se jedna.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 14:36 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 20. září 2007
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Četl jsem to.. Na straně 2 se porovnávají i latence. Jde mi o to, jestli to je vlastnost win 10 jen když si to přiřazuje ram k vram přes PCIe, nebo je to pod windows 10 vždy lepší..

_________________
CPU:Skylake i7 6700K 4,6GHz MB:ASUS Z170 PRO GAMING Chladič:Noctua NH-D14 RAM:Corsair 2x8GB DDR4 3000MHz@3200MHzVGA:EVGA SC GAMING GTX1080Case:Corsair 780T HDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB WD Black+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 14:58 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 19. září 2004
Nahoru
Ja mam otazku ohladom pagefile..testujete ho na ssd alebo klasickom disku?Resp by ma zaujimalo,ci je v tomto pripade dramaticky rozdiel medzi ssd vs klasika.Je mi jasne,ze ssd je na tom lepsie,ale predsa len pagefile s velkostou 8gb (a viac) da zabrat ssd...


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 15:21 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Pagefile mam na SSD. Mohl bych zkusit co to udela, pokud to hodim místo na SSD na HDD, ale nemelo by to snad ovlivnit.

Xnovic:
Tohle resi komunikaci mezi VRAM a systémovou pameti při streamovani textur. Zadny inputlag s poklesy fps v dusledku GPU/CPU bottlenecku to neresi. Vzdyt je to uz vyse popsano a otestovano.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 15:26 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 20. září 2007
Bydliště: Plzeň
Nahoru
webwalker napsal:
Win8.1 vs Win10
Příloha:
FrametimesChart.Png

Příloha:
ab_MemoryUsedChart.Png


Já to bral podle tohoto, kde je latence podstatně nižší.

_________________
CPU:Skylake i7 6700K 4,6GHz MB:ASUS Z170 PRO GAMING Chladič:Noctua NH-D14 RAM:Corsair 2x8GB DDR4 3000MHz@3200MHzVGA:EVGA SC GAMING GTX1080Case:Corsair 780T HDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB WD Black+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: čt 13. srpen 2015, 15:37 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
To resi latence při streamingu textur, zvlaste pokud VRAM nestaci a zacne to tahat ze systemovy pameti, kdy místo vyraznyho stutteru a zaseknuti obrazu, to jede dal, maximalne se při preteceni propadne vykon. S inputlagem pri poklesu fps kvůli nedostatku vykonu to nic neudela. Viz. AC:U, změna nula.

PS: Obecne Win 8.1 uz byli i pro hrani lepsim systemem a prechod na Win 10 je neodvratny, takze proc tohle s Win 7 resit. Je cas jim zamávat.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: so 15. srpen 2015, 11:37 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Tak jsem zkusil ještě jeden pokus... to že si grafika ve Windows 10 může půjčovat více paměti přes PCI-E a tvářit se jako že má víc paměti je hezké, ale jak moc brzdí tyhle přenosy po PCI-E výkon?
GTX 670 je docela pomalý křáp na to aby tahala Watch dogs na maximu, tak jsem zkusil prostě dát jen textury a dohlednost na Ultra, zbytek detailů (jako shadery a stíny) na minimum, aby grafika lítala na co nejvyšších fps při co největším zatížení paměti a mohl jsem si dovolit to zatížit i AA (kdy pro W8.1 i GTX970 měla co dělat):

výsledek: http://abload.de/img/watch_dogs_ultrawxkkd.jpg

frametimes při dlouhé jízdě (cca 4 minuty): http://abload.de/img/beznzvuwskzt.png
-vytížení paměti oscilolavo někde kolem 2800MB

No nevím jak vy, ale já ode dneška ignoruji recenze, kde se testuje pod W8.1 nebo W7. A hlavně testy grafik co mají jen 2GB. :)

A když se mě dneska zeptáte na to, jestli 4GB VRAM na FURY stačí? Ano s přehledem, pokud to na AMD funguje stejně. :!:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: so 15. srpen 2015, 11:45 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
U Fury to stacilo i u minulych win při normalnim rozliseni, ostatne jako ostatní 4GB grafarny. Nestacilo to ve 4K. Jestli to jede dobře pod Win 10, to tu někdo asi neukaze, neb tu kartu proste nikdo nemá :| On by mohl někdo vytahnout Tahiti nebo Tongu a project SoM (ne ten benchmark) s tim, zda bude mit nejaky viditelny stutter, ci primo zaseky kvůli VRAM a Watch Dogs na Ultra textury s tou danou trasou pod FLAC a schvalne zda to pojede ok.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: nVidia Windows 10 memory management
PříspěvekZaslal v: so 15. srpen 2015, 16:31 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. říjen 2008
Bydliště: Vratimov
Nahoru
V tom případě je GTX 970 na 1440p pod Win 10 zase "ve hře". :wink:

_________________
>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 375 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 5 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.