Pokaždé se snažím dokázat, že je to nesmysl (onen příklad, kdy na 22" displeji za vteřinu přeletí nějaký objekt z jednoho rohu do druhého - při 25 FPS bude mezi jednotlivými snímky skok více než 2 cm, což se nedá považovat za plynulý pohyb).
Dnes jsem si ale vzpomněl na jedno (přes 10 let) staré demo 3Dfx, které už tehdy prezentovalo, že 30 FPS nestačí a to ani pro relativně pomalý pohyb.
Pokud si ho chcete vyzkoušet, není problém (postup je vyzkoušený na grafické kartě ATi + WinXP; mělo by to ale fungovat i na nV):
- Stahněte si a nainstalujte 3dfx Demo "60/30/15 Hz" z http://www.falconfly.de/artwork.htm (zascrollujte, nebo si na stránce vyhledejte název dema - přesně jak jsem ho tučně uvedl)
- Pokud nemáte v systému nainstalovanou grafickou kartu od 3Dfx ani Glide wrapper, stahněte a nainstalujte např. wrapper ze http://www.zeckensack.de/glide/ (hned druhý řádek shora "download here")
- Po instalaci wrapperu zkopírujte soubory "glide2x.dll" a "glide3x.dll" z c:\windows do adresáře s 3Dfx demem (do stejného adresáře, jako je exe soubor)
- Spusťte configurator glide wrapperu, ignorujte hlášku, nastavte Refresh rate na 60Hz a zavřete (OK)
- Otevřete CCC (nebo ovládací panel grafické karty) a pokud používáte v-sync a 3D refresh rate override, přepněte ho na 60 Hz (demo by jinak neběželo korektně na 30 a 60 FPS). Pokud pro každé rozlišení nastavujete refresh zvlášť, mělo by stačit nastavit těch 60 Hz pro 640*480
- Spusťte demo a kochejte se, jak se balónek při 30 FPS pohybuje "naprosto plynule, že už je jakýkoli vyšší framerate úplně zbytečný"