Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je ne 25. říjen 2020, 12:10

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 316 příspěvků ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  další
Autor Zpráva
 Předmět: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 2. březen 2015, 23:22 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Citace:
The Mantle SDK also remains available to partners who register in this co-development and evaluation program. However, if you are a developer interested in Mantle "1.0" functionality, we suggest that you focus your attention on DirectX® 12 or GLnext.
:(

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


Naposledy upravil Hladis dne čt 3. březen 2016, 10:33, celkem upraveno 3x.
Reason: Vyděleno z AMD sekce/Mantle vlákna do vlastního threadu


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 08:42 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Další info

AnandTech - AMD Lays Out Future of Mantle: Changing Direction In Face of DX12 and glNext
DIIT - Stane se z Mantle OpenGL-next?


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 09:35 
Začátečník
Začátečník

Založen: 11. prosinec 2009
Nahoru
Inak glNext sa bude na 99% volat Vulkan. A ako vieme vulkany chrlia magmu z plasta. Je tu teda aj spojenie slovene Mantle => Vulkan. Je teda fakt dost pravdepodobne ze teda glNext/Vulkan bude prakticky Mantle.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 09:41 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Jj, je to víceméně potvrzeno

PcPer - GDC 15: What Is Vulkan (glNext), SPIR-V, and OpenCL 2.1?
AnandTech - Next Generation OpenGL Becomes Vulkan: Additional Details Released


Že by i nějaká souvislost s Volcanic Islands? :)


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 10:05 
Začátečník
Začátečník

Založen: 11. prosinec 2009
Nahoru
Dalsie info https://www.khronos.org/assets/uploads/ ... erview.pdf
https://www.khronos.org/vulkan


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 10:42 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
Osobně nevěřím tomu, že se Mantle přetransformuje do OpenGL Next ani tomu, že Volcanic Islands má cokoliv společného s API Vulcan....

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 10:44 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Jen aby to někoho nemátlo - Vulkan API = OpenGL Next


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 12:36 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
koukám, že se v Kronos ani neobtěžovali s přejmenování těch Vulcan extensions z Mantle :D

http://www.geeks3d.com/20140203/amd-catalyst-14-1-beta-driver-for-windows-and-linux-new-opengl-extensions-and-mantle-api-functions-list/

strana 8: https://www.khronos.org/assets/uploads/developers/library/overview/2015_vulkan_v1_Overview.pdf

Mantle začíná grAllocMemory

Vulkan vkAllocMemory

to je jako copy paste extensions s jinou předponou :twisted:

https://semiaccurate.com/forums/showthread.php?p=230467#post230467

že by tedy skutečně Vulkan API = Mantle 1.0 + SPIR-V

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


Naposledy upravil del42sa dne út 3. březen 2015, 12:47, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 12:46 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Obtěžovali, namísto grxxxxxxx teď API calls začínají vkxxxxxxx :mrgreen:

//sakra, ninja-edit dřív než jsem to poslal :(


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 12:55 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Takže to nakonec dopadne tak jako jsem já polemizoval ze začátku, kde jsem se zeptal, proč se celé to mantle prostě neudělá jako další extensions do OpenGL? A bum už je to tady.....


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 13:03 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
DOC_ZENITH napsal:
Takže to nakonec dopadne tak jako jsem já polemizoval ze začátku, kde jsem se zeptal, proč se celé to mantle prostě neudělá jako další extensions do OpenGL? A bum už je to tady.....
Až na to, že Vulkan není jen nějaká extense, ale celé "nové" API. :)


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 13:58 
Začátečník
Začátečník

Založen: 11. prosinec 2009
Nahoru
no myslim ze Vulkan nebude na 100% rovnaky ako Mantle ale tak 80-90%. Urcite sa tam vykonali nejake zmeny ktore v povodnom Mantle nevymysleli uplne dobre. Taktiez sa muesli vyskytnut aj pripady kedy bolo Mantle prilis specificke pre GCN. ale ako to vyzera tak Vulkan je z velkej casti prave Mantle. Co si myslim ze pridali v Khronos je debug a verification layer a tiez SPIR.

Inak ukazuje sa ze Vulkan bude dostupne na PowerVR grafikach http://blog.imgtec.com/powervr/trying-o ... wervr-gpus


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 14:03 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Hlavně bude mít možnost používat jiné OGL extensions. Tzn mohl by se použít při dostatečné SW spolupráci u profi modelovacích softů a pod.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 14:05 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
nou napsal:
no myslim ze Vulkan nebude na 100% rovnaky ako Mantle ale tak 80-90%. Urcite sa tam vykonali nejake zmeny ktore v povodnom Mantle nevymysleli uplne dobre. Taktiez sa muesli vyskytnut aj pripady kedy bolo Mantle prilis specificke pre GCN. ale ako to vyzera tak Vulkan je z velkej casti prave Mantle. Co si myslim ze pridali v Khronos je debug a verification layer a tiez SPIR.

Inak ukazuje sa ze Vulkan bude dostupne na PowerVR grafikach http://blog.imgtec.com/powervr/trying-o ... wervr-gpus

Jj, však o tom je řeč v tom článku na Anandu i na PcPer
AnandTech napsal:
What has changed from Mantle is that Khronos has gone through a period of refinement, keeping what worked in Vulcan and throwing out portions of Mantle that didn’t work well – particularly HLSL and anything that would prevent the API from being cross-vendor – replacing it with the other necessary/better functionality.


DOC_ZENITH napsal:
Hlavně bude mít možnost používat jiné OGL extensions. Tzn mohl by se použít při dostatečné SW spolupráci u profi modelovacích softů a pod.
:? O jakých OpenGL extenzích zase mluvíš? Vulkan žádné nepoužívá


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 14:14 
Začátečník
Začátečník

Založen: 11. prosinec 2009
Nahoru
DOC mysli to ze ak by to spravili ako OpenGL extension tak by sme nestratili moznost pouzivat ostatne OpenGL vymozenosti. Ale tento pokus tu uz bol. Staci si spomenut na AZDO prezentaciu ktora bola o znizeni overheadu v OpenGL. Boli tam naozaj zaujimave koncepty ale bez toho aby sa nespravila jedna hruba ciara je to len lepenie zaplat na stary podvozok. OpenGL s AZDO je ako supersportiak z 70-80 rokov. Jazdit dokaze naramne ale vytrasie pritom z vas dusu pretoze tlmice maju 30 rokov a dnes uz maju auta aktivne upravovanie podvozku.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 14:18 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Pozn: Rozdelte vlakno. OGL next se ma resit samostatne v sekci Graficky karty jako DX12 a ne v Mantle a AMD sekci.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 14:18 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
:? Však je to mírně modifikované AMD Mantle API.


//Přesun do hlavní sekce + shadow + nastavení jako důležité


Hladis// Ano vychazi to z Mantle, ale je to uz nove API a není jen pro grafarny AMD.
//Krteq - však Mantle taky není jen pro AMD karty :roll:


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 15:14 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 04. květen 2013
Nahoru
I když mezi oběma API zřejmě nebude velký rozdíl, s podporou glNext by už nVidia neměla mít žádný problém, na rozdíl od Mantle.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 15:19 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
HafanPetr napsal:
I když mezi oběma API zřejmě nebude velký rozdíl, s podporou glNext by už nVidia neměla mít žádný problém, na rozdíl od Mantle.


Hah, nice move from Khronos. Vulkan is completely built on top of SPIR-V, meaning that if NVidia wants to support it then they will have to support OpenCL C++.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics
PříspěvekZaslal v: út 3. březen 2015, 15:21 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Že by konečně? nou bude mít radost :)


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 316 příspěvků ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 2 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.