Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Call of Duty: Modern Warfare to receive RTX Support
https://www.guru3d.com/news-story/call- ... pport.html
No rozsiruje se to pomerne rychle.
https://www.guru3d.com/news-story/call- ... pport.html
No rozsiruje se to pomerne rychle.
- Jozef62
- Nikdy nic nevím
-
- Registrován: 25. lis 2017
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
1440p na 2080Ti hádže 70fps, video nastavené ako v odkaze na YTHEAD píše:2080TI pretaktovana na 2040mhz ma 19fps ve 4k a 44fps ve 1440p
https://www.youtube.com/watch?v=x5EfuR5sWMk
- shipo
- Začátečník
- Registrován: 28. pro 2007
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Global ilumination na low, jeho vypnutím je scéna moc tmavá (osvětlený povrch je světlem).Ache píše:huh, docela zásadní rozdíl ve výkonu (a i vytížení GPU - viz frekvence - RTX 2070 jede na limitu TDP 175W) udělá efekt global ilumination (který asi přidá nějaké odrazy světla)... skoro bych i tipoval, že bude lepší GI vypnout, protože by teoreticky některé tmavé části hry nemusely být tak tmavé
GI off: https://abload.de/img/20190606191947_1hojo8.jpg
GI medium: https://abload.de/img/20190606191956_18fjw2.jpg
Medium nebo high se odráží někam až do třetího kolene, ale není to vůbec poznat.
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Lebo ten Vulkan renderer bol napisany aby pouzival iba RTX. Aby fungovala aj klasicka rasterizacia tak by to museli napisat zvlast.Krteq píše:Tohle nějak nechápu. Proč když to jede na Vulkanu? To jako aby byl opravdu znát ten "rozdíl"?
- LastPCgamer
- Začátečník
-
- Registrován: 25. pro 2012
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Hladis píše:Call of Duty: Modern Warfare to receive RTX Support
https://www.guru3d.com/news-story/call- ... pport.html
No rozsiruje se to pomerne rychle.
Tak rozsiruje sa to tak ako to nVIDIA tlaci otazne je v kolkých tituloch je RayTracing bez tobo aby to tlacila nVIDIA.
CPU: Intel Core I7 5820K@4.5GHz; Cache 4GHz + Noctua NH-D15;*** MB:ASUS X99-A;*** RAM: 4x4GB DDR4 3000MHz CL 15-17-17-35 1T Corsair;*** GK: EVGA GeForce GTX 1080Ti SC Black Edition Gaming ICX***;*** M.2 NVMe SSD: Samsung 970 EVO PLUS 500GB;*** SATA III SSD: Samsung EVO 850 500GB, Crucial MX500 1TB;*** SATA II HDD: 500GB Hitachi 7200RPM ;*** Op. Drive: Samsung DVD-RW SH-S223F;*** Sound Card: ASUS Xonar Phoebus;*** PSU: Seasonic SS-860XP Platinum;*** MOUSE: RAZER Deathadder Chroma;*** MOUSEPAD: Roccat Taito;*** KEYBOARD: Roccat Isku;*** HEADSET: Sennheiser PC 360 G4ME;*** MONITOR: 27" Acer Predator XB271HU 144Hz, IPS, G-Sync;*** CASE: Cooler Master HAF 922;*** OS: Windows 10 64bit Home; Herné konzoly: Playstation 5, NINTENDO Switch
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
mno AMD jaksi nemá čo tlačiť
a tebe to môže byť totálne fuk
btw RTX je NV fičúrka, RT je všeobecné takže tak
a tebe to môže byť totálne fuk
btw RTX je NV fičúrka, RT je všeobecné takže tak
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jo je to tak, tady v téhle scéně je to bez GI tmavý...shipo píše:Global ilumination na low, jeho vypnutím je scéna moc tmavá (osvětlený povrch je světlem).
Medium nebo high se odráží někam až do třetího kolene, ale není to vůbec poznat.
GI off: https://abload.de/img/20190607131248_1kujv6.jpg
GI medium: https://abload.de/img/20190607131337_1lwjfv.jpg
... ale asi stačí i to low, protože to vypadá úplně stejně (s + 10 fps navíc).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
dalsi videoJozef62 píše:1440p na 2080Ti hádže 70fps, video nastavené ako v odkaze na YTHEAD píše:2080TI pretaktovana na 2040mhz ma 19fps ve 4k a 44fps ve 1440p
https://www.youtube.com/watch?v=x5EfuR5sWMk
https://www.youtube.com/watch?v=YpdaiTKRzpM&t=
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
jop tiež mám okolo 45 fps, len sa patrí napísať že v klasickom OGL má v podstate to isté
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- madPav3L
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. pro 2005
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Já to včera na chvíli zapnul jen tak na zkoušku, žádné nastavení jsem neměnil kromě rozlišení (3440x1440) a 42 fps.
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
- petsild
- Začátečník
-
- Registrován: 03. črc 2012
- Bydliště: Praha 10
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Kolik (ne)dává 1080Ti?
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tipujem 10fps
- Jozef62
- Nikdy nic nevím
-
- Registrován: 25. lis 2017
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Zmeral som to pri rôznych nastaveniach GI:
GI low +70FPS
GI medium +60FPS
GI high +50fps
i9-7960X + RTX 2080Ti, pri dlhšom hraní je to medzi 50 až 57FPS.
GI low +70FPS
GI medium +60FPS
GI high +50fps
i9-7960X + RTX 2080Ti, pri dlhšom hraní je to medzi 50 až 57FPS.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Vetsina studii implementuje standart DXR a ne primo RTX reseni od nV z baliku Gameworks. Ti vyvojari to implementuji dobrovolne a muzou zcela dle jejich uvazeni uzavrit marketingovou nebo technickou spolupraci s nV. Ostatne to same se uzavira i s AMD. Ray tracing je zajimavy sam osobe, vyvojari si s tim radi pohraji uz jen z podstaty ze chteji a to bez toho aby na ne nekdo "tlacil". "Holy Grail" renderingu se tomu nerika jen tak.LastPCgamer píše: Tak rozsiruje sa to tak ako to nVIDIA tlaci otazne je v kolkých tituloch je RayTracing bez tobo aby to tlacila nVIDIA.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Když tak s tím Quakem blbnu, tak koukám, že denoiser také není zadarmo a žere dost slušnou porci výkonu (a ten nemá s výkonem RT už nic společného - je to post proces na odstranění šumu pomocí tensor-cores)...
denoiser ON: https://abload.de/img/20190607205359_1srkw9.jpg
denoiser OFF: https://abload.de/img/20190607205348_1plj63.jpg
(barvy sežrala jpeg komprese a kvůli vedru - skoro 30°C v místnosti mám stažený power na 145W, proto ještě nižší frekvence)
Když si to tak vezmu, tak ten Quake je fakt pěkné techdemo raytracingu. Není to limitovaný ničím jiným, protože Quake je jednoduchá low-poly hra, takže zbytek karty se fláká a makají pořádně jen RT a tensor core. Jen mě zaráží, kolik výkonu žere samotný denoiser - jeho kvalita by také mohla být nastavitelná... nakonec ve spoustě her je "film noise" jako efekt řešený shaderem, tak tady by naopak stopy šumu vznikly samy a nemusel by se přidávat
denoiser ON: https://abload.de/img/20190607205359_1srkw9.jpg
denoiser OFF: https://abload.de/img/20190607205348_1plj63.jpg
(barvy sežrala jpeg komprese a kvůli vedru - skoro 30°C v místnosti mám stažený power na 145W, proto ještě nižší frekvence)
Když si to tak vezmu, tak ten Quake je fakt pěkné techdemo raytracingu. Není to limitovaný ničím jiným, protože Quake je jednoduchá low-poly hra, takže zbytek karty se fláká a makají pořádně jen RT a tensor core. Jen mě zaráží, kolik výkonu žere samotný denoiser - jeho kvalita by také mohla být nastavitelná... nakonec ve spoustě her je "film noise" jako efekt řešený shaderem, tak tady by naopak stopy šumu vznikly samy a nemusel by se přidávat
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No ale pokud odflaknes odstraneni sumu, tak to pak vypada blbe pri pohybu, kdy ti casti sceny dost hnusne zrni a artefakti. U ty prvni verze to slo treba videt. Prekryt to agresivnim filmovym sumem neni kdovijaky reseni. Taky QII nepouziva RT jen na dilci efekty, ale komplet, tedy i narocnost na odstraneni sumu je vetsi. Fun fact, Quake II je prvni plna RT hra tohoto typu, ktera jede na single consumer karte.
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tak vďaka tomu že to frčí cez Vulkan, tak som si mohol konečne vyskúšať RT v praxi a fakt pecka. Celé to pôsobí neskutočne prirodzene, tažko sa to popisuje (hlavne ak niekto pozrie na to čo je vidieť na prvý pohľad ako kvalita modelov/textúr), ale v pohybe to je proste pecka. To ako celé to prostredie reaguje na všetko...konečne, toto je fakt ten next gen na ktorý sme tak dlho čakali. Dúfajme že sa to čo najskôr objaví aj v nejakej novej hre v takomto rozsahu.
Inak na RTX2070 mi to vo FullHD išlo bez problémov 60+ FPS a normálne hratelné.
Inak na RTX2070 mi to vo FullHD išlo bez problémov 60+ FPS a normálne hratelné.
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
keby sa cele gpu skladalo z RT jednotiek,tak by mozno sla aj nova hra takto
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jo škoda, že je to takhle komplexně (kompletní nasvícení scény přes RT) řešeno zatím jen v Q2... modely, textury hnus (taky je to jedna z prvních 3D her co jsme kdysi hráli na Voodoočkách (a většina lidí jen v SW renderu 320x200)... ale to nasvícení... všechno je to reálné a sebemenší drobnost není fake.
Příklad - za vaší postavou jsou dveře za kterými je stěna na kterou svítí slunce a ta odráží světlo... to by logicky mělo pronikat i do místnosti a odrážet se na lesklé zdi (tedy 2x odraz světla)... a hle. ono to tady opravdu je:
otevřený dveře: https://abload.de/img/20190607214737_1uqkvx.jpg
zavřený dveře: https://abload.de/img/20190607214740_1brjhb.jpg
scéna za postavou: https://abload.de/img/20190607220013_17lk4m.jpg
Takový efekt u dnešních her jde opravdu jen předpřipravit (přidat fake světlo, při otevření dveří + odrazovou mapu) , protože to nelze ani pomocí screen-space nasimulovat (zdroj světla a odrazu je za postavou).
Příklad - za vaší postavou jsou dveře za kterými je stěna na kterou svítí slunce a ta odráží světlo... to by logicky mělo pronikat i do místnosti a odrážet se na lesklé zdi (tedy 2x odraz světla)... a hle. ono to tady opravdu je:
otevřený dveře: https://abload.de/img/20190607214737_1uqkvx.jpg
zavřený dveře: https://abload.de/img/20190607214740_1brjhb.jpg
scéna za postavou: https://abload.de/img/20190607220013_17lk4m.jpg
Takový efekt u dnešních her jde opravdu jen předpřipravit (přidat fake světlo, při otevření dveří + odrazovou mapu) , protože to nelze ani pomocí screen-space nasimulovat (zdroj světla a odrazu je za postavou).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
AMD expected to talk about their Raytracing Strategy during E3
https://www.guru3d.com/news-story/amd-e ... ng-e3.html Jsem zvedavej, jak se k tomu postavi.
https://www.guru3d.com/news-story/amd-e ... ng-e3.html Jsem zvedavej, jak se k tomu postavi.