Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
a ako spravis normal mapu,alebo tesselaciu cez DXR bez pixel shaderu ?
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
docu, jedina hra kde se s rt nejak projevuje sum je BF5, a to jen nekde. a jejich implementace neni zrovna vzorova, nepouzivaj dokonce ani TC odsumovac. co se tyce vykonu, opakovane tu povidas neco o tom jak na to neni vykon, a ja jedu s RT v BFV v okoli 60-80fps ve 1440p i v tom zajebanym BF5. Meanwhile to v ostatnich hrach jede spis lip.DOC_ZENITH píše:A ty chceš aby 60% tvého jádra padlo na RT když nemáme ani výkon na 4K60 při normálnim renderu? Současné RT ukázalo že HW na to nemá, jede to zle a ještě k tomu je to noisy jak píča.
Kdyz uz kritizujes RT, vyber si neco co ma oporu v realite, jako treba cenu, to posledni jeste zbyva.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
DOC_ZENITH:
Nevim o jakych 60% jadra mluvime, tolik to nezabira. Honba za 4k jde mimo me. Pokud myslis o budoucnu, tak pokud se RT bude vice prosazovat, tak k tomu budou uzpusobeny i GPU.
Jede to vcelku dobre, pokud mas Turing. Nejde to hodnotit podle odchazejici generace a stale se bavime o vyhledu do budoucna, kdy toto je jen zacatek.
Vyraznejsi noise ma-mela, nevim jak s tim pokrocili, jedna hra a kdyz vynecham fan modifikace, tak jsem jinak jinde zadny hodne opravdu rusivy sum nevidel. To vse zalezi na denoiseru.
Netroufam si vestit co intel a AMD, jelikoz se vi presne prd o Navi i Xe, ale obe firmy s RT pocitaji.
V rasterizaci je vykonu dost, problem jsou limitace samotny rasterizace pro vizualni stranku a pak roubovani ruznych hacku a berlicek, aby se ta limitace obesla a ktery nedosahuji uspokojivych vysledku.
Prumysl je jineho nazoru a ja vidim, ze ten cil je na dosah a RT se stava konecne pouzitelnym v realnem case s velkym potencialem do budoucna.
Nevim o jakych 60% jadra mluvime, tolik to nezabira. Honba za 4k jde mimo me. Pokud myslis o budoucnu, tak pokud se RT bude vice prosazovat, tak k tomu budou uzpusobeny i GPU.
Jede to vcelku dobre, pokud mas Turing. Nejde to hodnotit podle odchazejici generace a stale se bavime o vyhledu do budoucna, kdy toto je jen zacatek.
Vyraznejsi noise ma-mela, nevim jak s tim pokrocili, jedna hra a kdyz vynecham fan modifikace, tak jsem jinak jinde zadny hodne opravdu rusivy sum nevidel. To vse zalezi na denoiseru.
Netroufam si vestit co intel a AMD, jelikoz se vi presne prd o Navi i Xe, ale obe firmy s RT pocitaji.
V rasterizaci je vykonu dost, problem jsou limitace samotny rasterizace pro vizualni stranku a pak roubovani ruznych hacku a berlicek, aby se ta limitace obesla a ktery nedosahuji uspokojivych vysledku.
Prumysl je jineho nazoru a ja vidim, ze ten cil je na dosah a RT se stava konecne pouzitelnym v realnem case s velkym potencialem do budoucna.
Zase bych neprehanel, 2080Ti tak pro 4k, jinak ve FullHD Path Tracing zvladnou i nizsi modely.havli píše: Akorat na ten RTCW budes potrebovat RTX 2080 Ti
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tak jestliže se plánuje v roce XYZ 60% výkonu do RT tak to bude odpovídat ne? To je jedno, nemá smysl debatovat, chce to více her a uvidíme, podle mě rozhodne další generace konzolí.
- ifkopifko
- Začátečník
-
- Registrován: 16. říj 2009
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Podľa mňa nehovoríte s DOCom o tom istom.hnizdo píše:...co se tyce vykonu, opakovane tu povidas neco o tom jak na to neni vykon, a ja jedu s RT v BFV v okoli 60-80fps ve 1440p i v tom zajebanym BF5. Meanwhile to v ostatnich hrach jede spis lip...
Samozrejme že je dostatok výkonu na ten osekaný typ RT efektov ako je implementovaný v súčasných hrách - neprekvapivo, keďže to bolo nastavené tak, aby sa to dalo hrať.
Inak, mňa by zaujímalo, či ten Quake II RTX je naozaj tiež čisto dokončený Q2VKPT (čistý path-tracing ak som to dobre pochopil), alebo sú tam aj zásadné zmeny.
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jak ten QII rtx tak hybridni rtx chodi i ve 4k v hratelnych fps. O tom mluvim ja. O cem mluvi doc prave nevim.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
FHD asi neni cilova skupina pro karty za >20k. A kdyz vidim, jak se to plazi kolem 40 fps na RTX 2080 pri 2560x1440 rozliseni, tak nic moc. https://www.youtube.com/watch?v=YZITcg3sTHYHladis píše:Zase bych neprehanel, 2080Ti tak pro 4k, jinak ve FullHD Path Tracing zvladnou i nizsi modely.havli píše: Akorat na ten RTCW budes potrebovat RTX 2080 Ti
Kdyz vezmu origo Q2, tak pro stejny vykon mi staci GF2 GTS Pokud teda pominu fakt, ze takove rozliseni neda... ale v 1600x1200 ma 76 fps. Krome par stinu a svetel tam moc rozdil ve vzhledu neni.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
tak ono to moze vypadat pekne aj bez RTX s tym ze to ide s X-krat viac fps
https://www.youtube.com/watch?v=0uurJ-zjhok&t=21s
https://www.youtube.com/watch?v=0uurJ-zjhok&t=21s
Naposledy upravil(a) rbclass dne pát 19. dub 2019, 12:09, celkem upraveno 3 x.
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
ono spústa nových hier sa aj bez RT plazí na dosť malých fps aj bez RT, takže nutne to neni problém RT
ked už sa bavýme o WQHD+
ked už sa bavýme o WQHD+
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
- tu ale nejde o to či to vyzerá pekne alebo nie, aj to čo si posielal vyzerá stále jak hra z daného roku, akurát malinko potunená. Tu ide o to že s tým RT to dosahuje kvalitu nasvietenia a reflexií akú sme zatiaľ v žiadnej inej hre nedostali a to je to o čo ide. S ohľadom na to že RT napr. není tak závisle na geometrií sa dá predpokladať, že keby to malo o dosť detailnejšiu geometriu, tak by to zase už až toľko FPS nezhltlo jak by možno niekto čakal. Každopádne v tomto prípade ide čisto o demonštráciu enginu a teda GI, tiene, reflexie a nie o to jak tá hra vyzerá.rbclass píše:tak ono to moze vypadat pekne aj bez RTX s tym ze to ide s X-krat viac fps
https://www.youtube.com/watch?v=0uurJ-zjhok&t=21s
EDIT: A čo sa týka FPS, tak je to modifikácia do starej hry, dosť pochybujem že to ide v najefektívnejšom režime jak je možné. Z tohoto pohľadu a vzhľadom na to že ide o novú technológiu sú tie FPS skôr prekvapujúco vysoke. Každopádne nikto asi nečaká, že s prvou generáciou RT kariet budeme v hre počítať všetko s RT a ešte v 4k@60FPS...to asi tažko, toto je len začiatok. Časom sa budú karty robiť viac a viac na to aby počítaly rýchlejšie RT, RT cores bude v porovnaní s ostatnými častami čipu mať stále väčšie zastúpenie. Dá sa povedať, že možno rasterizačný výkon zostane skoro nezmenený a navyšovať sa bude hlavne RT výkon, napr. to čo sa ušetrí so 7nm možno pripadne skoro výhradne na nové RT cores. A možno budeme prekvapený, že keď sa komplikované úlohy ako jemné tiene, reflexie a pod. presunú na RT, tak ten súčasný rasterizačný výkon bude možno aj plne dostačujúci na 4k@60FPS.
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Digital foundry: Minecraft Ray Tracing Live Play: A Path Traced Showcase?
https://www.youtube.com/watch?v=5jD0mELZPD8
Hodne pekny video.
Promaz balastu a uprava prispevku. Reste tema a ne tahani za slovicka.
https://www.youtube.com/watch?v=5jD0mELZPD8
Hodne pekny video.
Promaz balastu a uprava prispevku. Reste tema a ne tahani za slovicka.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
https://itpeernetwork.intel.com/intel-r ... #gs.8k1oj0I’m pleased to share today that the Intel® Xe architecture roadmap for data center optimized rendering includes ray tracing hardware acceleration support for the Intel® Rendering Framework family of API’s and libraries.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Pokud je to bráno takto, tak to není zas taková novinkaHladis píše:https://itpeernetwork.intel.com/intel-r ... #gs.8k1oj0I’m pleased to share today that the Intel® Xe architecture roadmap for data center optimized rendering includes ray tracing hardware acceleration support for the Intel® Rendering Framework family of API’s and libraries.
"Data center optimized rendering including ray tracing HW acceleration" podporují už teď všichni hlavní IHVs
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
kedze to ide cez opengl..pomahaju tomu rtx jednotky ?Hladis píše:Digital foundry: Minecraft Ray Tracing Live Play: A Path Traced Showcase?
https://www.youtube.com/watch?v=5jD0mELZPD8
Hodne pekny video.
Promaz balastu a uprava prispevku. Reste tema a ne tahani za slovicka.
kukam ze to ide celkom svizne v 4K aj s 1080ti
https://youtu.be/ZzCvRF_sID8?t=108
dokonca gtx970
https://www.youtube.com/watch?v=qylgZQSDcIY
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ne, nepomaha tomu nic, proto je to i tak narocny na vykon. Jede to pres standartni jednotky, v tom DF videu je to i zmineny vcetne toho jak to jede.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Náročný, vždyť to utáhne i GTX 970 a GTX 1080Ti ve 4KHladis píše:Ne, nepomaha tomu nic, proto je to i tak narocny na vykon. Jede to pres standartni jednotky, v tom DF videu je to i zmineny vcetne toho jak to jede.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
30 fps na GTX 1070 v 720p je jako super vykon ? Koukame na stejny video nebo na nejaky z jiny dimenze ? A to to tam maji rozebrany jak to jede hned v prvnich minutach.
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
subjektivne je to super vykon..znamena to ze si to v 60fps mozem zahrat aj ja,ine ma nezaujima
(chlapovi na 2080ti to ide 60fps v 1080p pri 70-90% vytazenosti,cize na 1080ti to pojde velmi podobne)
pozrel som to cele..odrazy to ma sice SSR,ale to nasvietenie je takmer dokonale..(ma to mierne spozdenie co som vyrozumel z toho co tam hovoria)
(chlapovi na 2080ti to ide 60fps v 1080p pri 70-90% vytazenosti,cize na 1080ti to pojde velmi podobne)
pozrel som to cele..odrazy to ma sice SSR,ale to nasvietenie je takmer dokonale..(ma to mierne spozdenie co som vyrozumel z toho co tam hovoria)
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jo ale všimni si jak pokládá ty bloky, tak že je tam artefakt ala to světlo zmizí komplet až o chvíli později, tzn pravděpodobně je nasvětlení počítané separé a ne pro každej frame, tzn cool scenérie ale neni to komplet real-time, je tam delay, můžeš tím tedy nasvítit scénu ale dynický phybující se zdroje světel jsou asi mimo realitu. A outdoor screeny jsou přitažený, ala zvednem konstrast, saturaci, potlačíme mlhu a juuu to je hezký, až na to že bez RT by to bylo stejně hezký kdyby se provedly stejný postprocessing úpravy.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Netusim jakej Path Traced shader mod používali v tom DF review, ale to co posílal rbclass je SUES PTGI (Path Traced Global Illumination) shader mod a běží to na všem.Hladis píše:30 fps na GTX 1070 v 720p je jako super vykon ? Koukame na stejny video nebo na nejaky z jiny dimenze ? A to to tam maji rozebrany jak to jede hned v prvnich minutach.
I7 6700k, 16GB RAM, Nvidia GTX 1080Ti ve 4KThis Shader includes:
- Fully Pathtraced Global Illumination (with infinte bounces, 1 bounce per frame)
- Fully Raytraced reflections (+roughness) No Screenspace.
- Glass/Ice refractions
- Support for PBR textures
GTX 970 with an i7 4790k and 16GB DDR3 RAM.
//Tak podle popisků k tomu DF videu používali stejný shader mod, ale výsledky se dost lišej, chlapci na DF to asi blbě nastavili nebo použili jinou verzi
Naposledy upravil(a) Krteq dne stř 1. kvě 2019, 21:05, celkem upraveno 2 x.