Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

@přihlášen DOC_ZENITH :4 framy pozadu,ak som dopre rozumel

skusam to akurat a ide to krasne

vypada to skvele a ide mi to v pohode 60fps v 1200p
https://imgur.com/a/hLtvQfu
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Krteq píše: chlapci na DF to asi blbě nastavili
V tech videich nikde nevidim zadny ukazatele fps. Nevim ani zda pouzivaji aktualni verzi. Pochybuju, ze DF ve svych analyzach jsou uplny mimoni, co nevedi co delaji a "blbe" to nastavili. Pokud vezmu jine uzivatele a jejich vysledky
I’m using a slightly (very slightly) overclocked 1070 and I can do 1080p with this shaded pack at about 36 FPS lowest. Up to about 65 if I’m in a cave.
Performance-wise, this mod ran at around 25-40FPS on notglacier's GTX 1070 Ti powered system
my 7700k at 5ghz and 1070ti can run this at 19fps lol
a https://www.youtube.com/watch?v=oIlu3-8nlt4 Zelezi na kvalite nastaveni a na samotny narocnosti sceny. Je naprosto absurdni, aby GTX 970 zvladla takovyto (prezentace DF) kvalitni Path tracing v nejakych slusnych fps v komplikovany scenerii, kdyz to nezvladaji silnejsi karty. Jinak toto nejede na vsem
Unfortunately, it is currently impossible to run PTGI on an AMD card. As for why, geometry shaders do not work on Minecraft, because Minecraft uses quads for geometry instead of tris/triangles, and geometry shaders do not allow quads as an input. Nvidia has an extension that fixes this, but unfortunately AMD does not.
rbclass píše: ide mi to v pohode 60fps v 1200p
To ale netestujes posledni verze SEUS PTGI, protoze ty jsou placeny, ale nejaky uz letity.
Only those who purchase the 10USD (Gold Tier) are given access to it
https://www.patreon.com/posts/seus-ptgi-e6-25937144 Jedine ze jsi ji zaplatil.
Obrázek
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

ako mozes vediet co testujem ? :-D

mam SEUS PTGI E6..

E5 mi blbla ,torch nehadzali ziadne svetlo a podobne..

mozem to sem dat,na ulozto napr ak chcete..ma to 6MB
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:V tech videich nikde nevidim zadny ukazatele fps. Nevim ani zda pouzivaji aktualni verzi. Pochybuju, ze DF ve svych analyzach jsou uplny mimoni, co nevedi co delaji a "blbe" to nastavili.
Tak podle toho co říkají v tom videu používají starou verzi 1.12.2, netuším proč - viz. video v čase 0:34
DF - Minecraft Ray Tracing Live Play: A Path Traced Showcase? - 0:34

Ohledně toho že to nešlape na AMD kartách, máš v té citaci vysvětleno proč - AMD nemá OpenGL extensi která to dovoluje
Unfortunately, it is currently impossible to run PTGI on an AMD card. As for why, geometry shaders do not work on Minecraft, because Minecraft uses quads for geometry instead of tris/triangles, and geometry shaders do not allow quads as an input. Nvidia has an extension that fixes this, but unfortunately AMD does not.
Jinak už z principu není problém path tracing rozběhat na jakémkoliv GPU pod DX nebo Vulkanem

//@rbclass: Dík za info.
Naposledy upravil(a) Krteq dne čtv 2. kvě 2019, 10:50, celkem upraveno 1 x.
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

pretoze to ide len na 1.12.2..tie shadre su nie upravene pre vyssie verzie

v DF videu na konci sa este zmienuju,ze podobny "ray tracing" by sa mohol objavit v next konzoliach. Ma to par fejkov,par kompromisov,ale stale to vypada velmi dobre.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

rbclass píše:ako mozes vediet co testujem ? :-D mam SEUS PTGI E6..
Aha, uz je mi to jasny. :roll: :-D Volne k mani jsou jen nejaky letity stary verze a koukam, daji se novejsi rekneme "vypujcit" jinde, coz asi bude i tvuj pripad. Holt nejsem warezak, a nehledal jsem to "jinde". Hmm, nejsem moc fanda takovych vypujcek, ale mohl bych to vyzkouset a trochu otestovat. :oops:
Krteq píše: Ohledně toho že to nešlape na AMD kartách, máš v té citaci vysvětleno proč
No vzdyt jsem tu citaci uvedl, tak proc ji pises znova. To jen ze to nejede na vsem a je jedno ze to je proto, ze AMD nema prislusny fix a extension a autor modu to nedokaze obejit, jelikoz compiler mu hazi errory.
Obrázek
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

rbclass píše:v DF videu na konci sa este zmienuju,ze podobny "ray tracing" by sa mohol objavit v next konzoliach. Ma to par fejkov,par kompromisov,ale stale to vypada velmi dobre.
Pokud to bude engine graficky stejne komplexni jako minecraft, tak ---- zrejme ani pak ne. Pristi konzole bude mit tezko vykon 1080ky.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

No tak jsem to vyzkousel SEUS PTGI E6 na demu Minecraftu, to je casove omezeny a nemam tam veci jako svitici, barevny, leskly kameny atd.... Odpovida to cca vykonu jaky maji ve videu DF s GTX 1070, tedy mezi 30-47 fps a to tam je jen voda a krajina (DF tedy nemeli nic "blbe" nastaveny, krome zapnutyho V-sync). Bohuzel na nebi jsou nejaky artefakty. Co jsem koukal, tak ona je i trochu alchymie namichat ty mody a verze hry i modu aby to sedelo, ale nestudoval jsem to vice do hloubky, nikdy jsem to nehral.

Obrazky:
https://abload.de/img/javaw_2019_05_02_17_1o1kbx.png
https://abload.de/img/javaw_2019_05_02_17_03kkrk.png
https://abload.de/img/javaw_2019_05_02_17_0oyjgj.png
https://abload.de/img/javaw_2019_05_02_17_3qwks0.png
https://abload.de/img/javaw_2019_05_02_17_3b2kev.png
Mam jich, vic, vybral jsem jen nektery.
Obrázek
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Hmm, takhle nejak vypadaly techdema k DX6 grafikam. :roll:
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

:lol: Najednou ten RT Quake vypada jako nextgen
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

havli píše:Hmm, takhle nejak vypadaly techdema k DX6 grafikam. :roll:
No to asi tezko. Zadny takovy "demo" nedokazalo udelat realny a dynamicky nasvetleni, odrazy a stiny. Se prosim te podivej, jak to vypadalo tehda ve hrach pod DX6 https://www.uvlist.net/groups/info/directx6 . :roll:
Obrázek
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Raikkonen »

Tohle je krásný příklad ad absurdum. Ono to chce mít v první řadě realitě odpovídající grafiku, jinak mi tam trochu chybí smysl. Ale to časem určitě přijde (jen to snad nebude trvat moc dlouho)...
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Hladis píše:No to asi tezko. Zadny takovy "demo" nedokazalo udelat realny a dynamicky nasvetleni, odrazy a stiny. Se prosim te podivej, jak to vypadalo tehda ve hrach pod DX6 https://www.uvlist.net/groups/info/directx6 . :roll:
Nasvetleni a stiny mozna ne, ale pixely 5x5 cm mel naposledy Wolf3D leta pane 1992 a kdovi jestli i tam nebyly detailnejsi "textury".
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Jezis vzdyt je to Minecraft ....... resime tu RT a ne ze Minecraft je voxelova hricka s bloky, postavena na Jave a vypadala i roku 2009 vizualem zastarale.

Vanila https://abload.de/img/javaw_2019_05_02_18_45wkd1.png
Namodovany https://abload.de/img/javaw_2019_05_02_18_4loklg.png
Obrázek
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Ja neresim co to je, ale jak to vypada. A prezentovat RT na necem, co silne pripomina 30 let stare hry.... to je trosku mimo.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od AllowedCry »

Ti šibe asi, někdo udělá mód a ty tady meleš něco o prezentaci :roll:
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ OC || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Rekl bych, ze spis tyhle prispevky jsou v tematu "Ray Tracing" trochu mimo. Minecraft je idealni na demonstraci RT a zatim zadna jina hra nema aplikovany path tracing, kde se jeste da herni prostredi v realnym case upravovat hracem a tak se daji moznosti RT krasne a srozumitelne demonstrovat i laikum. Tohle je rypani ad absurdum.

PS: DF v tom videu dokazali odprezentovat RT laikum lip jak nVidia v tune PR materialů.
Obrázek
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Nevim, ale mne prijde naprosto nesmyslne basnit o RT jakozto revoluci ve hrani... a predvadet to na humusu, kterej je horsi nez prvni Doom. :|

To uz je lepsi pixelhunt na stinech v Toomb Raiderovi nebo Metru. To aspon neco rekne o realne pouzitelnosti RT.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Raikkonen »

Na demonstraci je to OK, ale jinak k ničemu, protože je to stále hnusné a nereálné. Trochu mi to připomíná demonstraci V6 v trabantu.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Za mě pořád vede quake 2, to 100% realtime nasvícení má něco do sebe. Minekraft je hnus sám o sobě a RT tomu moc nepomůže, navíc není úplně 100% realtime - má lag.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“