Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Jo, ani 3070 to moc nedává v QHD, chtělo by to DLSS a hodně potunit, zatim je to hromada šumu... mohli to také založit na HD verzi. Ale pokus dobrý, třeba z toho nakonec něco zajímavého bude - stejně jako začínal Quake RTX (původní tmavý zašumělý Quake VK se s finálním RTX nedá ani srovnat).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Hmm na AMD to ani nejde spustit :(
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Ache:
V nV uvazovali o planu remasterovat na RT stary hry, ale nejspis narazili na prava a bylo po planu. Ono tech znamych her, ktery jsou "open", moc neni a po Quake II uz na zadny takovy projekt nedoslo. Takze nevim zda by nejak mohli sahnout do tohohle, jelikoz az nV toho Quake II udelali poradne. Jako mod nadsence to asi nikdy nebude ono.
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Ten mód je hlavně naprd v tom, že to je na původního Seriouse bez předělávek. Já mam sice na steamu komplet SS hry (střílečky, na ty ostatní chujoviny jim kašlu - SS je pro mě jen to co udělal Croteam, tj. FE, SE, BFE, 4 a HD remastery). Ale i tyhle původní díly se dočkali mnohem lepší předělávky - Revolutions (ve stejné grafice bez HD), kde to funguje vše lépe. Takže tyhle původní samy sem už i v knihovně skryl (nemá smysl je vůbec instalovat).

V tomhle původním Samovi blbě funguje widescreen, myš je zalagovaná (asi na to nějak fan patchy budou)... ale holt se díky jednoduchosti to snadno předělává na RT - jako Quake II. Kdyby se na to vrhli od nvidie, dopadlo by to nakonec stejně parádně jako Quake II (tam sice není DLSS, ale ten TAAU funguje hodně dobře a s 85% scalingem - abych se držel 100% nad 60 fps v QHD i na tý plečce co mám) to vypadá téměř jak nativ. Serious Sam tam sice také má scaling... ale obyčejný bilinear, takže naprd.

Zajímavé je, že to nefunguje na AMD :-)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Mod scena vcelku bezne AMD ignoruje, nebo jim dava nizkou prioritu. Podil AMD v hernich PC je mizerny, podpora moderu ze strany AMD je na bodu mrazu, vetsina moderu ma nVidie a AMD meli tak zbugly nastroje, ze v tom neco delat byl porod slunete, atd...
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Dohráno (SS FE se dá slušně vyspeedrunovat i při prolezení obou secret levelů)...
Takže dobré je, že se to na rozdíl od původního Quaka II VK dá fakt dohrát.

Nevýhoda je, že celý ten režim RT je brutálně náročný a i při scalingu 75% (což vypadá hrozně, protože tu není žádný TAAU nebo DLSS) to klidně padá pod 60fps až scaling 50% (skoky jsou velké - 30,50,75,90,100...) to lítá stále 100+ fps ale na to se nedá už koukat.

Navíc to má brutálně zalagovanou myš, takže pod 100 fps bída. Technicky tedy zajímavé a dá se to dohrát, ale zážitek to žádnej super není. Chce to hodně doladit.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Deatloop 6800XT 34% nad 3070.Fakt se ukazuje, ze v novejsich hrach je 6800XT s RT vyrazne rychlejsi nez 3070.Pritom pri vydani to byla plichta.
Obrázek
https://www.pcgameshardware.de/Deathloo ... 1379400/2/
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Bez RT na úrovni 2080Ti... při RT 15% pod... za těch 8GB VRAM by měli Huanga střelit. :evil: Jiný důvod není, když Ampere naopak má silnější RT jednotky a 10 a 12GB 3080/Ti se proti konkurenci nijak nepropadá, ale naopak více boostuje výkon.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
jctrnacty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. úno 2009

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od jctrnacty »

Celkem slusne si 6800 xt vytira zadek s 3080 v rastru.
_________________
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
Thellwin
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar
Registrován: 19. čer 2003
Bydliště: Satan City

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Thellwin »

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Goldnoob team proud member!
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Ache píše:Bez RT na úrovni 2080Ti... při RT 15% pod... za těch 8GB VRAM by měli Huanga střelit. :evil: Jiný důvod není, když Ampere naopak má silnější RT jednotky a 10 a 12GB 3080/Ti se proti konkurenci nijak nepropadá, ale naopak více boostuje výkon.
Po delsim hrani nestaci ani 12GB vram.Hra po nake dobe spadne s 12GB Vram :mrgreen:
Jinak na computer base maj jine vysledky, ale tam testujou jen 25s usek(nic nerikajci).Vsadim se, ze pri normalnim hrani budou spis platit vysledky co jsem postnul.
Edit:jo test scena z pcgameshardware je dlouha skoro 3min
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
durod
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od durod »

Ja myslel, ze 8GB VRAM ma stacit na dlouhou dobe, nee? :roll:
Proste prasacky udelana hra predse, nutno bojkotovat :P

Nebo je to jiz psane na nextgen konzole, ktere maji k dispozici 16GB ? Jake to prekvapeni, ze to jede spatne na GK s 8GB VRAM :nervous:
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

https://www.techpowerup.com/review/deat ... sis/6.html

Fakt úžasná implementace ray tracingu - ray traced sun shadows :-D
Overall, our comparison screenshots clearly show that the differences between RT on and off are minimal, impossible to spot in regular gameplay. I had to go back and forth between my comparison images just to find interesting areas to highlight. If this is what ray tracing offers, I'd say ray tracing is a scam and waste of performance. Good that much better implementations of RT exist. I also suspect that the limited RT capability of consoles played a role here. Let's face it, games are developed for consoles first and ported to PC later.
A k paměti:
What's interesting is that VRAM usage is really high. With 10 GB even for 1600x900, Deathloop allocates a lot of VRAM despite the weak graphics. Our performance benchmarks do show that cards with 8 GB can handle this without any noteworthy loss in performance, as apparently not all allocated assets are accessed that often.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Delarge píše:A k paměti:
What's interesting is that VRAM usage is really high. With 10 GB even for 1600x900, Deathloop allocates a lot of VRAM despite the weak graphics. Our performance benchmarks do show that cards with 8 GB can handle this without any noteworthy loss in performance, as apparently not all allocated assets are accessed that often.
Ale test výkonu (porovnání karet, i test alokace) mají bez raytracingu (který si ukrojí část VRAM) :idea: - bez něj je to i na tom pcgames ok a RTX3070 má odpovídající výkon. Takže žádný nový objev.

btw. kritizujou RT stíny - přitom hned na první pohled vidím, že na posledním screenu (testů stínů) ti amatéři prohodily screeny a co je RT ON je OFF a obráceně. Asi má autor blbý oči, ten rozdíl je dost znatelný. - krásný hladký stíny vs. mizerný shadowmapy.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ache píše:btw. kritizujou RT stíny - přitom hned na první pohled vidím, že na posledním screenu (testů stínů) ti amatéři prohodily screeny a co je RT ON je OFF a obráceně. Asi má autor blbý oči, ten rozdíl je dost znatelný. - krásný hladký stíny vs. mizerný shadowmapy.
Nope, není to obráceně :lol:

Sun shadows jsou včetně reálné penumbry - raytraced, takže žádné shadowmapy nebo "faketracing".

DF - Deathloop on PlayStation 5: The Digital Foundry Tech Review (YouTube)

Že zrovna ty se takhle sekneš, to bych nečekal

Jinak hra používá RT nejen pro stíny ale i pro AO
Naposledy upravil(a) Krteq dne sob 18. zář 2021, 12:51, celkem upraveno 1 x.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:
Ache píše:btw. kritizujou RT stíny - přitom hned na první pohled vidím, že na posledním screenu (testů stínů) ti amatéři prohodily screeny a co je RT ON je OFF a obráceně. Asi má autor blbý oči, ten rozdíl je dost znatelný. - krásný hladký stíny vs. mizerný shadowmapy.
Nope, není to obráceně :lol:
Je to obráceně ;-) Koukni na ostatní screeny. Tam jsou zubatý stíny na správné levné straně, tady jsou na pravo :wink:

EDIT: dyť i ta část videa, na kterou odkazuješ ukazuje to samé (visual quality vs. raytracing) ... že se zrovna ty tak sekneš bych nečekal :P :razz:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

Nevim, co kde vidíš prohozený, ale i kdybys měl pravdu a na JEDNOM screenu se spletli, tak to opravdu na jejich závěru nemění vůbec nic :-D
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

("i kdyby si měl" - to jako vážně to vidim jen já? ) :o :o :o
No vizuálně je ta hra nic extra i s RT, o tom žádná. Ty nároky jsou nesmysl na to jak to vypadá. Ale další hra, kde je propad výkonu kvůli VRAM prostě nasere.
Nic to nemění na tom, že to žere hodně VRAM = problémy pro karty s málo VRAM (hlavně při opravdovým hraní a né honění pár sekund benchmarku.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Quake2 RTX dostal podporu FSR(a navic podporu HDR)
https://www.phoronix.com/scan.php?page= ... II-RTX-1.6
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Jo, poměrně ok sharpen filtr :) , vypadá to s FSR ON trochu lépe, navíc ostrost lze nastavit.
FSR OFF: https://abload.de/img/fsr_offq4j4p.jpg
FSR ON: https://abload.de/img/fsr_onkwjkc.jpg
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“