Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ty polygony v demu... "one polygon for pixel"... hmm... to už tady bylo ne? Stone Giant, na který hlavně AMD fans nadávali, protože AMD propagovalo jako rozumný 8 pixelů na polygon - víc jen žere výkon a nepřidává blablabla... (sorry za drobnou OT vsuvku)
Ať už to je rendrováno "fake tracingem" nebo "pravým raytracingem", rozhodně to vypadá luxusně - s ohledem na to že to utáhne playstation 5... Když se takhle detailně bude renderovat ve hrách, tak to bude výrazný skok. To nasvícení fakt vypadá 100x lépe, než to co můžeme vidět v dnešních hrách. Na to se ani z daleka nechytá Control - což je zatím nejvíc RT efekty využívající hra (Metro, BF, TR - ty vždy jedou přes RT jen jeden efekt, ale Control všechny najednou - GI, kontaktní stíny, i odrazy) - a tahle hra jede na dnešních kartách s RT... no nebýt DLSS (render v 720p a méně) tak nejede .
Teda otázka je jestli se to opravdu hýbe na PS5 plynule - dost pochybuji. Za mě mazec - takhle si představuji realtime nasvícení (ať už je to jakákoliv RT/neRT technika). Ale víc mě dostaly ty polygony aneb fermi předběhla dobu (na tu byl StoneGiant optimalizovaný).
Ať už to je rendrováno "fake tracingem" nebo "pravým raytracingem", rozhodně to vypadá luxusně - s ohledem na to že to utáhne playstation 5... Když se takhle detailně bude renderovat ve hrách, tak to bude výrazný skok. To nasvícení fakt vypadá 100x lépe, než to co můžeme vidět v dnešních hrách. Na to se ani z daleka nechytá Control - což je zatím nejvíc RT efekty využívající hra (Metro, BF, TR - ty vždy jedou přes RT jen jeden efekt, ale Control všechny najednou - GI, kontaktní stíny, i odrazy) - a tahle hra jede na dnešních kartách s RT... no nebýt DLSS (render v 720p a méně) tak nejede .
Teda otázka je jestli se to opravdu hýbe na PS5 plynule - dost pochybuji. Za mě mazec - takhle si představuji realtime nasvícení (ať už je to jakákoliv RT/neRT technika). Ale víc mě dostaly ty polygony aneb fermi předběhla dobu (na tu byl StoneGiant optimalizovaný).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
1440p@30FPS s dynamic resolutionAche píše:Teda otázka je jestli se to opravdu hýbe na PS5 plynule - dost pochybuji
EuroGamer - This is next-gen: see Unreal Engine 5 running on PlayStation 5Nick Penwarden - VP of engineering, Epic píše:"So, when GPU load gets high we can lower the screen resolution a bit and then we can adapt to that. In the demo we actually did use dynamic resolution, although it ends up rendering at about 1440p most of the time."
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Krteq:
Epic nikde v souvislosti s Lumen, tak se to totiz jmenuje, o RT nic nerika a nepise. Lumen je s RT dany do protikladu
Ache:
Moc dobre se to na ty konzoli nehybalo a je to early techdemo a neni to hra. UE5 ma byt finalizovan az pristi rok, nez na tom nekdo postavi hru, tak to dalsi rok pridej. Ve hrach to tedy muze byt jinak a vis jak, tech dema a pak realita ve hre jsou dve ruzny veci. Control nema kompletni RT GI, vetsina nasviceni scen je staticka a ne dynamicka a samo je to uplne jiny engine a jina stylizace a je to kompletni hra. Nejde to zatim moc porovnat.
Epic nikde v souvislosti s Lumen, tak se to totiz jmenuje, o RT nic nerika a nepise. Lumen je s RT dany do protikladu
Asi tezko dam RT do protikladu s RT. Digital Foundry to same. Najdi mi jasny oficialni zdroj, ze Lumen je raytracing a ne "fake tracing" (Ache TM). Dle toho jak se to chova je to asi nejaky voxel based GI s mixem rasterizace a trasovani paprsku. Pochybuju silne, ze je to v tom demu kompletni RTGI solution, ostatne tomu napovida prohlaseni, ze v demu RT pouzit neni. Buh vi zda je to vubec finalni, Epic mel s RTGI problemy a mohl to vyresit takovym kockopsem.With this system, developers won't have to bake in lighting into their game world nor have to look at computationally expensive techniques such as ray tracing to simulate bounce-light for GI, as the game engine dynamically does this things for them at a reduced cost compared to RT.
Ache:
Moc dobre se to na ty konzoli nehybalo a je to early techdemo a neni to hra. UE5 ma byt finalizovan az pristi rok, nez na tom nekdo postavi hru, tak to dalsi rok pridej. Ve hrach to tedy muze byt jinak a vis jak, tech dema a pak realita ve hre jsou dve ruzny veci. Control nema kompletni RT GI, vetsina nasviceni scen je staticka a ne dynamicka a samo je to uplne jiny engine a jina stylizace a je to kompletni hra. Nejde to zatim moc porovnat.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tak techdemo jasně ukazuje, co engine umí. Ve hrách ta stylyzace může být jiná, ale ukazuje to možnosti. Hry taky nevypadaly jak ukazoval UE4 Elemental. Nicméně to demo na UE4 se ve své době (já to zkoušel kdysi na GTX 670) hýbalo na PC plynule. Takže jestli UE5 takhle rozhýbe polygony a světla - tj. taková nádhera mě na PC pojede plynule, je jasný že hry by se tomu technicky mohly blížit... nicméně bych taky čekal, že ve finále UE5, hlavně na PC pojede s HW akcelerací RT. Už nebude důvod proč ne, když to má podporovat i NAVI 2.Hladis píše:Moc dobre to na ty konzoli nehybalo a je to early techdemo a neni to hra. UE5 ma byt finalizovan az pristi rok, nez na tom nekdo postavi hru, tak to dalsi rok pridej. Ve hrach to tedy muze byt jinak a vis jak, tech dema a pak realita ve hre jsou dve ruzny veci.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Samo je to pekna ukazka. UE je asi nejlepsi engine dneska a jeho pokrok smerem k "filmovosti" je zretelny. Tohle uz ma nabeh na kvalitu "animaku". Hezka ukazka next-gen a na PC by to mohlo ject i v 60fps. Kazdopadne nez se neco takovyho objevi realne ve hre, tak to jeste nejaky rok potrva. Co se RT tyka, tak je otazka jak moc ho implementuji. Neni znam vykon RT v RDNA2 a uz vubec co to ma predvest v konzolich. Tipuju, ze Epic v UE5 pouzije RT u stinu a reflections a u GI pouziji kockopsa. Dle vykonu se to ruzne bude orezavat. Na full path tracing v AAA hrach nebude vykon ani s Ampere.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ty jsi zase ten EuroGamer(DF) článěk vůbec nečetl, viď? Vždyť to tam máš přímo od EpicuHladis píše:Krteq:
Epic nikde v souvislosti s Lumen, tak se to totiz jmenuje, o RT nic nerika a nepise. Lumen je s RT dany do protikladuAsi tezko dam RT do protikladu s RT. Digital Foundry to same. Najdi mi jasny oficialni zdroj, ze Lumen je raytracing a ne "fake tracing"With this system, developers won't have to bake in lighting into their game world nor have to look at computationally expensive techniques such as ray tracing to simulate bounce-light for GI, as the game engine dynamically does this things for them at a reduced cost compared to RT.
EuroGamer - Inside Unreal Engine 5: how Epic delivers its generational leap"Lumen uses ray tracing to solve indirect lighting, but not triangle ray tracing," explains Daniel Wright, technical director of graphics at Epic. "Lumen traces rays against a scene representation consisting of signed distance fields, voxels and height fields. As a result, it requires no special ray tracing hardware."
To achieve fully dynamic real-time GI, Lumen has a specific hierarchy. "Lumen uses a combination of different techniques to efficiently trace rays," continues Wright. "Screen-space traces handle tiny details, mesh signed distance field traces handle medium-scale light transfer and voxel traces handle large scale light transfer."
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
"Rozborka" raytracingu od Digitalfoundry v hrách ukázaných na PS5:
https://www.youtube.com/watch?v=Azl772uylh4
https://www.youtube.com/watch?v=Azl772uylh4
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ve zkratce - bude hroooozně low quality a hrooozně divně vypadat. V tom GT7 ta podlaha jak zrcadlo s lowres odrazem? No fuj.. a Ratchet, kde polovina objektů nemá vůbec odrazy a vypadá to ve výsledku jak cubemapa jo na RT se podle mě mimo rozlišení nejvíc projeví rozdíl v GPU mezi XSX a PS5
PS5 | LG OLED CX55
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
takže se to moc neliší od počátečního uvádění RT ve hrách, no jsem zvědavej jestli XSX bude RT mít na vyší úrovni, o tomhle se totiž ví kulový. Je asi taky potřeba přihlédnout k tomu že prezentovaný hry jsou od vydání celkem daleko, nevím zda RT není pomalu to poslední co se ladí a už vůbec netuším zda se první pokusy dají brát za bernou minci toho jak RT bude na PS5 vypadat po její životnost. Jinak řečeno jestli si s tím vyvojáři hned poraděj na 100% nebo se zas tři roky budou učit dostávat z dostupného HW maximum jak to bývá a to platí pro XSX i pro PS5.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- _marduk_
- Začátečník
- Registrován: 31. bře 2009
- Bydliště: Nitra, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Robiť rozbor RT z prezentačných predpripravených videií a nie priamo z hrania tej ktorej hry, nie je relevantné.
AMD Ryzen 7 2700X/SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 | Gigabyte B450 AORUS PRO | Kingston HyperX Predator 16GB 3333MHz | MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X | Samsung 970 Evo Plus 500GB | WD60EFAX | WD80EFAX | Seasonic Focus GX 650W | SilentiumPC Signum SG1M | Razer DeathAdder V3 | Genius SlimStar 130 | Genius SP-HF 1250B | Dell S2721DGFA | Sony WH-1000XM4
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
WHY I use the Nvidia QUADRO RTX 8000
https://www.youtube.com/watch?v=l7iYiq0zYiE
https://www.youtube.com/watch?v=l7iYiq0zYiE
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Něco málo o HW RT na konzolích (RDNA x) z MS HotChip prezentace
- Až 4 Ray operations za takt na CU
- Max. 380 "GigaRays" na Box a max. 95 "GigaRays" na triangle
- Celkový výkon zavisí na propustnosti, počtu ray intersection nodů
- BVH běží paralelně se shader operacemi
- Akcelerace 3 - 10x (oproti non HWRT hardwaru) při minimálních nárocích na plochu
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Pěkný, ale jak moc jsou tyhle čísla výkonu GigaRays srovnatelný s GigaRays u Turingů (kdy 2080Ti má 10 GigaRays).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Timmah!
- Začátečník
-
- Registrován: 22. kvě 2010
- Bydliště: Bojnice Slovakia
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No ja som velmi zvedavy, co tie cisla znamenaju v reale, resp. ako sa to premietne v porovnani s Nvidiou.Krteq píše:Něco málo o HW RT na konzolích (RDNA x) z MS HotChip prezentace
- Až 4 Ray operations za takt na CU
- Max. 380 "GigaRays" na Box a max. 95 "GigaRays" na triangle
- Celkový výkon zavisí na propustnosti, počtu ray intersection nodů
- BVH běží paralelně se shader operacemi
- Akcelerace 3 - 10x (oproti non HWRT hardwaru) při minimálních nárocích na plochu
Tiez som zvedavy, v pripade, ak to nahodou nedosiahne vykon Nvidie, mam teraz skorej na mysli Big Navi kartu ako Xbox, ako sa k tomu postavi isty oddbornik
Inak co sa tyka realtime raytracingu, resp pathtracingu, toto stoji za pozornost:
https://vimeo.com/showcase/7400404
OLD: Intel Core i9 7940X - 32GB DDR4 3000 MHz - X299 Aorus Gaming 7 - RTX3090 + RTX2080Ti - Samsung 950 Pro 256GB - Samsung 960 Evo 500 GB - Samsung 850 Evo 500GB - Intel 530 Series 240GB - WD Caviar Black 2TB - WD Caviar Green 2TB - AlphaCool Eisbaer 360 - Fractal Design Define R5
NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No škoda že to je v takovým rozlišení a kvalitě, že z toho vůbec nic není poznat...
PS5 | LG OLED CX55
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Fortnite někdy v brzké době dostane podporu RT(X)
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Otázka ovšem je jestli ten W3 update vydají i na PC. Tam by to znamenalo přepsat na DX12 s DXR
//Nevermind:
//Nevermind:
CD Project Red píše:The next generation edition of The Witcher 3: Wild Hunt will release as a standalone purchase for PC, Xbox Series X and PlayStation 5, as well as a free update for everyone who already owns the game on PC, Xbox One and PlayStation 4.
Naposledy upravil(a) Krteq dne pát 4. zář 2020, 21:37, celkem upraveno 1 x.
- keistown
- Žlutá karta
-
- Registrován: 16. srp 2009
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
The next generation edition of The Witcher 3: Wild Hunt will release as a standalone purchase for PC, Xbox Series X and PlayStation 5, as well as a free update for everyone who already owns the game on PC, Xbox One and PlayStation 4.
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
minimálne v tej správa sa píše aj na PC
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X