Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Moc rozdilu proti reshade RT tam nevidim :mrgreen:
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

Proč jen na low a medium nastavení?
PS5 | LG OLED CX55
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ceka se na Dagor 5.0 Vulkan renderer a public RT extension, pak bude udajne i pouzit hybridni RayTracing na efekty GI, odlesku atd.
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

zas to je tmave, tipujem 1 bounce
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Pravdepodobne
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Pouzivaji multiple bounce. Aby bylo jasno co to vlastne je, je to Scalable Real Time Global Illumination https://gdcvault.com/play/1026469/Scala ... lumination Dost kompromisni hybrid. Lze to vylepsit HW akcelerovanym ray tracingem na pixel a zbavit se tak neduhu, ktery jinak jejich reseni prinasi:
No light-leaking, no filtering needed, way more detailed light.
Spolu s nV meli k tomu prezentaci v Enlisted pri uvedeni RTX a to jejich vylepseny reseni s HW RT muze byt vcelku solidni. Odhadovali vykon:
.....giving an average of over 90 fps at 4K (obviously, we are talking about the flagship accelerator GeForce GTX Ti 2080).
Jejich Dagor Engine 5.0 by mel uz primo podporovat "RTX" pres Vulkan.
Obrázek
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Vulkan myslim ve WT uz je... a co si tak zbezne pamatuju, tak z hlediska vykonu naprosta katastrofa ve srovnani s dx11. A jestli RT bude klasika 50% fps dolu vymenou za trochu hezci stiny, tak to si muzou nechat.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ano, Vulkan renderer ve stavající verzi Dagor enginu je, ale je to podle Yudintseva jen "experimentalni" implementace.

Podle jeho vlastních slov se čeká na VK_KHR_ray_tracing extenzi pro Vulkan
=============================
Hladis píše:Pouzivaji multiple bounce. Aby bylo jasno co to vlastne je, je to Scalable Real Time Global Illumination https://gdcvault.com/play/1026469/Scala ... lumination Dost kompromisni hybrid....
:? Přečti si to znova a tentokrát pořádně. Ano, Scalable Ray Traced Real Time Global Illumination

Jedná se o:
Voxel Cone tracing
+ irradiance map
For “scene-intersecting” and coarsest cascade map, we trace 64 rays to get better initial approximation
For selected ‘probes’ we raycast 1024-2048 rays (depending on settings) within our scene, accumulating results with moving average
+ Cluster ray directions
Cluster ray directions (to reduce branch divergence in different compute threads)
Dagor 5.0 má používat standardizovanou Vulkan real-time RT extenzi s možností HW akcelerace a kompatibilní s DXR. Viz. Khronos prezentace citovaná výše
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Otestoval jsem ten RT ve war thunderu a 120fps na podvoltovane 1080TI 1700mhz 2560x1440 vse max.Je to urcite lip zvladnuty nez ve WOT kde to snizilo fps o polovinu.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

bez rt to ma kolko fps ?
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

A neni to pouzitelne len na low medium nastavenie?
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Ono to ani nejde vypnout.Da se to nastavit jen na low/medium/high.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Dalsi test tentokrat ve vietcongu
https://www.youtube.com/watch?v=KxQTi4f0Ulk
Naposledy upravil(a) HEAD dne stř 25. pro 2019, 13:34, celkem upraveno 1 x.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Propad vykonu je teda masivni... a btw - on se da Vietcong rozchodit na normalnim PC? Ja jsem vzdycky skoncil na masine s winXP, protoze na novejsim OC byly problemy. Uz nevim presne, protoze to je strasne let zpatky, ale asi hra mrzla.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

HEAD píše:Dalsi test tentokrat ve vietcongu
https://www.youtube.com/watch?v=vLbnWhUxwKM&t=
Chlape, to máš aktuální verzi RT shaderu?
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

havli píše:Propad vykonu je teda masivni... a btw - on se da Vietcong rozchodit na normalnim PC? Ja jsem vzdycky skoncil na masine s winXP, protoze na novejsim OC byly problemy. Uz nevim presne, protoze to je strasne let zpatky, ale asi hra mrzla.
Staci si stahnout vietcong starter.Pridava to podporu i widescreenu
https://www.vietcong.co/vcstarter-1-7/

spajdr je to 0.8beta z listopadu
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
werygood
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 18. dub 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od werygood »

Ten vizuální rozdíl mi přijde teda minimální... krom těch paprsků seshora a trochu tmavší scény.
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

myslim ze ten shader ziadne paprsky nepridava
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

HW RT potvrzen pro RDNA2

Obrázek

Twitter - Inside Man
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“