Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Konečně bude ve vitríně odlesk?
Teď ještě, aby to bylo i zábavné, co se o předchozích dílech moc říct nedá.
Teď ještě, aby to bylo i zábavné, co se o předchozích dílech moc říct nedá.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ 2.8Ghz/21Ghz -25mV || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Spis naopak, v tech ukázkách u WD:L se mi to moc nelibi, jelikož to je jak neprirozeny zrcadla.michal3d píše:no vyzerá to moc pekne
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
To vyzerá práveže veľmi prirodzene, len si treba všimnúť že sme sa vrátili do doby Undeground 2, teda stav po daždi a ešte v noci...logicky to neukazovali v inom počasí, lebo by to tam tak nevyniklo.
Ak sa to niekomu nezdá, doporučujem si vyhľadať na googly niečo ako "night city after rain"
Ak sa to niekomu nezdá, doporučujem si vyhľadať na googly niečo ako "night city after rain"
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
odporucil by som ti navstivit to mesto po dazdi v realite
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Nemusim nic vyhledávat, v tech ukázkách to vypada neprirozene, jinak receno uplne mimo realitu, jakoby tam někdo vylil tekuty zrcadla. https://www.futuregamereleases.com/2019 ... ng-nvidia/ Není mozny, aby drsny mokry povrch a louze meli takovy neprirozeny prechody a az dokonaly zrcadlovy obrazy. Vypada to tam divne a je k tomu i nejspis technicky důvod, viz. prislusny videa. Tady mas třeba reálnou fotku https://www.mairie-annonay.fr/IMG/jpg/_MG_2835.jpgmichal3d píše:To vyzerá práveže veľmi prirodzene…..
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ako rozumiem, o čo im ide, ale predsa len by si mohli v Nvidii uvedomiť, že ľubovoľný lesklý povrch=\=zrkadlo...
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Když už jsme u toho, všimly jste si že všechny, ale opravdu všechny RT hry prostě musí obsahovat dostatečné množství kaluží. Nadchází boom špatného počasí ve hrách
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tento cyberpunkovy trend destive deprese prozarene neony nezapocal s RT, ale nejpozdeji s filmem Blade Runner
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Já vim co je na tom špatně, odpověď je jednoduchá, u RTX ON chybí transparence. Všechny ty kaluže maj pixely co buďto odrážej jako komplet zrcadlo a nebo vůbec. Proto to i bez RTX vypdá více realisticky než s, ala horší kaluže než jaké uměla R300.
Realistická voda má v sobě bordel a taky oblasti kdy se dotýká povrchu + neustále na ní působí více či měně vítr, ala, neni to opravdu v 90% zrcadlo. A i v případech kdy je naprosto klidná odráží mnohem menší % světla než je u RTX kde to fakt vypadá jak zrcadla.
Tohle mi přijde docela jako lenost, vždyť o tom to RT přeci je udělat realistické světlo ne? Pro RT by měla takováhle scéna bejt easy, nemusí řešit aplha blending a pod. Ono by to možná i vyšlo ale muselo by to bejt realisticky vymodelovaný. Co tim myslim?
Musela by tam kaluž opravdu bejt s onou proláklinou v betonu co jí způsobí + vodou na tim. Jenže ona tam neni. Ve skutečnosti je ta podlaha rovná a je na ní jen normal-mapa snažící se emulovat vzhled vody a v tom je ta potíž, proto zrcadlo. Ala zde vidíme v praxi konflikt mezi realistickými modely s RT versus osekaná realita dělaná pro hry, kde se s polygonama šetří kde to jenom jde, protože stojej dev time a taky dost CPU overheadu.
Realistická voda má v sobě bordel a taky oblasti kdy se dotýká povrchu + neustále na ní působí více či měně vítr, ala, neni to opravdu v 90% zrcadlo. A i v případech kdy je naprosto klidná odráží mnohem menší % světla než je u RTX kde to fakt vypadá jak zrcadla.
Tohle mi přijde docela jako lenost, vždyť o tom to RT přeci je udělat realistické světlo ne? Pro RT by měla takováhle scéna bejt easy, nemusí řešit aplha blending a pod. Ono by to možná i vyšlo ale muselo by to bejt realisticky vymodelovaný. Co tim myslim?
Musela by tam kaluž opravdu bejt s onou proláklinou v betonu co jí způsobí + vodou na tim. Jenže ona tam neni. Ve skutečnosti je ta podlaha rovná a je na ní jen normal-mapa snažící se emulovat vzhled vody a v tom je ta potíž, proto zrcadlo. Ala zde vidíme v praxi konflikt mezi realistickými modely s RT versus osekaná realita dělaná pro hry, kde se s polygonama šetří kde to jenom jde, protože stojej dev time a taky dost CPU overheadu.
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No tohle je teda opravdu dost hrozný, ještě že mě WD nezajímá. Spíš jsem zvědavej jak se s tímto poperou v CP2K77
PS5 | LG OLED CX55
- yuri.cs
- Mírně pokročilý
- Registrován: 03. led 2007
- Bydliště: hl.m. piva
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tahle traparna se ukazuje snad u všech RT dem, co pomatuju. 100% odraz všude - na kapotě auta, na špinavé výkladní skrini, na nedokonalé vánoční ozdobě, na oslehanem povrchu dronu, na hrubém asfaltu, atd. Všude je vidět naprosto dokonalý odraz. Žádné pohlcení, gradient, nic.
Je to to samé, jako první DX9c hry.
Je to to samé, jako první DX9c hry.
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
- stylar
- Začátečník
- Registrován: 06. říj 2014
- Bydliště: Bučovice
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
já když zapnu DXR v BFV tak jsou ty odlesky hnusnější rozmazaný a nějak zrní - asi to tak má být, ale za tu ztrátu výkonu to nestojí, jedině co vypadá dobře jsou odlesky prostředí na sklech budov, to je fakt super, dokázal bych si představit třeba v GTAV na mrakodrapech, taky využití v zrcátkách u aut atd. aby se odráželo realtime prostředí v plné kvalitě...
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Však ono se to časem stabilizuje. Je to prostě jen "nová" technika.
Vzpomeňte si na HDR/bloom/AO atd. jak to s tím všichni přeháněli jen aby to bylo vidět. Teď je to zatím prostě jen další marketingový nástroj, tak se to zase všude přepaluje
Vzpomeňte si na HDR/bloom/AO atd. jak to s tím všichni přeháněli jen aby to bylo vidět. Teď je to zatím prostě jen další marketingový nástroj, tak se to zase všude přepaluje
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
osobne si myslím že proste na nejaký superduper RT ,aj ked len kde tu, proste stále nieje výkon
ale začať sa asik nejak musí
bez akcelerácie to bude asik až niekdy na svätého dindy
podobne ako sa stále akcelerujú videá len sme prešli z SD na 4k+
zelený golnim má kredit minimálne za rozhýbanie sa vecí
ako to dopadne sa asik len uvidí
bez urážky ale spústa ľudí pred RTX GK ani nevedela čo RayTracing je alebo že vôbec existuje
ale začať sa asik nejak musí
bez akcelerácie to bude asik až niekdy na svätého dindy
podobne ako sa stále akcelerujú videá len sme prešli z SD na 4k+
zelený golnim má kredit minimálne za rozhýbanie sa vecí
ako to dopadne sa asik len uvidí
bez urážky ale spústa ľudí pred RTX GK ani nevedela čo RayTracing je alebo že vôbec existuje
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- stylar
- Začátečník
- Registrován: 06. říj 2014
- Bydliště: Bučovice
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
ve starých hrách ty odrazy v zrcadlech atd. byly někdy namakaný tojo, ale hrajete i ty nový? to je hnus, třeba v Mafia III se snad mění odraz jednou za 30sec a ta hra po zapnutí odlesků na max je snad náročnější jak BFV s DXR na Ultra...
a třeba v závodních hrách atd. se v zrcátkách odražení jakejsi alternativní low res svět, kterej vývojáři museli vytvořit zvlášť, což zabere dost času a vypadá to na hovno...
a stíny přes RT jsou super, ale dajte taky nějaký parádní monitory s aspoň HDR1000 s trueblack certifikací, ať to co vyrenderuje grafika umí zobrazit i monitor...
a třeba v závodních hrách atd. se v zrcátkách odražení jakejsi alternativní low res svět, kterej vývojáři museli vytvořit zvlášť, což zabere dost času a vypadá to na hovno...
a stíny přes RT jsou super, ale dajte taky nějaký parádní monitory s aspoň HDR1000 s trueblack certifikací, ať to co vyrenderuje grafika umí zobrazit i monitor...
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM1 - ComboAm4v2PI 1.2.0.A. RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz@CL22 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Crucial MX500 1TB@SATA, Crucial BX500 480GB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v22H2
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tak teda pre tých ktorý zjavne nevedia hladať a asi ani nechodia moc von po daždi, tak tu je pár príkladov ako to vyzerá v reály:
https://s1.1zoom.me/b5050/404/Bosnia_an ... 0x1024.jpg
A na týchto dvoch stránkach máte niekoľko moc pekných fotiek dokumentujúcich ako sa chovajú mláky v noci, tak sa vzdelávajte
https://www.davidgutierrez.co.uk/london ... tions.html
https://wednesdaysinmhd.com/2015/04/30/ ... -carnival/
DOC_ZENITH: tam ale žiadna 100% reflexia není, aj napriek tomu je cez tú vodu stále vidieť, pozri si to na tomto obrázku:
https://www.futuregamereleases.com/wp-c ... ray-on.png
tá dlažba je úplne zjavne vidieť aj v tej mláke, obzvlášť okolo toho odrazu úplne dole v strede fotky (jak je tam ten odraz toho zeleného banneru). A inak tej refrakcie v noci tam samozrejme moc nebude, lebo není toľko svetla aby to presvetlilo a hlavne záleží na úhle pohľadu, čím väčší uhol, tým viac reflexie tam máš, preto na tom obrázku z WD v tej mláke úplne vpredu, kde není taký uhol vidíš aj cez mláku, zatiaľ čo tie mláky dalej od kamery sú už pod takým uhlom, že sa to chová prakticky ako zrkadlo, obzvlášť v noci. Tieto parametre sa v grafike riadia typicky cez Fresnel, kde sa nastaví, jak moc velký rozdiel v reflexiach bude v závislosti od uhla pohľadu. Koho by zaujímala hlbšia teória za tým, môže si to pozrieť tu (stačí pozrieť tú časť Fresnel dole)
https://www.scratchapixel.com/lessons/3 ... on-fresnel
https://s1.1zoom.me/b5050/404/Bosnia_an ... 0x1024.jpg
A na týchto dvoch stránkach máte niekoľko moc pekných fotiek dokumentujúcich ako sa chovajú mláky v noci, tak sa vzdelávajte
https://www.davidgutierrez.co.uk/london ... tions.html
https://wednesdaysinmhd.com/2015/04/30/ ... -carnival/
DOC_ZENITH: tam ale žiadna 100% reflexia není, aj napriek tomu je cez tú vodu stále vidieť, pozri si to na tomto obrázku:
https://www.futuregamereleases.com/wp-c ... ray-on.png
tá dlažba je úplne zjavne vidieť aj v tej mláke, obzvlášť okolo toho odrazu úplne dole v strede fotky (jak je tam ten odraz toho zeleného banneru). A inak tej refrakcie v noci tam samozrejme moc nebude, lebo není toľko svetla aby to presvetlilo a hlavne záleží na úhle pohľadu, čím väčší uhol, tým viac reflexie tam máš, preto na tom obrázku z WD v tej mláke úplne vpredu, kde není taký uhol vidíš aj cez mláku, zatiaľ čo tie mláky dalej od kamery sú už pod takým uhlom, že sa to chová prakticky ako zrkadlo, obzvlášť v noci. Tieto parametre sa v grafike riadia typicky cez Fresnel, kde sa nastaví, jak moc velký rozdiel v reflexiach bude v závislosti od uhla pohľadu. Koho by zaujímala hlbšia teória za tým, môže si to pozrieť tu (stačí pozrieť tú časť Fresnel dole)
https://www.scratchapixel.com/lessons/3 ... on-fresnel
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
A viděl jsi něco takového v reálu, nebo jen na upravené fotce? Já osobně tak dokonalý odraz v nějaké kaluži, louži, určitě ne.
Např. tomuhle bych ještě věřil: https://www.amazon.com/National-Gallery ... B01L09EB8G
Např. tomuhle bych ještě věřil: https://www.amazon.com/National-Gallery ... B01L09EB8G
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Nelze resit umelecky zaranzovany fotky s realitou. Fotografie me zivi a naranzovana a upravena fotka není realita. Kdokoliv kdo se projde nocnim mokrym mestem rychle zjisti, ze louze a mokry povrch opravdu nevypada jak tekuta zrcadla ze všech uhlu (!) a na všech površích (!), jako v ukázkách WD:L. Zase to obhajovani neprehanet do absurdna. Pokud někdo dava dobry pozor a sleduje téma RT, tak vi, ze to je diky technickemu a vykonostnimu omezeni (nepamatuju si presne tech. detaily). Je tu video, kde to jasne nejaky vyvojar vysvetluje, ze se vse bohužel bude v počátcích lesknout jak psi kulky, tedy reflections budou ve hrach v pocatku docela prehnany. Muzou to samozrejme do vydani ještě postelovat, ale pokud k tomu dojde, tak pravdepodobne na ukor vykonu. PS: Opravdu zrovna ja nemam potrebu nesmyslne "hejtit" RT, na to tu jsou jini experti, ale jaksi nelze nevidet vady v implementaci a nesmyslne je popirat.
Viz. vyse. ma to technicky důvod proc je to bohužel zatím prestreleny a to není věc ciste nVidie.Srandista píše: By si mohli v Nvidii uvedomiť, že ľubovoľný lesklý povrch=\=zrkadlo...
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
To není nezmyselné popieranie, to o čom ty hovoríš sú tzv. Reflection Glossiness, teda rozmazané reflexie, a o tom že je s nimi problém hovorili v tej prednáške k UE. No povedzme si ale na rovinu, UE není zrovna priekopník v RT, sami tam hovoria že nemajú ani poriadne implementovanú GI a že s tým bude problém, no napriek tomu tu už mesiace máme hru (Metro), ktorá GI RT má krásne implementovaný. Každopádne rozmazané reflexie sú na čomkolvek, ale fakt nie na vode, voda tak isto ako zrkadlo má pre potreby počítania 100% ostré reflexie. Môžu sa javiť rozmazané alebo vďaka pohybu vody, vlnkách a pod., ktoré rozbíjajú reflexiu, pretože aj rozmazané reflexie nie sú nič iné, len to že je povrch tak drsný, že spôsobuje reflection scattering, čiže sa to odráža rôznymi smermi a preto sa javia rozmazané. Ale keď budeš mať na tmavom povrchu v noci, stojaciu kaluž, tak sa pod uhlom naozaj bude chovať ako zrkadlo. O to viac, keď bude v uhle reflexie nejaký svietiaci objekt ako svetlá, neóny, svietiace nápisy a pod., ktoré sú priamo zdrojom svetla.
Takže mláka ako zrkadlo je naozaj bežná vec, obzvlášť v noci. A v tom obrázku k WD jasne vidíš, že sú tam aj rozmazané reflexie tam kde není mláka ale len mokrý chodník, takže fakt neviem o čom sa tu bavíme. To že není celková kvalita 100%, to je bez debaty, jednak to není ešte ani final a hlavne je to nová technológia, ale podľa mňa je to milionkrát lepšie než bez RT a cesta správnym smerom. A to že sa tam všetko leskne je umelecký zámer ktorý je daný tým, že to je jednoducho po daždi, sú tam mláky, je to vnoci, takže sa tam odráža logicky všetko a tak to pekne vynikne. Za svetla a sucha tam medzi RT ON/OFF bude rozdiel tak akurát v nejakých výkladoch a pod., čo nedemonštruje tú silu RT tak jasne ako práve tie podmienky ktoré zvolili.
Takže mláka ako zrkadlo je naozaj bežná vec, obzvlášť v noci. A v tom obrázku k WD jasne vidíš, že sú tam aj rozmazané reflexie tam kde není mláka ale len mokrý chodník, takže fakt neviem o čom sa tu bavíme. To že není celková kvalita 100%, to je bez debaty, jednak to není ešte ani final a hlavne je to nová technológia, ale podľa mňa je to milionkrát lepšie než bez RT a cesta správnym smerom. A to že sa tam všetko leskne je umelecký zámer ktorý je daný tým, že to je jednoducho po daždi, sú tam mláky, je to vnoci, takže sa tam odráža logicky všetko a tak to pekne vynikne. Za svetla a sucha tam medzi RT ON/OFF bude rozdiel tak akurát v nejakých výkladoch a pod., čo nedemonštruje tú silu RT tak jasne ako práve tie podmienky ktoré zvolili.
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit