Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

rbclass píše:keby sa cele gpu skladalo z RT jednotiek,tak by mozno sla aj nova hra takto
To nejde stale su potrebne aj normalne shader core kedze RT jednotky sa pouzivaju iba na hladanie prieniku v BVH strome. Vypocet osvetlenia v danom mieste sa potom pocita cez klasicke shadery.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Digital Foundry: Quake 2 RTX Is Incredible: Yesterday's Game Showcases Tomorrow's Technology
https://www.youtube.com/watch?v=r9vXz9-C-AY
Obrázek
Jozef62
Nikdy nic nevím
Nikdy nic nevím
Registrován: 25. lis 2017

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Jozef62 »

Včera som odskúšal ovládače 435.27 a tam sa FPS držalo o niečo lepšie v 1440p/ GI high 50-62FPS.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Tak ještě nějaký ten level a Q2 bude dohrán... :)
Mimochodem, díky raytracingu je Quake 2 první hra, kde tento efekt není nijak fejkován a vzniká přirozeně lomem světla:
https://abload.de/img/20190610233909_11qkkc.jpg 8)
(klasické vlnění světla o vodní hladinu)
Ze všech těch "rádoby raytracing" her, je Q2 nejlepší ukázkou toho, co Raytracing umí. Takhle přesné osvětlení a odrazy to chce do každé hry... tak snad s příští generací grafik už to bude nadějné.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

jj,,vznika prirodzene lomem svetla... v pocitaci :D
ked uz sa bavime o fejkoch
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Watch Dogs: Legion - The Latest Blockbuster To Incorporate Real-Time Ray Tracing
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... y-tracing/

Cyberpunk 2077: NVIDIA Partnership Brings Ray Tracing To Hugely-Anticipated Game
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... y-tracing/

Argument, ze se to neprosadi, uz vesele muze putovat do kose.
Obrázek
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

ale prece vsichni vedi, ze to jestli se prosadi urcuje adopce ve Wot, WoW a Fortnite. ty tomu nerozumis. ja teda taky moc ne ;)
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Nevim kteri vsichni "vedi" a kde to kdo pise, ale zrovna Fortnite ma vysokou sanci podporu RT v budoucnu dostat. Epic RT do Unreal enginu implementoval a uz predvedl i Fortnite X John Wick: Wick's Bounty Trailer https://hexus.net/tech/news/graphics/13 ... k-trailer/ , takze klidne se RT ve Fortinte muze pozdeji objevit. WoW je dost zastaraly, ale teoreticky by tam podpora DXR naroubovat sla, ostatne DX12 hra dostala a takovy GI by tomu pomohlo, ale to se asi nestane, MMO maji dny nejvetsi slavy za sebou a Blizzard stoji tak trochu stranou. WoT nema Vulkan ani DX12 a ani nevim proc by tyhle hry mely rozhodovat o uspechu RT.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:AMD expected to talk about their Raytracing Strategy during E3
https://www.guru3d.com/news-story/amd-e ... ng-e3.html
Se divím že to tu ještě není...
Obrázek

HW akcelerovaný RT na hlavních herních platformách tedy za rok, současně s vydáním PS5/Xbox "Scarlett"/Google Stadia a hned několika AAA her s podporou DXR.

Pěkně načasováno.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

O důvod více nekupovat Radeony do této doby. :twisted:
hanz917
Začátečník
Začátečník
Registrován: 10. bře 2017

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hanz917 »

AMD Ryzen 7800X3D / Asus ROG B650-I Strix / Asus RTX 4070 Dual / GSkill TridentZ 32GB 6000Mhz CL36
Kingston KC3000 2TB / Corsair SF750 / EK Nucleus 240mm / DAN C4 SFX

Asus PG279Q ROG Swift / Corsair K70 MK.2 MX Brown / Logitech G Pro Wireless / W11 Pro
NTB 1: Dell Latitude 5520 - i5 1145G7 / 16GB RAM / 256GB NVMe (PM9A1) / W10 Enterprise
NTB 2: Apple Macbook Pro - i5 7360U / 8GB RAM / 512GB SSD (SK Hynix BC511 + adapter) / macOS 13
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

GFX 1011/1012...
GFX1011 has a sparse set of entries for errors with some instructions and little documentation. I suppose it'd be fun to mention a few lines here:

Kód: Vybrat vše

image_bvh_intersect_ray v[4:7], v[9:24], s[4:7]
// GFX10: error:

image_bvh_intersect_ray v[4:7], v[9:16], s[4:7] a16
// GFX10: error:

image_bvh64_intersect_ray v[4:7], v[9:24], s[4:7]
// GFX10: error:

image_bvh64_intersect_ray v[4:7], v[9:24], s[4:7] a16
B3D forums / LLVM - [AMDGPU] gfx1011/gfx1012 targets - GitHub
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

michal3d píše:RTX v Control :)

https://www.youtube.com/watch?v=UHmCX35gRxs
Pěkný, škoda že ta hra vypadá jako ještě větší kravina nez Quantum Break.. kdyby radsi udělali Alana Wakea 2
PS5 | LG OLED CX55
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

Tak to je vec názoru, podľa mňa naopak tá hra vyzerá extrémne zaujímavo a s QB by som to fakt neporovnával z mnohých dôvodov. A ja som rád, že sú stále aj vývojárske štúdia ktoré sa snažia priniesť niečo nové a nie len každý rok dalšie pokračovanie zabehnutej hry, kde každý rok dostaneme to isté, len viac.
V takomto procese sa potom môže stať, že sa to občas úplne nepodarí (ako napr. QB, aj keď tam si myslím že problémy boli hlavne inde), ale je dôležité sa o to pokúšať a Control naopak na rozdiel od QB sa zdá že by mohol byť ten veľmi úspešný pokus...taky už majú hneď veľké plus za to že sa do hry od Remedy znovu vracia James McCaffrey. :)
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
shipo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. pro 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od shipo »

Krteq píše:GFX 1011/1012...
GFX1011 has a sparse set of entries for errors with some instructions and little documentation. I suppose it'd be fun to mention a few lines here:
GFX 1011 = Radeon RX 5700
GFX 1012 = Radeon VII

Super, že už AMD začalo něco dělat.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

shipo píše: GFX 1011 = Radeon RX 5700
GFX 1012 = Radeon VII

Super, že už AMD začalo něco dělat.
Ne, radeon VII je GFX 906/907 (Vega arch.)

jen Navi čipy začínají GFX10
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
DukeNukemCZ
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. črc 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DukeNukemCZ »

AMD Ray Tracing patent (27.6.2019):
http://www.freepatentsonline.com/20190197761.pdf
3D Prophet 9700 Pro-X700Pro -X1600XT-X1950 XTX -2600XT-HD 3870X2-HD 4870X2-HD5670-HD6670-HD7770*-HD6870*-R9 290X
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od zhor »

Me se to s tim RT (bohuzel) zatim moc nezda. Aby se hromadne prosadilo, muselo by se nejdriv nejak standardizovat. Pochybuju ze by se vyvojarum chtelo programovat RT zvlast pro NV a AMD. Obavam se taky ze kdo si kvuli tomu ted koupi RTX, tak ji za 1-2 roky bude moct hodit do kose.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“