Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
yuri.cs
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. led 2007
Bydliště: hl.m. piva
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od yuri.cs »

Fake - AMD nema na CES letos keynote...

Ale AMD Renoid zni fajn.
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

:? Press conference je určitě -> AMD.com - AMD Announces Press Conference at CES 2020 - včetně livestreamu

Jo, "Renoid" je dobrej joke :D
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Wolfenstein: Youngblood Update Adds Ray-Traced Reflections
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... ighlights/
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Digital Foundry: Wolfenstein Youngblood - Ray Tracing/VRS/DLSS in id Tech 6 - A Next-Gen Features Showcase?
https://www.youtube.com/watch?v=gpzFX4P1Jow
Obrázek
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

Zaujimave,s dllss to vypada ostrejsie ako bez
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

tak Doom je presne hra, kde je implementacia RT zbytocna(v sucasnosti)
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Digital Foundry: Ray Tracing in Games: How Today's Big Tech Gamble Became Tomorrow's Sure Thing [Sponsored]
https://www.youtube.com/watch?v=SJ0NzZAkPlo
Obrázek
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Otestoval jsem world of tanks RT na 5700xt.Vysledek v 2560x1440 AA ultra a RT ultra 13440bodu.1080TI podvoltovana na 1700mhz dala 16600bodu.Takze nic moc...
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

RDNA 2 s podporou DXR1.1 (DXR 1.1 bude uveden s W10 20H1)

Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

DXR 1.1 byl vyvynut ve spolupráci s AMD při zachování plné zpětné kompatibility s RTX
Microsoft and AMD, however, worked together on the latest iteration of the DXR API specifically to aid the Xbox and RDNA graphics cards. But DXR 1.1 is still entirely backwards compatible with Nvidia’s GPUs, which would suggest there will be some commonality across all platforms.

“Microsoft DXR 1.1 API… was co-architected and co-developed by AMD and MIcrosoft to take full advantage of the common ray tracing architecture,” says Wang.” This is a great proof point of the benefit of ‘Radeon everywhere’.”

Or at least it will be if there is a tangible performance boost for Radeon’s ray tracing versus GeForce RTX ray tracing for similarly priced graphics cards. If developers are coding specifically for AMD’s ray tracing methodology for consoles, and it is significantly different to Nvidia’s, then you would naturally expect performance to be better for the red team. But only time will tell how that all plays out.
PCGN - AMD co-developed Microsoft’s DXR 1.1 API to speed up Xbox Series X ray tracing
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Nějaká čísla od MS ohledně HW RT na RDNA 2 v XBox Series X

Obrázek

XBox Series X / RDNA 2 - up to 380 miliard ray intersections/sec (380 GigaRays/sec)
RTX 2080 Ti / TU102 - up to 10 miliard ray intersections/sec (10 GigaRays/sec)

Oboje jsou hausnumera, ale dafuq? :shock:
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Khronos právě uveřejnil Vulkan VK_KHR_ray_tracing cross-vendor extension

Asi nejzajímavější slide
Obrázek

Phoronix - Vulkan Ray-Tracing Arrives With New Khronos Extension
Timmah!
Začátečník
Začátečník
Registrován: 22. kvě 2010
Bydliště: Bojnice Slovakia

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Timmah! »

Krteq píše:Nějaká čísla od MS ohledně HW RT na RDNA 2 v XBox Series X

Obrázek

XBox Series X / RDNA 2 - up to 380 miliard ray intersections/sec (380 GigaRays/sec)
RTX 2080 Ti / TU102 - up to 10 miliard ray intersections/sec (10 GigaRays/sec)

Oboje jsou hausnumera, ale dafuq? :shock:
Divnô.

EDIT:

https://www.resetera.com/threads/xbox-s ... 51/page-28

tu sa to rozobera v diskusii podrobnejsie.
Niekto tam spocital, ze tych 380 miliard treba vydelit 10, cim sa dostavame na 38 Gigarays, cize 4x viac ako 2080Ti.

Nato mu ale zase iny clovek napisal, ze tych 380,resp 38 nie su Gigarays, ale len tie "intersections" a to su dve rozdielne veci. Naopak, MS vraj tvrdi, ze RT jadra same o sebe maju vykon 13 TF, zatialco Nvidia pri prezentacii Turingu prisudila RT jadram 2080(nie Ti) 23 TF...

Este inak:

"The RT cores in the XBOX are doing 13TF worth of RT work. So 13TF RT + 12TF Raster = 25TF.
NVIDIA claims 35TF for the 2080, spread out like this: 23TF RT + 10TF Raster + 2TF INT/FP execution = 35TF.

So according to that metric the 2080 is 40% faster in RT than the Xbox Series X. The 2080Ti would be at least 85% faster."


Takze suma sumarum, vie boh ako to je :-D
Ale predpokladam, ze nejako zasadne rychlejsie ako u Turingu to nebude, a ak nahodou ano, tak Ampere to minimalne dorovna, resp. dalej navysi.

Este na zaver off-topic, z oblubeneho lifestyloveho blogu sa uz siria oslavne choraly na novy Xbox a jak inak, RDNA2 na rozdiel od Nvidie nema ziadne extra vypocetne jednotky na raytracing, hoci video od DF, linknute priamo v tamojsom clanku, tvrdi pravy opak. Preco ale o tom neklamat, ked sa natiska prilezitost kopnut si do NV a tvrdit, ze dedikovany RT hardware u Turingu urobila schvalne!! zbytocne komplikovany... :lol:
OLD: Intel Core i9 7940X - 32GB DDR4 3000 MHz - X299 Aorus Gaming 7 - RTX3090 + RTX2080Ti - Samsung 950 Pro 256GB - Samsung 960 Evo 500 GB - Samsung 850 Evo 500GB - Intel 530 Series 240GB - WD Caviar Black 2TB - WD Caviar Green 2TB - AlphaCool Eisbaer 360 - Fractal Design Define R5

NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Hoši hoši budeme porovnávat Gigaraye za sekundu? Tak jako jsme porovnávali Gigaflopy za sekundu a divili se jaktože ta GCN to nedrtí když by měla? Počkejme si na praxi ano.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Timmah! píše:https://www.resetera.com/threads/xbox-s ... 51/page-28

tu sa to rozobera v diskusii podrobnejsie.
Niekto tam spocital, ze tych 380 miliard treba vydelit 10, cim sa dostavame na 38 Gigarays, cize 4x viac ako 2080Ti.

Nato mu ale zase iny clovek napisal, ze tych 380,resp 38 nie su Gigarays, ale len tie "intersections" a to su dve rozdielne veci. Naopak, MS vraj tvrdi, ze RT jadra same o sebe maju vykon 13 TF, zatialco Nvidia pri prezentacii Turingu prisudila RT jadram 2080(nie Ti) 23 TF...

Este inak:

"The RT cores in the XBOX are doing 13TF worth of RT work. So 13TF RT + 12TF Raster = 25TF.
NVIDIA claims 35TF for the 2080, spread out like this: 23TF RT + 10TF Raster + 2TF INT/FP execution = 35TF.

So according to that metric the 2080 is 40% faster in RT than the Xbox Series X. The 2080Ti would be at least 85% faster."


Takze suma sumarum, vie boh ako to je :-D
Ale predpokladam, ze nejako zasadne rychlejsie ako u Turingu to nebude, a ak nahodou ano, tak Ampere to minimalne dorovna, resp. dalej navysi.
Právě jsou to hausnumera, ale jinak je to stejné. Obě čísla jsou uvedena pro stejné operace za sekundu (ray intersections/sec), ale nevíme za jakých podmínek atd., takže stále hausnumera, ale když už to tvrdí Micro$oft... :D

K ty diskuzi co jsi linkoval... to je snůška nesmyslů :mrgreen:

A ano, rychlejší jak Turing to klidně být může. Podle Nvidie se u RTX provádí BLAS (Bottom Level Acceleration Structure) na RT jednotkách a TLAS (Top Level Acceleration Structure) na CPU.

Zatímco u RDNA 2 se podle patentu BLAS provádí v "RT jednotkách" integrovaných do TMU a TLAS skrze shader core. Právě v TLAS skrze shader core může být zásadní rozdíl
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

No pokud by to nebylo rychlejší jak Turing, tak by snad ani nemělo smysl to tam dávat, pokud ten RT chtějí nějak reálně používat ve hrách a ne jen v tech demu minecraftu, navíc když XSX míří na 4K60fps..
PS5 | LG OLED CX55
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

tak rýchlejšie ako rýchlejšie ale o koľko :)
a snád nikto neverí že z ničoho zrazu potom vytiahnu 40x násobok na to treba aj HW a ten zase taký zázračný nemajú skorej naopak
ked berieme tých 380 vs 10 :mrgreen:
čisto teoreticky ak to odvodíme od výkonu rx5700 by ale nová konzolka mohla poraziť aj 2080ti , a aj v tom RT
ale zázraky by som nečakal a aj tak si potom môžu v podstate na každú hru potom nalepiť RT suported
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“