Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je st 19. únor 2020, 04:19

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 511 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 12:18 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 16. březen 2008
Bydliště: Subprostor
Nahoru
Omlouvám se, jestli už to tu někde je, ale všimli jste si tohoto?
https://www.youtube.com/watch?v=OzN26Uq ... ture=share
Docela by mě to zajímalo, jak to funguje. Jedná se o nějaký shader mod od toho Marty Mc'flye co stvořil ReShade...
těch videí je tam víc (portal, bioshock), ne jen na crysis...

//samozřejmě nejspíš to nemá se samotným ray tracingem zde co dělat, ale je podivné, že autor ho za to defacto "vydává" a navíc není zrovna zdarma, jako reShade ale pro tento "RT shader" se musíte stát patreonem onoho autora...

_________________
Intel Core i7 7700K@4.8Ghz (cpu life saving) @ Vlastní delid Noctua NH-D14 // ASUS Z170 PROGAMING // 2x8GB Crucial Ballistix 2400MHz@3000MHz CL16 // MSI GTX 1080 Ti Gaming X // 27" Asus QX2710 PG279Q // Crucial M4 256GB, Samsung F1 320GB, Seagate 7200.11 1TB // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX


Naposledy upravil sam_217 dne út 24. září 2019, 14:50, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 12:46 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Je a to neni raytracing ale jen obycejny screen space. Sice tam "strili" paprsky, ale ty nereaguji na world space, ale na screen space. Slovicko" raytracing" je tam pouzity jen jako buzzword pro pritazeni pozornosti.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 12:54 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
:roll:
Citace:
Marty McFly's shader is hooked to informations provided by ReShade (depth buffer). The end result is a Screen Space Ray Tracing calculation, just like Unigine SSRTGI (Ray Traced Global Illumination), which indeed is a form of Ray Tracing.
Guide to Ray Tracing with Reshade - Now Updated


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 12:57 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Chapu ze ma nekdo neustale a neustale problemy s chapanim, ale neni to raytracing. Zadna technika screen space se nanazyva raytracing, jelikoz to nereaguje na world space a tedy to ani nedela to co ma raytracing v definici ze delat ma. McFly i napsal, ze to tak nazval kvuli pozornosti a ta jeho definice je vylozene legracni. :roll: End of story.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 13:07 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Lol, takže teď se bude "pravý" RayTracing odlišovat podle použitého vektoru? To nemyslíš vážně, že ne? :lol:

Jak sám píšeš, ten shader normálně "vysílá" paprsky a počítá trasu vč. interakcí => Ray Tracing

BTW, byl by link na to vyjádření Pascala Gilchera ze kterého "cituješ"?


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 13:19 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
Zadny raytracing se neomezuje na screenspace. "Screenspace raytracing" je neco jako "humanitarni bombardovani". Upozornuju, ze vetsina rasterizacnich technik sleduje nejaky vektor, ktery lze timto zpusobem nesmyslne oznacit jako paprsek. Neni to paprsek.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i7-8700K cooler: Scythe Yasya RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Zotac 2080 Ti AMP SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS, Intel 320 300GB, HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Roccat Kave XTD 5.1 analog, OS: Win10/64 Pro


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 13:33 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Tady máte dokument o Screen-space Ray Tracingu od Morgana McGuirea (NVIDIA) - to je ten co "předpovídá" mandatory RayTracing v AAA hře v roce 2023

Efficient GPU Screen-Space Ray Tracing


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 13:57 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
To nic nemeni na vyse uvedenem. Je jedno kdo to rika, jestli nvidia crytek nebo svatej Patejl.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i7-8700K cooler: Scythe Yasya RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Zotac 2080 Ti AMP SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS, Intel 320 300GB, HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Roccat Kave XTD 5.1 analog, OS: Win10/64 Pro


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 14:04 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Takže jsme u toho zase, autoři research paperů, vývojáři, IHVs atd. všichni svorně screen-space techniky označují jako Ray Tracing, ale Hladis a hnizdo mají hned jasno že to není "ta pravá" metoda protože se jim to nehodí do krámu.

To je zase komedie :mrgreen:


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 14:09 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
ja si vzpominam na zdejsi shitstorm o tom co je a neni "pravy" raytracing kdyz to nema infinite bounce atd. a komu se to tady hodilo do kramu. Takze jdi s tim trollenim nekam.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i7-8700K cooler: Scythe Yasya RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Zotac 2080 Ti AMP SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS, Intel 320 300GB, HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Roccat Kave XTD 5.1 analog, OS: Win10/64 Pro


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 14:59 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 28. prosinec 2007
Nahoru
screen-space není RayTracing :lol:

odraz se omezuje jen na to co jde vidět z kamery, nesleduje se paprsek odhaduje se
(místo obličeje se ukáží vlasy, místo spodku stolu je obrus, ...)


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 15:00 
Začátečník
Začátečník

Založen: 05. květen 2008
Nahoru
To je problém s definicemi, jejich dodržováním a snaze je ohýbat když se to někomu hodí zrovna do krámu. No evidentně se z RT stává marketingová značka a podle toho to taky tak vypadá a jen čekám, kdy se začnou lepit RTready samolepky i na monitory, tiskárny atd. :-D


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 15:43 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 16. březen 2008
Bydliště: Subprostor
Nahoru
Až později jsem editoval svůj původní post - nicméně odpovědi se mi dostalo.
Jak jsem psal, určitě to nemá moc společného s Raytracingem zde probíraným a to se potvrdilo.
Jedno je jisté - je to technika na způsob počítání nasvětlení scény, vypadá to asi i hezky (zrovna ten Crysis 3 by mě docela i lákal zkusit), ale určitě nemůže jít o "pravý" ray tracing, který stojí tolik výpočetního výkonu...

Debatu či "slovíčkaření" co je a není (pravý) ray tracing bych nechal na akademicích, co se zabývají pojmologií daného problému. Koneckonců to pak začíná připomínat problematiku zařazování hudby do různých žánrů jako co je "rock", co je "pop", co je "crossover" nebo "nu-metal", "art-rock vs big beat"...
Prostě není to podstatné a asi se shodneme na tom, že to není to samé co "RTX", či vyloženě polygon nebo voxel ray tracing.

//Tak díky tomu, že jsem našel trochu volného času a proto, že toto vlákno ještě tak moc "nenakynulo", jsem původní post našel na stránce 7 (viewtopic.php?f=76&t=273825&start=129) :D . Tak se omlouvám za znovuvytažení něčeho co už tu bylo.

_________________
Intel Core i7 7700K@4.8Ghz (cpu life saving) @ Vlastní delid Noctua NH-D14 // ASUS Z170 PROGAMING // 2x8GB Crucial Ballistix 2400MHz@3000MHz CL16 // MSI GTX 1080 Ti Gaming X // 27" Asus QX2710 PG279Q // Crucial M4 256GB, Samsung F1 320GB, Seagate 7200.11 1TB // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 16:25 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Krteq napsal:
Tady máte dokument o Screen-space Ray Tra...
No dál bych to neřešil - je to pouze Screen space = odrazy z neviditelných míst (mimo obraz) to neudělá. To bude vypadat stejně blbě jako SSR - kdy také odraz na vodní hladině zmizí. když je okolí mimo obraz (pohled pouze na vodu). Sice to může fungovat jako RT (to defakto SSR funguje také), ale jen v rámci obrazu = o ničem. stačí si představit jednoduchou scénu. Tmavou místnost, do které proniká malý ale silný zdroj světla. když bude tento zroj mimo viditelnou scénu - celá scéna bude tmavá. Jak se ale v rohu obrazu světlo objeví, místnost se prosvětlí do doby než zase hneme s kamerou a bude světlo mimo obraz. :roll:
Při poctivém RT (alá quake II, Control...) se světlo v místnosti bude odrážet stále bez ohledu na úhel kamery. :!:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 17:58 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Ache napsal:
...Sice to může fungovat jako RT (to defakto SSR funguje také), ale jen v rámci obrazu = o ničem. stačí si představit jednoduchou scénu. Tmavou místnost, do které proniká malý ale silný zdroj světla. když bude tento zroj mimo viditelnou scénu - celá scéna bude tmavá. Jak se ale v rohu obrazu světlo objeví, místnost se prosvětlí do doby než zase hneme s kamerou a bude světlo mimo obraz...
Ty jsi ten dokument nečetl, viď? :)
Citace:
The inputs to a ray-tracing algorithm are a ray and a scene. Different tracing algorithms are preferred for different scene data structures. Important structures include dynamic triangles in a bounding-volume hierarchy [Wald et al. 2007], implicit surfaces [Blinn 1982; Hart 1994], dense voxels [Amanatides and Woo 1987], sparse voxels [Laine and Karras 2011], and regular heightfields [Musgrave 1988; Henning and Stephenson 2004]. Different algorithms are also preferred for different architectures. Today all high-performance processors are concurrent vector processors, which¨primarily differ only in vector width, thread count, and ALU/bandwidth ratio.

Ray tracing against the scene data structure of a depth buffer, perhaps with multiple layers, is at the core of many new research and already-deployed industry algorithms. The depth buffer naturally gives a strong bound on scene complexity, allows fully-dynamic scenes, is efficiently built as a natural side-effect of rasterization, and captures all visible surfaces. Ambient occlusion, reflection, refraction, and even full screen-space path tracing can be implemented using only a depth buffer, with varying quality of approximation versus a geometric scene representation. Of course, the depth buffer fails to represent areas of high depth complexity and those far outside the viewport. However, a guard band around the viewport and fallback outside the view frustum to some other data structure, such as a voxel grid, improve trace quality.
Všechno se dá řešit :)


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 18:08 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
sam_217 napsal:
.....nechal na akademicích....
Terminologie kolem RT je sice vcelku chaoticka a ne uplne ucelena, ale v tomhle pripade to moc slozity neni. Nikdo znaly nenazve screen space raytracingem. Muze akorat rici, ze to sdili nektery prvky. Tedy....
sam_217 napsal:
nemá moc společného s Raytracingem zde probíraným
.... ma to nektery spolecny veci, ale raytracing jako takovy to samozrejme neni. To by se jinak raytracingem dala nazvat kazda ptakovina, kde nekdo do neceho posila paprsek a ze jich je. HFTS taky nikdo nenazve raytracing shadows. Doted to nikdo nedelal, ale jak se stal z RT buzzword, tak se na tom nekteri chteji svezt.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 18:39 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Hladis napsal:
Nikdo znaly nenazve screen space raytracingem.... raytracing jako takovy to samozrejme neni.... Doted to nikdo nedelal, ale jak se stal z RT buzzword, tak se na tom nekteri chteji svezt.
"Akademik" promluvil

Chceš říct že všichni tihle autoři (několik z nich pracující u NVIDIE) nejsou dost "znalí" a jejich dokumenty publikované pár let před "RTX" marketing buzzwordem se chtěli svézt? To už je ale fakt moc :lol:


//@hnizdo: Já tu s nějakým "pravým" RT nešaškoval, to si vyřiďte mezi sebou s Hladisem :)


Naposledy upravil Krteq dne út 24. září 2019, 19:29, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 19:02 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
Tak hlavně až tu zas někdo bude šaškovat s tím jedině pravým raytracingem, tak ho na tebe odkážu, ju?

Jak se blíží gondole se svou verzí RT napodobeniny, tak se najednou stává raytracingem všechno.

Takže ne, screenspace raytracing není raytracing, i kdyby to začal tvrdit třeba sám Huang.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i7-8700K cooler: Scythe Yasya RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Zotac 2080 Ti AMP SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS, Intel 320 300GB, HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Roccat Kave XTD 5.1 analog, OS: Win10/64 Pro


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 21:12 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 09. duben 2005
Bydliště: Slaný
Nahoru
Screenspace raytracing není důvod aby nebyl raytracingem, ale je jasné, že to nemůže stačit.


//edit Wilik - promaz OT


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 24. září 2019, 23:36 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 20. únor 2008
Nahoru
Ache napsal:
Při poctivém RT (alá quake II, Control...) se světlo v místnosti bude odrážet stále bez ohledu na úhel kamery. :!:

Control sa zobrazuje aj rasterizaciu,nj poctivy RT :)


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 511 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 2 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.