Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- sam_217
- Mírně pokročilý
- Registrován: 16. bře 2008
- Bydliště: Subprostor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Omlouvám se, jestli už to tu někde je, ale všimli jste si tohoto?
https://www.youtube.com/watch?v=OzN26Uq ... ture=share
Docela by mě to zajímalo, jak to funguje. Jedná se o nějaký shader mod od toho Marty Mc'flye co stvořil ReShade...
těch videí je tam víc (portal, bioshock), ne jen na crysis...
//samozřejmě nejspíš to nemá se samotným ray tracingem zde co dělat, ale je podivné, že autor ho za to defacto "vydává" a navíc není zrovna zdarma, jako reShade ale pro tento "RT shader" se musíte stát patreonem onoho autora...
https://www.youtube.com/watch?v=OzN26Uq ... ture=share
Docela by mě to zajímalo, jak to funguje. Jedná se o nějaký shader mod od toho Marty Mc'flye co stvořil ReShade...
těch videí je tam víc (portal, bioshock), ne jen na crysis...
//samozřejmě nejspíš to nemá se samotným ray tracingem zde co dělat, ale je podivné, že autor ho za to defacto "vydává" a navíc není zrovna zdarma, jako reShade ale pro tento "RT shader" se musíte stát patreonem onoho autora...
Naposledy upravil(a) sam_217 dne úte 24. zář 2019, 15:50, celkem upraveno 1 x.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Je a to neni raytracing ale jen obycejny screen space. Sice tam "strili" paprsky, ale ty nereaguji na world space, ale na screen space. Slovicko" raytracing" je tam pouzity jen jako buzzword pro pritazeni pozornosti.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Guide to Ray Tracing with Reshade - Now UpdatedMarty McFly's shader is hooked to informations provided by ReShade (depth buffer). The end result is a Screen Space Ray Tracing calculation, just like Unigine SSRTGI (Ray Traced Global Illumination), which indeed is a form of Ray Tracing.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Chapu ze ma nekdo neustale a neustale problemy s chapanim, ale neni to raytracing. Zadna technika screen space se nanazyva raytracing, jelikoz to nereaguje na world space a tedy to ani nedela to co ma raytracing v definici ze delat ma. McFly i napsal, ze to tak nazval kvuli pozornosti a ta jeho definice je vylozene legracni. End of story.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Lol, takže teď se bude "pravý" RayTracing odlišovat podle použitého vektoru? To nemyslíš vážně, že ne?
Jak sám píšeš, ten shader normálně "vysílá" paprsky a počítá trasu vč. interakcí => Ray Tracing
BTW, byl by link na to vyjádření Pascala Gilchera ze kterého "cituješ"?
Jak sám píšeš, ten shader normálně "vysílá" paprsky a počítá trasu vč. interakcí => Ray Tracing
BTW, byl by link na to vyjádření Pascala Gilchera ze kterého "cituješ"?
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Zadny raytracing se neomezuje na screenspace. "Screenspace raytracing" je neco jako "humanitarni bombardovani". Upozornuju, ze vetsina rasterizacnich technik sleduje nejaky vektor, ktery lze timto zpusobem nesmyslne oznacit jako paprsek. Neni to paprsek.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tady máte dokument o Screen-space Ray Tracingu od Morgana McGuirea (NVIDIA) - to je ten co "předpovídá" mandatory RayTracing v AAA hře v roce 2023
Efficient GPU Screen-Space Ray Tracing
Efficient GPU Screen-Space Ray Tracing
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
To nic nemeni na vyse uvedenem. Je jedno kdo to rika, jestli nvidia crytek nebo svatej Patejl.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Takže jsme u toho zase, autoři research paperů, vývojáři, IHVs atd. všichni svorně screen-space techniky označují jako Ray Tracing, ale Hladis a hnizdo mají hned jasno že to není "ta pravá" metoda protože se jim to nehodí do krámu.
To je zase komedie
To je zase komedie
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
ja si vzpominam na zdejsi shitstorm o tom co je a neni "pravy" raytracing kdyz to nema infinite bounce atd. a komu se to tady hodilo do kramu. Takze jdi s tim trollenim nekam.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- shipo
- Začátečník
- Registrován: 28. pro 2007
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
screen-space není RayTracing
odraz se omezuje jen na to co jde vidět z kamery, nesleduje se paprsek odhaduje se
(místo obličeje se ukáží vlasy, místo spodku stolu je obrus, ...)
odraz se omezuje jen na to co jde vidět z kamery, nesleduje se paprsek odhaduje se
(místo obličeje se ukáží vlasy, místo spodku stolu je obrus, ...)
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
To je problém s definicemi, jejich dodržováním a snaze je ohýbat když se to někomu hodí zrovna do krámu. No evidentně se z RT stává marketingová značka a podle toho to taky tak vypadá a jen čekám, kdy se začnou lepit RTready samolepky i na monitory, tiskárny atd.
- sam_217
- Mírně pokročilý
- Registrován: 16. bře 2008
- Bydliště: Subprostor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Až později jsem editoval svůj původní post - nicméně odpovědi se mi dostalo.
Jak jsem psal, určitě to nemá moc společného s Raytracingem zde probíraným a to se potvrdilo.
Jedno je jisté - je to technika na způsob počítání nasvětlení scény, vypadá to asi i hezky (zrovna ten Crysis 3 by mě docela i lákal zkusit), ale určitě nemůže jít o "pravý" ray tracing, který stojí tolik výpočetního výkonu...
Debatu či "slovíčkaření" co je a není (pravý) ray tracing bych nechal na akademicích, co se zabývají pojmologií daného problému. Koneckonců to pak začíná připomínat problematiku zařazování hudby do různých žánrů jako co je "rock", co je "pop", co je "crossover" nebo "nu-metal", "art-rock vs big beat"...
Prostě není to podstatné a asi se shodneme na tom, že to není to samé co "RTX", či vyloženě polygon nebo voxel ray tracing.
//Tak díky tomu, že jsem našel trochu volného času a proto, že toto vlákno ještě tak moc "nenakynulo", jsem původní post našel na stránce 7 (https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php ... &start=129) . Tak se omlouvám za znovuvytažení něčeho co už tu bylo.
Jak jsem psal, určitě to nemá moc společného s Raytracingem zde probíraným a to se potvrdilo.
Jedno je jisté - je to technika na způsob počítání nasvětlení scény, vypadá to asi i hezky (zrovna ten Crysis 3 by mě docela i lákal zkusit), ale určitě nemůže jít o "pravý" ray tracing, který stojí tolik výpočetního výkonu...
Debatu či "slovíčkaření" co je a není (pravý) ray tracing bych nechal na akademicích, co se zabývají pojmologií daného problému. Koneckonců to pak začíná připomínat problematiku zařazování hudby do různých žánrů jako co je "rock", co je "pop", co je "crossover" nebo "nu-metal", "art-rock vs big beat"...
Prostě není to podstatné a asi se shodneme na tom, že to není to samé co "RTX", či vyloženě polygon nebo voxel ray tracing.
//Tak díky tomu, že jsem našel trochu volného času a proto, že toto vlákno ještě tak moc "nenakynulo", jsem původní post našel na stránce 7 (https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php ... &start=129) . Tak se omlouvám za znovuvytažení něčeho co už tu bylo.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No dál bych to neřešil - je to pouze Screen space = odrazy z neviditelných míst (mimo obraz) to neudělá. To bude vypadat stejně blbě jako SSR - kdy také odraz na vodní hladině zmizí. když je okolí mimo obraz (pohled pouze na vodu). Sice to může fungovat jako RT (to defakto SSR funguje také), ale jen v rámci obrazu = o ničem. stačí si představit jednoduchou scénu. Tmavou místnost, do které proniká malý ale silný zdroj světla. když bude tento zroj mimo viditelnou scénu - celá scéna bude tmavá. Jak se ale v rohu obrazu světlo objeví, místnost se prosvětlí do doby než zase hneme s kamerou a bude světlo mimo obraz.Krteq píše:Tady máte dokument o Screen-space Ray Tra...
Při poctivém RT (alá quake II, Control...) se světlo v místnosti bude odrážet stále bez ohledu na úhel kamery.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ty jsi ten dokument nečetl, viď?Ache píše:...Sice to může fungovat jako RT (to defakto SSR funguje také), ale jen v rámci obrazu = o ničem. stačí si představit jednoduchou scénu. Tmavou místnost, do které proniká malý ale silný zdroj světla. když bude tento zroj mimo viditelnou scénu - celá scéna bude tmavá. Jak se ale v rohu obrazu světlo objeví, místnost se prosvětlí do doby než zase hneme s kamerou a bude světlo mimo obraz...
Všechno se dá řešitThe inputs to a ray-tracing algorithm are a ray and a scene. Different tracing algorithms are preferred for different scene data structures. Important structures include dynamic triangles in a bounding-volume hierarchy [Wald et al. 2007], implicit surfaces [Blinn 1982; Hart 1994], dense voxels [Amanatides and Woo 1987], sparse voxels [Laine and Karras 2011], and regular heightfields [Musgrave 1988; Henning and Stephenson 2004]. Different algorithms are also preferred for different architectures. Today all high-performance processors are concurrent vector processors, which¨primarily differ only in vector width, thread count, and ALU/bandwidth ratio.
Ray tracing against the scene data structure of a depth buffer, perhaps with multiple layers, is at the core of many new research and already-deployed industry algorithms. The depth buffer naturally gives a strong bound on scene complexity, allows fully-dynamic scenes, is efficiently built as a natural side-effect of rasterization, and captures all visible surfaces. Ambient occlusion, reflection, refraction, and even full screen-space path tracing can be implemented using only a depth buffer, with varying quality of approximation versus a geometric scene representation. Of course, the depth buffer fails to represent areas of high depth complexity and those far outside the viewport. However, a guard band around the viewport and fallback outside the view frustum to some other data structure, such as a voxel grid, improve trace quality.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Terminologie kolem RT je sice vcelku chaoticka a ne uplne ucelena, ale v tomhle pripade to moc slozity neni. Nikdo znaly nenazve screen space raytracingem. Muze akorat rici, ze to sdili nektery prvky. Tedy....sam_217 píše:.....nechal na akademicích....
.... ma to nektery spolecny veci, ale raytracing jako takovy to samozrejme neni. To by se jinak raytracingem dala nazvat kazda ptakovina, kde nekdo do neceho posila paprsek a ze jich je. HFTS taky nikdo nenazve raytracing shadows. Doted to nikdo nedelal, ale jak se stal z RT buzzword, tak se na tom nekteri chteji svezt.sam_217 píše:nemá moc společného s Raytracingem zde probíraným
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
"Akademik" promluvilHladis píše:Nikdo znaly nenazve screen space raytracingem.... raytracing jako takovy to samozrejme neni.... Doted to nikdo nedelal, ale jak se stal z RT buzzword, tak se na tom nekteri chteji svezt.
Chceš říct že všichni tihle autoři (několik z nich pracující u NVIDIE) nejsou dost "znalí" a jejich dokumenty publikované pár let před "RTX" marketing buzzwordem se chtěli svézt? To už je ale fakt moc
- Efficient GPU Screen-Space Ray Tracing - Morgan McGuire (NVIDIA) - 2014
- An Adaptive Acceleration Structure for Screen-space Ray Tracing - S. Widmer (NVIDIA) + další - 2015
- Hierarchical multi-layer screen-space ray tracing - University of Erlangen-Nuremberg - 2017
- Generating Real Time Reflections by Ray Tracing Approximate Geometry - JOHAN FREDRIKSSON, ADAM SCOTT - 2016
- DIRT: Deferred Image-based Ray Tracing -
Information Technologies Institute, Centre for Research & Technology Hellas / Department of Informatics, Athens University of Economics & Business - 2016 - atd. atd.
Naposledy upravil(a) Krteq dne úte 24. zář 2019, 20:29, celkem upraveno 1 x.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tak hlavně až tu zas někdo bude šaškovat s tím jedině pravým raytracingem, tak ho na tebe odkážu, ju?
Jak se blíží gondole se svou verzí RT napodobeniny, tak se najednou stává raytracingem všechno.
Takže ne, screenspace raytracing není raytracing, i kdyby to začal tvrdit třeba sám Huang.
Jak se blíží gondole se svou verzí RT napodobeniny, tak se najednou stává raytracingem všechno.
Takže ne, screenspace raytracing není raytracing, i kdyby to začal tvrdit třeba sám Huang.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- crashPC
- Mírně pokročilý
- Registrován: 09. dub 2005
- Bydliště: Slaný
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Screenspace raytracing není důvod aby nebyl raytracingem, ale je jasné, že to nemůže stačit.
//edit Wilik - promaz OT
//edit Wilik - promaz OT
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Control sa zobrazuje aj rasterizaciu,nj poctivy RTAche píše: Při poctivém RT (alá quake II, Control...) se světlo v místnosti bude odrážet stále bez ohledu na úhel kamery.